Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Karb i italiensk salat

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-11, 13:14   #1
cola
Juniormedlem
 
cola sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 34
cola er på en erverdig vei

Karb i italiensk salat

nybegynner her...men på denja sin italienske salaat så står det 5,6g karb pr 100 gram, herav sukker 5,5. vil det si at det bare er 0.1 karb? eller har jeg misforstått helt?

__________________


cola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 13:19   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Karb i italiensk salat

Opprinnelig lagt inn av cola, her.

nybegynner her...men på denja sin italienske salaat så står det 5,6g karb pr 100 gram, herav sukker 5,5. vil det si at det bare er 0.1 karb? eller har jeg misforstått helt?

Du har misforstått - det ER 5.6 gram karbo i 100 gram italiensk Av disse er 5.5 sukker, resten kan feks være stivelse sannsynligvis. Det er kun sukkerALKOHOLER du kan trekke fra karboregnskapet på et lavkarbokosthold - fordi sukkeralkoholer vanligvis ikke påvirker blodsukkeret i særlig grad

Jeg spiser glatt italiensk salat innimellom - fint tilbehør til grillmat. Enda bedre og lage selv selvfølgelig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 13:19   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Karb i italiensk salat

Hei,
Ja, her har du helt klart misforstått… du kan ikke trekke i fra sukkerinnholdet bare sukkeralkoholer og det gjelder stor sett bare i “sukkerfrie” varer/godterier…
Sukkerarter=sukker

I den salaten må du regne med alle 5,6 kh pr 100 g varer.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 13:20   #4
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Karb i italiensk salat

Det er 5,6 kh slik som det står på pakken
Det er kun noen typer sukkeralkoholer som evt kan trekkes fra... og i såfall står det: herav sukkeralkoholer/polyoler e.l.

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 13:21   #5
cola
Juniormedlem
 
cola sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 34
cola er på en erverdig vei

Sv: Karb i italiensk salat

ah ok takk!

__________________


cola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 00:12   #6
Perleblomsten
Medlem
 
Perleblomsten sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 74
Perleblomsten er på en erverdig vei

Sv: Karb i italiensk salat

lag heller din egen, kålhode, rømme,dijon sennep, saft fra sitron, skinke(pass på karbs i skinken og sukkerinnhold) litt raspet gulrot

Jeg har ikke noe opprskrift bare blander etter hvor mye jeg trenger og hva jeg vil ha av smak

Perleblomsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 13:22   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Karb i italiensk salat

Hjemmelaget italiensk salat er mye bedre ja! Jeg lager den med masse skinke.

Men på tur, så kjøper jeg i blandt coop sin italienske salat( den i rund boks) og spiser med masse kokt skinke på nannahs knekkebrød( siden de holder seg i tett boks er de geniale å ha liggende i en liten boks i veska, så kan man fikse nødmat om man blir invitert på lunsj el.l.)

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 15:51   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Karb i italiensk salat

Opprinnelig lagt inn av Perleblomsten, her.

lag heller din egen, kålhode, rømme,dijon sennep, saft fra sitron, skinke(pass på karbs i skinken og sukkerinnhold) litt raspet gulrot

Jeg har ikke noe opprskrift bare blander etter hvor mye jeg trenger og hva jeg vil ha av smak

Har kjøpt kål - nå blir det italiensk i morgen!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 15:57   #9
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Karb i italiensk salat

Opprinnelig lagt inn av Perleblomsten, her.

lag heller din egen, kålhode, rømme,dijon sennep, saft fra sitron, skinke(pass på karbs i skinken og sukkerinnhold) litt raspet gulrot

Jeg har ikke noe opprskrift bare blander etter hvor mye jeg trenger og hva jeg vil ha av smak

Jammen ser det ikke vanskelig ut! denen skal jeg prøve meg på
Takk!

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 16:05   #10
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Karb i italiensk salat

Rekesalaten til Delikat har 2 kh pr 100 gram. Jeg ELSKER rekesalat !!!

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Egg- eller italiensk salat jeef-micro Lunsj 11 23-07-09 13:00
Kan jeg spise italiensk salat? Lykkelig Ketolysekuren 7 01-10-08 15:54
Program om italiensk is på NRK i dag! donjuanwannabe Generell diskusjon 3 22-08-05 18:25
Italiensk fiskesuppe Iset Middag 1 07-05-04 22:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no