Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Angst av atkins

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-10, 19:30   #1
drittlei
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: bergen
Innlegg: 4
drittlei er på en erverdig vei

Angst av atkins

Heisann
Jeg begynnte paa atkins igjen naa for rundt tre uker siden. Vekta har ikke gatt ned, men jeg var saa dum a ikke veie meg for en uke var gaatt saa er ikke saa lett a si.

Men har hatt ett problem med angst rett og slett, blir svimmel og litt sjelven. Noen andre som har opplevd dette? I gaar var jeg sa sulten jeg aat hele tiden, men lurer paa om det er fordi jeg har pms.

drittlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 21:15   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Angst av atkins

Vis tarmfloraen endres så endres og opptak av serotonin/dopamin o.l. i hode. Så det er en mulighet for at det har sammenheng Jeg opplevde det samme med oppstart av min diett men det ga seg etterhvert.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 01:51   #3
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Angst av atkins

Angsten kan kanskje ha med at du utskiller gifstoffer å gjøre? Det blir nok snart bedre da i såfall. Drikk masse vann. Men her: http://www.matoghelse.no/mat/2006/03...t-og-tynt.aspx
gis en annen grunn, nemlig lavt nivå av serotinin pga at du har sluttet med karbohydrater. Det er vanlig med humørsvingninger første uka på omlegging til lavkarbo.Du sier du er i uke tre, da er det kanskje pms? Da tar du jo for deg følelsene som har ligget under overflaten siden forrige mnd. Det å gå over til lavkarbo, eller kanskje det har hendt noe annet de siste dagene, kan ha frembragt vanskelig følelser. Om du er vant til å roe deg ned med karbohydrater må du plutselig takle uroen uten. Sett deg med rett rygg og korslagte ben og slå armene rundt deg selv(hold venstre hånd på høyre skulderblad og høyre på venstre skulderblad). Angst kommer av undertrykte følelser. Tillat deg å kjenne på dem.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 02:08   #4
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Angst av atkins

Er du sikker på at det er angst? Jeg kan få slike symptomer av for mye kaffe, og før jeg skjønte hva det var, trodde jeg at det var angst eller noe liknende.

Det er mange som blir svimle og skjelvne i når de begynner å spise ketogent. Det går over!

Lykke til!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 21:45   #5
bambi87
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 25
bambi87 er på en erverdig vei

Sv: Angst av atkins

Hei

Det kan være abstinens symptomer. De første ukene så kan man få hodepine, kvalme,svimmelhet og muskelkramper bl.a. , og det kommer av at man kutter ut karbohydrater og sukker som kroppen er vant til Håper at det var litt til hjelp. Hvis man har kramper eller er skjelven i leggene så kan man prøve magnesium, og krom for å dempe søt hungeret

bambi87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no