Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-06-09, 10:37   #251
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Prøv deg fram med alle krydderier du liker - finn også noen nye - som jeg. Fikk helt dilla på Kyllingtandoori krydderet når jeg gikk inn i fase 2 :-)
Særlig nå som urtene er helt nye og ferske også. Masse godt å plukke med seg i naturen nå. Jeg har faktisk sådd squash, og gleder meg til å se hvordan det går i min lille kjøkkenhage:-D

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 21:42   #252
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg har nå gått på ED i to uker, og har bare tatt av 2 kg. Ser at de fleste går ned betraktelig mer (hurra for dere). Hadde strålende resultater på ketolyse for to år siden, så forstår ikke helt hvorfor dette går så sakte nå? Kan det være at det er for mye karber i maten for meg? Kan det hjelpe å kutte ut ett av produktene (nå spiser jeg fem pr dag). Er ellers veldig flink med å spise masse grønnsaker og prøver å drikke mye vann.



Har ellers endel spørsmål som jeg håper noen kan svare på:

  • Hvorfor ikke koffeinholdige drikker? Jeg har allerede sluttet å røyke, vet ikke om jeg helt klarer å kutte ut kaffe og cola ennå. Hvor mye er egentlig 'begrensede mengder'?
  • Er det ok med buljong? Til grønnsakssupper, eller bare buljong som drikk?
  • Hva med gelatin? Har laget små FunLight-geleer som jeg har i plastkopper til når behovet for noe smått og godt melder seg. Har lyst å fortsette med det.
  • Hva er egentlig forskjellen på hvitkål og hodekål annet enn at de står på hver sin ED-liste over grønnsaker? Og hva med nykål? http://www.frukt.no/artikkel.aspx?ar...90&mnu4id=1092
  • Johannesbrødkjernemel? Ser for meg at jeg kan lage noen finfine sauser med bittelitt smør, buljong, krydder og JBK. Noen som vet?
  • Hva med MSG? Synes dette fremhever kryddersmaken på produktene...namnam
  • Soyamelk istedetfor skummetmelk for å droppe endel av karbene? Noen som vet om noen grunn til at det ikke er en god ting?
  • Hva er forresten 'kravet' til daglig mosjon. Er sykemeldt og delvis ufør så om man kan trene på en mer 'bedagelig måte' så foretrekker jeg det.

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 00:14   #253
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hmm tjah, alle er jo forskjellige. Kan sikkert prøve å kutte ut et måltid, jeg hadde 4 til dagen. Men dette har jo litt med hvor stor man er i utgangspunktet, noen trenger mer mat til dagen enn andre Jeg hadde spørt legen min!

Min lege sa jeg kunne drikke sukkerfri brus, de sa max 0.5 l per dag til meg.. Men jeg tror optimalt hadde selvfølgelig vært ingenting evt ett glass

Buljong er bra, men kjøp på helsekosten! For vanlig buljong fra butikken inneholder karbs. Men buljong spises jo ikke i veldig store mengder, så det er opp til deg hvor nøye du ønsker å være på det.

Ang kål så varierer det sikkert hvor mye stivelse og karbs de inneholder per sort.

JBK kan du bruke!

Bruker du soyamelk reduserer du karbene ja, men siden ED sier skummetmelk er ok, så hadde jeg bare brukt det. Smaker garantert bedre. Har også så vidt lest litt om at soyamelk ikke skal være så bra for kroppen eller noe.. Mener Photo' har sagt noe om det på andre innlegg.

Jeg ville nå sagt at daglig mosjon er minimum 30-45 min rolig gange. Men det er bare min mening

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 00:18   #254
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Nå skumleste jeg bare igjennom noen innlegg, og det sies at soyamelk er usunt og ikke bra for kroppen, bla. fordi det inneholder mye østrogen. Det fucker visst opp menstrasjon ol for noen kvinner.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 20:20   #255
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Tusen takk for svar Scartz - greit å vite
Men hva med gelatin. Noen som vet? Det skal jo være rent protein, så det kan da ikke være noe galt med det?
Og vedrørende kålen - jeg har aldri sett at hvitkål har blitt solgt noen steder, bare hodekål og nykål. Noen som vet hvor de selger hvitkål i Bergen?
Og er det søtstoffene i Colaen som er stopperen, eller er det koffeinet?
Jeg leste en plass (husker ikke hvor) at om man skal slanke seg så er stress og abstinenser en verre vektstopper enn å slutte med røyk/koffein etc. cold turkey. Noen som har noen innspill om dette?
Jeg er en seriøs cocacoliker - og sliter virkelig med å kutte ned på colaen. Hadde forresten ingen problemer med å drikke ubegrensede mengder cola på ketolyse. Men det kan jo hende at ting har endret seg nå da

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 14:45   #256
moma
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 62
moma er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Starry Eyes, her.

Er ellers veldig flink med å spise masse grønnsaker og prøver å drikke mye vann.

Du er sikker på at du ikke spiser grønnsaker som drar på med mye karbohydrater da? Eller drikker et-eller-annet du ikke tenker over?
Vet du om du er i ketose forresten? Hvis du får sånn søthunger og "behov" kan det være du ikke er i ketose :vetikke:

Når det gjelder skummetmelk kontra soyamelk: det er mer kalorier i soyamelk - kanskje det har noe med saken å gjøre?
Skummet melk er animalsk mens soyamelk er ... vegetabilsk heter det vel - kanskje det har noe med det å gjøre?
Balanseringen av proteiner fra animalske kontra andre kilder?
MSG er visstnok fyfy i lavkarbo uten at jeg helt husker hvor jeg leste det hen eller hvorfor. Dette var ikke det jeg leste, men innholdet var nok noe av det samme:
Many carbo addicts experience increased hunger and/or cravings, weight gain, water retention, swelling, irritability, tiredness, and lack of motivation (within one hour to one day after eating foods filled with MSG).

Når det gjelder Light-brus er det sætstoffene som er problemet. For mange får de økt effekt av lavkarbodiett hvis de også dropper kunstige søtningsstoffer. (også skal man jo også holde seg unna koffein da)
Men dette gjelder slett ikke alle, så du får prøve deg fram.

Lykke til videre!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w3za3ir/" target=_blank>

moma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet / Fedon Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 22:46   #257
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Tusen takk for svar Moma!
Nå datt jeg ned nesten 4 kg i går, så det er da noe - men kan jo ikke si om dette bare er vann. Buksa virker litt løsere om ikke annet
Jeg spiser bare de grønnsakene som står på liste 1, og er veldig nøye med å ikke spise mer enn 250 g av liste 2-grønnsaker. Men er det sånn at man må telle karber da? Det var det ingen som fortalte meg . De sier jo at man kan spise ubegrenset av liste 1-grønnsaker (selv om jeg tenker med meg selv at det må da bli litt karber etterhvert). Men jeg er fremdeles supersulten hele dagen - og i henhold til stix'en skal jeg være i ketose (men denne er jo ikke helt til å stole på alltid vet jeg).
MSG'en går rett ut! Kanskje det er den som gjør meg gal i knotten? Jeg prøver

Jeg bruker endel smertestillende (naproxen/ibuprofen, surmontil) - noen som kjenner til om dette kan ha noen dempende effekt på denne kuren?

Jeg testet også positivt på en magesårbakterie (helicobacter pylon) - noen andre som gjorde det og vet hvordan dette arter seg?

Men jeg får bare stå på og gjøre mitt, så får heller ekspertene finne ut av resten

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 02:25   #258
moma
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 62
moma er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Du skal ikke behøve å telle karbohydrater hvis du bare spiser de på lista nei Jeg tenkte hvis du kanskje spiste andre grønnsaker jeg, som er veldig tunge på karbohydratene.

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w3za3ir/" target=_blank>

moma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet / Fedon Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 18:04   #259
krisjaj
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 21
krisjaj er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg er på min andre dag i fase 1, og er så sulten. Har hørt at de første 3 dagene er verst...stemmer dette for dere andre? Velger å ikke gå på vekten før det er gått en uke.
Gleder meg til fase 2

krisjaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 22:41   #260
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

For meg så spørs det hvilken produkter jeg spiste. Omeletter, paella ol (de som minner om middagsretter) var mye mer mettende enn dessert rettene.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 08:28   #261
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg var kjempesulten de første 3-4 dagene. Det gikk over, men var grusomt når det sto på. Husk å spise grønnsaker, de hjelper på

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 22:28   #262
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei, er ny her og har bestilt produkter for to uker foreløpig. Håper å starte opp til helgen. Før jeg begynner å lese i tråden, er det noen som har noen kjappe råd og tips å komme med i starten? Både om produkter og andre ting? Er 42 år og skal av med 30-40 kg.

Ja, og nå skal jeg lese...! Finner sikkert mye nyttig her!

Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 22:54   #263
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Lotta67, her.

Hei, er ny her og har bestilt produkter for to uker foreløpig. Håper å starte opp til helgen. Før jeg begynner å lese i tråden, er det noen som har noen kjappe råd og tips å komme med i starten? Både om produkter og andre ting? Er 42 år og skal av med 30-40 kg.

Ja, og nå skal jeg lese...! Finner sikkert mye nyttig her!

Skal vi se..... på stående fot vil jeg nevne:
Spis mye grønnsaker - husk å salt (mye salt som forsvinner ut de første dagene sammen med vann i kroppen)
Drikk mye væske (vann)
Ta et ekstra måltid hvis sulten blir for overveldende
Bruk krydder i suppene, omelettene og til pastaen - hvitløkssalt funker for meg
Kanel er fint i de fleste sjokolade-produktene
Ta det rolig med treningen de første 3-4 dagene
Det er vanlig med hodepine i starten mens kroppen kvitter seg med diverse uhumskheter (= sukker)
Svimmel og/eller slapphet kan også forekomme (derfor er det greit å ikke trene noe spesielt i starten)
Alle supper og sjokolade/cappucino bør røres ut til en tykk suppe med kaldt vann (væske) før varmt vann (væske) tilsettes - da unngår du klumper.

Ellers så har jeg lagt ut en del tips tidligere, skal se om jeg finner noen linker til deg

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 23:20   #264
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Her er et par linker til tips jeg har lagt inn tidligere:
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...&postcount=226
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...&postcount=248

Sånn på tampen vil jeg bare oppfordre deg til å prøve de ulike rettene minst to ganger, gjerne med ulike krydder, før du forkaster dem helt. De fleste faller ned på noen få produkter som de kan leve med etter litt prøving i starten.

Krydder krydder krydder - dette redder mange produkter for min del. Bruker gjerne hvitløk, tørket chilli og andre smakssterke krydder i middagsrettene. Kanel og kardemomme fungerer i de fleste desertene og i alle fall i sjokolade-rettene.

Grønnsaker grønnsaker grønnsaker - husk at disse kan spises rå, kokt, stekt, grillet og woket. Blomkål-brokkoli-selerirot-mos er en grei grønnsaksrett til både suppe, omelett og risotto.

Her blir jeg ivrig igjen ser jeg , og kunne sikkert ha skrevet side opp og side ned. Skal gi meg nå, men kommer gjerne tilbake hvis du ønsker mer (selvsikkerheten på topp her ja.....)

Ønsker deg i alle fall lykke til, les masse her på forumet, og ta dette en og en dag i gangen

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 00:04   #265
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Krydder er din beste venn på ED!
Og gjerne ett egg i noen av middagsrettene.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 13:06   #266
krisjaj
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 21
krisjaj er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Her er et par linker til tips jeg har lagt inn tidligere:
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...&postcount=226
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...&postcount=248

Sånn på tampen vil jeg bare oppfordre deg til å prøve de ulike rettene minst to ganger, gjerne med ulike krydder, før du forkaster dem helt. De fleste faller ned på noen få produkter som de kan leve med etter litt prøving i starten.

Krydder krydder krydder - dette redder mange produkter for min del. Bruker gjerne hvitløk, tørket chilli og andre smakssterke krydder i middagsrettene. Kanel og kardemomme fungerer i de fleste desertene og i alle fall i sjokolade-rettene.

Grønnsaker grønnsaker grønnsaker - husk at disse kan spises rå, kokt, stekt, grillet og woket. Blomkål-brokkoli-selerirot-mos er en grei grønnsaksrett til både suppe, omelett og risotto.

Her blir jeg ivrig igjen ser jeg , og kunne sikkert ha skrevet side opp og side ned. Skal gi meg nå, men kommer gjerne tilbake hvis du ønsker mer (selvsikkerheten på topp her ja.....)

Ønsker deg i alle fall lykke til, les masse her på forumet, og ta dette en og en dag i gangen

Hei Grotingeling
Ser at du har masse gode råd å komme med. Har et lite spm til deg. Ser du skriver at du deler feks omeletten i to, og erstatter den ene delen med et egg...Jeg har også tilsatt et egg, men jeg har ikke delt den i to. Har jeg kanskje fått i meg alt for mye da?
Jeg så i eurodiettkatalogen at man kunne tilsette et egg ser du, og der sto det også at jeg kunne tilsette cottage cheese og skinke feks..

krisjaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 15:59   #267
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av krisjaj, her.

Hei Grotingeling
Ser at du har masse gode råd å komme med. Har et lite spm til deg. Ser du skriver at du deler feks omeletten i to, og erstatter den ene delen med et egg...Jeg har også tilsatt et egg, men jeg har ikke delt den i to. Har jeg kanskje fått i meg alt for mye da?
Jeg så i eurodiettkatalogen at man kunne tilsette et egg ser du, og der sto det også at jeg kunne tilsette cottage cheese og skinke feks..

Jeg deler omelettene i to rett og slett fordi det blir for mye mat med hele pakken + 1 egg. Har aldri prøvd med cottage cheese, men skinke fungerer veldig bra.
Tror ikke du skal være redd for å ha spist for mye selv om du har brukt en hel pakke + egg. Hvis du ikke blir "sprengt" i magen og føler det er for mye mat, er det helt greit.

Men den eurodiettkatalogen du nevner tror jeg ikke jeg har hørt om, hva er det og hvor får jeg tak i en sånn???

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 16:18   #268
krisjaj
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 21
krisjaj er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hehe nei det blir ikke for mye mat...har gått i en og en halv uke på dietten, og er fortsatt sulten jeg. Ikke intenst, men kan ikke si at jeg blir veldig mett. Etter omelett med ekstra egg, skinke og masse grønnsaker, er jeg akkurat passe mett

Katalogen fulgte med min første matbestilling, og beskriver de ulike rettene, samt tips for tilbereding bakerst. Trodde alle fikk en slik liten oversikt når de bestilte? Kontakt dem, så sender de en

krisjaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 16:22   #269
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg fikk også den katalogen ved min første bestilling.. ganske nyttig og grei.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 17:54   #270
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av krisjaj, her.

Katalogen fulgte med min første matbestilling, og beskriver de ulike rettene, samt tips for tilbereding bakerst. Trodde alle fikk en slik liten oversikt når de bestilte? Kontakt dem, så sender de en

Fikk ingen katalog med min første bestilling , kanskje fordi jeg allerede var kunde fra min første runde på ED i 2005-2006....

Men nå har jeg etterlyst en på epost, så da kommer den nok i posten snart

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 20:37   #271
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Tusen takk for alle tips og råd! Har også lest litt her og der i tråden, så jeg kommer til å bruke den som et oppslagsverk.

Sitter her med en uåpnet pakke fra Eurodiet, som jeg nå skal pakke opp! Har laget meg et skjema for hva jeg skal spise hver eneste dag, så da er det bare å gule ut i tabellen etter hvert som dagene går. Har til og med skaffet meg dosett til alle vitaminene for å holde rede på at jeg får i meg alt. Det jeg mangler er grønnsaker og skummet melk, men noe har jeg sånn at jeg klarer meg. Handle i morgen!

Fredag er det alltid noe ekstra godt i kantina, som nachos og kake o.l., men starter like godt med en gang, jeg! Jo før jo heller, så får jeg de tre verste dagene i helgen og ikke mens jeg jobber.

Så: Here I come!

Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 21:32   #272
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

noen som vet om det fins en lege i vestfold som driver med eurodiett

og hvor mye betaler dere som har gått hos lindbergklinikken i oslo

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 21:35   #273
krisjaj
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 21
krisjaj er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Lotta67, her.

Tusen takk for alle tips og råd! Har også lest litt her og der i tråden, så jeg kommer til å bruke den som et oppslagsverk.

Sitter her med en uåpnet pakke fra Eurodiet, som jeg nå skal pakke opp! Har laget meg et skjema for hva jeg skal spise hver eneste dag, så da er det bare å gule ut i tabellen etter hvert som dagene går. Har til og med skaffet meg dosett til alle vitaminene for å holde rede på at jeg får i meg alt. Det jeg mangler er grønnsaker og skummet melk, men noe har jeg sånn at jeg klarer meg. Handle i morgen!

Fredag er det alltid noe ekstra godt i kantina, som nachos og kake o.l., men starter like godt med en gang, jeg! Jo før jo heller, så får jeg de tre verste dagene i helgen og ikke mens jeg jobber.

Så: Here I come!

Høres ut som du er veldig forberedt og klar Lotta. Masse lykke til. Jeg ligger bare halvannen uke foran deg, men det er godt å ha fått noen rutiner. Selv om dere har mye godt i kantinen, er det bare bra å komme i gang. Du blir så stolt av deg selv. Mitt beste tips ift fristelser, er å se en annen vei. Blir fristelsene ekstremt store, tenker jeg bare på alle klærne i skapet mitt som jeg har så lyst å kunne bruke igjen

krisjaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 00:24   #274
Biola
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 226
Biola er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hiver meg med her jeg også.

Har bestilt produkter, og regner med at jeg har dem i posten i morra eller lørdag. Håper å kunne starte til søndag. (Får besøk lørdag, så drøyer til etter det.)

Har lest litt rundt her på forumet, og kommer nok til å lese mye mer. Er det mange som er ganske nye på ED her?

Biola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 16:22   #275
Avjo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 38
Avjo er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Lotta67, her.

Hei, er ny her og har bestilt produkter for to uker foreløpig. Håper å starte opp til helgen. Før jeg begynner å lese i tråden, er det noen som har noen kjappe råd og tips å komme med i starten? Både om produkter og andre ting? Er 42 år og skal av med 30-40 kg.

Ja, og nå skal jeg lese...! Finner sikkert mye nyttig her!

Da er vi i samme båt gitt. Jeg startet 1.september, og skal ned minimum 30 men helst 35 kilo. 40 kilo ned ville også være innenfor en normal BMI. Bare å håpe på det beste i månedene fremover.

__________________
Avjo - som har laaaangt til mål.


Avjo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet/Lindbergs Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no