Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Spørsmål om likør

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-13, 21:52   #1
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Spørsmål om likør

Jeg har lyst å prøve meg på å lage likør i høst - kanskje også gi noen bort i julegaver. De jeg skal gi bort vil jeg bruke vanlig sukker til, og jeg finner sikkert gode oppskrifter om jeg leter litt. Jeg vil likevel gjerne høre andres erfaringer! Hva slags likører er gode?

Jeg vil jo også gjerne ha noe selv, og da helst med en annen søtning. Er det noen som har erfaringer med det, og kan anbefale søtstoff? Oppskrifter?

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 22:13   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om likør

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Jeg har lyst å prøve meg på å lage likør i høst - kanskje også gi noen bort i julegaver. De jeg skal gi bort vil jeg bruke vanlig sukker til, og jeg finner sikkert gode oppskrifter om jeg leter litt. Jeg vil likevel gjerne høre andres erfaringer! Hva slags likører er gode?

Jeg vil jo også gjerne ha noe selv, og da helst med en annen søtning. Er det noen som har erfaringer med det, og kan anbefale søtstoff? Oppskrifter?

Jeg fikk en gang en flaske hjemmelaget plommelikør i julegave, kjempekoselig og godt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 22:58   #3
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Spørsmål om likør

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Jeg har lyst å prøve meg på å lage likør i høst - kanskje også gi noen bort i julegaver. De jeg skal gi bort vil jeg bruke vanlig sukker til, og jeg finner sikkert gode oppskrifter om jeg leter litt. Jeg vil likevel gjerne høre andres erfaringer! Hva slags likører er gode?

Jeg vil jo også gjerne ha noe selv, og da helst med en annen søtning. Er det noen som har erfaringer med det, og kan anbefale søtstoff? Oppskrifter?

Eneste jeg vet er at man må bruke minst 60 % for å lage likør, vanlig vodka er ikke sterkt nok.

__________________


Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 23:03   #4
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Spørsmål om likør

Opprinnelig lagt inn av Therese_M, her.

Eneste jeg vet er at man må bruke minst 60 % for å lage likør, vanlig vodka er ikke sterkt nok.

Oj, det har jeg ikke sett i oppskriftene jeg kikka på. Husker at bestefaren min gikk over til 60 når han ikke fikk legesprit lenger Må vel en tur på polet da. Takk!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 23:14   #5
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Spørsmål om likør

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Oj, det har jeg ikke sett i oppskriftene jeg kikka på. Husker at bestefaren min gikk over til 60 når han ikke fikk legesprit lenger Må vel en tur på polet da. Takk!

Bare hyggelig

__________________


Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 09:46   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål om likør

Denne sitronlikøren er fantastisk god!

35 cl ukrydret brennevin (altså 1/2 flaske 60)
(Det er meget mulig at jeg brukte 40-45%, men godt blir det åkke som!)
2 sitroner
3 dl sukker

Skrubb sitronene godt i varmt vann og skrell de med en potetskerller.
Tørk skallet ved 75 grader i ovn, en times tid er muligens nok.
Press ut saften og bland alt med sukkeret og spriten.
La det stå en måned og sil deretter av.

I boka mi står det at man kan smake til med mer sitronsaft eller krydder. Det nevnes kjørvelblader, en kanelstang eller anisfrø. Koriander kan brukes til å runde av smaken.

Så vidt jeg husker, så brukte jeg bare oppskriften som den er. Jeg måtte bort og smake etter et par dager (hadde aldri lagd likør før, og var kjempenyskjerrig) og det var helt nydelig!! Måtte smake maaaange ganger før det var gått en måned

Hmm, tror nok at jeg må prøve meg igjen på denne

Edit:
Glemte å skrive at oppskriften kommer fra en bok som heter "Likører med smak av natur" av Sanna Töringe og Anette Åberg (Cappelen forlag)
Anbefaler denne boka hvis du er interessert i likører og oppskrifter på bruk av likører!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 30-09-13 kl 19:39.
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 22:19   #7
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Spørsmål om likør

Takk!

Ingen som har prøvd seg med alternativ søtning?

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:14   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål om likør

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Takk!

Ingen som har prøvd seg med alternativ søtning?

Jeg TROR at hvis jeg skulle ha prøvd alternativ søtning, så ville jeg ha brukt Splenda og etterpå smakstilsatt steviadråper, enten uten smak eller kanskje med vaniljesmak (eller den med sitronsmak - men den synes jeg er litt kunstig).

Splenda er den som jeg synes har minst bismak, og jeg har litt problemer med å "smake for meg" en likør med bismaken til Natreen eller Sukrin, dessverre.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 13:40   #9
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om likør

Oooh, jeg har utrolig lyst til å lage likør! Sukkerfri selvsagt. Sukkerfulle er det nok av på vinmonopolet.

Sukrin burde ikke være så ille. Den kalde smaken i sukrin kommer visst av at sukrinet "stjeler" vann i munnen. Så ved å løse sukrin i væske så blir det mindre av den kalde smaken.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 23:44   #10
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Spørsmål om likør

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Takk!

Ingen som har prøvd seg med alternativ søtning?

Kan hende jeg er ute på tynn is her, men jeg lurer på om sukkeret vil omdannes til alkohol? Det er jo vertfall det som skjer med sukker i druer under alkoholfermentering til vin Tenker at om man tilsetter sukkeret sammen med frukten, så vil mesteparten gjæres til alkohol?

Noen som er litt stødigere enn meg i kjemi som kan utdype/kommentere dette?

__________________


Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 21:30   #11
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Spørsmål om likør

Alkoholen tilsettes i form av sprit. Det er ikke noen gjæringsprosess som ved vinlegging.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 23:34   #12
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Spørsmål om likør

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Alkoholen tilsettes i form av sprit. Det er ikke noen gjæringsprosess som ved vinlegging.

Man må vel kanskje ha en bakteriekultur tilstede for at gjæring skal oppstå?

__________________


Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 08:11   #13
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Spørsmål om likør

Hjelper ikke. Alkoholprosenten er allerede så høy at gjæring ikke er mulig.

Jeg kan ikke se for meg at sukkerfri likør vil bli noe vellykket, meg bekjent er det ingen av erstatningene som har de egenskapene som sukkeret bidrar med i likøren. Mulig Sukrin kan funke, men det blir neppe det samme.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 15:39   #14
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål om likør

Opprinnelig lagt inn av Therese_M, her.

Kan hende jeg er ute på tynn is her, men jeg lurer på om sukkeret vil omdannes til alkohol? Det er jo vertfall det som skjer med sukker i druer under alkoholfermentering til vin Tenker at om man tilsetter sukkeret sammen med frukten, så vil mesteparten gjæres til alkohol?

Noen som er litt stødigere enn meg i kjemi som kan utdype/kommentere dette?

Sukkeret i "min" sitronlikør omdannes til ren nytelse i alle fall
Likør er jo ikke noe man drikker mye av eller ofte. Hvis man tåler sukker, så går jo det greit.
Jeg tror jeg skal prøve en liten omgang med Splenda og/eller sukrin, men jeg må bare få somlet meg til å kjøpe mere 60%.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 00:46   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om likør

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Likør er jo ikke noe man drikker mye av eller ofte.

Bortsett fra den enen gangen i syden når man er 16 og bøtter en flaske contreu...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 22:59   #16
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Spørsmål om likør

Jeg lagde med fjellkvann (en variant med blomster og en med blad) en gang. Lagde en akevitt-aktig variant uten sukker, og likør med sukker. Alt ble bra.

Ellers vet jeg ikke, men det finnes flere bøker om dette.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 17:04   #17
Janne V
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1
Janne V er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål om likør

Jeg har funnet nyttige tips og inspirasjon på siden http://www.matoppskrift.no/sider/barlikorprod.asp

__________________
Jeg skal skrive artiker for denne nye slankesiden.
Janne V er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 12:03   #18
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om likør

Hvorfor må det være 60%? Ser ingen grunn til det jeg. Jeg har hatt 40% i et glass med svisker, nellik, anis og allehånde. Ble god likør, søt nok og sviskeren ble servert til is.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 19:49   #19
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Spørsmål om likør

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvorfor må det være 60%? Ser ingen grunn til det jeg. Jeg har hatt 40% i et glass med svisker, nellik, anis og allehånde. Ble god likør, søt nok og sviskeren ble servert til is.

Man får ut enda mer smak fra det man lager likør av Og, utrolig nok, alkoholprosenten i det ferdige produktet blir lavere enn om man bruker 40% (spør meg ikke om kjemien bak det....)

__________________


Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 00:28   #20
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Spørsmål om likør

Opprinnelig lagt inn av Therese_M, her.

Man får ut enda mer smak fra det man lager likør av Og, utrolig nok, alkoholprosenten i det ferdige produktet blir lavere enn om man bruker 40% (spør meg ikke om kjemien bak det....)

1. Det er ikke sikkert at du vil ha ut mer smak, noen smaksstoffer er veldig bitre. Jeg fikk høre at alkoholen ikke burde være for sterk, men det var kanskje avhengig av hva som ble lagt på sprit. Lenge siden jeg lagde noe slikt.

2. At alkoholprosenten skulle bli lavere fra 60 % sprit enn fra 40 % tror jeg ikke stemmer.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 16:19   #21
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Spørsmål om likør

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

1. Det er ikke sikkert at du vil ha ut mer smak, noen smaksstoffer er veldig bitre. Jeg fikk høre at alkoholen ikke burde være for sterk, men det var kanskje avhengig av hva som ble lagt på sprit. Lenge siden jeg lagde noe slikt.

2. At alkoholprosenten skulle bli lavere fra 60 % sprit enn fra 40 % tror jeg ikke stemmer.

Jeg tenker slik at om man får trukket ut mer saft fra det man legger i bløt, så kan kanskje alkoholprosenten i det ferdige produktet bli lavere? Jeg så en lang utregning om dette på jobb på Vinmonopolet for et par-tre år siden, men finner dessverre ikke den samme utregningen igjen...

__________________


Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 19:37   #22
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål om likør

Nå har jeg sitronlikøren i glass og den er snart ferdig. Kjempegod, ja, men den første var mye bedre og nå tror jeg faktisk at jeg brukte 40-45% ukrydret brennevin den gangen. Kanskje...

Bare sånn til orientering

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 19:38   #23
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål om likør

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Bortsett fra den enen gangen i syden når man er 16 og bøtter en flaske contreu...

Ohhh, kjenner at det gjør vondt - selv om jeg aldri har prøvd det...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 21:38   #24
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om likør

Jeg har laget fire forskjellige typer sukkerfri plommelikør. De står og godgjør seg fortsatt, så jeg aner ikke hvordan resultatet blir.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 22:00   #25
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Spørsmål om likør

Så spennende! Fra egne trær?

Gracella: Hvilken søtning ble det til at du brukte?

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tigerns likør-eksperiment TigerTove Lavkarbo generelt 13 01-02-12 19:42
Hei! Ny her jeg! (Med et par spørsmål) Snis83 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 15 21-02-11 15:45
Likør ... frkDoug Smoothies / drikke 0 04-08-10 00:57
Hjemmelaget egg-likør Goggen Annen mat 5 29-09-06 16:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no