Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Jeg går ikke ned i vekt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-11, 08:40   #1
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Jeg går ikke ned i vekt

Hej
Jeg håber at der er nogen herinde med et godt råd. Jeg har fulgt Skaldeman 50+ i snart 3 uger men vægten flytter sig ikke og jeg har 5-6 kg jeg gerne vil af med. Jeg kan mærke at tøjet sidder lidt strammere og det var jo ikke lige det der var meningen.

Har i mange år levet med sukker, brød og kød som primær kilde til energi og de sidste 2-3 år har jeg levet på kaloriefattig og fedtfattig diæt. Jeg har været overvægtig siden jeg var teenager og på mit højeste vejede jeg ca 100 kg. Da jeg startede på den kalorie/fedtfattige diæt tabte jeg mig for første gang i mit liv - det virkede men det var ikke sundt.
Jeg har fået konstateret lavt stofskifte.

Jeg har bestilt Gi-null men har ikke fået den med posten endnu og jeg har Atkins kostrevolution. Jeg mener at have læst at Skaldeman også har en "opskrift" til dem der skal tabe 10 kg men hvordan ser den ud i forhold til 50+. Jeg kan næsten ikke vente til bogen kommer og det jeg håber på hjælp til er om jeg skal blive ved på 50+ noget tid endnu eller om jeg skal ændre strategi?
Jeg håber at der er nogen der vil have tilmodighed med mig og øse af deres erfaring.

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 09:15   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går ikke ned i vægt

Du forteller ikke din BMI og viser ikke hva du spiser på en dag? Tilskudd?

Jeg kjenner ikke Skaldemann sine detaljer, men Atkins kan jeg!
Det "letteste" for Atkins er å følge induksjonen etter punkt og prikke og passe på at man SPISER TIL MAN ER METT og NOK FETT. Det tar litt tid (uker) å få opp forbrenningen din etter lavkalori, så la kroppen bli vant til det! Når da du synes du har kontroll på hva dette innebærer og er blitt kjent med metthetsfølelsen din igjen, så kan du velge å fortsette som Atkins eller gå inn i Skaldemann. Skaldemann 50+ er for de som skal ned over 50kg, ikke? Det er da ikke rett for deg, du har ikke nok fett å ta av...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 11:34   #3
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned i vægt

Tak for dit hurtige svar
Det har gået mig så meget på at jeg har ligget vågen det mest af natten og tænkt på hvad jeg gjorde galt
Du har ret i at 50+ er for dem der skal af med 50 kg eller mere men jeg havde været et par månder på Atkins induksjon og oplevede ikke vægtnedgang så derfor tænkte jeg at nu skulle den ha - blev nok lidt desperat - derfor endte jeg på 50+
Jeg er 174 høj og vejer 64-65 kg. Jeg ved at det ikke lyder af meget men det er lige de sidste 4-5 kg der driller. Hele min familie er meget slanke - det er kun mig der har været tyk - så det ligger til familien at være slank/tynd. Jeg tænkte at det var vigtigt at fortælle i tilfælde af at du tænkte at jeg var på vej ud på et skråplan. Jeg elsker mad og det er vigtigt for mig at det er sundt og nærende så min krop får hvad den har brug for.
Jeg skal vænne mig til at mærke efter hvornår jeg er sulten - det er som regel vane-spisning morgen/middag/aften - men jeg øver mig
I løbet af en dag spiser jeg ca 1800-2000 kcal og heraf er 20-25% protein, 2-5%kulhydrat og 75-80% fedt Jeg ved at jeg ikke skal tælle kcal osv men jeg stoler ikke helt på min mavefornemmelse og mit øjemål endnu

Frokost: 2 æg, bacon eller ost, smør og kokosolie, avocado/agurk
Middag: Kylling/okse/svinekød/fisk/ost, olie, smør, blomkål/broccoli
Aften: Ofte som frokost
Senere: rester fra aftensmad, ost, flæskesvær, fløde
Drikker vand og the og 2 kopper kaffe dagligt
Jeg er meget glad for kød og skal vist passe på med ikke at få for mange proteiner - det samme gælder ost, nam nam

Jeg er glad for at du er ekspert i Atkins - kan du fortælle mig hvor længe jeg må/kan være på induksjon? Er det til jeg har tabt de sidste stædige kg eller er det max et par uger. Jeg er lidt bange for at skifte for meget rundt så kroppen bliver mere forvirret end den er og holder endnu mere fast på de sidste kg og enda lægger lidt til for en sikkerheds skyld
Jeg ved at det er max 20g kulhydrat men jeg kan ikke finde beskrivelse af hvor meget protein, fedt og kcal. Jeg har tænkt meget på at det ikke kan være uvæsenligt når det er så få kg jeg mangler og min mæthedsfornemmelse ikke er helt udviklet endnu

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 11:45   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går ikke ned i vægt

Lavkarbokosthold er vektregulerende og jeg tror at du er veldig normalvektig. Hvis du skal gå ned 4-5 kilo til, så er det ikke sikkert at du vil klare det med Skaldemann, for som megvel sier; du har nok ikke nok fett å ta av.

Normalvektig er heller ikke likt vårt "slankeideal", idealet i dag er så tynt at det ikke er sunt sett fra naturens side.

Når det er sagt, så vil jeg råde deg til å begynne med styrketrening for å få opp forbrenningen og bygge muskler. Det vil også gi et "bedre inntrykk" av kroppen din.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 12:14   #5
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned i vægt

Gracella jeg vil give dig helt ret i at slankeidealet i dag ikke er sundt - vi har modeuge i Dk i denne uge og gud hvor er de tynde - det er bestemt ikke det jeg stiler efter, der må i min verden gerne være former. Men mit problem er at min overkrop er fin - hvis jeg selv skal sige det - men det hele sidder på mine lår. Forestil dig ca 5 kg der sidder lige der - det er altså noget der kan ses når jeg går
Jeg er glad for at du anbefaler styrketræning - jeg startede min dag i dag med 1 time styrketræning i fitnesscentret. Jeg skal afsted 3 gange om ugen og håber på at det vil kunne hjælpe sammen med atkins.

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 12:26   #6
lasseped@live.no
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 1
lasseped@live.no er på en erverdig vei

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Er det umulig å gå ned i vekt med lavt stoffskifte, har tabletter for det. Har dere andre forslag.
Lasse

lasseped@live.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 12:40   #7
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Lasse jeg har læst flere steder at det ikke er umuligt men at vi er nød til at være mere obmærksomme på hvor mange kcal vi indtager, fordi hele vores system køre på et lavt blus. (jeg kan bare ikke huske hvor jeg har læst det) Samtidig er er en kost med et relativt lavt indhold af kulhydrater - set i forhold til de offentlige kostråd - meget bedre for mennesker med lavt stofskifte fordi blodsukkeret bliver stabiliseret og insulimmængden i blodet bliver normaliseret.
Inde på you-tube er der et meget underholdende og interessant foredrag der hedder Big fat fiasco - det er ikke så meget om stofskiftet, som du spørger til, men det er et kig værd.

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 12:40   #8
Kremtoppen
Medlem
 
Kremtoppen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 52
Kremtoppen er på en erverdig vei

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av lasseped@live.no, her.

Er det umulig å gå ned i vekt med lavt stoffskifte, har tabletter for det. Har dere andre forslag.
Lasse

Nei det er fullt mulig, heldigvis... Min maksvekt var 126. Nå nærmer jeg meg tosifra, til påske eller litt før...

__________________

Kremtoppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP/maks 60 karber Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 12:47   #9
Kremtoppen
Medlem
 
Kremtoppen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 52
Kremtoppen er på en erverdig vei

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Efterår fikk postet før meg. For min del er det kun karbohydrater, fett og proteiner som teller i regnskapet. Kcal er et ikketema. Det fungerer for meg som har hatt lavt stoffskifte (men medisinert) i årevis.

__________________

Kremtoppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP/maks 60 karber Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 12:55   #10
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Det lyder rigtig godt - hvordan ved du hvor meget protin, kulhydrat og fedt du skal have? Jeg håber at du har den magiske formular

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 13:25   #11
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Efterår, det går ikke an å bli veldig tynn uten å sulte seg. Ikke er det sundt heller. Du er helt perfekt nå! BMI på under 22.

Så sant det ikke er yrket ditt å være veldig tynn så ville jeg forsøkt å spise for helsen og jobbe med selvbildet. Man er ikke fet når man bruker str 38!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 13:46   #12
Kremtoppen
Medlem
 
Kremtoppen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 52
Kremtoppen er på en erverdig vei

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Nei ingen magisk formel . Jeg spiser nok opp mot 30-40 karbohydreater daglig. Ingen mat blir veid, men jeg beregner nok en del inni hodet mitt likevel. Jeg spiser til jeg blir mett, og det meste av det jeg spiser er proteiner, fett eller grønnsaker. Jeg spiser ingenting som jeg ikke vet innholdet på. Dvs at jeg leser innholdsfortegnesle og beregner ut fra den. Brød, knekkebrød og eventuelle kaker baker jeg selv. Innimellom sjekker jeg med en sticks, og jeg er i ketose hele tiden .

Jeg mener at det finnes en beregningsformel for hvor mye proteiner man bør ha, men det orker jeg ikke å forholde meg til. Det får være grenser, det er jo tross alt bare maten vi snakker om . Sånn tenker jeg nå. det kan være at jeg tenker annerledes og må endre strategi når jeg nærmer meg målet slik som du gjør nå. Lykke til med de siste kiloene .

__________________

Kremtoppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP/maks 60 karber Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 17:19   #13
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Megvel jeg ved at jeg ikke er fed- det er jo kun 5-6 kg jeg mangler - altså et luksusproblem i nogens øjne - så jeg håber ikke at jeg har provokeret med mit spørgsmål - det var bestemt ikke meningen.
Sulte mig er umuligt - jeg er alt for glad for mad og livet til at spilde min tid på det
Nu har jeg set på induksoin og fase 1 fra Atkins igen og så vil jeg prøve at tage det mere afslappet og se om jeg kan forme de sidste kg væk med styrketræning.

TAK for dit svar Kremtoppen og lykke til på din vej

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 20:54   #14
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Det vi forsøker å fortelle deg er at ketogene dietter er vektregulerende. Dette betyr i litt upresist at om du spiser "riktig" etter dietten så vil du styre inn mot din sunne vekt, noe som for de fleste ligger på BMI 22, noe du ligger under nå. Dermed snakker jeg om at for å gå ned ytterligere så kan du ikke kjøre denne dietten og forvente enda mindre kroppsmasse.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 21:23   #15
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Det du kan gå ned i vekt av er http://myrevolution.no/hurtig-vektnedgang-med-psmf/

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 09:52   #16
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Tusinde tak ada-emilie

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 12:58   #17
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Efterår, her.

Tusinde tak ada-emilie

Bare hyggelig!

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:40   #18
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Ada-Emilie

Det du kan gå ned i vekt av er http://myrevolution.no/hurtig-vektnedgang-med-psmf/

Anbefales ikke, og det ser du sikkert når du leser litt i linken...
Fortsett med Atkins induksjon og trening. Så vil det gå seg til!
Jeg synes du har et fint syn på dette, Efterår. Ikke la det bli ødelagt av psmf.

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:46   #19
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Jeg personlig vil fraråde på det sterkeste å sette i gang med PSFM da det er snakk om en ekstremdiett med svært lite fett, karbohydrater og kalorier som er direkte skadelig for kroppen. Skulle du likevel ønske å sette i gang med det (håper virkelig ikke det), sett deg skikkelig inn i hva det er du begir deg ut på og husk på at dette bare skal gjøres i en begrenset periode (maks 10 dager).

Jeg vil heller anbefale deg å fokusere på å få et sunt kosthold for stabilt blodsukker som du kan leve med og heller fokusere på trening og oppstramming. Med en BMI på under 22 er du ikke overvektig uansett hvor lett beinbygning du har. Men litt dvask kan man jo selvsagt være selv om man er normalvektig, og da er det trening som gjelder

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:54   #20
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

uansett hvilke hurtig kurer, som supper,shake,piller el hva det måtte være går du rett opp igjen og kanske pluss noen ekstra kilo...det vet jeg alt om,har prøvd det meste på markede.
hvs du skal ta en slik drastisk kur må du fortsette å leve på like lite kalorier etter at du er ferdig og det er nesten så og si håpløst.
for kroppsbyggere er nok dette en flott kur,de skal ha bort fett for å bygge muskler.
så om du ikke tenker å bli det så ville jeg (snakker av erfaring) gjort noen andre grep i forhold til dette.
synd men mirakel kurer finnes ikke, da hadde de som fant opp det blitt millionærer og ingen hadde vært overvektige.

håper inderlig du ikke velger dette men det er jo din kropp så det er ditt valg.

håper du finner ut av det.

lykke til

  Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 09:40   #21
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Aline - efter at have læst på linket kan jeg se at det ikke er et kosthold for mig da det groft skitseret er det kosthold jeg kom fra - det er ikke godt for mig, for hele kroppen nærmest skriger efter fedt og flere kcal. Samtidig er det også vigtigt med LCHF set i forhold til homonbalancen / lavt stofskifte.

Cyan - dvask er det rette ord for min kropsbygning den bærer i den grad præg af at have være udsat for diverse kure i mange år hvor vægten er gået MANGE kilo op og ned
PSFM er nok en løsning for nogen, men jeg tør ikke gå i gang med det for jeg vil have et varigt kosthold der er sundt for mig.

elsker lavkarbo - kropsbygger har jeg ikke tænkt mig Hvilken andre greb har du erfaring med.... er det lavkarbo og styrketræning? Jeg har som dig været på diverse pille og pulverkure som i sidste ende kun har givet gevinst i flere kg.

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 09:59   #22
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Dette er en side med styrketrening for kvinner.
http://www.stumptuous.com/

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 17:01   #23
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Hej Gracella
Det er en meget spændende side med timers læsning - den skal jeg bestemt bruge tid på - mange tak

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 17:18   #24
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Kremtoppen, her.

Nei ingen magisk formel . Jeg spiser nok opp mot 30-40 karbohydreater daglig. Ingen mat blir veid, men jeg beregner nok en del inni hodet mitt likevel. Jeg spiser til jeg blir mett, og det meste av det jeg spiser er proteiner, fett eller grønnsaker. Jeg spiser ingenting som jeg ikke vet innholdet på. Dvs at jeg leser innholdsfortegnesle og beregner ut fra den. Brød, knekkebrød og eventuelle kaker baker jeg selv. Innimellom sjekker jeg med en sticks, og jeg er i ketose hele tiden .

Jeg mener at det finnes en beregningsformel for hvor mye proteiner man bør ha, men det orker jeg ikke å forholde meg til. Det får være grenser, det er jo tross alt bare maten vi snakker om . Sånn tenker jeg nå. det kan være at jeg tenker annerledes og må endre strategi når jeg nærmer meg målet slik som du gjør nå. Lykke til med de siste kiloene .

Jeg spiser omtrent som deg jeg da. Jeg har også et litt for høyt inntak av proteiner, 30-50 g karber og litt mindre fett, rundt ca 40 g. Kalorier daglig er fra 1300-1500 ca, litt mer når jeg trener. Føler meg god og mett, og i go form på dette kostholdet.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 17:19   #25
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jeg går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Efterår, her.

Aline - efter at have læst på linket kan jeg se at det ikke er et kosthold for mig da det groft skitseret er det kosthold jeg kom fra - det er ikke godt for mig, for hele kroppen nærmest skriger efter fedt og flere kcal. Samtidig er det også vigtigt med LCHF set i forhold til homonbalancen / lavt stofskifte.

Cyan - dvask er det rette ord for min kropsbygning den bærer i den grad præg af at have være udsat for diverse kure i mange år hvor vægten er gået MANGE kilo op og ned
PSFM er nok en løsning for nogen, men jeg tør ikke gå i gang med det for jeg vil have et varigt kosthold der er sundt for mig.

elsker lavkarbo - kropsbygger har jeg ikke tænkt mig Hvilken andre greb har du erfaring med.... er det lavkarbo og styrketræning? Jeg har som dig været på diverse pille og pulverkure som i sidste ende kun har givet gevinst i flere kg.


jeg var flink før i tiden med å holde meg aktiv,håndball,jogging,sykkling,aerobic o.l
siden jeg er en type som alltid skal overdrive det jeg gjør så sluttet jeg å spise for å rase enda mer i vekt. dette resulterte i at jeg ga opp alt.
orket ikke trene pga lite næring, åsså gadd jeg ikke trene for det ble liksom ødelagt for jeg spiste..så tullete kan mann bli.
nå har jeg landet på ketolyse og danser zumba hjemme i stua..knall morsomt har 2 småbarn så er ikke lett å komme seg ut.
prøv zumba, du kommer til å ha det morsomt og du føler ikke det er tung (men det er det) åsså går tiden så fort.

lykke til

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vegetarianere er ikke sunnest og lever nøvendigvis ikke lengst. ada-emilie Fysisk og mental helse 0 16-09-10 01:25
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 17:36
Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke helt det altså =( Tette80 Ketolysekuren 5 29-04-07 13:34
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 11:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no