Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Veldig småspist for tiden, noe galt?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-11, 22:59   #1
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Veldig småspist for tiden, noe galt?

Hei alle sammen, ja jeg er veldig småspist for tiden

I dag har jeg spist kyllingsalat og kyllingvinger med grønnsaker med en dæsj peppes rømmedressing.

formen er på topp men redd det er altfor lite mat, er ikke flink til å drikke vann, bestandig vært avhengig av pepsimax, men nå liker jeg ikke brus lenger kjenner .

Kan det være noe galt eller skal jeg bare fortsette som jeg gjør?

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 23:05   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Veldig småspist for tiden, noe galt?

Det er så utrolig, veldig normalt!

Litt av poenget med lavkarbo/ketogen kost, faktisk!

Nyt det! Det varer ikke evig, men kommer tilbake med jevne mellomrom!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 23:23   #3
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Veldig småspist for tiden, noe galt?

orket liksom ikke hele kyllingsalaten, og spiste liksom 125 gram kyllingvinger med grønnsaker og en dæsj rømmedressing.

huff føles så lite.

I går var jeg til kompisen min, spiste taco, ikke noe lefser, men orket liksom bare en liten porsjon og han sa: åh så småspist du er da.

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 23:45   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Veldig småspist for tiden, noe galt?

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

orket liksom ikke hele kyllingsalaten, og spiste liksom 125 gram kyllingvinger med grønnsaker og en dæsj rømmedressing.

huff føles så lite.

I går var jeg til kompisen min, spiste taco, ikke noe lefser, men orket liksom bare en liten porsjon og han sa: åh så småspist du er da.

Lytt til kroppen, spis når du er sulten og stopp når du er mett, kan ikke bli feil det(kroppen vet vet best)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 23:54   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Veldig småspist for tiden, noe galt?

Enig, bare pass på at du ikke spiser så lite i dagesvis

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 00:47   #6
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Veldig småspist for tiden, noe galt?

mulig jeg gjør noe dumt nå,e men jeg har bestemt meg for å trene styrke 3 dager i uken og cardio 2 ganger i uken, elsker styrke, men da må jeg ha i meg mer karbo og dem anbefaler jo en proteinshake og banan før og etter trening.
men stemmer det som jeg har lest at folk på lavkarbo spiser alt fra 0-100 gram karbo daglig eller er jeg helt på jordet?

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 01:44   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Veldig småspist for tiden, noe galt?

Man må ikke ha mer karbo for å trene, det gjelder høykarbo mennesker. Selv fyllte jeg på med fett før trening da jeg trente spinning og styrke. Avocado f.eks.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 10:52   #8
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Veldig småspist for tiden, noe galt?

jeg føler bare jeg trenger mer, skal ha veldig utbytte av treningen

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 11:26   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Veldig småspist for tiden, noe galt?

Selv opplever jeg veldig blodsukkerfall av karbo rett før trening, og dermed er jeg bare de første 20 minuttene... På fett klan jeg holde på i timesvis.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 11:28   #10
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Veldig småspist for tiden, noe galt?

å ja, men det varierer vel fra person til person, men fint med andres synspunkt takk

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 22:48   #11
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Veldig småspist for tiden, noe galt?

Jeg trenger litt KH før trening, men det holder fint med de jeg får av grønnsaker til frokost eller annet måltid før trening. Trening før frokost eller på ren protein/fett diett funker ikke for meg, men som sagt, litt tomat, agurk o.l. er nok.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 22:59   #12
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Veldig småspist for tiden, noe galt?

har kjøpt meg proteinpulver jeg skal ta med en frukt før og etter trening jeg

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 01:43   #13
Lift me
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 33
Innlegg: 2
Lift me er på en erverdig vei

Sv: Veldig småspist for tiden, noe galt?

Hei. Har bare vært på LCHF 1 uke, men trent hardt slik som før underveis. Ble veldig svimmelt etter intervallspinn og styrke første dagen med trening..men de andre dagene har det gått bra. Ser dere skriver det er normalt, men jeg har tenkt på det samme.. Spiser utrolig mye mindre OG sjeldnere...før var jeg sulten etter 2-3 timer hele tiden..spesielt om jeg kun fylte opp med knekkebrød og magert pålegg. Nå på LCHF kan jeg gå 9 timer uten mat, før jeg tenker at det kanskje er på tide å spise igjen...dette er helt nytt og fascinerende for meg rett og slett! :P

__________________


Lift me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 19:40   #14
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Veldig småspist for tiden, noe galt?

Jeg har vært småspist en tid nå, og gått OPP en kg! Så ikke helt bra det heller tydeligvis.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 17:58   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Veldig småspist for tiden, noe galt?

Opprinnelig lagt inn av Lift me, her.

Hei. Har bare vært på LCHF 1 uke, men trent hardt slik som før underveis. Ble veldig svimmelt etter intervallspinn og styrke første dagen med trening..men de andre dagene har det gått bra. Ser dere skriver det er normalt, men jeg har tenkt på det samme.. Spiser utrolig mye mindre OG sjeldnere...før var jeg sulten etter 2-3 timer hele tiden..spesielt om jeg kun fylte opp med knekkebrød og magert pålegg. Nå på LCHF kan jeg gå 9 timer uten mat, før jeg tenker at det kanskje er på tide å spise igjen...dette er helt nytt og fascinerende for meg rett og slett! :P

Hei! Vil bare kommentere at det er ikke anbefalt og trene særlig hardt de første to ukene, akkurat pga det du nevner at du blir helt svimen.

Kroppen er ikke kommet helt i gang med fettforbrenning og den finner da rett og slett ingen energi når man kjører på så hardt før ting er ordentlig igang Spis gode proteiner og husk fettet når du trener en del!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 11:30   #16
Tia Maria
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Larvik
Alder: 58
Innlegg: 9
Tia Maria er på en erverdig vei

Sv: Veldig småspist for tiden, noe galt?

Så det er normalt at man ikke orker så mye mat etter hvert? De første dagene spiste jeg 3-4 måltider, nå orker jeg bare 2-3. Sakl jeg fortsatt putte mat i meg da?

Tia Maria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF under 15 om dagen Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 11:51   #17
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Veldig småspist for tiden, noe galt?

Spis når du er sulten. Er du ikke sulten, så er det heller ikke noe behov for å putte i seg mat.


__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:18   #18
lchfforlife
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 4
lchfforlife er på en erverdig vei

Sv: Veldig småspist for tiden, noe galt?

Kan det hende du bare er lei av de enkelte matrettene? Jeg har i hvert fall opplevd at jeg blir lei både det ene og det andre.Det resulterer i at jeg spiser mindre,eller kaster mat som jeg "ikke orker å spise opp". Jeg har forsatt energi å blir redd ettersom jeg er klar over at jeg ikke har spist noe særlig.

Det som har hjulpet meg er å speide nettet for NYE freshe oppskrifter, hent inspirasjon fra blogger, eller kjøp deg en lchf kokebok. Du kan også endre mat butikken du handler på,da det ofte er slik at de forskjellige butikken har forskjellig utvalg av eks grønnsaker.
Jeg har startet å handle mye på utenlandske butikker.Her har de mange nye spennende grønnsaker.

lchfforlife er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Småspist om sommeren manne Spørsmål og svar 5 21-06-11 12:57
Småspist til frokost? MHM Frokost og kveldsmat 198 09-05-11 16:54
Veldig ny og veldig usikker lmm Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 5 03-04-11 12:02
Parmesandip - veldig godt, veldig enkelt! Safir Annen mat 0 13-11-07 18:26
Den tiden i mnd.... Atlje Spørsmål og svar 7 10-10-06 13:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no