Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

VGs Vektklubb.no oppfordrer medlemmene til å dele sine slanke-erfaringer

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-11, 18:41   #1
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

VGs Vektklubb.no oppfordrer medlemmene til å dele sine slanke-erfaringer

Jada....

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 18:48   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: VGs Vektklubb.no oppfordrer medlemmene til å dele sine slanke-erfaringer.

Jada hva da?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:07   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: VGs Vektklubb.no oppfordrer medlemmene til å dele sine slanke-erfaringer.

Kjempebra for de det fungerer for - håper hun klarer og holde vekta nede... jeg har også brukt vektklubb.no i et år - og gikk ikke ned et gram - selv i de 6 mnd jeg var nazi-nøye på inntak og trening...

Det bør merkes at jenta er 23 år gammel. Da jeg var 23 hadde jeg heller ingen problem med å gå ned på lavkalori-kosthold... da jeg tippet 38 derimot...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:17   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: VGs Vektklubb.no oppfordrer medlemmene til å dele sine slanke-erfaringer.

Fordi hun går på lavkalori? Er det noe å lenke til da? Folk har da vel gått ned på lavkalori før, sogar holdt vekta. Selv om f.eks jeg mener at lavkarbo, i en eller annen form, er det beste for alle, så finnes det jo fortsatt andre løsninger som er adekvate, og for enkelte er det jo ofte "bare" snakk om ikke overspise/spise mye godteri, f.eks.
Håper seff også at hun holder vekta.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:34   #5
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: VGs Vektklubb.no oppfordrer medlemmene til å dele sine slanke-erfaringer.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Fordi hun går på lavkalori? Er det noe å lenke til da? Folk har da vel gått ned på lavkalori før, sogar holdt vekta. Selv om f.eks jeg mener at lavkarbo, i en eller annen form, er det beste for alle, så finnes det jo fortsatt andre løsninger som er adekvate, og for enkelte er det jo ofte "bare" snakk om ikke overspise/spise mye godteri, f.eks.
Håper seff også at hun holder vekta.

Nei, selvfølgelig ikke. Jeg har gått ned 25 kg på lavkalori nå nettopp selv jeg, og har full respekt for henne og de som klarer det. Det var mer en "jada-nå skal de legge inn suksesshistorier fra VGklubben hver dag for å vise at lavkalori er det eneste rett" jada

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:47   #6
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: VGs Vektklubb.no oppfordrer medlemmene til å dele sine slanke-erfaringer.

Opprinnelig lagt inn av Ennah79, her.

Nei, selvfølgelig ikke. Jeg har gått ned 25 kg på lavkalori nå nettopp selv jeg, og har full respekt for henne og de som klarer det. Det var mer en "jada-nå skal de legge inn suksesshistorier fra VGklubben hver dag for å vise at lavkalori er det eneste rett" jada

Vel, vektklubben ber om suksesshistorier hele tiden. De vil lage annonse på VG, vet du. VG tjener mer på vektklubben enn på selve avisen... Så å annonsere med suksesshistoriene får enda flere folk inn og mer penger i kassa. Jeg synes ikke det er rart at de spør etter suksesshistorier...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 20:08   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: VGs Vektklubb.no oppfordrer medlemmene til å dele sine slanke-erfaringer.

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

. Da jeg var 23 hadde jeg heller ingen problem med å gå ned på lavkalori-kosthold... da jeg tippet 38 derimot...

Hva kommer det av? For høyt inntak av sukker gjennom livet, eller/og hva?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 20:13   #8
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: VGs Vektklubb.no oppfordrer medlemmene til å dele sine slanke-erfaringer.

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hva kommer det av? For høyt inntak av sukker gjennom livet, eller/og hva?

Forbrenningen er bedre i tenårene enn når vi blir eldre.

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 20:43   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: VGs Vektklubb.no oppfordrer medlemmene til å dele sine slanke-erfaringer.

Opprinnelig lagt inn av Ennah79, her.

Forbrenningen er bedre i tenårene enn når vi blir eldre.

Det har ingenting med forbrenning å gjøre. Det har med insulinfølsomhet gjøre. Insulinfølsomheten blir svekket ved et konstant inntak av karbohydrater, og dermed sender kroppen ut mer insulin i blodet. Mer insulin gir høyere fettlagring. Man kan til en viss grad bremse prosessen ved trening, fordi det øker insulinfølsomheten i musklene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 21:37   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: VGs Vektklubb.no oppfordrer medlemmene til å dele sine slanke-erfaringer.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det har ingenting med forbrenning å gjøre. Det har med insulinfølsomhet gjøre. Insulinfølsomheten blir svekket ved et konstant inntak av karbohydrater, og dermed sender kroppen ut mer insulin i blodet. Mer insulin gir høyere fettlagring. Man kan til en viss grad bremse prosessen ved trening, fordi det øker insulinfølsomheten i musklene.

Nå, det er nok flere faktorer enn som så. Metabolismen endrer seg over tid, hos kvinner f.eks fordi bl.a østrogennivået allerede begynner å falle i 30-40-årsalderen, og som en naturlig reaksjon på alder synker stoffskiftet når man blir eldre også (ikke til direkte sammenligning med thyroideasykdom), ellers hadde vi jo ikke blitt rynkete/skrøpeligere med alderen. Det er mer enn bare insulinfølsomheten som avgjør om man legger på seg lett eller ikke gitt en viss hormonendringer, selv om det så klart har en del å si.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 22:03   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: VGs Vektklubb.no oppfordrer medlemmene til å dele sine slanke-erfaringer.

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hva kommer det av? For høyt inntak av sukker gjennom livet, eller/og hva?

For mange slankekurer? Les sultekurer? Utvikling av insulinresistens over tid? Genetisk? Vet ikke, vet bare at lavkarbo er løsningen for meg - spesielt helsemessig siden jeg har spist meg symptomfri fra chrons...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:15   #12
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: VGs Vektklubb.no oppfordrer medlemmene til å dele sine slanke-erfaringer

Yrla: Metabolske og hormonelle tilpasninger i kroppen etterhvert som vi blir eldre.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:19   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: VGs Vektklubb.no oppfordrer medlemmene til å dele sine slanke-erfaringer

takk

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Håper noen kan dele sine erfaringer/har råd ang. sult Gaupe Spørsmål og svar 37 19-09-11 18:44
Noen på min str. som kan dele sine erfaringer med lavkarbo? diamanten Lavkarbo generelt 9 02-02-11 20:33
Spent på å høre deres erfaringer ... Noen som vil dele? sullelulle Ketolysekuren 4 04-04-08 20:51
Respekt for alle medlemmene her inne mofe Generell diskusjon 2 30-04-06 15:17
Oppfordrer alle lavkarbotilhengere til å stemme Kristian Generell ernæringsdebatt 34 01-11-04 10:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no