Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Sommerutfordringen 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-05-12, 20:42   #176
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jepp Jippi

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 18:38   #177
Kikkin
Medlem
 
Kikkin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 43
Innlegg: 196
Kikkin er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

27.04.12 - 130,1 kg
04.05.12 - 128,2 kg (-1,9 kg)
11.05.12 - 126,6 kg (-1,6 kg)
17.05.12 - 125,9 kg (-0,9 kg)
25.05.12 - Veiing "glemt"
01.06.12 - 127,0 kg (+1,1 kg)

Jaja... Så langt 3,1kg i utfordringen...

__________________


Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 12:17   #178
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg blir med jeg og, men jeg setter meg ikke så høye mål, for selv om jeg har minst 70kg å ta av, så går jeg ikke fort ned uansett hvordan jeg vrir og vender på det. Og hele mai er ofte så stressende at det påvirker vekttapet.

Jeg veier 128kg( pluss minus ettersom ) og setter som mål å nå 125kg til midten av juni. Skulle nok gjerne gått ned 10kg til da, fordi min vekt tar uhyre mye lastekapasitet i kanoene våre.. Og vi har planlagt en tur i Femundsmarka med padling fra sted til sted og ikke bare basecamp. Og da burde jo jeg veie minst mulig for å få plass til det vi skal ha med+ hunder, unger og utstyr.

Tja, jeg står på stedet hvil, så jeg prøver noen dager med fettfaste( OBS: ikke prøv om du ikke vet hva du driver med, dette er kun for de som står bom fast uke etter uke) for å se om det kan sparke i gang vekttap. Prøvde med mere kalorier fra fett, men det funka ikke i det hele tatt og jeg vet av erfaring at jeg er så inaktiv at det funker ikke å fylle på med mere mat.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 14:06   #179
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Tja, jeg står på stedet hvil, så jeg prøver noen dager med fettfaste( OBS: ikke prøv om du ikke vet hva du driver med, dette er kun for de som står bom fast uke etter uke) for å se om det kan sparke i gang vekttap. Prøvde med mere kalorier fra fett, men det funka ikke i det hele tatt og jeg vet av erfaring at jeg er så inaktiv at det funker ikke å fylle på med mere mat.

Lykke til!! Håper det løsner nå!

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 11:02   #180
Pipje
Juniormedlem
 
Pipje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 31
Pipje er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Æsj, kjedelig at målet mitt ikke ble nådd. Hadde en håp om å være under 80 nå, men innså vel egentlig ganske raskt at det kom til å bli vanskelig. Men jeg har gått ned 3,7 kg på 6 uker, dvs 0,6 kg i uka. Det er jo egentlig veldig bra, og jeg er stolt!

Idag viser vekta 83,3 kg. Neste mål er å være under 80 kg til 1.august, dvs 3,4 kg på 8 uker. DET skal jeg klare! Det blir nok enda tøffere, med tanke på at det er sommerferie og mye turer o.l.

__________________


Pipje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 01:24   #181
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Sommerutfordringen 30+

De siste to ukene har jeg vært griseflink med kosten. Droppet brus, kunstig søtning, ligget unna meieriprodukter, drukket mer vann, vært nøye på matinntaket etc, men kommer like forbanna IKKE i ketose. Og vekta fortsetter å stige, stige, stige.
Selv ikke etter tre dager med bare rent kyllingkjøtt fulgt av noen usle agurkskiver og litt aioli for å børe på at det er tørt og kjipt går det rett vei, og totalen av kcal er langt mindre enn vedlikeholdsbehovet. Det skal jo i praksis ikke være mulig engang???

Jeg fatter virkelig ikke hva jeg gjør galt!!!

Begynner nesten å lure på om antall smertestillende samt p-pillene er det som stikker kjepper i hjulene mine.... Noen med erfaringer i denne retning?

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 11:18   #182
Ish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Sandnes
Alder: 40
Innlegg: 19
Ish er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Det har vært stille fra meg på en stund, ble alt for mye karber rundt 17 mai og i et par uker vekta viste 1,7 kilo mer da jeg startet opp igjen 29 mai. Siden det har 3,6 kilo forsvunnet Det vil si 1,9 kilo uner minstenotering Jeg mangler nå 0,5 kilo på å nå sommerutfordringen min. På 9 dager burde vel det gå bra?

__________________


Ish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 12:07   #183
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

De siste to ukene har jeg vært griseflink med kosten. Droppet brus, kunstig søtning, ligget unna meieriprodukter, drukket mer vann, vært nøye på matinntaket etc, men kommer like forbanna IKKE i ketose. Og vekta fortsetter å stige, stige, stige.
Selv ikke etter tre dager med bare rent kyllingkjøtt fulgt av noen usle agurkskiver og litt aioli for å børe på at det er tørt og kjipt går det rett vei, og totalen av kcal er langt mindre enn vedlikeholdsbehovet. Det skal jo i praksis ikke være mulig engang???

Jeg fatter virkelig ikke hva jeg gjør galt!!!

Begynner nesten å lure på om antall smertestillende samt p-pillene er det som stikker kjepper i hjulene mine.... Noen med erfaringer i denne retning?

Enten bruker kroppen din alle ketonene som brennstoff, eller så får du ikke utslag pga mensen, ødelagte stix, feil måletidspunkt e.l.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 14:50   #184
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg når nok ikke målet mitt til 17 juni...

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 16:11   #185
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg har 600g som må av for å nå målet. Men det har minsket på cm.. Jeg har ikke må så nøye. Jeg måler i livet, og der har det minket 8cm siden mars

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 16:57   #186
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Det er jo kjempebra Imse, da når du nok målet ditt.. uten blåturen og besøk av mannen hadde jeg nok nådd mitt. Men vi får se om jeg ikke klarer det med bare litt forsinkelse..

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 17:00   #187
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

05,05 : -24,7
09,05: -25,4 = 0,7
12,05: -25,9 = -1,2 kg
14,05: -26,4= - 1,7 kg
16,05: -27,1= - 2.4 kg
21,05: -25,8= - 1,1 kg ... pokkers blåtur altså...
25,05: -26,5= - 1.8 kg
28,05: -27,1= - 2,4 kg
31,05: -28,1= - 3,4 kg i sommerutfordringen Jippi nå går det fort igjen
11,06: -28,3: -3,6 kg i sommer utfordringen... sakte sakte....



mål: - 29,7, det klarer jeg ikke...

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 18:18   #188
Kikkin
Medlem
 
Kikkin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 43
Innlegg: 196
Kikkin er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

27.04.12 - 130,1 kg
04.05.12 - 128,2 kg (-1,9 kg)
11.05.12 - 126,6 kg (-1,6 kg)
17.05.12 - 125,9 kg (-0,9 kg)
25.05.12 - Veiing "glemt"
01.06.12 - 127,0 kg (+1,1 kg)
08.06.12 - 126,5 kg (-0,5 kg)
15.06.12 - 125,4 kg (-1,1 kg)

Neeeesten klart målet... 4,7 kg....

__________________


Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 22:32   #189
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg klarte ikke målet etter nesten opp 3 kg vann sist uke, Klarte å gå ned 1 kg denne uka da. Men er det noen som lager en ny sommerutfordring, for nå er jeg skikkelig gira. Blir med videre jeg

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 22:37   #190
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor, her.

Jeg klarte ikke målet etter nesten opp 3 kg vann sist uke, Klarte å gå ned 1 kg denne uka da. Men er det noen som lager en ny sommerutfordring, for nå er jeg skikkelig gira. Blir med videre jeg

Det er jo ikke så farlig. Det er jo bare å sette seg et nytt mål. Vet ikke om vi trenger en ny tråd. Mitt sommermål er fram til min bursdag i august. Så, jeg tror nok du kan definere selv når du vil nå målet ditt! Og så kan vi bare fortsette her. Blir litt mer kontinuitet da.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 23:11   #191
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sommerutfordringen 30+

Jeg har lyst å henge meg på, men så ser jeg at det er jo 17 juni i dag, og da er vel denne sommerutfordringen ferdig - eller fortsetter vi? har 60 kg som skal av. Motivasjonen kommer og går. og vekten går opp og ned

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 23:26   #192
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg har lyst å henge meg på, men så ser jeg at det er jo 17 juni i dag, og da er vel denne sommerutfordringen ferdig - eller fortsetter vi? har 60 kg som skal av. Motivasjonen kommer og går. og vekten går opp og ned

Jeg fortsetter jeg. Mitt mål er i august!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 23:28   #193
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sommerutfordringen 30+

God ide ! August kan være et mål

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 23:36   #194
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

God ide ! August kan være et mål

Mitt mål er bursdagen min 13. august!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 23:05   #195
Bedazzeled
Medlem
 
Bedazzeled sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bergen
Alder: 46
Innlegg: 55
Bedazzeled er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Begynte forrige mandag og er griseklar for sommermål. Jeg skal være forlover 25/8. Med ferie og alt innimellom er det om å gjøre å være standhaftig. Målet er å gå ned minst 10 kg før bryllupet Kanskje det er vågalt og uoppnåelig, men det er no det jeg strekker meg etter.
Noen andre som vil være meeeeeeed??

__________________
Bedazzeled

Sommerutfordring, ned 10 kg til 25/8-12

Bedazzeled er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 22:20   #196
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Så bra at vi fortsetter, jeg har stoppet helt opp jeg. Men satser på at jeg skal klare de siste kiloene til målet mitt iløpet av sommeren /høsten hehe.. Får se hvor vi ender

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 22:25   #197
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg er kommet godt i gang igjen så jeg er med.
3.6 kg håper jeg er borte vekk innen 28 juli.

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 20:22   #198
Kikkin
Medlem
 
Kikkin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 43
Innlegg: 196
Kikkin er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Da blir jeg med videre også... Mitt nye mål er ned 5 kilo før 15.august!

Start: 125,4 kg

__________________


Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 12:10   #199
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Sommerutfordringen 30+

Her var vi mange, og da er vi jo sterke!!!

Ble nedgang denne uka og så jeg har bare 5,7kg igjen til målet mitt er nådd! Glad og fornøyd er jeg

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 12:31   #200
Bedazzeled
Medlem
 
Bedazzeled sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bergen
Alder: 46
Innlegg: 55
Bedazzeled er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Æsj....Ikke et eneste kilo ned mandag morgen Skjønner ikke hvorfor. synes det er litt tidlig å stoppe opp allerede i uke 2. Selv om jeg gikk ned 4 kg forrige uke. De 4 kiloene er jo stort sett bare vann likevel... Hva gjør jeg galt????

__________________
Bedazzeled

Sommerutfordring, ned 10 kg til 25/8-12

Bedazzeled er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no