Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Quiche ala Smiline

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-09, 11:12   #1
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Ostemuffin eller Quiche ala Smiline

Jeg er ikke glad i mat som legres i kjøleskapet, men disse kan jeg godt opbevare i 3 dager og klare å spise de etter oppvarmet i micro. Genialt å ta med seg på skolen til oppvarming med salat til.

Bruker her en teflonform til muffins.

2 osteskiver med ost uten smak legges i kryss i hver form, dette er bunnen i steden for paibunn.
Så kan du putte oppi det du foretrekker i qichen din.
Jeg bruker kylling/kalkun på boks. Da kan jeg servere om jeg får besøk av muslimske venner
Purreløk
Bokkolitopper
revet ost, parmesan.

Heller eggestand over:
6-8 egg
6-8 ss fløte
salt, pepper, Chilli expoltion (skikkelig godt i stede for paprika)
Ant egge du har behov for varierer fra hvor mye du har opp i formene.

Strø revet jarlsberg på toppen.

Stekes på rundt 180 gr midt i ovenen til de har fått en fin farge på toppen.

Avkjøles i formene og taes ut etter de har blitt lunkne. Kan kjøles eller fryses. Evt tines på lav effekt i micro.

Mye fett, lite karber avhengig av hva du har i de. Og med en salat til er fiberet dekket opp. God fornøyelse.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg CIMG0470.jpg (788,3 KB, 121 visninger)
__________________



Sist redigert av Smiline : 07-11-12 kl 22:40. Årsak: mer nøyaktig overskrift
Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 11:34   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Quiche ala Smiline

Tusen takk! Har savnet Quiche. Dette må prøves så fort som mulig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 12:14   #3
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Quiche ala Smiline

Dette så veldig godt ut faktisk

Jeg er så matlei fortiden, så jeg trenger sår ny inspirasjon!!

Takk for det

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 12:25   #4
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Quiche ala Smiline

Mmmm...de er helt fantastisk digge

Godt jeg kan inspirere

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 13:37   #5
trollfjord
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 16
trollfjord er på en erverdig vei

Sv: Quiche ala Smiline

Forveller du brokkolien før du puttet opp i quichen?

trollfjord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 16:02   #6
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Quiche ala Smiline

Så kjempesmart med osten i bunn! Herved bokmerket og skal lages i morgen.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:18   #7
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Quiche ala Smiline

Opprinnelig lagt inn av trollfjord, her.

Forveller du brokkolien før du puttet opp i quichen?

Nei de trenger ikke forvelling Bare legg de oppi og stek quichene i ovnen.

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 08:56   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Quiche ala Smiline

Også jeg som akkurat kastet teflon-muffinsbrettet mitt! Men det var uansett ubrukelig, halvpaten satt fast. Får bruke vanlige former!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 09:18   #9
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Quiche ala Smiline

Samme problem her...Jeg blei så sur sist jeg brukte brettet, at jeg kasta det i søpla.

Men etter å ha roa meg litt, tok jeg fornuften fatt og pelte det opp igjen av posen, og vasket/skrubbet det grundig...

Det går igrunnen greit å bruke, bare jeg smører det skikkelig godt med usmelta meierismør. Så, jeg har ikke gitt det opp riktig ennå

Så til helgen skal jeg lage Quiche ala Smiline.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 09:51   #10
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: Quiche ala Smiline

Et lite tips til de som sliter med å få muffins ut av formen:
Jeg bruker altid muffinsformer av papir som jeg kommer i teflonformen. Spesielt har jeg god erfaring med de store amerikanske muffinsformer fra Euro shopper. Med disse har jeg aldri problemer med å få papiret av etter stekningen. De små papirformene derimot (som skulle være laget av samme materiale) henger ofte fast etter stekningen -hvorfor vet jeg ikke.

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 10:40   #11
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Quiche ala Smiline

Okei, takk for tipset
Tror jammen jeg har en pakke med sånne i skapet.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 11:27   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Quiche ala Smiline

Litt for seint for min del, men jeg har kjøpt silikonmuffinsformer som jeg gleder meg til å teste denne på

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 14:24   #13
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Quiche ala Smiline

Dette med smøring av formen er nok ikke så nødvedig. Gamle slitte former kan godt brukes her siden det er så mye fett i osten som skal ligge mellom fomen og eggestanden. Lager kylling i hvitløk og chilli gratinert med ost i ildfastform uten smøring og, men jeg bruker myyyye ost da for det er skikkelig nam, og da slipper alt taket uten makt.

Mmmm... er å anbefale det og. Blir nesten som kylling quesedilla men med ost i steden for tortilla Med rømme og salat til. Funker utmerket å ta med i matboksen og varmes det og på jobben i micro. MMMmmm
Nå skal jeg spise...

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 10:25   #14
madisa
Juniormedlem
 
madisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 28
madisa er på en erverdig vei

Sv: Quiche ala Smiline

Opprinnelig lagt inn av Smiline, her.

Dette med smøring av formen er nok ikke så nødvedig. Gamle slitte former kan godt brukes her siden det er så mye fett i osten som skal ligge mellom fomen og eggestanden. Lager kylling i hvitløk og chilli gratinert med ost i ildfastform uten smøring og, men jeg bruker myyyye ost da for det er skikkelig nam, og da slipper alt taket uten makt.

Mmmm... er å anbefale det og. Blir nesten som kylling quesedilla men med ost i steden for tortilla Med rømme og salat til. Funker utmerket å ta med i matboksen og varmes det og på jobben i micro. MMMmmm
Nå skal jeg spise...

hmmm... Men kylling i hvitløk? Kan du utdype denne oppskriften litt.. Sikle sikle..

madisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 18:52   #15
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Quiche ala Smiline

Kanskje en smule dårlig skrevet :P hehe
Jo, jeg tar sånn ferdiggrillet kylling i en liten porsons form (ildfast), Har sånn kvern med hvitløk som man får kjøpt i butikken, og sånn chilli explotion på kvern. Tar i godt med dette på kyllingen og så skiver med ost som pakkes godt rundt kyllingen i formen. Så gratineres alt sammen. Nam... Kos deg

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 00:37   #16
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Quiche ala Smiline

Jeg lot meg inspirere av denne oppskriften i dag, og laget "quiche" med røkelaks i en stor paiform. Det ble kjempegodt!

Å bruke ost i stedet for paideig er rett og slett helt genialt. Jeg syns faktisk dette ble mye bedre enn ekte quiche - jeg har aldri vært glad i butterdeig uansett, og ost er en perfekt erstatning.

Neste gang skal jeg lage en quiche lorraine med bacon. Jeg gleder meg allerede.

Takk for oppskriften!

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smiline og brokolien Smiline Åpne dagbøker 20 10-02-09 06:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no