Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode råd?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-11, 22:26   #1
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode råd?

Jeg er for andre gang på ketolysekuren... Startet rett på den etter 7 uker med vektklubben.no. Hvor jeg tok av 800-1000 gram per uke... Valgte ketolyse i håp om ytterligere vekttap per uke (1.5/2 kg!!), men det er heller motsatt. Kan det være at det bare tar litt tid, eller??? Jeg er i ketose, og har vært det hele veien. Holder meg rundt 15 g karber per døgn... Trener ca 4 ganger i uka... Kjenner at jeg begynner å bli utålmodig!!

Blir VELDIG glad om noen kan hjelpe meg! Så tuuusen takk for svar

__________________



Carpe Diem
Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 22:27   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Du har urealistiske forventninger. Jobb med dem, er mitt eneste råd

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 22:32   #3
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Ok, så du mener det... Du mener at det ikke lar seg gjøre, huff... Da skulle jeg strengt tatt fortsatt der jeg var! Stortrivdes med 6 treningsøkter hver uke, og god vektnedgang ukentlig. Sunne karber, hvor jeg også kan spise det jeg ønsker. (med måte vel og merke!) Trodde at det skulle være mulig å gå ned litt ekstra på 4-6 uker som da var "planen"... Men hvis det er urealistisk så er det vel bare å trappe opp karbene igjen... Og leve litt mer normalt! Takk for svar!

Tar gjerne imot flere innspill og erfaringer her!

__________________



Carpe Diem
Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 22:34   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Det er nok ytterst få forunt å gå ned 1.5-2.0 kg i uka. Jeg vet ikke om noen som har gått ned så fort.. Lavkarbo er ingen vidunderkur sånn sett altså. Her stopper det opp og går sakte og fort innimellom, om hverandre, akkurat som hvilken som helst annen kur.. (Som funker for den enkelte. Ikke alle som går ned på lavkalori)
Men lavkarbo er jo mye sunnere da!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 23:11   #5
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei
Wink

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

I følge legen bak ketolyseboka går man hurtigere ned enn ved mange andre kurer! Og jeg kjenner folk som har tatt av 10-25 kg veldig raskt! Men som du sier vi er alle forskjellige, for noen tar det tid, andre ikke...

Etter å ha lest litt her har jeg bestemt meg for et par uker til og skal ØKE fettmengden i maten. Jeg lurer på at vi spiser for magert rett og slett, for mye salat og kylling og for lite meierismør!!!!! ;-))) Så får vi se om det gir bedre resultater etter en uke med små endringer!

Og man ser jo overvektige som går ned 1,5-3 kg per uke uten problem med mye trening og rett kost hvilken kur det må seg være. Og for meg som har ihvertfall 20-25 kg til som skal av så tenker jeg at det umulig kan skade med noen få uker hvor det går "litt i raskeste laget" nedover på badevekten... Spørsmålet er om det er urealistisk på Ketolysekur eller ikke...

__________________



Carpe Diem
Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 23:45   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Jeg har hengt her inne siden 2007 og har ikke sett noen med den slags vekttap, bortsett fra noen som er vektoperert, pulverkurister og lignende. Også sikkert noen store mannfolk.

Står det virkelig i ketolyseboka at det er vanlig å gå ned 1.5-2 kg i uka?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 00:31   #7
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Måtte inn å lese litt jeg ;-)

Det står at det er vanlig å gå ned 3-7 kg fra uke 2-3, og fra uke 4 og utover er det vanlig å ta av 0,5-2 kg per uke...

Så mine forventninger har vært litt høye iom at jeg vet om, og har lest om flere som går ned ganske mye per uke. Han beskriver flere pasienter som går ned 1,5 kg per uke, ila 6 mnd feks... Han forteller om Ellen på 169 og 96 kg som skuffende nok bare gikk ned 2-3 kg de første 2 ukene... Men etter litt veileding, og en daglig gåtur på 30 min gikk hun ned 3 kg på 2 uker.

Det skal sies at han også skriver at gj.snittlig vektnedgang blandt 85 kursdeltakere var 14 kg på 3 mnd. Mange gikk også ned 20 kg på 3 mnd, andre 8-10, og rekorden var på 46 kg ;-)

Så å håpe på 1,5 kg i uka de første 4 ukene er nok ikke helt bak mål tror jeg... Spesielt siden jeg har endel til overs!

Men det er jo greit å se at det så absolutt ikkje er gjeldene for alle! Satser på at økt fettinntak hjelper godt på!

__________________



Carpe Diem
Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 04:28   #8
loone
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 34
Innlegg: 561
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Jeg er på "andre runde" av ketolysekuren nå etter 2-3 mnd med et surrette kosthold. Er på uke 6 og har gått ned 2,4 kg... Så å si at 1,5 kg er lite på 2 uker er i alle fall veldig langt i fra sannheten
Generelt sett er det vel vanskeligere å slanke av seg de samme kiloene flere ganger, så det kan jo være hele grunnen til at det ikke går så kjapt for deg denne gangen?
Er veldig enig med det nellie, du må jobbe med forventningene dine.
Det er ikke noe poeng i å hige etter å gå ned kjempefort i vekt. Da ender man med å sitte igjen med en rosinkropp med hengehud som bare kan fjernes kirurgisk. Ta deg god tid på veien ned å få en kropp du kan være stolt av resten av livet

__________________
Gamlebloggen

Start dato: 12.05.16


loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 06:58   #9
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Enig med de andre her, du må smøre deg med tålmodighet. Tenk på dette som en livsstil og bruk tid. Da "setter" kostholdet seg, og du har større mulighet for at du klarer å holde vekta etter endt kur. Det er ingen vits i å gå på ketolyse og så tilbake til det kostholdet som gjorde at du la på deg. Da vil du jo sannsynligvis legge på deg igjen, og kroppen har ikke godt av stadige oppturer og nedturer på vekta.

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 07:01   #10
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Jeg har et gjennomsnittlig vekttap på 0,65 kilo pr. uke på ketolyse. Har gått på kuren i et halvt. Ja det er kjedelig for meg å se andre rase forbi meg i nedgang, men det går i det minste ned, jeg sulter ikke, magen er bedre, huden er finere og jeg har det mentalt mye bedre når jeg får lov å spise meg mett.

Når du ser ut fra tickeren min har jeg ganske mye til overs jeg også, men likefullt uansett hvordan jeg prøver å gå ned i vekt så går det tregt. Det være seg pulverkurer, lavkalorikurer, lavkarbo etc.
Lykke til uansett hva du velger.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 07:29   #11
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980, her.

I følge legen bak ketolyseboka går man hurtigere ned enn ved mange andre kurer! Og jeg kjenner folk som har tatt av 10-25 kg veldig raskt! Men som du sier vi er alle forskjellige, for noen tar det tid, andre ikke...

Etter å ha lest litt her har jeg bestemt meg for et par uker til og skal ØKE fettmengden i maten. Jeg lurer på at vi spiser for magert rett og slett, for mye salat og kylling og for lite meierismør!!!!! ;-))) Så får vi se om det gir bedre resultater etter en uke med små endringer!

Og man ser jo overvektige som går ned 1,5-3 kg per uke uten problem med mye trening og rett kost hvilken kur det må seg være. Og for meg som har ihvertfall 20-25 kg til som skal av så tenker jeg at det umulig kan skade med noen få uker hvor det går "litt i raskeste laget" nedover på badevekten... Spørsmålet er om det er urealistisk på Ketolysekur eller ikke...

Ikke alle så går ned med ketolysekuren, vi er alle mennesker forskjelleige. Men om du begynte kun på ketolyse for vektnedgang? Ikke for helse eller velvære? Å ikke spise de feil karbohydratene så føler de fleste mennesker seg mye bedre. Liksom lettere i kroppen og magen er mer stabil ikke opp og ned som en ballong. 2 uker er jo ikke så lenge da og om du har holdt på å slanke deg en stund, så er det jo normalt å nå et platå om en liker det eller ei. Gi nå lavkarbilivet ditt iallefall 1 mnd til om du trives med det da, ellers så bør du gå tilbake til vektklubben igjen og du liker å spise karbohydrater. Jeg har lever lavkarbo alltid og trener minst 5 ganger i uka av og til blir det 7, ingen problem det på lavkarbo.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 08:46   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Jeg har et gjennomsnittlig vekttap på 0,65 kilo pr. uke på ketolyse. Har gått på kuren i et halvt. Ja det er kjedelig for meg å se andre rase forbi meg i nedgang, men det går i det minste ned, jeg sulter ikke, magen er bedre, huden er finere og jeg har det mentalt mye bedre når jeg får lov å spise meg mett.

Er du sikker på at andre raser forbi deg?
Jeg har sett noen som bare raser ned, men det er ikke så veldig vanlig, så vidt jeg har observert. 0.6 kg i uka er jo råbra.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 09:58   #13
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Ja, 0,6 kilo i uka er bra! Snittet mitt er vel noe i retning 0,3 kg i uka.

Men! Handler det bare om å bli tynn fortest mulig? Spis det du helst vil spise - velg det kostholdet hvor du faktisk trives best! Selv om feks jeg personlig er overbevist om at LCHF er til kroppens beste, tror jeg ikke det har så mye å si hvis det er mat du ikke trives med. Spis grovbrød og magert kjøtt hvis det er det som bringer deg mest glede.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 11:04   #14
nadine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 48
nadine er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Jeg raser heller ikke ned,men så har jeg ikke nå definert filosofi jeg følger annet enn lavkarbo generelt.Men jeg har gått ned 5 kg på 2 mnd og er fornøyd med det.Det jeg synes er fint er at jeg trives veldig godt med denne livsstilen og ser ingen problem med å leve sånn.Har i utgangspunktet 5 kg til å gå ned,men gjerne 6-7 kg.Har tenkt å begynne å gå turer hver dag kanskje det hjelper på.Selv om jeg "bare" har gått ned 5 kg så synes det veldig godt,siden jeg har krympet mye i cm.Og det er det som er gøy å merke det på klærne.Så jeg har bestemt meg for ikke å henge meg oppi vekt.

nadine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 16:42   #15
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Er du sikker på at andre raser forbi deg?
Jeg har sett noen som bare raser ned, men det er ikke så veldig vanlig, så vidt jeg har observert. 0.6 kg i uka er jo råbra.

Hehe, det føles sånn at alle andre raser ned, men jeg stresser ikke, det går jo nedover og når jeg kutter alkoholen helt, så går det mye bedre enn når jeg har hatt meg en fest. Da stagnerer det ofte et par-tre uker etter festen og så er det på an igjen. Så langt er jeg veldig fornøyd, herlighet, jeg har da aldri klart å gå ned over 17 kilo før i hele mitt liv, og så mye god mat!

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 17:02   #16
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Jeg vil bare si at å gå fra ett opplegg på vektklubben som er magert, kalorifattig og med en god del karbs til ketolyse som er i motsatt ende og så gå ned 1,5 kg på 2 uker er ganske godt gjort. De fleste vil nok legge på seg når de forandrer slankekur fra ene til det andre. Iallefall så ekstreme ender av skalaen.
Må også si meg enig med Nellie, at du har urealistiske forventninger. Det store vekttapet kan forekomme, det er ingen tvil om, men det er for de menneskene som starter på kuren og ikke har gått ned noe før (det har jo du gjort på vektklubben) og som gjerne er veldig overvektig.
Men hvordan har du tenkt å leve etter slankekuren er også ett vesentlig spørsmål, endrer du livsstil eller ser du på lavkarbo/lavkalori kun som en slankekur?

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 19:40   #17
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Jeg vil bare si at å gå fra ett opplegg på vektklubben som er magert, kalorifattig og med en god del karbs til ketolyse som er i motsatt ende og så gå ned 1,5 kg på 2 uker er ganske godt gjort. De fleste vil nok legge på seg når de forandrer slankekur fra ene til det andre. Iallefall så ekstreme ender av skalaen.
Må også si meg enig med Nellie, at du har urealistiske forventninger. Det store vekttapet kan forekomme, det er ingen tvil om, men det er for de menneskene som starter på kuren og ikke har gått ned noe før (det har jo du gjort på vektklubben) og som gjerne er veldig overvektig.
Men hvordan har du tenkt å leve etter slankekuren er også ett vesentlig spørsmål, endrer du livsstil eller ser du på lavkarbo/lavkalori kun som en slankekur?


Takk for masse flotte tilbakemeldinger!

Du har et poeng i at det å gå fra ene kuren til andre og gå ned 1.5 kg på 2 uker ikke er så aller værst. Har faktisk ikke tenkt på det slik... Grunnen til at jeg startet denne tråden var jo for å høre med dere her inne som har peiling, da jeg på ingen måte er noen ekspert. Jeg synes selvsagt at det beste er å gå ned sakte men sikkert, og at det blir varig! Håper ikke dere tror at jeg er helt "tullete!

Men jeg trodde at det var mulig å bruke ketolysekuren som en slags "booster" for å gå ned ytterligere bare i en kort periode... Snakket med en veninne av meg i forkant som bla har studert ernæringsfysiologi, og det var hun som tipset meg om å ty til ketose i 4-6 uker. Men vi får se hvordan det går, skal prøve meg med litt mer fett som nevnt ovenfor å se om det gir seg litt ekstra utslag på vekta! Så tar jeg det som det kommer. Og jeg lover dere å STRESSE NED.

Du spør hva jeg har tenkt å gjøre etterpå... "Planen" var å gå tilbake til sunne karbohydrater og alt med måte. (kcal kontroll) Da jeg synes dette er enklere i det vanlige liv. Men det kan sikkert diskuteres Eller anbefaler dere meg en gradvis øking av karber slik som det står i ketolyseboka? For så å tenke lavkarbo for livet? Jeg er veldig usikker her... Men ser ikke for meg å leve helt uten å spise pasta feks, men spiser gjerne kun en fjerdedel av det jeg spiste før for å si det slik. Har hatt to relativt tette sv.skap med bekkenløsning, derfor vekt ned og opp... Så nå nyter jeg at vekta går nedover og at jeg blir sprekere og sprekere for hver dag som går, det er helt fantastisk! Så er det om å gjøre å finne "my path" i forhold til hvordan holde seg noenlunde slank når jeg kommer dit en dag!!

Tar gjerne imot tips mtp hva jeg skal gjøre om ca 4 uker da planen var å ikke være i ketose mer... Vi reiser på ferie, og da ser jeg på det som tungvindt!???

Takk igjen for at dere engasjerer dere!!

__________________



Carpe Diem
Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 19:54   #18
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har hengt her inne siden 2007 og har ikke sett noen med den slags vekttap, bortsett fra noen som er vektoperert, pulverkurister og lignende. Også sikkert noen store mannfolk.

Står det virkelig i ketolyseboka at det er vanlig å gå ned 1.5-2 kg i uka?

Jeg raste ned i vekt på 1. gangs ketolysekur, men så hadde jeg mye å ta av også da. Rant av meg ca 12 kilo på drøyt to måneder. Men å tro at dette skal skje om man ikke er veldig overvektig, er temmelig urealistisk.

Da jeg startet opp igjen med ketolyse igjen før jul 2010, slet jeg med å komme ned i vekt, og jeg hadde også problemer med å komme i ketose. Nå er jeg en slags Fedonist med egne modifikasjoner, og vekta står stille hele tida. Flott vedlikehold det, tydeligvis

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 20:01   #19
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

E du seriøs??????

Det er ikke sunt å gå ned TO KG PR UKE, og dessuten så går du IKKE ned så mye uansett hva du velger fordi du allerede HAR slanka deg og da går det litt treigere. Jada, du har seriøse urealistiske forventninger og blablabla, men fakta er at du har ett ganske godt vekttap på to uker. Tar meg rundt 2 måneder å gå ned 1,5 kg. Å ty til ketose i kun 4 uker er jo bare tull, da den skikkelige fettforbrenninga ikke starter før etter 4-5 uker uansett.

Går du i ketose og så bare BANG over på karber, uansett hvor sunne de er, så vil du øke på vekta. 1 g karb samler 0,8 gram vann, så spiser du karber at once, så forvent vektøkning.

Men som jeg leser her så kan ikke du gjennomføre noe ketolysekur med hell, du mangler både motivasjon og kunnskaper og det tror jeg blir vanskelig. Jeg lurer nå på om Lindberg er merg for deg, for det kan du leve med over tid.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 20:02   #20
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980, her.

Takk for masse flotte tilbakemeldinger!

Du har et poeng i at det å gå fra ene kuren til andre og gå ned 1.5 kg på 2 uker ikke er så aller værst. Har faktisk ikke tenkt på det slik... Grunnen til at jeg startet denne tråden var jo for å høre med dere her inne som har peiling, da jeg på ingen måte er noen ekspert. Jeg synes selvsagt at det beste er å gå ned sakte men sikkert, og at det blir varig! Håper ikke dere tror at jeg er helt "tullete!

Men jeg trodde at det var mulig å bruke ketolysekuren som en slags "booster" for å gå ned ytterligere bare i en kort periode... Snakket med en veninne av meg i forkant som bla har studert ernæringsfysiologi, og det var hun som tipset meg om å ty til ketose i 4-6 uker. Men vi får se hvordan det går, skal prøve meg med litt mer fett som nevnt ovenfor å se om det gir seg litt ekstra utslag på vekta! Så tar jeg det som det kommer. Og jeg lover dere å STRESSE NED.

Du spør hva jeg har tenkt å gjøre etterpå... "Planen" var å gå tilbake til sunne karbohydrater og alt med måte. (kcal kontroll) Da jeg synes dette er enklere i det vanlige liv. Men det kan sikkert diskuteres Eller anbefaler dere meg en gradvis øking av karber slik som det står i ketolyseboka? For så å tenke lavkarbo for livet? Jeg er veldig usikker her... Men ser ikke for meg å leve helt uten å spise pasta feks, men spiser gjerne kun en fjerdedel av det jeg spiste før for å si det slik. Har hatt to relativt tette sv.skap med bekkenløsning, derfor vekt ned og opp... Så nå nyter jeg at vekta går nedover og at jeg blir sprekere og sprekere for hver dag som går, det er helt fantastisk! Så er det om å gjøre å finne "my path" i forhold til hvordan holde seg noenlunde slank når jeg kommer dit en dag!!

Tar gjerne imot tips mtp hva jeg skal gjøre om ca 4 uker da planen var å ikke være i ketose mer... Vi reiser på ferie, og da ser jeg på det som tungvindt!???

Takk igjen for at dere engasjerer dere!!

Det kan ta 4 -6 uker før en skikkelig fettforbrenning er igang i kroppen så å hoppe fra ene til det andre på så korte intervaller kan godt mulig gjøre med skade enn godt for deg.
Jeg skal leve a la Fedon resten av mitt liv, her er det fokus på sunne karbs og man kan spise litt av det meste. Det er ganske likt Grethr Roede etter at den organisasjonen fikk mer fokus på hva karbs kan gjøre.
Går du fra Ketolyse og så over til lavkalori vil du med stor sannsynlighet gå opp, så skal du over til ett karborikt kosthold igjen så må du ta det svært gradvis selv om jeg anbefaler en form for lavkarbo resten av livet. 150 g karbs er også lavkarbo og du kan spise en god del mat for å komme opp i det.

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 20:33   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Jeg raste ned i vekt på 1. gangs ketolysekur, men så hadde jeg mye å ta av også da. Rant av meg ca 12 kilo på drøyt to måneder. Men å tro at dette skal skje om man ikke er veldig overvektig, er temmelig urealistisk.

Ja, 2 måneder er jo bare starten. De første ukene går det jo ofte radig også roer det seg ned etterhvert Og DA er det ikke mange som går ned 1.5-2.0 kg i uka.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 21:39   #22
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, 2 måneder er jo bare starten. De første ukene går det jo ofte radig også roer det seg ned etterhvert Og DA er det ikke mange som går ned 1.5-2.0 kg i uka.

Ja, sant det. Men jeg gikk ned over 30 kilo på ca 10 måneder. Mulig jeg er en av de heldige som opplevde et slik vekttap på såpass kort tid. Nå ser jeg jo at det er supervanskelig å bli kvitt de siste kiloene, etter som jeg ikke er voldsomt overvektig.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 22:00   #23
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Hvis jeg var deg, så ville jeg gitt dette et skikkelig forsøk som skrevet her tar det litt tid før kroppen lærer seg å bruke ketoner som energi (2-8 uker), men det er så mange andre fordeler med denne kosten! Blodsukret blir stabilt, hormoner blir stabil, kolesterolet blir bedre, hjertet får det bedre, og ikke minst bedre utholdenhet, energi og mer muskler! Personlig har jeg merket at jeg er mye mer tolmodig, spesielt når det gjelder ongene (jeg har 3, en på 7, en på 3,5 og ei på 2), men også i andre situasjoner merker jeg at jeg er mye roligere og balangsert
Jeg anbefaler også å bruke måleband, for selv om vekta kan gå tregt, så minsker man i cm. En av grunnene til det er nettop fordi muskelmassen øker pga kosten i motsetning til når man kutter i kalorier, og kroppen må tære på muskler for å hente energi jeg har hatt kraftig bekkenløsning i nesten 3 år, og alle "senskader" med visne muskler, dårlig rygg osv. Men nå er jeg kjempesterk igjen!!!


Gi dette et forsøk, og vær tolmodig. Les mye her inne, og prøv ut oppskrifter, så vil du se at det er mye enklere enn du tror

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 22:24   #24
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Ja, sant det. Men jeg gikk ned over 30 kilo på ca 10 måneder. Mulig jeg er en av de heldige som opplevde et slik vekttap på såpass kort tid. Nå ser jeg jo at det er supervanskelig å bli kvitt de siste kiloene, etter som jeg ikke er voldsomt overvektig.

30 kilo på 10 måneder er jo veldig fort, men det er ikke 1.5-2.0 kg i uka.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 23:21   #25
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Så strenge dere er da... Gi henne en sjangs da, ingen av oss var eksperter før vi begynte denne læreprosessen. Ikke hennes feil at boka er missledende for håpefulle...

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på ketolysekur. Noen som vil være med meg? Gro Anita Ketolysekuren 29 12-11-08 21:15
Noen som har noen gode oppskrifter å dele? Lindabtn Dr Lindbergs 9 12-02-08 17:43
10 uker på Ketolysekur LilleRosin Ketolysekuren 11 27-08-07 22:29
Noen av dere som har hatt en sprekk noen gang? rolly Ketolysekuren 2 21-08-07 22:39
Nok en gang: rødvin og ketolysekur linse Ketolysekuren 2 24-10-05 17:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no