Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Ekte Guacamole

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-11, 12:56   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Ekte Guacamole

Dette er ekte guacamole, med et lite sting. Og ikke minst, verden beste!

2 store avocado
1 ss finhakket løk
1 stor tomat, flådd hakket og uten frø (eller 1 ss ketchup/tomatpure)
1 hakket hvitløksfedd
1 ss limesaft
1 ss hakket koriander
Salt og pepper

Skal egentlig knuses og blandes med gaffel, men jeg hiver alt i miksebollen til stavmikseren (inkl hel tomat og helt hvitløksfedd) og blander det godt.

Smaker nesten best etter en dag eller to.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 13:23   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ekte Guacamole

Kan den stå en stund altså? Leste nettopp om guacamole og der sto det at avocadoen begynner forrånelsesprosessen med en gang og at dersom man lar den stå over natten så er den nesten svart dagen etter. Derfor burde man spise opp alt med en gang sto det.

Da la jeg fra meg tanken på det prosjektet, men om den kan stå i kjøleskapet et par dager blir det jo noe annet...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 13:24   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ekte Guacamole

Den blir betydelig mørkere i fargen dag 2, men det er ikke noe farlig med den bare pga det. Dessuten hjelper innholdet av lime på å senke dette.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 13:47   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ekte Guacamole

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Den blir betydelig mørkere i fargen dag 2, men det er ikke noe farlig med den bare pga det. Dessuten hjelper innholdet av lime på å senke dette.

Må det være lime, kan jeg ikke bruke sitronsaft? Har av en eller annen grunn to flasker sitronsaft...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 13:52   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ekte Guacamole

Det kan være sitron, men smaken blir helt klart best med fersk lime

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 16:30   #6
Kira71
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 62
Kira71 er på en erverdig vei

Sv: Ekte Guacamole

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Kan den stå en stund altså? Leste nettopp om guacamole og der sto det at avocadoen begynner forrånelsesprosessen med en gang og at dersom man lar den stå over natten så er den nesten svart dagen etter. Derfor burde man spise opp alt med en gang sto det.

Da la jeg fra meg tanken på det prosjektet, men om den kan stå i kjøleskapet et par dager blir det jo noe annet...

Jeg fikk tips om å la steinen i avocadoen ligge i guacomolen. Da blir den senere mørk. Jeg fikk tipset av en "ekte" søramerikaner .. og det funker veldig bra. Samme hvis du kun bruker en halv avocado til noe, legg den andre halve i en boks i kjøleskapet med steinen på.

Kira71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 16:35   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ekte Guacamole

Avokado og avokado-mos-produkter kan fryses .
Har ikke prøvd det selv enda, men jeg leste inne på en slik mathjelp-side at man kunne fryse f.eks guacamole.
Utseendemessig ble det ikke helt som ferskt, men smaken var den samme.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Guacamole Lettliva Annen mat 0 05-11-10 09:33
Ekte Smør SunnhetMedSirrup Annen mat 14 19-10-09 18:02
Guacamole Chubby`s wife Oppskrifter 0 07-08-07 19:39
Ekte karbo (sukker) junkies - how to get there Nille Livets lyse side 17 27-01-05 09:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no