Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Majones

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-09, 13:00   #1
Trampe70
Medlem
 
Trampe70 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Alder: 46
Innlegg: 169
Trampe70 er på en erverdig vei

Majones

Mener jeg har lest flere steder her inne at dere ketolysere spiser majones? På egg, salaten etc. Kikket på min tube Mills majones og ser at den inneholder 2 g sukker pr 100 g. Ikke mye - majones er jo lett, men bør man helt unngå matvarer som det står sukker på? Eller er det ikke så farlig bare man ligger under karbogrensen? Finnes det evt majones/remulade uten sukker?

__________________

Ned 11,9 kg siden start 15. januar 2009.
Ketolyse 15.1.-27.3. Nå fedoninspirert/generell lavkarbo.
Trampe70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Før: Ketolyse. Nå: Fedoninspirert/generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 13:04   #2
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Majones

Lag din egen! Kjempelett, og da kan du selv kontrollere hva du har i. Knekk et par eggeplommer i en bolle, hiv inn litt salt og litt sennep. Gjerne litt revet hvitløk også. Så pisker du mens du heller en tyyyyynn stråle olje i, helt til du har ønsket mengde. Det er viktigst i begynnelsen at du ikke har for mye av gangen, etterhvert kan du være litt mer slumsen. Smak til med salt og pepper.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 13:05   #3
Lizzi
Medlem
 
Lizzi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 112
Lizzi er på en erverdig vei

Sv: Majones

På min Mills står det protein 1g, kbh 2g og fett 80 pr 100g

Jeg teller bare kbh så da tenkte jeg at dette bare var å bruke. Nå sliter jeg noe med å få i meg nok fett, så alt som er fett er bra for meg.
(sitter etter jobb og "dipper" reker i majones)

__________________
Sometimes the dreams that come true are dreams you never even new you had
Lizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 13:08   #4
Trampe70
Medlem
 
Trampe70 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Alder: 46
Innlegg: 169
Trampe70 er på en erverdig vei

Sv: Majones

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Lag din egen! Kjempelett, og da kan du selv kontrollere hva du har i. Knekk et par eggeplommer i en bolle, hiv inn litt salt og litt sennep. Gjerne litt revet hvitløk også. Så pisker du mens du heller en tyyyyynn stråle olje i, helt til du har ønsket mengde. Det er viktigst i begynnelsen at du ikke har for mye av gangen, etterhvert kan du være litt mer slumsen. Smak til med salt og pepper.

Tusen takk for tips! Hva slags senep bruker du?

__________________

Ned 11,9 kg siden start 15. januar 2009.
Ketolyse 15.1.-27.3. Nå fedoninspirert/generell lavkarbo.
Trampe70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Før: Ketolyse. Nå: Fedoninspirert/generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 13:58   #5
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Majones

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Lag din egen! Kjempelett, og da kan du selv kontrollere hva du har i. Knekk et par eggeplommer i en bolle, hiv inn litt salt og litt sennep. Gjerne litt revet hvitløk også. Så pisker du mens du heller en tyyyyynn stråle olje i, helt til du har ønsket mengde. Det er viktigst i begynnelsen at du ikke har for mye av gangen, etterhvert kan du være litt mer slumsen. Smak til med salt og pepper.

Det kan gjøres enklere.

Finn en beholder såvidt bredere enn stavmikseren din. Ta oppi eggeplommer eller ètt egg + litt salt, sitronsaft, sennep og muligens litt eddik. Tilsett ca. 2 dl olje (muligens mindre/mer). Ikke bland. Putt stavmikseren helt i bunnen av beholderen og fres. Fres til det hele blir til majones. Det tar 20 sekunder, ca.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 14:00   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Majones

Husk at alt du har i majoen du lager må være romstemperert

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 14:56   #7
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Majones

Opprinnelig lagt inn av Trampe70, her.

Mener jeg har lest flere steder her inne at dere ketolysere spiser majones? På egg, salaten etc. Kikket på min tube Mills majones og ser at den inneholder 2 g sukker pr 100 g. Ikke mye - majones er jo lett, men bør man helt unngå matvarer som det står sukker på? Eller er det ikke så farlig bare man ligger under karbogrensen? Finnes det evt majones/remulade uten sukker?

Nå er det jo ikke store mengden majones man bruker i løpet av en dag, så mengden karbs blir jo minimal.
Om man spiser hele tuben på en dag, så bør man kanskje vurdere å telle karbsene

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 15:21   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Majones

Hellmanns er uten karbo.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 16:36   #9
Lizzi
Medlem
 
Lizzi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 112
Lizzi er på en erverdig vei

Sv: Majones

Så akkurat at lett majonesen til Mills har 2g sukker i listen, den ekte har det ikke.

__________________
Sometimes the dreams that come true are dreams you never even new you had
Lizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 16:37   #10
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Majones

Men laget av soyaolje. *Grøss*

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Majones MissPhun Ketolysekuren 19 07-11-07 23:02
Majones Trolljenta Spørsmål og svar 4 18-01-06 18:07
Majones Iset Annen mat 22 24-01-05 18:25
Majones Amygdala Induksjonen 1 06-07-04 21:04
Majones MHM Dr Lindbergs 7 12-03-04 00:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no