Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg er så usikker på om jeg spiser riktig

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-08-09, 14:33   #1
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Jeg er så usikker på om jeg spiser riktig

Håper noen med mer peiling enn meg kan ta seg tid til å se på dette, jeg har en del spørsmål:

Jeg er så usikker på om jeg spiser nok/ for mye/ riktig mat. Noen ganger blir jeg skikkelig fysen, og da kan jeg spise mange skiver med gul ost. Er dette dumt?

I tillegg er jeg litt forvirret ang. det med å regne ut proteiner og fett, jeg har nok ikke tenkt så mye på dette hittil. Driver dere andre og regner ut dette hele tiden?

Til mandag er det 4 uker siden jeg begynte, og de kiloene jeg har mistet forsvant nesten med en gang. Etterpå har jeg ikke gått ned mer, men spiste ikke så mye grønnsaker da jeg var på 2 ukers ferie, så det kan vel ha noe med det å gjøre. Jeg prøvde å spise salat hver dag, men fikk ikke spist noe særlig av andre grønnsaker som f.eks. brokkoli og blomkål.

Jeg lurer på hva dere synes om dagsmenyene mine. Her er f.eks. hva jeg spiste i går:

Frokost: 1 egg og en sånn lavkarbo urtepølse fra Gilde, stekt i 2 ss smør

Lunsj: Salat av flg: ca. 50 gram blandet salat, 3 ss fetaost med olje, 1 hardkokt egg, 1/3 pk. smårettskinke. (beklager rare måleenheter, men var på jobb og fikk ikke veid noe)

Snack: Osteskiver og en halv "ølpølse", sånn veldig tynn salamipølse som er beregnet som snack

Middag: Det ble veldig sen middag pga at jeg ikke var hjemme, da ble jeg veldig sulten og spiste 2 hamburgere med ost og bacon, og fylte en halv middagstallerken med isbergsalat og agurk.

Dette var kanskje litt i overkant for en dag??

På en typisk dag spiser jeg:

Frokost: 1 eller 2 egg med bacon, stekt i 2 ss smør

Lunsj: Ferdiglaget salat med ost og skinke, litt dressing eller majones på. Hender jeg legger til et kokt egg.

Middag: En porsjonsform med ferdiglaget brokkoli- og blomkålgrateng. (Sånn frossen som Rimi har) Denne dekker jeg med ost før jeg setter den i ovnen. Enten et stykke biff, litt kjøttdeig, laksefilet eller kylling. Noen ganger har jeg salat ved siden av, i tillegg til gratengen. Da bruker jeg majones på salaten. Jeg bruker også kvitseidsmør på kjøtt og fisk, eller evt. en blanding av smør og rømme.

Som sagt spiser jeg en del ost i løpet av dagen som snacks. Har også spist noe diabetikersjokolade/ drops på ferie, men har kuttet ned på dette nå og bestemt meg for at dette bare er ok i moderate mengder en dag i uka.

Jeg går ca 8000-9000 skritt om dagen, meste av dette er på jobb men av og til går jeg turer hjemme også.

Beklager at dette blir litt langt, men jeg håper noen kan gi noen tips, spesielt ang maten jeg spiser. Bør jeg begynne å regne ut protein- og fettinhold i maten?

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 16:25   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Jeg er så usikker på om jeg spiser riktig

du spiser jo ikke for mye..

men angående ost , kan det være en partystopper for noen . det er det ikke for meg, så der ser vi jo at det er forskjell på folk.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 16:57   #3
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så usikker på om jeg spiser riktig

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

du spiser jo ikke for mye..

men angående ost , kan det være en partystopper for noen . det er det ikke for meg, så der ser vi jo at det er forskjell på folk.

Jeg visste ikke at ost kan være partystopper, da skal jeg prøve å kutte ned på det. Takk for info!

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 17:27   #4
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Jeg er så usikker på om jeg spiser riktig

du bør ikke kutte ned på osten hvis vekten( eller midjen ) står stille!

går du fortsjatt ned i vekt, så nyt osten din!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 21:38   #5
Silver
Juniormedlem
 
Silver sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 44
Silver er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så usikker på om jeg spiser riktig

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

du bør ikke kutte ned på osten hvis vekten( eller midjen ) står stille!

går du fortsjatt ned i vekt, så nyt osten din!

Mener du at en BØR kutte ned på ost hvis vekten står stille? Jeg forguder ost, og spiser det hele tiden! Visste heller ikke at det kunne være en stopper..

__________________


Silver er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindeberg Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 21:51   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er så usikker på om jeg spiser riktig

Opprinnelig lagt inn av Silver, her.

Mener du at en BØR kutte ned på ost hvis vekten står stille? Jeg forguder ost, og spiser det hele tiden! Visste heller ikke at det kunne være en stopper..

For enkelte så er meieriprodukter en partystopper, minus meierismør, altså ikke bare ost. Ville ikke begynne å vurdere eventuelle partystopper før eventuelt 4 ukers stillstand.
Andre partystoppere kan være: nøtter, tomater, søtningsmidler, brøderstatninger, smerter, dårlig søvnkvalitet og ikke minst stress. …og alkohol.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 22:20   #7
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Jeg er så usikker på om jeg spiser riktig

ikke glem for lite vann, da.. 2-3 liter daglig er bra

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spiser jeg riktig? ~Rosa Skydått~ Ketolysekuren 16 30-07-08 20:21
spiser jeg riktig??? lillestine Spis deg ned i vekt med Skaldeman 3 26-02-08 08:56
spiser jeg riktig??? lillestine Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 25-02-08 23:14
spiser jeg riktig? ninahe Ketolysekuren 10 26-02-07 13:43
Spiser jeg riktig? Bianca Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 02-02-06 13:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no