Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Atkins for veggies

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-06, 00:46   #1
Spirea
Medlem
 
Spirea sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Innlegg: 59
Spirea er ny på veien

Atkins for veggies

Og her sitter jeg - overvektig og i behov av å miste minst 8 kilo før jeg føler jeg er som før. Har aldri prøvd ordentlig Atkins, men er fascinert av ketosefasen og all reklamen rundt vektnedgang for andre. Nå vil jeg det skal være min tur!

Noen som kan hjelpe? Trenger egentlig full meny for en dag, men skjønner at det ikke blir enkelt å oppdrive. Om det hjelper, spiser jeg egg, melk, fisk og skalldyr. Da blir kanskje verden enklere - for noen - unntatt meg. Hjelp?!

__________________
Still hungry after all these years...
Spirea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 02-08-06, 09:24   #2
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins for veggies

Det er to ting med ketogen diett sett i sammenheng med din vegetariske retning og ditt nedgangsbehov. For det første vil det bli vanskelig for deg å gå mye og raskt ned på ketogen diett i og med at du bare skal ned noen få kilo. Ketogene dietter passer best for de som har overvekt på 15+. Du vil nok gå ned i vekt, men det vil gå langsomt.

En annen ting er at ketogene dietter krever stort inntak av fett. Da helst animalsk fett. Og de grønnsakene som er tillatt på Aktins fase 1 ( den ketogene fasen) er så få at ditt kosthold vil bli ekstremt ensidig. Uten kjøtt og fisk i tillegg til de tilatte grønnsakene vil du få problemer med å få i deg nok proteiner også. Du kan nemlig ikke spise verken bønner, linser eller nøtter i fase 1. Det er også begrenset hvor mye ost og melkeprodukter du kan spise. Uten kjøtt og fisk som grunnstammen i kostholdet ditt er jeg redd du vil sulte veldig på en ketogen diett. Du vil nemlig ikke bli særlig mett av det lille som står på tillattlista.

Og hvorfor true i deg fisk og skalldyr og melk og egg når du ikke føler deg komfortabel med det? Skal du lykkes på en diett er første budet at du liker maten og trives med den.

Vegetarisk ketogen diett har vært diskutert her inne tidligere. Og konklusjonen den gangen var at vegetarisk ketogen diett er mulig, men veldig krevende. Du må virkelig legge hodet i bløt for å finne noe å spise til hvert måltid. Så jeg tror nok jeg ikke vil anbefale deg å starte på det.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-08-06, 10:35   #3
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Atkins for veggies

Jeg kan for lite om ernæring til å ta opp diskusjonen med Fjonken, men hvis du kan spise egg, meieriprodukter og fisk så er vel ikke problemet så stort ? Det er i alle fall de produktene som lager variasjon i mitt ketolyse kosthold, kjøtt er jo bare en del av kostholdet mitt.

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-06, 10:57   #4
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins for veggies

Opprinnelig lagt inn av Spirea

Om det hjelper, spiser jeg egg, melk, fisk og skalldyr. Da blir kanskje verden enklere - for noen - unntatt meg. Hjelp?!

Jeg tolker denne uttalelsen som om Spirea i utgangspunktet ikke liker verken egg, melk, fisk eller skalldyr. Og skal hun lykkes på Atkins eller en annen ketogen diett er jo første bud at hun liker det hun skal spise. Blir helt feil å trøkke i seg mat som en i utgangspunktet ikke er komfortabel med.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-08-06, 11:29   #5
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins for veggies

Det er jeg enig i.

Det er ikke mulig å gjennomføre en Atkinsdiett i praksis hvis man ikke liker animalske produkter. Dette er jo selve basisen i kostholdet. Hvis man er halvveggis og liker smør, ost, rømme, egg, og fisk så skulle det gå greit... men man må jo like den maten man skal spise.

Ellers kommer man vel nesten i ketose av å bare spise grønnsaker. Særlig hvis man sulteforer seg.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 02-08-06, 11:56   #6
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Atkins for veggies

Det kan være at jeg misforsto, jeg trodde hun mente at det ville hjelpe den som kunne lage en dagsmeny til Spirea å vite at hun faktisk spiste egg, fisk og meieriprodukter..., ikke at hun kunne tvinge dem i seg hvis det absolutt var nødvendig.
Sorry!

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-06, 11:57   #7
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Atkins for veggies

Enig med Fjonken
og ville anbefale lavkarbo ala Atkins vedvarende eller Lindberg.

Du er uansett så nærme matchvekt at det ikke er sikkert at ketose gir deg en rask nedgang.

Lykke til

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-06, 12:57   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins for veggies

Opprinnelig lagt inn av Grethe

Det kan være at jeg misforsto, jeg trodde hun mente at det ville hjelpe den som kunne lage en dagsmeny til Spirea å vite at hun faktisk spiste egg, fisk og meieriprodukter..., ikke at hun kunne tvinge dem i seg hvis det absolutt var nødvendig.
Sorry!

Neida, kan være du har tolket riktig og jeg feil, men det kan bare Spirea oppklare.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-08-06, 01:04   #9
Spirea
Medlem
 
Spirea sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Innlegg: 59
Spirea er ny på veien

Sv: Atkins for veggies

Huffameg... Jeg mente virkelig ikke å forvirre noen av dere. Det har seg sånn at jeg spiser egg, drikker melk og spiser ost... dog bare Norbo-ost da de andre ostene viser seg å ikke bare være meieriprodukter, men inneholde løpe - som er et enzym utvunnet av kalvemager....

Men med ost (av min type), rømme, smør, egg, fisk og skalldyr, bør det vel være mulig å lage en Atkins-diett vel?...... Jeg føler meg vanskelig hver eneste dag, men jeg klarer bare ikke å få i meg kjøtt eller kjøttprodukter.....

__________________
Still hungry after all these years...
Spirea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 09-08-06, 08:58   #10
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins for veggies

Ok, med det utgangspunktet er det litt lettere, men bare litt. Spørs hvor kreativ du er i matveien og hvor stort krav til variasjon du har. Med fisk og skalldyr som basis burde det gå. Lykket til.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 19:30   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Atkins for veggies

Å gud hjelpe meg, det er så mange varianter du kan spise ut fra dette
Jeg er på samme sted som deg, og jeg bare nenver i fleng av god og fet og næringsrik fisk:
*Laks -kokt, stekt og røkt
*Ørret -som laks
*Tunfisk, på boks og som "stek"
*Makrell -som laks
*Torsk -kokt og stekt
Og ja... Det er utrolig mye du kan gjøre bare med laks, altså. Jeg tror nok det er lettere å spise kjøtt når du går på en ketogen diett, men det er ikke så fryktelig mye vanskeligere når du spiser sjømat heller!
Sorry at jeg ikke så dette før nå. Har du fått noen resultater?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no