Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Tren som en mann og se ut som en gudinne

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-12, 17:49   #26
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Hypah - takk for svar! Jeg har aldri likt å trene, fordi jeg sjelden ser resultater (annet enn at formen/kondisen blir noe bedre). Men jeg må innrømme at jeg blir tent på disse ideene. Jeg har nok ikke råd til 600 i mnd på et treningssenter, men i byen her er det et studio som tar 300 pr mnd uten bindingstid. Kanskje jeg skal gi det et par mnd? Der er det ikke gruppetreninger, så da må jeg komme i gang på egenhånd. Har f.eks fitnessbloggen tips og ideer til hvordan jeg kan gjøre det?

Ja, der inne er det veldig mange gode artikler og tips om h a en nybegynner bør fokusere på hvis målet er kroppsforming, styrke og slanking. Punkt 1 er å slutte med saltimer og slike bodypump greier. Hvis du klarer erkjenne at dette er tull om målet er kroppsforming, styrke og slanking, så vil du lykkes raskere enn du tror ;-)
Jeg er IKKE imot saltimer, det er både sosialt og hyggelig, men leser du lenge nok på fitnessbloggen og ønsker forstå hvordan du raskest og best får formet kroppen slik du vil, så er dessverre sosial kukerundttrening noe som må kuttes til fordel for vekttrening.

Her inne er det maaaaange som synes det er dumt å si slikt, men Kristine Weber har ikke formet kroppen sin med saltimer for å si det sånn ;-)

  Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 18:55   #27
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Kristine Weber er heit.. samme med Silje Mariela

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 19:19   #28
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Forutsatt at man ikke har hormonubalanser vil man sannsynligvis ikke få det. Om man f.eks har testosterondominans vil man veldig fort få en mer mandig kropp med kulemuskler og bredere skuldre.

Ok carisma, den er god.

  Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 19:21   #29
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Kristine Weber er heit.. samme med Silje Mariela

Er vel enig i det. Sikkert mange som lar seg motivere av de to der. Koster litt å få slik helse i en kropp/legeme.

  Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 19:32   #30
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Stor motivasjon ja Begynner min første PT time i morgen tidlig og det blir kun styrketrening.. Han skal få lære meg markløft, knebøy, benkpress etc 12 timer i mnd, gleder meg som en unge!!

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 19:41   #31
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Stor motivasjon ja Begynner min første PT time i morgen tidlig og det blir kun styrketrening.. Han skal få lære meg markløft, knebøy, benkpress etc 12 timer i mnd, gleder meg som en unge!!

Det høres utrolig flott ut, en egen PT da gitt! Ser da ut for at du har valgt de riktige øvelsene også

  Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 20:02   #32
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Han som setter opp programmet, får se det i morgen, men jeg sa jeg vil lære meg disse øvelsene. Han er ernæringsfysiolog også, så insisterte på å sette opp kostholdet også. Sa til han at jeg spiser lavkarbo men han mener jeg bør spise mer karbo.. så vi får se om vi blir enige der

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 20:10   #33
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Han som setter opp programmet, får se det i morgen, men jeg sa jeg vil lære meg disse øvelsene. Han er ernæringsfysiolog også, så insisterte på å sette opp kostholdet også. Sa til han at jeg spiser lavkarbo men han mener jeg bør spise mer karbo.. så vi får se om vi blir enige der

Hmm, hvis du har sagt til han at du ønsker bygge muskler og forme kroppen, så kan det hende du bør øke på karbohydratene ja, men ligger du på 100-150 allerede så tengs det jo ikke. Men ligger du på 10-20 så spørs det om ikke han har litt rett i at en viss økning kan være nødvendig hvis utviklingen stopper opp. Men det vil jo tiden vise og hvor ofte og mye du skal bygge i uken. Er jo en mellomting mellom 10 og 100-150gr liksom

  Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 20:15   #34
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Jeg har spist ketogent, liker meg i ketose.. Men vi får se hva han setter opp. Han er ganske fit selv så jeg regner med han vet hva som skal til

Blir spennende å se i morgen hva han legger opp , skal poste det

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 21:12   #35
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Jeg har spist ketogent, liker meg i ketose.. Men vi får se hva han setter opp. Han er ganske fit selv så jeg regner med han vet hva som skal til

Blir spennende å se i morgen hva han legger opp , skal poste det

Bruker som regel fungere å lytte til de som er fit selv. Noe riktig har de anakelig gjort, selv om det selvsagt ikke er en klone av oss sjøl da. Er han derimot svær og overvektig og sier at du bør ete mye karbohydrater fordi det gjør han, så ville jeg vel tatt det med ei aldri så lite klype salt ;-)

  Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 15:24   #36
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Stor motivasjon ja Begynner min første PT time i morgen tidlig og det blir kun styrketrening.. Han skal få lære meg markløft, knebøy, benkpress etc 12 timer i mnd, gleder meg som en unge!!

Lykke til med PT timer, det er fantastisk motiverende å trene med PT, lære seg riktige teknikker og se skikkelig fremgang fra uke til uke. Trening med PT har gjort at jeg trener mye mer kvalitativt når jeg trener alene også, for jeg vil jo ha fremgang og vise PT at jeg gjør noe utenom timene også. Min Pt er også veldig glad i å trene med meg for jeg vil ha mest mulig tunge vekter og skyr rosa manualer. Blir jo helst fornærma når hun kommer med "pinglevekter" , det skal så enormt mye til å få kulemuskler selv med hormonubalanse og testosteronoverskudd hos jenter, da må nesten den hormonubalansen være forårsaket av alternative kosttilskudd

Forøvrig lever jeg ketogent på ca 50-60 g kh på det jevne, det går som det suser og jeg har stor fremgang fra uke til uke og makser på vektene nesten hver uke. Se hva som blir satt opp for deg av kosthold og prøv deg frem, min PT prøvde seg også med mer kh men jeg gadd ikke for jeg liker sånn jeg har det nå. Og ettersom jeg har større fremgang enn mange andre av hennes kunder er det ikke snakk om det lengre. Det jeg mangler er eksplosivitet, men jeg har en utholdenhet og styrke som jeg er ganske stolt av om jeg må si det selv

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 16:12   #37
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Ja fikk kjørt meg i dag, hehe Maks vondt i ræva, hehe :P

Knebøy, markløft, utfall, bicepscurl og noe magegreier.. :P

Tungt, men kjekt Så får jeg matoppsett på onsdag og så får jeg vite litt mer om hvordan treningen blir lagt opp. ble veid og målt, så det er i alle fall motivasjon å vise at jeg kan gå ned i vekt og krympe ;P

Skader ikke at han er en sexy veltrent hunk heller, hahaha :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 16:30   #38
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Ok dere erfarne - jeg har tenkt å prøve meg på styrke igjen etter en lang pause. Tenker meg å ta hintet og prøve meg på tung styrketrening. Hva er da deres forslag til tyngde på disse øvelsene?

DAG A:

  • 3×5 Knebøy
  • 3×5 Benkpress
  • 1×5 Markløft
DAG B:
  • 3×5 Knebøy
  • 3×5 Skulderpress
  • 3×5 Pendlayroing
173cm høy, 82kg. 2 mnd siden siste styrketrening (på aparater). Siste måling av maks styrke:

Benpress april - 173.3 august - 200; Rygg april - 54.5 august - 56.2; Bryst april - 40 august - 53.3

Jeg vet at jeg spør om mye, men tenkte det var hjelp å få av dere godhjertede styrketreningsentusiaster .

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 17:14   #39
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Ok dere erfarne - jeg har tenkt å prøve meg på styrke igjen etter en lang pause. Tenker meg å ta hintet og prøve meg på tung styrketrening. Hva er da deres forslag til tyngde på disse øvelsene?

DAG A:

  • 3×5 Knebøy
  • 3×5 Benkpress
  • 1×5 Markløft
DAG B:
  • 3×5 Knebøy
  • 3×5 Skulderpress
  • 3×5 Pendlayroing
173cm høy, 82kg. 2 mnd siden siste styrketrening (på aparater). Siste måling av maks styrke:

Benpress april - 173.3 august - 200; Rygg april - 54.5 august - 56.2; Bryst april - 40 august - 53.3

Jeg vet at jeg spør om mye, men tenkte det var hjelp å få av dere godhjertede styrketreningsentusiaster .


Jeg ville har kjørt 3x5 med markløft på både A- og B-dager, altså ved hver trening. Hvis det blir for mye ville jeg heller tatt bort knebøy på en av dagene. Hvis du kun skulle utført én øvelse, er markløft tingen.

Du må prøve deg frem med belastningen, men det er viktig at du tar det pent til å begynne med slik at teknikken blir 100% riktig. Når teknikken sitter, kan du løfte så tungt at du klarer å gjennomføre to sett og begynne på det tredje. Hvis du klarer å gjennomføre tre sett, øker du belastningen på neste trening. Dermed blir du sakte men sikkert sterkere – og det er jo poenget med styrketrening.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 19:37   #40
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.


Her inne er det maaaaange som synes det er dumt å si slikt, men Kristine Weber har ikke formet kroppen sin med saltimer for å si det sånn ;-)

la oss ikke glemme Linn Tovaas heller!

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 20:09   #41
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

la oss ikke glemme Linn Tovaas heller!

Eller Lone :

http://lonenoras.blogg.no/ <3

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 20:52   #42
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg ville har kjørt 3x5 med markløft på både A- og B-dager, altså ved hver trening. Hvis det blir for mye ville jeg heller tatt bort knebøy på en av dagene. Hvis du kun skulle utført én øvelse, er markløft tingen.

Du må prøve deg frem med belastningen, men det er viktig at du tar det pent til å begynne med slik at teknikken blir 100% riktig. Når teknikken sitter, kan du løfte så tungt at du klarer å gjennomføre to sett og begynne på det tredje. Hvis du klarer å gjennomføre tre sett, øker du belastningen på neste trening. Dermed blir du sakte men sikkert sterkere – og det er jo poenget med styrketrening.


-

Hei.
Ser du kjører starting strenght og det programmet er ikke satt opp slik tilfeldig. Her bør du følge slik programmet er satt opp. Markløft er en svært anstrengende øvelse som vil kreve lang restitusjon. Siden programmet foluserer på bøyøvelser og knebøy er en såpass altomfattende øvelse er markløft i begynnelsen nedtonet. Ikke bytt ut knebøy med markløft, det er ikke anbefalt på dette programmet.

  Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 21:28   #43
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg ville har kjørt 3x5 med markløft på både A- og B-dager, altså ved hver trening. Hvis det blir for mye ville jeg heller tatt bort knebøy på en av dagene. Hvis du kun skulle utført én øvelse, er markløft tingen.

Du må prøve deg frem med belastningen, men det er viktig at du tar det pent til å begynne med slik at teknikken blir 100% riktig. Når teknikken sitter, kan du løfte så tungt at du klarer å gjennomføre to sett og begynne på det tredje. Hvis du klarer å gjennomføre tre sett, øker du belastningen på neste trening. Dermed blir du sakte men sikkert sterkere – og det er jo poenget med styrketrening

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hei. Ser du kjører starting strenght og det programmet er ikke satt opp slik tilfeldig. Her bør du følge slik programmet er satt opp. Markløft er en svært anstrengende øvelse som vil kreve lang restitusjon. Siden programmet foluserer på bøyøvelser og knebøy er en såpass altomfattende øvelse er markløft i begynnelsen nedtonet. Ikke bytt ut knebøy med markløft, det er ikke anbefalt på dette programmet.

Takk begge! Tenkte at "starting strength" såg enklest ut og så ser jeg jo at det er mye positive tilbakemeldinger til det. Jeg skal se å komme meg på trening på onsdag og se om jeg kan få en veiledningstime. Sikkert greit når det gjelder form og teknikk.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 00:09   #44
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Takk begge! Tenkte at "starting strength" såg enklest ut og så ser jeg jo at det er mye positive tilbakemeldinger til det. Jeg skal se å komme meg på trening på onsdag og se om jeg kan få en veiledningstime. Sikkert greit når det gjelder form og teknikk.

Det vil du ikke angre på nå i begynnelsen, flere tusen har jo brukt starting strenght og som ekspertene sier, så er starting strenght lagt opp med de øvelsene og settene for en grunn, det er ikke sammenrasket på gutterommet lissom....
Jeg regner meg selv som erfaren trener, men ikke nødvendigvis på styrke. Så derfor forholder jeg meg til hva som er anbefalt på denne fronten, ikke bare for fremgang, men også for å unngå overbelastning og skader. Jeg har hatt utrolig fremgang på dette programmet og du trenger ikke være redd for at markløften din ikke blir bedre, relax, det blir den. Jeg har gått opp over 20 kilo i markløft på litt over en måned. Kroppen er blitt meget bra formet ut fra utgangspunktet mitt og det er nok noe i det "alle eksperter" sier. Starting strenght fungerer for en nybegynner!

  Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 08:02   #45
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Så først nå at mitt navn var nevnt inne i et par innlegg her ang ulike øvelser.

Så, skal forsøke å oppsummere litt her.

Ja, knebøy, markløft, militærpress er knallfine øvelser, og det er jo en grunn til at de utgjør grunnstammen i et styrkeprogram for mange.
Når det er sagt, skal det også sies at det finnes alternativer. Dette er ikke de enetse øvelsene man kan kjøre.

I stedet for knebøy kan man f eks kjøre frontbøy, dvs. man holder stanga foran og lar den hvile på overgangen melom hals/bryst. Man tar gjerne mindre belastning enn ved tradisjonell knebøy, men det skal være veldig effektivt.
http://fitnessbloggen.no/kneboy-frontboy/

Min store treningshelt, selve Jernguruen Vince Gironda, mente at knebøy var tull. Han skal ha kasta folk ut av gymmet sitt dersom han så dem holde på med det. Han anbefalte heller hack squats. Selv kjører jeg slike og reverse hack squats.
http://www.youtube.com/watch?v=UukL428wjeg
http://www.youtube.com/watch?v=iZO1Y5YB9lc

For markløft er alternativer f eks t-bar rows, stående roing, rumensk markløft.
http://www.youtube.com/watch?v=VS3x75_YpsE
http://www.youtube.com/watch?v=j3Igk5nyZE4

Militærpress, nja, den er fin den, men her ville jeg faktisk heller anbefale arnold press med hantler.
http://www.youtube.com/watch?v=vj2w851ZHRM

Når det gjelder isolasjonsøvelser, så går det også an å finne øvelser som foksuerer f eks på biceps, men som også svir godt andre steder. Bruker man frivekter vil man dessuten trene andre muskler rett og slett fordi man holder balansen.
En av mine favoritter å hate er zottman curls, en bicepsøvelse som også tar godt på underarmene:
http://www.youtube.com/watch?v=ZrpRBgswtHs

Eller bodrydrag curls:
http://www.youtube.com/watch?v=04x3G_Vyh0I
(Bonus, the man himself, Vince Gironda)

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 08:45   #46
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hypah og Gamlebyen (og alle dere andre som har peiling!) - jeg trener litt, sånn for meg sjøl på stuegolvet og bruker da både manualer som ikke er regulerbare (til skulderøvelsene mine, dårlig skulder, fått veiledning av fysio) og til litt "bicepsløft" bruker jeg manualer der jeg kan sette på flere vektskiver om nødvendig.

Det jeg lurer på er - er det "lettere" (altså ikke i tyngdemessig forstand, men teknisk) å løfte en lang stang med vektskiver i endene enn to mindre manualer med vektskiver? Det blir jo fort litt klumpete med to manualer med vektskiver i begge ender... Og finnes det kortere stenger enn 170 cm?! Jeg har da ikke bruk for en som er sååå lang! Den er jo mye lengre enn meg sjøl til og med! Mener jeg har sett på 120 cm? Hva er passe lengde for ei lita flis på 152 cm?

Jeg løfter ikke tungt, dere hadde antagelig flirt dere fordervet hadde dere sett meg, men merker kjempestor fremgang på noen få uker bare (trener 2 ganger i uka) og er storfornøyd med det.

Sorry, så ikke denne før nå.

Det kan muligens være lettere å holde balansen med en vektstang som er lengre enn f eks manualer. Du vil også få en annen vektdistribusjon enn med manualer. Vi er jo ofte litt sterkere i den ene siden, avhengig av om man er høyre- eller venstrehendt.
Høyden din spiller ingen rolle når det gjelder dette, men som Hypah skrev, det er kanskje mer praktisk å ha en kortere stang.
Husk at de kortere stengene veier som regel mindre enn de lange (olympiske veier 20 kg).
Når det gjelder vekta, så ikke tenk på det. Det viktigste er at du løfter med en belastning som passer din kropp og ditt nivå. Noen må opp i 30 kg hantler på visse øvelser, mens andre må bruke 5 kg. Det skal være tungt nok til at du sliter med de siste repene, men ikke så tungt at du ikke klarer å gjennomføre med ok teknikk (handler også om å unngå skade).

Lykke til og stå på!

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 08:48   #47
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Forutsatt at man ikke har hormonubalanser vil man sannsynligvis ikke få det. Om man f.eks har testosterondominans vil man veldig fort få en mer mandig kropp med kulemuskler og bredere skuldre.

Skal man ta alle mulige slags forbehold om hormoner, gener, etc så blir det jo vanskelig å si noe som helst uten at innskutte bisetninger overtar for argumentet.

Og siden du først er inne på det, kan man jo snakke om tykkelsen på muskelhinnene (se f eks på Jay Cutler som har tykkere hinner enn en del andre og hans muskler ser annerledes ut), eller så har man den ene prosenten "genfreaker" som er slik utstyrt fra naturens side at de raskt øker i muskelmasse.

Denne artikkelen er jo en genrell betraktning og som stemmer for de aller, aller fleste, bortsett fra de med testosterondominans, tykkere muskelhinner, genfreaker og andre selvsagt.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 10:09   #48
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

"Om man f.eks har testosterondominans vil man veldig fort få en mer mandig kropp med kulemuskler og bredere skuldre."

Jeg vil nå påstå at dette er fortsatt en sannhet med modifikasjoner. En kvinne med testosterondominans vil fortsatt ha mindre testosteron enn en gjennomsnittsmann. Det er vanskelig nok for en mann å bygge muskler, så det vil fremdeles være enda vanskeligere for en kvinne og man vil ikke få kulemuskler "veldig fort".

T-dominans vil gjøre at man responderer på trening raskere og bygger muskler raskere, men veldig fort?? Og da er det jo bare å legge litt om på trening om man ikke vil bli for stor, som igjen er fryktelig, fryktelig vanskelig og krever ekstremt målrettet trening og kosthold.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 11:31   #49
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Det kan muligens være lettere å holde balansen med en vektstang som er lengre enn f eks manualer. Du vil også få en annen vektdistribusjon enn med manualer. Vi er jo ofte litt sterkere i den ene siden, avhengig av om man er høyre- eller venstrehendt.
Høyden din spiller ingen rolle når det gjelder dette, men som Hypah skrev, det er kanskje mer praktisk å ha en kortere stang.
Husk at de kortere stengene veier som regel mindre enn de lange (olympiske veier 20 kg).

Tittet litt på gmax.no (g-sport på nettet) og de hadde stenger på 170 cm og det syntes jeg virket så langt, men de har jo muligens kortere i butikken. Den de hadde på nettet veide 8 kg. Jeg løfter pr. nå 2x7 kg (14 tilsammen altså), men er moden for å legge på litt mer kjenner jeg. Jeg trener jo ikke kjempeseriøst, men det hadde vært rasende kult å hatt litt definerte muskler i overarmene altså, jeg innrømmer det...

Jeg synes det blir litt "balete" med to såpass store manualer samtidig og om jeg skal legge på flere vektskiver så blir det jo enda mer bal i grunnen. Hm. Må ta en titt på g-sport i løpet av uka og se på stenger tror jeg...

Takk for tips og info!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 11:34   #50
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

sjekk også chr mobech (de har netthandel)

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om det var noen tvil: Jenter, tren som gutta! (og gutta, lær litt av jentene) gamlebyen Trening 1 07-06-12 12:34
Tren med LCHF BitTorres Trening 1 09-08-10 21:42
Tren mer! Fedonisten Trening 4 16-01-05 17:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no