Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor ofte veier dere dere?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-13, 22:26   #1
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Hvor ofte veier dere dere?

jeg hadde en tendens tidligere til å veie meg 5 dager i uken men ble sprø, nå står vekta til typen og jeg veide meg i går og forrige helg veide jeg 76,3 før jeg startet på lavkarbo onsdag.

i går veide jeg 75,2, måtte veie meg i dag og da jeg spiste litt for mye nøtter i går følte jeg, men hadde gått ned 100 gram fra i går til i dag.

til helga kommer typen til meg og blir hele helga, han bor en time unna, så jeg kommer nok ikke til å veie meg på 2 uker, kjenner jeg blir litt nervøs av det

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 22:36   #2
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: hvor ofte veier dere dere?

Englejenta, hvorfor er du nervøs? Hva kan skje om du ikke veier deg?

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 22:49   #3
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: hvor ofte veier dere dere?

redd jeg da har gått opp når jeg ikek får veid meg hver uke

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 22:59   #4
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: hvor ofte veier dere dere?

Nå er det slik at nøyaktigheten som oppgis på slike er nøyaktigheten på displayet og ikke på faktisk vekt. Den kan ha en ikke-lineær oscillerende kurve mellom målt vekt og reel vekt og den kan ha +-1-2% avvik.

Min vekt oppgir vekt i hele 100g, men har nesten alltid samme vekt hver morgen frem til jeg magisk går ned en kilo fra en morgen til den neste. Dette blir sikkert verre når jeg veier mindre slik at jeg må la det gå 2 uker før jeg merker noe endring.

Kroppen endrer sin koppsmasse 1-2kg i løpet av dagen. Det er nomralt siden vi spiser, drikker og dette blir jo i kroppen. I mitt tilfelle kunne det gå flere dager før jeg var på toalettet så hvis jeg veide meg første morgen etter dagen jeg hadde et toalettbesøk og ikke drakk vann på natta ville målingene være nogenlunde like i væskebalanse og tarm.

Det er 2 måter å veie seg på. Det ene er å være som finansmannen å veie hver morgen og fjerne uinteressante variasjoner med flytende gjennomsnitt, eller å avstå fra å veie seg oftere enn en gang i uka/tiden det tar å gå ned en enhet som vekta kan måle og være obs på å ha nogenlunde samme forhold som sist gang man veide seg.

Så lenge du følger programmet ditt så skal det ikke være noe problem med å la det gå 2 uker

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 22:59   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: hvor ofte veier dere dere?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

redd jeg da har gått opp når jeg ikek får veid meg hver uke

Det er jo ikke hvor ofte man veier seg som avgjør om man går opp eller ned....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 23:00   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: hvor ofte veier dere dere?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

redd jeg da har gått opp når jeg ikek får veid meg hver uke

Du går ikke mere ned av å veie deg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 23:04   #7
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: hvor ofte veier dere dere?

sylvester det er bare tull at bare industri vekter er nøyaktige, da hadde dem ikke solgt vekter, men greit da skal jeg vente 2 uker

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 08:57   #8
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: hvor ofte veier dere dere?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Du går ikke mere ned av å veie deg.

Et viktig poeng! Spiser du riktig vil vekten gå ned over tid inntil kroppens idealvekt er oppnådd. Helt uavhengig av hvor ofte du veier deg. Derfor blir det også rart å "sette seg mål" som f.eks å gå ned 10kg på 10 uker. Dette er ikke noe du kan bestemme, det du kan gjøre er å spise riktig og la kroppen tilpasse seg ditt nye "riktige" kosthold. Om du så går ned 50 gram eller 2 kg i uka er det kroppen selv som styrer, så dette kan du ikke påvirke i større grad. Men spiller det noen rolle hvor fort det går da? Så lenge kurven går riktig vei over tid vil det jo før eller siden bli veldig bra?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 09:04   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: hvor ofte veier dere dere?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Et viktig poeng! Spiser du riktig vil vekten gå ned over tid inntil kroppens idealvekt er oppnådd. Helt uavhengig av hvor ofte du veier deg. Derfor blir det også rart å "sette seg mål" som f.eks å gå ned 10kg på 10 uker. Dette er ikke noe du kan bestemme, det du kan gjøre er å spise riktig og la kroppen tilpasse seg ditt nye "riktige" kosthold. Om du så går ned 50 gram eller 2 kg i uka er det kroppen selv som styrer, så dette kan du ikke påvirke i større grad. Men spiller det noen rolle hvor fort det går da? Så lenge kurven går riktig vei over tid vil det jo før eller siden bli veldig bra?

Helt enig, å sette seg slike mål kan i noen tilfeller være feil, for en legge vannvittig press på seg selv.

Ja, jeg setter slike mål for meg selv, men ikke for å egentlig klare akkurat så og så mange kilo til da og da, men det er for meg en måte å ikke sprekke i perioder hvor det er lettere å sprekke på feil mat( noe som for meg kan stoppe vekttap i 1-2måneder).Når jeg skal ned 80kg,så trenger jeg små mål på veie for å holde meg på veien. Og små gratulasjoner( som feks en kjole, et par sko) på veien. For meg er det helt greit å bare klare 2 av 10kg jeg setter som mål, det viktigste er at jeg holder meg til riktig kost.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 09:09   #10
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: hvor ofte veier dere dere?

Helt klart greit å ha noe å jobbe mot! Jeg hadde som målsetning å komme ned på 90kg, mne ingen tidshorisont for hvor lang tid det skulle ta. Det tok halvannet år, og nedgangen stoppet av seg selv på 84 kg. Helt OK for meg. Men om jeg hadde satt meg som må å klare dette på ett år og ikke hadde klart det, så er faren for å føle seg mislykket helt klart til stede. Og det er jo ikke reelt, vekttap er vekttap uansett hvor lite...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 09:23   #11
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: hvor ofte veier dere dere?

når legen min sier at idealvekta mi er 56 da jeg har sped benbygning så har jeg nesten 20 kg å ta av og da er det en del.

men hvor lang tid har det tatt for dere før det på en måte har stoppet opp? er det normalt å gå ned litt hver uke til man har nådd målet sitt eller kan jeg ikke forvente det?

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 09:33   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: hvor ofte veier dere dere?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

når legen min sier at idealvekta mi er 56 da jeg har sped benbygning så har jeg nesten 20 kg å ta av og da er det en del.

men hvor lang tid har det tatt for dere før det på en måte har stoppet opp? er det normalt å gå ned litt hver uke til man har nådd målet sitt eller kan jeg ikke forvente det?

1. 20kg kan virke som mye, men det er ikke så mye( Ok jeg er nok litt farget av å ha veid 80kg+for mye), du går det ned en gang om du bare spiser riktig. Lurt å se på dette som et nytt kosthold og IKKE som en slankekur, slankekurer varer ikke for evig.

2. Det er ikke noe som er normalt, med mindre du er et gjennomsnittsmenneske. Som kjent finnes det veldig få gjennomsnittsmennesker. Det vi kan si er at det i alle fall er vanlig å gå ned i rykk og napp. Og når man er kvinne svinger vekta enda mere pga menssyklus. Det er helt normalt at kroppen samler vann feks før/under mensen eller rundt eggløsning. Det er derfor det er lurt å se på vekta over tid, altså over 2 måneder og ikke så kortsiktig som ei uke eller to.

Det er fort gjort å bli opphengt i vekta, og stress hjelper ikke på vekttap. Langsiktig og rolig vekttap er varig vekttap.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 09:35   #13
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: hvor ofte veier dere dere?

For min del gikk det relativt jevnt nedover det første året, dog meg enkelte uker innimellom med oppgang selv om jeg spiste helt rett. Dette er helt normalt og en del av kroppens tilpasning. Det siste halve året gikk det sent og i rykk og napp, men til sist var målet nådd. Så nå er det bare å fortsette med samme kosthold resten av livet, så vil ikke overvekt bli noe problem igjen noen gang håper jeg...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor ofte veier dere dere?? Sugarmom Spørsmål og svar 39 25-05-11 17:05
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Lavkarbo generelt 13 28-02-10 19:06
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Generell diskusjon 2 11-11-09 10:18
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Er dere klar over hvor ofte dere bruker magemusklene? lokkebiff Generell diskusjon 17 06-03-09 09:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no