Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ingen vektoppgang julen 2011!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-12-11, 01:22   #51
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Jeg kan bare gi opp julegodteri, det gir mageproblemer uansett om det er lav eller høykarbo! Koser meg med ribbe og pinnekjøtt ! God jul alle!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 01:27   #52
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jeg kan bare gi opp julegodteri, det gir mageproblemer uansett om det er lav eller høykarbo! Koser meg med ribbe og pinnekjøtt ! God jul alle!!

Høres lurt ut God jul til deg også!

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 09:45   #53
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

69 kg i dag.
Skal reise bort noen dager og kommer til å bli servert og prakket på både det ene og det andre.

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 19:51   #54
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Jaaa-a. Her sklei det helt ut i går. Masse både fett og karbohydrater. Men tar ikke det så ille tungt. Har gått heeelt greit i dag og i morgen går det enda bedre. Har jo hele romjula på meg til å hente meg inn igjen og i morgen skal det trenes. Jeg gleder meg!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 20:08   #55
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Ingen vektoppgang julen 2011!

I går ble det et stykke høykarbokake, 5 klementiner og 10 twist.. Etter jeg hadde vært såå flink hele dagen. Det var forsåvidt mer en avgjørelse enn en sprekk, etter jeg så meg selv i helfigurspeil for første gang på 5 kilo. Er ikke noe krise om vekta stagnerer litt etter julaften altså, syns jeg har vært flink hittil.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:10   #56
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Re: Ingen vektoppgang julen 2011!

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

I går ble det et stykke høykarbokake, 5 klementiner og 10 twist.. Etter jeg hadde vært såå flink hele dagen. Det var forsåvidt mer en avgjørelse enn en sprekk, etter jeg så meg selv i helfigurspeil for første gang på 5 kilo. Er ikke noe krise om vekta stagnerer litt etter julaften altså, syns jeg har vært flink hittil.

Ga faen i går og dagen før det og dagen før det også. Spist akkurat hva jeg ville. Har også gått ned 100 gram, så dette ser ut til å fungere bra. Skal vel tilføye at jeg har trent hardt alle 3 dagene også da, men det er jo normalt.

tror jeg alene satte til livs 8-10 kaker på kaffebesøk hos venner og det var godt ja. Ikke noe bedre enn lavkarbokaker, men de er ikke på lavkarbo, så da spiser man hva man får servert. Bestemte meg på forhånd for at jeg skulle spise kontrollert, og det gikk jo bra. Tok 2 stk av hver sort jeg....hahaha.

På julaften blei det jo desperat leiting etter mandelen i riskremen. Premien var som vanlig en diger 400grams Stratos sjokolade, kona fant den, men jeg spiste premien hehehe. Så i dag blir det ikke mer sjokolade, men kun lavkarbogodteri. Tror det er lurt å ikke ta den helt ut. orker ikke vondt i magen og luften av høykarbosjokoladen igjen.

  Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 23:58   #57
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Opprinnelig lagt inn av Lille34, her.

Vi har pyntet til jul i dag, ettersom vi reiser bort i morgen. I den anledning skulle vi se julefilm og kose oss med godteri, og jeg brukte anledningen til å teste ut om jeg tålte å spise mer enn en bit av gangen av mitt lavkarbogodteri. Jeg spiste 2 sjokoladekarameller, 1 kransekakestang, 1 marsipankule og 4 karamellbiter - AU! så vondt i magen da! Mageknip, masse romling og småkvalm. Blir nok ikke å spise mange bitene av gangen resten av jula, så forhåpentligvis er det ikke mulig å spise seg opp i vekt en gang (Heldigvis, for det var virkelig kjempegodt)

Okei.....derfor det ble litt mageknip i dag......for mye lavkarbogodterier på meg. Sjerpings i morgen

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 00:35   #58
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Ikke en eneste utskeielse så langt, bare alt for mye lavkarbomat (stapp mett!)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 01:54   #59
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Kan vel signere på den med ALTFOR mye lavkarbo-mat og godter. Utskeielsene i form av høykarbo har jeg stålkontroll på...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 11:59   #60
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Jeg spiste vanlig god lavkarbomat og litt tagatessesjokolade. Men det pleier jeg å gjøre. Har ikke ønske om utskeielser eller mer mat. Liker ikke å være stappmett.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 13:37   #61
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Tja, litt riskrem, et bittelite stykke delfiakake, som stort sett bestod av sjokolade og delfiafett og en salat som det var ris i er juleutskeielsene så langt. Kontrollert og greit, samt at vekta i dag var lavere enn sist onsdag.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 13:43   #62
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Her er det 1,6kg opp, til tross for lite høykarbo:

24: 1 Troika, 1 marsipangris,1 skje riskrem, 1/2 glass Bayleis
25: 1 liten skive brunost, en mini-bounty, litt (mye?) solo super

Vel, det blir for MYE mat, vil tro det er større problem, og så har vi tante rød i vente her... Så mulig det påfører en kg eller så...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 14:24   #63
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Karbodessert på julaften pluss litt julegodter deretter, litt alkohol i form av rødvin og cognac, men små mengder. Ellers mye god fet julemat. Dvs mye er det ikke i ordets rette forstand, bare til passe mett. I går ble det også dessert og julegodter, lefse med julepålegg til kvelds og litt mer sjokolade i form av konfekt. I dag har jeg ikke veid meg. Ingenting karbomat sålangt i dag, men det er gjerne fra desserttid og utover at evt utskeielser kommer for min del. Å starte dagen med LCHF er ingen sak. I sum går det greit. Koser meg med noen utskeielser her og der, men har ikke behov for å fråtse i noen retning. Å spise seg passe god og mett på sylte og røkelaks og litt egg gir jo et godt grunnlag for å demme opp for karbomonsteret. Fikk boka fristende lavkarbo til jul og der var det MYE jeg har lyst til å teste ut. Deriblant oppskrifter med kokosmel. Lekker og flott bok.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 16:44   #64
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Vekten min viste meg noen hundre gram opp i morges og det får jeg bare ta med meg for jeg vet jo at jeg har spist lavkarbo disse dagene, men også at jeg har spist mye mer enn jeg normalt gjør. Mer mat og lavkarbosnop. Jeg spiser aldri slikt snop ellers.

Det har vært deilig! Skal unne meg litt i dag også. Både karamellpudding (som ble aldeles nydelig med tagatose) og litt konfekt (bounty, delfiakake og troika på lavkarbovis). I morgen er det brått slutt og det blir også en real treningsrunde igjen.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 17:10   #65
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Skeiet ut litt, men absolutt godkjent med -1.1 kg

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 17:35   #66
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

På vekta i dag, og ikke et gram opp God følelse.
Har ikke spist annet enn lavkarbomat bortsett fra grøten lille julaften. Dvs jeg spiste litt kålrabistappe i går til pinnekjøttet, men tror ikke det var det verste jeg kunne spist.
I dag har vi hatt kokt kveite. Da hadde jeg blomkålmos til, og litt smelta smør. Var veldig godt

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 20:15   #67
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Jeg har ikke vært på vekta. Er hos mine foreldre og her har de (heldigvis) ikke vekt.

Jeg har ikke skeiet ut noe særlig, men har spist annerledes enn jeg pleier. Blir 2-3 ED-måltider pr dag, i tillegg til lavkarbomat og lavkarbogodterier. Av høykarbo har jeg spist 1 skål riskrem med rødsaus, litt kålrabistappe og 3 glass hjemmebrygget øl siden julaften. Jeg synes jeg har vært ganske så flink, jeg Er tross jul bare en gang i året. Hadde jo bestemt meg for å spise mer generell lavkarbo i jula, og unngå høykarbo så godt det lar seg gjøre. Synes ikke det er så vanskelig heller, savner faktisk ikke annet godteri eller julekaker

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 03:46   #68
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Har ikke skeiet ut i jula. Blitt noe lavkarbosnop bare. Men jeg har spist mye mer enn vanlig, og ketosen er hvertfall langt borte. skal ikke veie meg enda, så jeg har noen dager å hente meg inn på heldigvis.

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 04:38   #69
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Opprinnelig lagt inn av Maissa89, her.

Har ikke skeiet ut i jula. Blitt noe lavkarbosnop bare. Men jeg har spist mye mer enn vanlig, og ketosen er hvertfall langt borte. skal ikke veie meg enda, så jeg har noen dager å hente meg inn på heldigvis.

Her går det i ostepop og sjokkis gitt. Herlig. Men jeg spiser jo dette til vanlig også 1 gang i uka uten at det gjør noe med vekta mi. Jeg har forresten gått ned selv om søtsakene har gått inn. Kan ha noe med at jeg trener hver dag kanskje...Men det er bedre å kontrollere inntaket enn å få ukontrollert inntak som ei anna her på forumet legger ut om i egen tråd....talentløst.

  Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 06:17   #70
lillekri
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 107
lillekri er ny på veien

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Ned 2 kg holdt meg til ribba + litt mye marsipan ene dagen. Cluet er o dodge alle små-måltidene med brød/julekake/snop etc.. tar en kaffe isteden!

lillekri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paelo'ish lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 10:36   #71
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Opp to kg i jula. Sikkert bare vann, etter inntak av mye salt mat. Tviler litt på at jeg har fått i meg 14000 ekstra kalorier på tre juledager..

Et par uker med "normalt" kosthold nå, så er jeg nok i rute igjen. Jeg har ikke spist noe særlig høykarbo, bare mye mat og selvsagt mye salt mat. Merket det sist jeg spiste pinnekjøtt også, vekta tok av på grunn av vannbinding. Skal bli artig å observere endringene de neste dagene.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 10:57   #72
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Jeg har spist masseeee dritt. Ingen kontroll her. Heldigvis har man SATS, så man kan betale i blod, svette og tårer!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 11:04   #73
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Slutta forresten etter 2. dagen, så er vel en viss kontroll der.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 12:44   #74
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

slutta forresten etter 2. Dagen

på SATS?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 12:45   #75
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Her har det blitt både dessert og konfekt som ikke er lavkarbo siden julaften. Skal nok ta meg inn igjen, har bare ikke helt bestemt meg for når. Det står noe deilig fruktsalat i kjøleskapet etter i går. Nydelig med råkrem... Får fase ut høykarbokonfekten og bytte ut med labkarbosjokoladen tenker jeg. Og noen turer ut nå som været er bedre kanskje.. Det jeg skeier ut på er ikke dagligkost så tenker det går greit å stramme inn når vi vinker jula og nyttårshelgen farvel.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanlig kost, ingen diett, ingen utskeielser BitTorres Andre dietter 17 19-07-11 15:29
Utskeielse i julen viet60 Ketolysekuren 13 19-12-09 01:35
julen ? stinasol Lavkarbo generelt 31 26-10-06 01:37
Julen er over Summer Generell diskusjon 0 02-01-06 22:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no