Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg er på ketolyse igjen - etter et år i skyggeland, og noen spm

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-09, 14:07   #1
Panterpia
Medlem
 
Panterpia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nordlenning
Innlegg: 71
Panterpia er på en erverdig vei

Jeg er på ketolyse igjen - etter et år i skyggeland, og noen spm

Jada. Da er jeg (og sambo) igang på ketolyse igjen etter et år i karboland.
Jeg har 20-25 kg. å bli kvitt før jeg er nede i såkalt normal.

Vi har vært i drift i 2 uker allerede, og for min del har det resultert i -3,3 kg. Kjempefint! Jeg kjenner allerede at søvnbehovet er mindre, huden bedre og humøret mer stabilt - på tross av pågående svineinfluensa. Jeg sliter litt med å orke mat for tiden, men det må vel komme seg.

I fjor ga jeg opp kuren etter å ha gått ned litt over 5 kg på 9 uker og deretter stod jeg stille i 11 (!!!) uker selv etter å ha prøvd "alle triks" som kan forårsake stillstand. Sambo gikk i perioden ned 16 kg. så man kan trygt si jeg ble ganske så motløs.....håper av en eller annen grunn det går bedre denne gang. Motivasjonen var egentlig behov for mer velvære - og det opplever jeg absolutt på kuren. Men så var det vekta.

En annen ting som fikk meg til å gi opp kuren sist, var at jeg fikk noen helt abnorme mensblødninger som ikke stabiliserte seg. Har vært gjennom første runde med det også denne gang - og jada: Etter kun 2 uker fosser det på ja.....grusomt! Blør i bøtter og spann og ikke et eneste bind på markedet er stort nok. Har heldigvis bleiebarn i huset, så vi deler på Pampersen på natta Hvor lang tid skal man trenge på å stabilisere seg da? I løpet av 20 uker sist - nei.

Oioi....så positive vi var idag da - men jeg er det altså, hehe.

__________________


My Weight Chart:
>
Panterpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - fri meg fra kroppsfettet :) Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 17:34   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er på ketolyse igjen - etter et år i skyggeland, og noen spm

Velkommen tilbake!
Det tok hele seks måneder for meg før syklusen stabiliserte seg da jeg la om kostholdet. Men jeg tenker jo i ettertid at det var det verdt, selv om det ikke var noe gøy når det sto på. Det er jo hormonregulerende mat du spiser nå, og det er dessverre umulig å kontrollere hvor lang tid kroppen bruker på å stabilisere fra seg.
Håper du holder ut! Helsefordelene du får over tid er jo ubetalelige, og husk: Tålmodighet

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 22:35   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Jeg er på ketolyse igjen - etter et år i skyggeland, og noen spm

Jeg har endelig regelmessig mens nå - etter ca 1 år på lavkarbo....
Nå blør jeg lite og på tiden. MEN - jeg har hormonspiral så i grunnen burde jeg vel ikke blø i det hele tatt.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter opp igjen i dag etter pause? Fishi2009 Ketolysekuren 2 21-04-09 11:20
I dag starter jeg på igjen etter at hele ketosen gikk til h.... etter sykehusopphold. Nitja Ketolysekuren 6 06-03-09 13:18
Ja da var det på an igjen etter jula Nitja Ketolysekuren 6 06-01-09 23:12
Melder meg inn igjen 3år etter første gang Helene Induksjonen 19 28-04-08 19:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no