Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er i ketose, men går ikke ned

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-09, 19:13   #1
Vilde86
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3
Vilde86 er på en erverdig vei
Smile

Er i ketose, men går ikke ned

Har vært i ketose i en måned og har ikke gått ned noe særlig mye mer enn 3-4 kg. Har en venninne som har gått ned 7 kg i tgilsvarende periode og hun hadde mindre å ta av enn meg. Noen som vet hva dette kan skyldes? Går også litt inn og ut av ketose, selv om jeg ikke spise karbo, så forstår egentlig ingenting. Kan den hjelpe å trene litt mer, eventuelt gå litt turer for å bruke fettet? Er det noen som har andre tips til hvordan man kan maksimere vekttapet på lavkarbo-diett?

Setter stor pris på svar




Sist redigert av Vilde86 : 22-03-09 kl 19:20.
Vilde86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 19:27   #2
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Er i ketose, men går ikke ned.

Mosjonering i ketose er noe av det beste du kan gjøre, og du bør gjøre det. En halvtimes rask gange før frokost er ideelt. Du skal være fornøyd med å ha gått ned 4 kg på en måned. Tenkt hvor mange kilo det blir om nedgangen fortsetter slik. En kilo i uken er ett veldig fint vekttap helsemessig.

Hvis du ikke spiser noe karbohydrater så har du bommet litt. Du bør få i deg ca 15 gram i døgnet, og de skal komme hovedsakelig fra grønnsaker som vokser over bakken.


Sist redigert av Alkazelters : 22-03-09 kl 19:33.
Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 21:28   #3
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Er i ketose, men går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av Vilde86, her.

Har vært i ketose i en måned og har ikke gått ned noe særlig mye mer enn 3-4 kg.

Med respekt å melde. Dette er tøvete. Er du ikke fornøyd med et vekttap på ca 1 kilo i uka??

Til sammenlikning er det anbefalt et vekttap pr.uke på ca 0,5 kilo. Kroppen skal omstille seg. Huden skal bli med osv.

La oss ta et regnesstykke. Om du klarer å ta av 2,5 kilo pr.mnd. Da blir det 25 kilo minus på 10 måneder!

Fett fjernes ikke med viskelær. Det fjernes med tid og sunt kosthold.

Fortsatt lykke til!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 22:37   #4
Vilde86
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3
Vilde86 er på en erverdig vei

Sv: Er i ketose, men går ikke ned

jo, jeg er jo det. Men blir litt snurt når jeg sammenligner meg med min venninne som har gått ned 7 kr på litt over en måned. Har stått stille de siste ukene, så gikk faktisk ned ganske så mye på ca 2 uker. Men 3-4 kg kan vel være vannvekten? Er ikke helt sikker på at det er fett.

Vilde86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 13:34   #5
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Er i ketose, men går ikke ned

en annen ting er også at du er ikke så veldig overvektig heller.. og de siste kiloene er alltid verre å bli kvitt enn de første...
husk vi er alle forskjellige, så litt dumt å sammenligne med andre. men skjønner deg veldig godt, for jeg gjør det selv og til tider!
men pass på å få i deg nok vann! 15g karber fra grønnsaker som vokser over jorda og masse fett!
dersom du skriver opp en typisk dagsmeny så kan sikkert mange hjelpe deg!
og drikker du brus bør du absolutt kutte ut den...

lykke til videre!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 14:38   #6
Vilde86
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3
Vilde86 er på en erverdig vei

Sv: Er i ketose, men går ikke ned

Sa nok litt feil når jeg sa at jeg ikke spiste karbohydrater, spiser jo en del grønnsaker, men akkurat nok til at jeg holder meg i ketose Masse bacon og egg, pølser og fett og en del salat. Har sluttet å drikke brus nå, men drakk enormt mye for litt siden (lettbrus). Drikker en del vann, så det går bedre nå, har gått ned enda et kilo er bare så frustrerende når man ser andre som i utgangspunktet er mindre enn en selv går ned mer og fortere (i tillegg til at bikinisesongen nærmer seg med stormskritt) er ikke så veldig overvektig nei, la på meg ti kg på veldig kort tid da jeg begynte i ny jobb hvor jeg sitter ved en pult 8 timer til dagen + ble samboer, så nå skal alt vekk

Vilde86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er i ketose men går ikke ned bodilla Ketolysekuren 10 15-12-08 21:13
Vektnedgang, men ikke i ketose! Tinka Ketolysekuren 23 26-11-08 17:47
I ketose men går ikke ned Lavinia Spørsmål og svar 34 22-07-08 14:14
Ketose ikke bra for de med stoffskiftesykdommer mofe Optimal Ernæring 7 04-01-06 13:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no