Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Hjelp - vekten står stille!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-04, 11:48   #1
Nutte
Juniormedlem
 
Nutte sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 49
Innlegg: 41
Nutte er ny på veien

Hjelp - vekten står stille!

Er det normalt at vekten står stille i fase II? Jeg har gått ned ca 1,5 kg i uken hele veien, men nå har vekten stått stille i 1,5 uke - det er veldig demotiverende. Kan det være at jeg gjør noe galt?

Nutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-09-04, 11:56   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Hvordan spiser du i fase 2 da? Og hva spiser du?

Og når du sier at vekta står stille - så lurer jeg på om det er at alt står stille (fett, muskler og vann) eller bare totalvekta? Hvis det er totalvekta som står stille, så kan det jo faktisk være at det skjer ganske mye forandringer i kroppen likevel. At du går opp i muskler og vann men ned i fett for eksempel?

Som eksempel, så hadde jeg en uke hvor jeg nesten ikke gikk ned noenting (0,2 kg tror jeg) men jeg hadde gått ned 1,5 kilo rent fett - men opp vann. Finurlige greier dette her - men sånn er det.

Fortell oss mer - så kanskje vi kan gi enda bedre råd også.

fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-09-04, 12:11   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Signerer fedonistens innlegg


Det kan være du har trappet opp karbene for mye, men det kan like gjerne være de tingene Fedonisten skriver...
Min kjære ble stående ganske lenge i ro, men buksene ble større og større fordi kroppen holdt på å omfordele seg... Centimetrene krøp inn i livvidden

Også er det jo viktig å ikke bare tenke vekt, for om du går ned i fettmasse og opp i muskelmasse så vil ikke det bare gå opp i opp, men du vil gjenr gå opp vi vekt også fordi muskler veier mer enn fett

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-09-04, 12:28   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

.......eller det kan være så enkelt som at den stakkars kroppen din trenger tid til å omstille seg. Nå har den blit "sultet" på karber så lenge at dn kanskje ikke tror den får mat. Så sparer den..... helt til den finner ut at den virkelig FÅR mat allikevel, og så slipper den vannet den har fyllt fettcellene med (for sikkerhets skyld). Eller kanskje den trenger å bli vant til fase II ?

Det er ganske vanlig, uansett hvilken kostretning man følger, at kroppen rett og slett trenger tid. På Atkins er det helt vanlig iallefall. Etter induksjonen (fase I) Det pleier å vare et par uker. For noen mindre, for noen mer.
Jeg ville ikke fortvile hvis jeg var deg. Er du heldig forsvinner det flere kilo på eng gang (over natten - når vannet slippes fra fettcellene) - er du ikke fullt så heldig vil du begynne å ta av igjen, men kanske 0.5 - 1 kg pr uke. Det er også det som er sunnest for kroppen etter at alt vannet og faenskapet (karber etc) er rensket ut etter fase I.

Jeg tar et lite forbehold om at Lindberg og Eurodiett funker anderledes, men egentlig har det ikke noe med dem å gjøre, men med KROPPEN din !

Gi den litt tid tid du, så hører den nok etter !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! Mokia Induksjonen 4 17-04-04 21:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no