Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Te og Fun Light-saft

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-10, 21:26   #1
JuVi
Juniormedlem
 
JuVi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hosle, Bærum
Innlegg: 32
JuVi er på en erverdig vei
Question

Te og Fun Light-saft

Hei,

Jeg forsøkte å søke på Fun-Light saft her i forumet, og det kom opp noen postinger men ingen som svarer på mitt spørsmål. Jeg fikk nettopp høre at Fun-Light saft har samme effekt som sukker fordi man angivelig "lurer kroppen".

Jeg syntes dette var veldig rart. Jeg drikker også en god del te med Natreen. (en (1) Natreen sukett pr. ganske stor kopp med te). Jeg går ut ifra at det også da er å "lure kroppen"?

Jeg synes det var spesielt rart med Fun-Light saft fordi det står 0 g. karbohydrat på den.

Jeg går på ketolysekuren.

Noen som vet? Ville blitt veldig glad for svar.

Mvh,
JuVi

__________________



JuVi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:25   #2
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Te og Fun-Light saft

Hei på deg jg kan bare snakke utifra det jeg vet (min erfaring) for det er veldig mange meninger og tanker ute å går omkring det temaet. Og det jeg har erfart er at fun light, pepsi max og andre ting hvor det står 0 g kh på gir reaksjoner på samme måte som vanlig sukker. Jg får faktisk blodsukkerstigning av feks aspartam, noe som i følge mange ikke skal skje. Men det skjer t meg. Jg er skråsikker på at kroppen min oppfatter det som sukker.

Jeg målte senest idag, og da var blodsukkeret mitt et par timer etter et måltid 5,8 og en halv time etter at jg drakk et glass pepsi max - så hadde blodsukkeret mitt steget til 7,8!!! Da hadde jg ikke spist/drukket noe annet. Så min konklusjon er at en ikke bør bruke sånt daglig. Heller bruke det som en mulighet til kos i helg, selskapligheter å sånne ting

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:31   #3
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Te og Fun-Light saft

Jeg tror det er individuelt. Min teori: Jo nærmere insulinresitent/diabetes du er, jo mindre tåler du kunstig søtning. Men dette er bare en teori jeg har uten noe fakta å henvise til.

Det jeg vet er at folk reagerer ulikt på kunstig søtning, det er en partystopper for mange og det holder søtsuget ved like. Så det greieste er jo da å unngå det, da er man på den sikre siden.

Anbefaler deg å lese tråden "ikke la deg lure av kunstig søtning", startet av mr muscle. Det finnes også tråder på pepsi max.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:46   #4
JuVi
Juniormedlem
 
JuVi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hosle, Bærum
Innlegg: 32
JuVi er på en erverdig vei

Sv: Te og Fun-Light saft

Hei igjen,

Er det ikke da rart at stixen blir på det mørkeste hele tiden? Selv når jeg drikker Fun-Light?

Mvh,
JuVi

__________________



JuVi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:48   #5
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Te og Fun-Light saft

Stixen viser bare om du er i ketose eller ikke.. den viser ikke hva som skjer ellers i kroppen.

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:52   #6
JuVi
Juniormedlem
 
JuVi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hosle, Bærum
Innlegg: 32
JuVi er på en erverdig vei

Sv: Te og Fun-Light saft

Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.

Stixen viser bare om du er i ketose eller ikke.. den viser ikke hva som skjer ellers i kroppen.

OK. Tusen takk skal dere ha for kjappe svar! :c)

Mvh,
JuVi

__________________



JuVi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 23:37   #7
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Te og Fun Light-saft

Holder på å lese Den hemmelige kokken, og ifølge den boka er Fun Light-saftene helt syntetisk fremstilt. Det er enda en grunn til at jeg ikke orker å drikke dem, og jeg er sjeleglad for at ungene mine heller ikke vil ha dem. Men jeg er kanskje i overkant opptatt av hva maten inneholder, selv om jeg også kan skeie ut en gang i blant.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 23:43   #8
JuVi
Juniormedlem
 
JuVi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hosle, Bærum
Innlegg: 32
JuVi er på en erverdig vei

Sv: Te og Fun Light-saft

Ja. Det visste jeg jo. Det jeg lurte på, var dog egenskapene i forhold til ketolysekuren. Jeg har undersøkt litt nå, og jeg har forstått at noen får samme reaksjon som med sukker, mens andre ikke får det, og det ER tross alt ikke sukker det er snakk om uansett.

Og det var i grunnen det som var mitt spørsmål.

Takk skal du ha for svar allikevel.

Mvh,
JuVi

__________________



JuVi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 15:49   #9
JuVi
Juniormedlem
 
JuVi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hosle, Bærum
Innlegg: 32
JuVi er på en erverdig vei

Sv: Te og Fun Light-saft

Dette er jo jammen meg bare velstand. Jeg kuttet ut Fun-Light igår og kjøpte meg noen flasker med Farris isteden for å ha stående. Samtidig kuttet jeg ut alle de rare teene jeg har drukket og kjøpte meg vanlig Twinings Earl Grey, (sånn til å trakte. Den er mye bedre enn te-posene - synes jeg). 1 sukett i hver kopp som vanlig. Drakk like mye te som vanlig, og drakk like mye Farris som jeg pleide å drikke Fun-Light.

Vekta har stått på det samme i evigheter nå, så det føltes jammen meg fantastisk idag tidlig at jeg har gått ned 1/2 kg. siden igår.

Digre glass med 6-7 isbiter + Farris (den orange), er nyyyyydelig, og sammenlignet med Fun-Light, vel - da blir jeg nesten flau.....

Takk skal dere ha! Dere er snille!

JuVi

__________________



JuVi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 16:09   #10
JuVi
Juniormedlem
 
JuVi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hosle, Bærum
Innlegg: 32
JuVi er på en erverdig vei

Sv: Te og Fun Light-saft

Yippeeeee!

Snart nede på sunn BMI!!!

Har ikke vært sulten engang mens jeg har gått på ketolyse. Glemmer aldri disse sultekurene jeg gikk på før i tiden. Gikk jo opp mye fortere enn jeg gikk ned. Var sulten, sur og grinete støtt!!

Gidder aldri å sulte meg igjen!

JuVi

__________________



JuVi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 12:14   #11
JuVi
Juniormedlem
 
JuVi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hosle, Bærum
Innlegg: 32
JuVi er på en erverdig vei

Sv: Te og Fun Light-saft

Hei,

Jeg har mange venner som også går på ketolysekur nå, men noen står stille. Noen av dem er "avhengig" av Pepsi-Max og vekta står bom stille nå. Samme jeg opplevde mens jeg drakk hauger og lass med Fun-Light. Jeg har sluttet for noen dager siden, og plutselig går jeg ned i vekt som bare det.

Er det noen som vet om Pepsi-Max kan ha samme virkning på Fun-Light hadde på meg? Noen av dem står bom stille, og er som sagt "avhengig" av Pepsi-Max.

Noen med erfaring eller kunnskap om dette?

Ønsker alle en fantastisk lørdag!

Mvh,
JuVi

__________________



JuVi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 13:01   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Te og Fun Light-saft

Opprinnelig lagt inn av JuVi, her.

Noen med erfaring eller kunnskap om dette?

Kunstig søtning er vel en velkjent "partystopper" for en del ja. Mange vil påstå at "det er ikke mulig for det inneholder jo 0 kalorier!", men det er ingenting i veien for å prøve uten i en liten uke og se.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 13:07   #13
JuVi
Juniormedlem
 
JuVi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hosle, Bærum
Innlegg: 32
JuVi er på en erverdig vei

Sv: Te og Fun Light-saft

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Kunstig søtning er vel en velkjent "partystopper" for en del ja. Mange vil påstå at "det er ikke mulig for det inneholder jo 0 kalorier!", men det er ingenting i veien for å prøve uten i en liten uke og se.

For egen del, tror jeg det er ett eller annet kjemisk som skjer i kroppen med kunstig søtning uansett om det er 0 kalorier eller hva det er. Men du har et fornuftig råd. Man får bare ta en pause fra det en stund og se om det fungerer, og det var jo det jeg også gjorde. Sluttet med Fun-Light og dermed begynte det å synes på vekta allerede dagen etter.....

Hvem skulle nå ha trodd det.......

Takk skal du ha, TrillTrall!!

Mvh,
JuVi

__________________



JuVi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 13:11   #14
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Te og Fun Light-saft

Opprinnelig lagt inn av JuVi, her.

For egen del, tror jeg det er ett eller annet kjemisk som skjer i kroppen med kunstig søtning uansett om det er 0 kalorier eller hva det er. Men du har et fornuftig råd. Man får bare ta en pause fra det en stund og se om det fungerer, og det var jo det jeg også gjorde. Sluttet med Fun-Light og dermed begynte det å synes på vekta allerede dagen etter.....

Hvem skulle nå ha trodd det.......

Takk skal du ha, TrillTrall!!

Mvh,
JuVi

Dette høre jeg forresten for mange år siden, lenge før ordet "lavkarbo" var på hvermannsens lepper. At mange som ikke klarte å gå ned i vekt (nå snakker vi høykarbo/lavfett) gikk ned om de sluttet med lettbrusen. Synes ikke det er så rart jeg da, kroppen vår er da ikke på noen måte laget for å kunne skjønne hva kjemisk lagde tilsetningsstoffer er og hva den skal gjøre med dem!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 13:31   #15
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Te og Fun Light-saft

Jeg har også spekulert på kunstig søtstoff; og mener å ha lest (muligens i boka til Torkil Andersen) at hos enkelte omdannes søtstoffet til noe i tarmene som blir tatt opp som karbohydrat. Altså litt mer enn bare at kroppen lures.

Jeg er stordrikker av te, og kan gjerne drikke 1-1,2 liter pr dag (er ikke særlig glad i kaffe), og har tilsammen oppi 12-16 suketter (ser jo nå at dette er altfor mye). Jeg kuttet ut te og alle andre matvarer som kan være partystoppere for noen uker siden, og tenker etterhvert å innføre en etter en og se hvordan det går. Må innrømme at jeg savner tekoppene mine..... Så om jeg starter med te eller ost - time will show Pepsi max sluttet jeg med for mange år siden; kjente at det gjorde noe med kroppen som ikke var bra. Det hører med til historien at jeg drakk en del hver dag da.... Nå kjenner jeg samme virkning om jeg drikker en halv liter. Det er alldeles nydelig - men helt sikkert ikke bra

  Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 14:02   #16
JuVi
Juniormedlem
 
JuVi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hosle, Bærum
Innlegg: 32
JuVi er på en erverdig vei

Sv: Te og Fun Light-saft

Ooops.... Jeg er stordrikker av te jeg også!!

Av en eller annen uforklarlig grunn, har jeg ikke hatt lyst på kaffe overhodet på snart 9 uker. (Jeg har vært i ketose i 9 uker på mandag). Merkelig! Før fikk jeg hodepine og måtte reise til bensinstasjonen for å kjøpe kaffe hvis jeg hadde glemt å kjøpe til helga. Dette ble borte av seg selv. Vel, vel, vel - godt med alle uvaner som forsvinner av seg selv, men det forteller meg at det faktisk skjer veldig mye i kroppen som jeg ikke er klar over, rett og slett.

Men altså te... Det er vanskelig å klare seg uten. Jeg vet ikke akkurat hvor mye te jeg drikker, men jeg drakk tidligere alle disse rare teene, som er med solbær og alt dette, men det sluttet jeg med og gikk over til Twinings Earl Grey, (traktet), og jeg har 1 sukett i hver kopp. Jeg lager et par kanner à 3/4 liter hver dag....

Men jeg går allikevel ned veldig mye akkurat nå. Er inne i en stim som kom samtidig som jeg sluttet med Fun-Light. For meg, ser det ut til at sukettene i teen går greit i.o.m. at jeg går ned som bare det nå om dagen.

MEN - stopper det opp, så går sukettene vindusveien de også!!!

I alle fall, så synes jeg i sum at kunstige søtningsmidler nå er skumlere å tylle i seg enn sukker, faktisk. Jeg vet ikke - jeg føler meg sikrere på sukker nå enn suketter. Dette må jeg tenke over. Liker ikke tanken på at det skjer ting i tarmene som jeg ikke vil skal skjer der....

Ja - dette må jeg virkelig tenke over....

Synes dette er er et knallforum. Så mye ting man får svar på her.

Blir tøft å kanskje måtte slutte med te, men må jeg, så må jeg, jo....

Mvh,
JuVi

__________________



JuVi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 16:12   #17
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Te og Fun Light-saft

Har du prøvd Yogi Tea? Jeg har en søt tann, men flere av de teene klarer jeg fint å drikke uten noen søtning.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 16:34   #18
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Te og Fun Light-saft

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

en søt tann, .

Hva er en søt tann??? Det var et helt ukjent uttrykk
Jeg savner teen min, og er veldig klar over at jeg bruker for mye søtstoff, men det er nå sånn jeg er vant til å drikke den. Etter disse ukene uten te er jeg veldig klar for te uten suketter! Må lære å drikke det men akkurat nå er jeg villig til det meste
Jeg drikker kun twinnings earl grey, og er ikke fan av te med fruksmak e.l. Dessverre - tenker jeg etter å ha lest om yogite.

  Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 16:38   #19
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Te og Fun Light-saft

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hva er en søt tann??? Det var et helt ukjent uttrykk

Hehe, fra engelsk "sweet tooth". Altså at jeg liker søte ting.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 22:14   #20
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Te og Fun Light-saft

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Hehe, fra engelsk "sweet tooth". Altså at jeg liker søte ting.

Ha ha ha; skulle egentlig ha tenkt meg det

  Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 12:42   #21
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Te og Fun Light-saft

Jeg prøvde sukrin i teen istedetfor natreen, wah, diare! Igår og idag drakk jeg twinings uten natreen og syntes det er godt, men da trenger jeg søtt fra brus.Stønn Hadde kuttet ned på pepsi max,men. Må liksom velge mellom to onder. Jeg må finne ut hvilke søtningsmiddel som fører til blodblemmer i munn, nemlig. Kan være jeg må kutte helt ut tyggis. Enten er det ett søtstoff jeg ikke tåler eller så er det mengden det kommer an på, eller begge deler. Natreen er det lett å gå over daglig trygg dose av. Det ene stoffet i natreen kan man spise en del av, men ikke det andre det består av. Stevia er bare ikke godt nok som erstatning. Tror for min del pepsi max og natreen ikke har noe å si for vekta mi.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 13:00   #22
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Te og Fun Light-saft

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg prøvde sukrin i teen istedetfor natreen, wah, diare!

Går det an? Jeg har droppet sukring helt og for å være sikker. Trodde det også inneholdt stoffer som fører til omdannelse av kh. Ah...kanskje jeg er berget?? Synd du får diare av det! Hvorfor må du ha søtt? Kan det være du er avhengig av de kunstige stoffene (dvs ikke det søte), og skulle hatt en avvenningskur?

  Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 14:01   #23
JuVi
Juniormedlem
 
JuVi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hosle, Bærum
Innlegg: 32
JuVi er på en erverdig vei

Sv: Te og Fun Light-saft

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Går det an? Jeg har droppet sukring helt og for å være sikker. Trodde det også inneholdt stoffer som fører til omdannelse av kh. Ah...kanskje jeg er berget?? Synd du får diare av det! Hvorfor må du ha søtt? Kan det være du er avhengig av de kunstige stoffene (dvs ikke det søte), og skulle hatt en avvenningskur?

Jeg gjør visst også det nå. Som jeg har fortalt, så ble jeg stående bom stille på vekta i borti 1 1/2 uke på grunn av sukkerfri saft (kunstig søtning) med 0 g. karb, så jeg gidder sannelig ikke å sjanse på at natreen ikke omdannes til noe annet i kroppen og tror det er karbo eller sukker.

Det går FINT an å drikke Twinings Earl Grey uten sukker eller suketter. Jeg sitter her og koser meg med en diger kopp. Disse sukkergreiene er bare noe vi innbiller oss. Alt det der, sitter mellom øra. Det er ofte det man må endre på. (De fleste. Gjelder ikke for alle, selvsagt - men jeg tror det gjelder for flere enn meg ihvertfall).

Klarer man å endre på det som sitter mellom øra, klarer man veldig mye!

Te går fint helt uten sukker / suketter.

Reiser tekoppen i en skål til alle sammen og ønsker god søndag!

JuVi

__________________



JuVi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 16:05   #24
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Te og Fun Light-saft

Opprinnelig lagt inn av JuVi, her.

Det går FINT an å drikke Twinings Earl Grey uten sukker eller suketter....Klarer man å endre på det som sitter mellom øra, klarer man veldig mye!

Du har så rett så rett! Vanens makt er stor, og jeg tror nok det er sukettene som gjør at jeg drikker så mye te. Før, da jeg drakk pepsi max hver dag drakk jeg mye mindre te. Da jeg kuttet ut maxen erstattet jeg det med mer te - og mer suketter. Har brukt de siste ukene på å venne meg på tanken om te uten suketter; blir å prøve snart ja.

I dag har vi hatt får-i-kål til middag. Snakk om delikatesse! Tidligere har jeg alltid spist masse kål, sø og potet for å ikke få i meg for mye feit mat. I dagspiste jeg masse kjøtt og litt kål og null potet. Denne kålen er den første grønne jeg har spist på to uker, kh spratt i været men det får våge seg. Mener å huske at jeg har lest et sted at grønnsaker som er godt ihjelkokt er bedre enn litt fast kokt? Kålen var kokt i 3 t og det må holde tenker jeg. Fra og med i morgen skal jeg fortsette med Skaldemans fakirmat, dvs den i gruppe GI-null 50+. Dog skal jeg være litt "slepphendt" når det passer sånn; skal en del på farta og det betyr at jeg får en del mat servert. Skal ta litt grønt denne uka. Så får vi se hvordan det går

Fortsatt god søndag til dere alle!

  Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 01:18   #25
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Te og Fun Light-saft

Er det sånn at om lett-brus er partystopper for et menneske, så er også suketter det(for samme person!)? Jeg vet jeg drikker ALTFOR mye Cola Zero, og skal kutte det ut...Den kalde drikken skal jeg forsøke å erstatte med vann..liker ikke Farris..

MEN, på jobb drikker jeg én kopp pulverkaffe med en skvett fløte og 3 suketter, pluss ihvertfall 3 kopper te med ca 4 suketter i hver.. Det må sies at koppen min er stor!! den rommer 5 dl

SÅ, om jeg ikke kan drikke kaffe/te med suketter på jobb(nattevakt) hva skal jeg da drikke? Jeg klarer ikke å drikke noen av delene uten suketter..Men skal fra idag av prøve å tilsette 1 sukett mindre pr kopp...

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fun light saft whynn Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 03-06-10 11:26
Nam nam nam (Gelé av Fun light-saft) siri0109 Ketolysekuren 8 03-06-10 00:46
FUN-light saft Tonemi Ketolysekuren 7 08-06-09 22:09
fun light saft ann74 Ketolysekuren 4 21-01-07 13:43
Rå-saft av bær guro Annen mat 0 29-08-05 12:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no