Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Alternativ til nøttebunn?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-09-11, 10:04   #1
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

Alternativ til nøttebunn?

Ser oppskrift på UTROLIG mange gode kaker rundtom her! Nå har det seg slik at jeg er ikke kresen av meg.. MEN - nøttebunner har jeg desverre aldri klart å spise!! Finnes det noen alternativer til dette i lavkarboverden?

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 10:13   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til nøttebunn?

Tåler/liker du mandler kan du lage de samme bunnene med mandler.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 10:15   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til nøttebunn?

Tenker du finner noen alternativer i denne tråden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 10:25   #4
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Alternativ til nøttebunn?

oopsies?
Er mange oppskrifter på bl.a. ulike rullekaker laget på basis av oopsierøre her.
Om du kjøper mandelmel eller kokkosmel blir det heller ikke "nøttebunn". Den blir litt mer kompakt enn vanlig, men ganske fin

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 11:33   #5
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

Sv: Alternativ til nøttebunn?

Takker for tips, skal inn å lese litt på de der!

Er ikke glad i mandler heller..:S Av nøtter og denslags er det lite jeg liker.. Jeg spiser omtrent ALT annet, men nøtte/mandelbunner i kaker har jeg aldri klart!

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 11:37   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til nøttebunn?

Litt avhengig av kostholdsfilosofien din kan du kanskje prøve med bær, ala denne oppskriften på LCHF-bloggen?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 11:39   #7
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

Sv: Alternativ til nøttebunn?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Litt avhengig av kostholdsfilosofien din kan du kanskje prøve med bær, ala denne oppskriften på LCHF-bloggen?

Den så jo slettes ikke dum ut!! Spiser i utgangspunktet ikke så mye bær, men det er vel tross alt bedre å skeie ut med bær ei helg, enn å skeie ut med 250g Freia Melkesjokolade..

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 14:00   #8
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til nøttebunn?

Her er også en oppskrift basert på oopsies, men med pofiber. Resultatet skal bli paiaktig

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nøttebunn med smørkrem, lavkarbo Gerd Kake/dessert og snacks 45 02-10-11 16:27
Tips med nøttebunn? Becky Spørsmål om matvarer og oppskrifter 10 15-05-11 21:43
Fromasjkake med nøttebunn og gelélokk Lisbeth Kake/dessert og snacks 14 30-08-09 10:44
Nøttebunn med smørkrem Sissi Kake/dessert og snacks 3 07-09-08 00:06
Oppskrift på nøttebunn? Jojodama Spørsmål om matvarer og oppskrifter 10 22-01-08 18:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no