Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Dobbel dose kh, dette blir ingen lavkarbo- eller ketolyseis

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-09, 14:04   #1
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Dobbel dose kh, dette blir ingen lavkarbo- eller ketolyseis

Skal lage is.

Eller rettere sagt HAR laget is, den som står i ketolyseboka.

Men jeg har kjøpt Fedon sin FRUKTOSE, men det var da ille med kh i den....jeg mener, det ble da veldi mye mer kh totalt i den isen jeg lagde, mot hva som står i boka..... der står det at totalt kh innhold er 10 gr....

Men:
2 eggeplommer= 0,4 ( 1 rå eggeplomme er 0,2)
3 dl kremfløte= 8,7 ( 100 gr kremfløte er 1 dl, og 100 gr gir 2,9 kh.....)
11 gr Fedon Balance fruktose= 11,0 ( 1 gr er lik 1 kh)

Da blir det jo slett ikke 10 kh men 20,1..............

HVA har jeg gjort galt?
Er det feil søtningsmiddel?

Skal lage sjokolademossen også, men jeg avventer til jeg vet om denne fruktosen er "no good"...........

Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 14:10   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dobbelt dose kh..... dette blir ingen lav karbo eller ketolyse is..........buuhuu

Fructose er ikke et lovlig søtningsmiddel på ketolyse. Det inneholder alt for mye karbohydrater. men du kan trøste deg med at det nesten ikke gir blodsukkerstinging hvertfall.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 14:12   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Dobbelt dose kh..... dette blir ingen lav karbo eller ketolyse is..........buuhuu

Fruktose er ikke ok på ketolyse.

Den strøsukkererstatningen som henvises til i boka er nok enten natreen eller splenda.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 14:13   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dobbelt dose kh..... dette blir ingen lav karbo eller ketolyse is..........buuhuu

Prøv å skaff deg sukrin og bruk den for senere isprosjekter.

Fruktose er ulovlig på ketol*se og de fleste andre lavkarboretninger, men en liten porsjon er ikke så ille. Tror ikke du ødelegger kuren totalt ved å ta 1/3 av denne porsjonen, selv om det faktisk blir noen karber, men det blir ikke så ille

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 14:14   #5
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: Dobbelt dose kh..... dette blir ingen lav karbo eller ketolyse is..........buuhuu

ooooo shit....................

neivell nei..............


Tenkte denne var veeeeldig lur jeg, med fedon og greier....


----------*løper-ned-på-butikken-å-kjøper-noe-annet-og-hiver-denne-boksen-i søpla-med-en-gang*------------

weeeeeeeeh

Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 14:15   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Dobbelt dose kh..... dette blir ingen lav karbo eller ketolyse is..........buuhuu

Les side 32 og 33 i boka om søtningsmiddel

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ingen bedring av lavkarbo Chantelle Fysisk og mental helse 46 21-07-09 20:16
Blir litt tatt av en eller annen vind ... Eller? Karin Generell diskusjon 1 25-04-09 01:06
Ingen som har barn her eller ? Neri Barns kosthold 9 28-01-07 15:41
Du blir hva du spiser....eller ??? Nille Livets lyse side 4 15-02-06 08:53
Greit med Møllers Dobbel, eller? mofe Kosttilskudd 23 01-12-04 13:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no