Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Alternativ medisin

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-09, 13:32   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ medisin

Opprinnelig lagt inn av chili, her.

Bra
Men Solhatt, da! At han ikke visste at det er en av de få tingene som er dokumentert virksomt..!

Jeg har samme lege som Carisma (jeg anbefalte han), og han er en veldig oppegående person. Det er jo ikke sånn at en lege vet alt, dessverre . Med det sagt så har aldri solhatt fungert på meg .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 23:47   #27
Tårnet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 29
Tårnet har en fantastisk aura rundt segTårnet har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alternativ medisin

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er det noen som har lyst til å dele sin erfaring med alternativ medisin?
Jeg holder for tiden på med akupunktur og fotsone, men ser liksom ikke umiddelbare resultater. Har hatt veldig god erfaring med fotsoneterapi mot kronisk urinveisinfeksjon og homeopati mot allergi tidligere.

Men jeg er veldig interessert i å høre om andres erfaringer, positive og negative!

Da vår sønn var ca. 4/5 år kom han inn i en sykdomssirkel et års tid. Det var forkjølelse, snue, hoste, dårlig matlyst, trøtt, vondt i magen, slapp, tynn o.s.v.
Legen gav ham antibiotika som hjalp litt en stund. Så var det ny runde med bredere spekter på antibiotika. Samme resultat. Husker ikke om vi fikk tre eller fire slike antibiotikakurer før vi skjønte at dette var helt feil og kastet den siste vi fikk. Gutten ble tynnere og tynnere, snørret og hostet.
Mor fikk time hos homeopat - alene første gang. 2 timers intervju om alt med gutten omtrent fra han lå i mors mage til dags dato.
Homeopaten tenkte over saken i noen dager og til neste time fikk gutten et glass vann med noe i, med forklaring på at det skulle stimulere hans egen kropp til å helbrede seg selv.
Og slik ble det. Han ble frisk og sunn og la på seg. Nå er han nesten 24 år og har etter besøket hos homeopaten ikke vært syk overhodet, bortsett fra vanlig forkjølelse noen ganger - men ikke hvert år. Han har heller ikke vært hos lege noen gang heller tror jeg. Han fikk et par skrammer i militæret, og ble tilbudt medisiner av legen der, men takket nei. Vi har ikke snakket mye om dette med ham, eller overtalt ham til å si nei. Det er bare blitt hans mening.
Ja til gode homeopater.
Roar

Tårnet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 07:24   #28
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Alternativ medisin

Jeg har bl.a prøvd homeopati og healing. Dessverre har ikke noe av dette hjulpet meg, men jeg har ikke gitt opp troen på alternativ medisin for det.
Jeg tror det er store forskjeller på behandlere, og at noen har større evner enn andre. Nå spiller vel placebo effekten inn også, og om man har virkelig troen på at det hjelper så gjør det akkurat det i noen tilfeller.

For min del tror jeg at kostholdsomlegging er det jeg vil få best helsemessig effekt av.

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 10:17   #29
Tårnet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 29
Tårnet har en fantastisk aura rundt segTårnet har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alternativ medisin

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.


For min del tror jeg at kostholdsomlegging er det jeg vil få best helsemessig effekt av.

Selvsakt helt enig at kostholdet er en veldig viktig faktor for å holde seg frisk. De siste 4 årene har vi ikke hatt brød/korn i huset, men alltid meierismør. En sjelde gang fløte eller en ost av sauemelk, (chérvre). Gutten har tatt det med seg ut til sin egen husholdning når han ikke har bodd hjemme. Det første han (vi) merket var at han ble utrolig trøtt og døsig etter å ha vært uten melprodukter i noen uker, og så tok en pizza i hyggelig lag. Det ble en vekker. Var vi så sløve, trøtte og tappet for energi hele tiden når vi spiste melvarer?
Så "alternativmedisinen", uten melk- og melprodukter, er den aller beste.
www.utenglutenogmelk.info
Roar

Tårnet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 13:24   #30
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Alternativ medisin

Takk for nyttig link. Jeg ante ikke at så mange symptomer og sykdommer kan skyldes gluten og melkeintoleranse
Har selv merket etter jeg sluttet med det,at det skal svært små mengder mel/kornprodukter til før jeg reagerer. Noe jeg ikke merket når det var endel av det daglige kostholdet. Da var det jo "normalt" for meg å ha væskeannsamling og å være oppblåst.
Jeg bruker kesam, creme fraiche, og litt youghurt 0,1 % iblant og ost i tilegg til smør. Melk, fløte og cottage cheese liker jeg ikke.
Jeg trodde dette var noe jeg ikke reagerer på.
Men ser jo at det blir endel melkeprodukter (ikke nødvendigvis daglig) og kunne sikkert vært lurt å prøve uten en periode, for så å prøve litt av det igjen.
Jeg har mye å lære
(Beklager at jeg sporer helt av fra den opprinnelige tråden, men dette var ganske interesant)

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 15:04   #31
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Alternativ medisin

Jeg signerer det Tårnet sier her!
har selv prøvd mye av alternativt. healing, akupunktur, homeopat, soneterapi, håranalyse.. pga eksem, revmatiske plager og kronisk tretthet. kan ikke si at noe av det har vært særlig nyttig. ikke fått noe merkbare resultater av noe det. også prøvd TFT etc..

melk, gluten og sukker måtte ut!
oljer(veg, kaldpr.), fett, vitaminer, mineraler, frisk luft, mer mosjon og mindre stress måtte inn
Det har vært det beste "middelet" til nå. Har også en datter som har vært kronisk syk av atopisk eksem, allergier, snørr og kronisk hoste. Sliten, urolig og raseri-anfall har hun også vært mye(hun er 5 år nå).
HUN ER HELT FRISK! og det kun med kostholdet
ikke noe snørr, kløe og hoste her! og hun går i barnehage med 100 andre "snørrunger"
MEN jeg har fremdels tro på alternativt medisin! og ville absolutt brukt det igjen..

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Biologisk/ortomolekylær medisin Zincite Kosttilskudd 1 02-03-09 18:54
EU vil forby alternativ medisin og økologisk. Underskriftkampanje Eva Generell diskusjon 3 01-08-08 09:19
Tett på nett: Stig Bruset svarer om alternativ medisin mofe Generell diskusjon 0 14-02-06 14:01
alternativ medisin sommerfugl Generell diskusjon 11 06-03-05 16:51
Alternativ medisin.. mofe Nyheter / media 3 20-12-04 16:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no