Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dere som ikke er så store: Fungerer lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-06-13, 21:31   #1
Sus Scrofa
Juniormedlem
 
Sus Scrofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 21
Sus Scrofa er på en erverdig vei

Dere som ikke er så store: Fungerer lavkarbo?

Heisann

Vil gjerne ha svar fra de som ikke er så veldig store, men som har noen kilo til overs:
Fungerer lavkarbo for deg?
Hvilken retning har du valgt/ hvor streng er du?
Hvilke resultater har du oppnådd?


Lurer litt på om dette er noe for meg, eller ikke...

__________________
Start 8.aug 2011: 74.8kg
Ny start 17.juni 2013: 68.2kg
Mål: 63kg
Vekt nå (19.06.13): 67.8kg
Nedgang/oppgang: -0.4kg
Sus Scrofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ;) Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 21:47   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke er så store: fungerer Lavkarbo?

Med bare 5 kg som skal ned ville jeg ikke gått løs på noen veldig heftig lavkarbokur, men noe med moderat som jeg ser at du også tenker.

Kutt ned på vanlig brød (lavkarbobrødet fra Norgesbakeriene er kjempegodt!), ris, pasta, poteter, sukker og godis og spis mer rene matvarer. Pass litt på kaloriene og mosjoner 2-3-4 ganger i uka. Det burde holde fint.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 21:56   #3
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som ikke er så store: fungerer Lavkarbo?

Enig med TrillTrall

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 22:01   #4
@Maja
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 41
@Maja er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke er så store: fungerer Lavkarbo?

Har funka for min del. Er ikkje veldig streng, men oppnår ketose likevell (uten at det har vore noko mål). Er normalvektig, men har litt ekstra "padding" eg gjerne vil ha vekk. Har gått ned ca 3 kg i løpet av ein måned med lavkarbo, samtidig som eg trenar styrke.

__________________


@Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sjølvkomponert ME tilpassa kost - stort sett ketogent Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 22:07   #5
Sus Scrofa
Juniormedlem
 
Sus Scrofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 21
Sus Scrofa er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke er så store: fungerer Lavkarbo?

Tusen takk for svar

Kjekt å høre at det kan fungere selv om man ikke skal ned voldsomt mange kilo!
Har en mann som har vært i ketose tidligere og vil prøve det igjen nå. Da blir jeg med på litt av lasset, så vi kan ha litt likt kosthold, men jeg kommer ikke til å kutte alle karbohydrater.

Høres lurt ut å skjerpe inn på brød, pasta, ris, poteter, sukker og snop


Hører gjerne fra flere som bare skal ha bort noen få kilo!

__________________
Start 8.aug 2011: 74.8kg
Ny start 17.juni 2013: 68.2kg
Mål: 63kg
Vekt nå (19.06.13): 67.8kg
Nedgang/oppgang: -0.4kg
Sus Scrofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ;) Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 11:18   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke er så store: Fungerer lavkarbo?

Jeg har bare noen få kilo igjen, går veeeeldig sakte ned i vekt nå men så lenge det går ned er det helt greit.

Jeg har prøvd meg på ulike former for lavkarbo fra det mest ekstreme (Skaldeman med 0 kh) til moderat lavkarbo. Har funnet ut at ketogen lavkarbo med ca 50-60 g kh er det som fungerer best for min kropp.

Nå som jeg har bare noen kilo igjen må jeg være mer nøye med hvor mye jeg får i meg, altså tenke litt kalorier i tillegg. Jeg har ikek den der innebygde mekanismen i kroppen som forteller meg at det er nok (blir passe mett) så jeg kan fort overspise. Er derfor påpasselig med å lage porsjoner som ikke er for store slik at jeg ikke kan spise for mye uten å lage mer mat. Dvs at jeg tenker mer porsjonskontroll (som har kommet med erfaring) enn å direkte telle kalorier hver dag. Jeg vet nå hva som fungerer og ikke fungerer for å holde meg mett og jeg bruker nok ikke så mye fett i maten som jeg gjorde før, men velger naturlig fete matvarer med maaaaasse grønnsaker til. I tillegg er det viktig for meg å trene, går ikke noe særlig ned i vekt uten å trene nå om dagen.

Så for meg er altså lavkarbo med porsjonkontroll og trening nøkkelen til å få av de siste kiloene.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 17:32   #7
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som ikke er så store: Fungerer lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Sus Scrofa, her.

Heisann

Vil gjerne ha svar fra de som ikke er så veldig store, men som har noen kilo til overs:
Fungerer lavkarbo for deg?
Hvilken retning har du valgt/ hvor streng er du?
Hvilke resultater har du oppnådd?


Lurer litt på om dette er noe for meg, eller ikke...

Lavkarbo fungerer som bare det, men jeg må telle kalorier nå, det måtte jeg ikke da jeg var større.

Før levde jeg streng ketolyse, nå lever jeg moderat lavkarbo/lavfett. Det fettet jeg spiser er stort sett umettet og fra grønnsaker (oliven, avocado, oljer).

Resultatene ser du i tickeren min. Trykker du på den får du opp graf for nedgangen.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 20:19   #8
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Dere som ikke er så store: Fungerer lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Sus Scrofa, her.

Heisann

Vil gjerne ha svar fra de som ikke er så veldig store, men som har noen kilo til overs:
Fungerer lavkarbo for deg?
Hvilken retning har du valgt/ hvor streng er du?
Hvilke resultater har du oppnådd?


Lurer litt på om dette er noe for meg, eller ikke...

Jeg har erfaring med lavkarbo både som sykelig overvektig og som tilnærmet normal.
Gikk på streng Atkinskur for ca 9 år siden og gikk ned over 40 kg med dette. Den gangen var jeg veldig tykk og gikk lett ned i vekt med Atkins.
la dessverre på meg alt og enda mer når jeg avsluttet kuren. ( Kom ikke i mål altså.)
Ble vektoperert for 8 år siden og gikk ned til normalvekt. Har stabilisert vekta med ca 6 kg opp og ønsker veldig å kvitte meg med disse 6 kiloene.
Prøvde først med ketogen kost i fjor, men gikk ikke noe ned og tidligere i år prøvde jeg med generell lavkarbo, men da gikk jeg bare opp i vekt.
Fungerer ikke for meg nå altså.
Men har erfaring med at det iallefall fungerer for folk som har en del å ta av da jeg har to sønner som har gått fint ned i vekt på lavkarbo

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 21:11   #9
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Dere som ikke er så store: Fungerer lavkarbo?

Jeg har gått ned ikke så mange kg på lavkarbo, er ikke helt sikker på hvor mange, var hovedsaklig "gravid-kilo" og litt til. Veier nå 59 kg og spiser fortsatt lavkarbo, for jeg får mye bedre helse av det.

Jeg har spist moderat lavkarbo, og ettersom tida har gått siden siste fødsel har jeg begynt å trene mer og mer. Særlig styrke, og mye enkle øvelser som kan gjøres etter at barna har sovnet. Det virker bra til mitt formål.

Jeg begynte på Fedon-kost, men har modifisert etterhvert og spiser mer fett enn Fedon har anbefalt tidligere (tror han anbefaler mer nå). Nå har lavkarbokost blitt "normalen" for meg, jeg spiser aldri vanlig brød, pasta eller ris. Jeg spiser frukt iblant, desserten på lørdag kan være høykarbo, og jeg teller hverken kalorier eller karbohydrater. Men det er jo noen vaner som har blitt dannet over tid, så det blir moderat med karbohydrater i praksis.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 21:44   #10
Sus Scrofa
Juniormedlem
 
Sus Scrofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 21
Sus Scrofa er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke er så store: Fungerer lavkarbo?

Takk for svar

Tror jeg fortsetter med en moderat lavkarbo. Det er uansett stor forskjell fra mitt vanlige chips-og-smågodt-liv

__________________
Start 8.aug 2011: 74.8kg
Ny start 17.juni 2013: 68.2kg
Mål: 63kg
Vekt nå (19.06.13): 67.8kg
Nedgang/oppgang: -0.4kg
Sus Scrofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere? Peppa Gris Spørsmål og svar 62 23-05-11 21:04
Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen? KetoLinen Ketolysekuren 19 19-07-10 09:40
Fortvilet- ketolyse kuren fungerer tydeligvis ikke for meg fleur Ketolysekuren 26 22-11-09 11:36
Fungerer ikke Grete Roede? Kenny Bones Spørsmål og svar 100 18-11-09 01:45
Hvordan fungerer dette med å ikke få i seg for mye karbohydrater? anca-77 Spørsmål og svar 20 30-08-08 09:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no