Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Julistartere 2013?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-07-13, 09:33   #26
FrøkenFriken
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 7
FrøkenFriken er på en erverdig vei

Sv: Julistartere 2013?

Opprinnelig lagt inn av Sunnisol, her.

Så bra!! Jeg begynte også mandag 01.07. på noen gram under 70, og veide på veiedagen min på fredag 68.

Keep up the good work!

I like måte, kjempebra

__________________


FrøkenFriken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 10:06   #27
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Julistartere 2013?

Så bra at mange er med her! Jeg henger meg på her selv om jeg ikke følger ketolysekuren som sådan. Dette blir andre runde med ketogent kosthold for meg. Det gikk veldig fint med kostholdet i april og mai, men på grunn av helsa klarte jeg ikke å trene/være noe fysisk aktiv. Dette har heldigvis endret seg etter 2 uker med skikkelig ferie, derfor regner jeg med litt mer vektnedgang denne runden.

Startvekt: Rundt 85, tror jeg. Første veiing blir på torsdag, da jeg er tilbake på jobb og kan bruke den proffe vekta.
Delmål 1: Ned 2 kg innen 1. august.
Delmål 2: Ned 2 nye kg innen 1. september.
Delmål 3: Under 80 kg innen bursdagen min i slutten av september.
Hovedmål: 75 kg innen 31. desember.

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 10:29   #28
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Julistartere 2013?

Opprinnelig lagt inn av ~Rosa Skydått~, her.

Jeg så at WOK var nevnt som en rask og enkel middag. Hva slags ingredienser og "saus" brukes da?

Wok er kjempegodt! Du kan bruke det du vil nær sagt - jeg bruker mest kylling eller laks, har jeg laks så slenger jeg gjerne oppi en neve eller to med reker også. Kutt de grønnsakene du vil (eller kjøp en ferdig frossen-pose) i tynne strimler og wok kjøttet/fisken først, hiv så grønnsakene oppi og rør forsiktig mens det hele stekes i noen minutter. Jeg bruker en del kikerter også, men det funker neppe om du er på streng ketolyse for da blir det vel litt mye karber.

Det finnes ferdige woksauser, men sjekk på posen for innhold av karber! Jeg bruker gjerne en dæsj rømme / creme fraiche og litt bbq-saus (usikker på karboinnholdet her også!) på kylling og en mix av soyasaus, østerssaus, sitronsaft (el. lime) og litt chilipaste til laksen. Tømmer det bare over woken og lar det varme med i noen sekunder til slutt. Mmm...

Om du synes det tar lang tid å kutte grønnsakene kan du enten kjøpe en ferdig pose eller gjøre det kvelden før og la dem stå godt tildekket i kjøleskapet, da er det gjort på få minutter å lage en deilig og knallsunn middag! Jeg vet hva jeg skal ha i dag kjenner jeg...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 21:18   #29
ketochic
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: storhaug
Innlegg: 11
ketochic er på en erverdig vei

Sv: Julistartere 2013?

henger meg på her jeg også

startvekt er 86 og målet er å nå 70
starter på kuren imorgen og takker for mattips

ketochic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 10:32   #30
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Julistartere 2013?

Hei dere julistartere, tar dere imot en gammel traver som trenger å ta seg i skinnet og komme på rett kjør igjen. Gikk ned 45 kg fra april i fjor til mars i år og har gått opp ca 10 av dem igjen . Denne utviklingen måååå stoppes NÅ!

Tar ikke en veiedag før neste mandag. Vil prøve å kvitte meg med vannet før den tid

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 13:54   #31
SusannaAlma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 11
SusannaAlma er på en erverdig vei

Sv: Julistartere 2013?

Så bra Frøken Friken og dere andre! Jeg rakk ikke veiing før i dag. Har gått ned 2 kilo på en uke. Aner ikke hva jeg har gjort, de første ukene lå jeg på ca 500 g. Klager IKKE altså!

__________________


SusannaAlma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre- Svar med sitat
Gammel 10-07-13, 08:33   #32
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Julistartere 2013?

I morgen skal jeg veie meg! Spent på hvor mye ferien har ødelagt. Ganske mye, tror jeg.

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 10-07-13, 11:18   #33
Gekke83
Medlem
 
Gekke83 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 118
Gekke83 er ny på veien

Sv: Julistartere 2013?

Heisann! Kan jeg slenge meg på her?
Gått 13 dager på Lavkarbo 20-35 kh for dagen, ser allerede STOR forskjell i speilet!
Bestemte meg for prøve Lavkarbo fordi jeg var så oppblåst at det var på grensen til vondt,
Tenkte det var best å gjøre noe med saken FØR folk begynte å spørre om jeg var gravid.
Som sagt gått 13 dager nå, og er jeg ikke oppblåst i det heletatt!
Jeg har ikke vekt hjemme, men sist jeg veide meg var jeg 90 kilo.
Så:
Startvekt: 90 (178 cm)
Nåværende vekt: ca 83
Mål: 75

__________________




Gekke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, fase 1 Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 21:46   #34
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Julistartere 2013?

herlig

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 13:14   #35
Makat
Medlem
 
Makat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordtroms
Alder: 53
Innlegg: 146
Makat er på en erverdig vei

Sv: Julistartere 2013?

Her, i denne kroppen, skjer ikke vektnedgang for tiden. Men jeg er i bevegelse, og trener! Jobber meg gjennom et opplegg fra Shapeup, "bikiniformen" kommer ikke, men formen kommer!! Og da får jeg fokusere på det først. Vekta tar jeg plutselig Har bestilt en ny bok i dag. Så gjennom den hos mor, og den ser fin ut. Ulrika Davidsson nye LCHF-bok. Så da kommer kan hende motivasjonen og dermed bedre kost!!

__________________


Delmål bmi 27
Makat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Dr.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 11:25   #36
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Julistartere 2013?

Hei alle sammen!

Jeg har hatt to måneders pause, var egentlig medlem av aprilstartere. Har gått ned tre kilo totalt. egentlig seks kilo, men tre kilo kom på igjen.

Startvekt nå er 72,9 kg. Målet er å gå ned ett kilo i snitt i uken, og ende opp på 65 kg, som er min trivselsvekt!

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 19:02   #37
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistartere 2013?

Tittei
Bare innom for å nevne at Atkinsbarer bør man være restriktive med; de inneholder med karbohydrater enn hva godt er... Kostdoktoren påpeker at disse er såkalt "high carbs", og mange opplever å ramle ut av ketose/få bivirkninger.

Mangler du motivasjon? Søk opp Bildetråden og Bildetråden 30+ - her ser dere faktiske resultater - og en dag er det deg!

Masse lykke til!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 21:09   #38
*Hilde*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Larvik
Innlegg: 24
*Hilde* er på en erverdig vei

Sv: Julistartere 2013?

Hei dere er godt i gang ser jeg men jeg vil gjerne hive meg på her. Trenger noen å prate med om dette og at noen dytter meg i baken når ting blir litt tungt og kan holde meg gående :-) Kommer med start vekt i morra. Men vil gjerne ned til 65 kg. Er 165 cm høy.

__________________


*Hilde* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 23:52   #39
Gekke83
Medlem
 
Gekke83 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 118
Gekke83 er ny på veien

Sv: Julistartere 2013?

Opprinnelig lagt inn av *Hilde*, her.

Hei dere er godt i gang ser jeg men jeg vil gjerne hive meg på her. Trenger noen å prate med om dette og at noen dytter meg i baken når ting blir litt tungt og kan holde meg gående :-) Kommer med start vekt i morra. Men vil gjerne ned til 65 kg. Er 165 cm høy.

Du er hjertelig velkommen, fint å ha flere å dra lasset med.

__________________




Gekke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, fase 1 Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 09:48   #40
*Hilde*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Larvik
Innlegg: 24
*Hilde* er på en erverdig vei

Sv: Julistartere 2013?

Takk. Veide meg i går på morran og da sto vekta på 102. Så nå skal den overflødige vekten bort

__________________


*Hilde* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 15:17   #41
Gekke83
Medlem
 
Gekke83 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 118
Gekke83 er ny på veien

Sv: Julistartere 2013?

Opprinnelig lagt inn av *Hilde*, her.

Takk. Veide meg i går på morran og da sto vekta på 102. Så nå skal den overflødige vekten bort

HEIA HEIA!!!

__________________




Gekke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, fase 1 Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 18:58   #42
*Hilde*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Larvik
Innlegg: 24
*Hilde* er på en erverdig vei

Sv: Julistartere 2013?

Takker

__________________


*Hilde* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 22:05   #43
Lunaria
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 2
Lunaria er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Julistartere 2013?

Kjøpte boken i dag og er kjempegiret på å komme i gang! Har hørt at lavkarbo kan virke positivt på migrenepasienter så ser fram til en hverdag med mer overskudd og bedre konsentrasjon, og ikke minst mindre kilo å drasse på.
Veide meg i går og vekta viste overraskende 90 kg, noe som tilsvarer 32,6 i BMI med min høyde på 166 cm. Havna for første gang i mitt liv i kategorien "fedme". Skrekk og gru
Dette er mitt første forsøk på en lavkarbodiett da jeg har vært tilhenger av Grete Roede metoden tidligere. Men etter gjentatte forsøk og stadig økende vekt så er det på tide med noe nytt... Gleder meg masse til jeg er kommet skikkelig i gang og håper jeg ser og merker forskjell på både kropp og humør!

1.delmål: 85 kg
2.delmål: 80 kg
3.delmål: 75 kg
Hovedmål: 70 kg

Når jeg har nådd hovedmålet så ser jeg kroppen og formen an for å se om jeg ønsker ytterligere vektnedgang. Antageligvis så har jeg på dette tidspunktet startet opp med styrketrening og kommer til å fokusere mest på å stramme opp alt det løse som henger og slenger :P

Wish me good luck! Og lykke til til dere alle sammen. We can do it!


Sist redigert av Lunaria : 25-07-13 kl 22:15.
Lunaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 09:57   #44
*Hilde*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Larvik
Innlegg: 24
*Hilde* er på en erverdig vei

Sv: Julistartere 2013?

Lykke til Lunaria!

__________________


*Hilde* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 09:05   #45
*Hilde*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Larvik
Innlegg: 24
*Hilde* er på en erverdig vei

Sv: Julistartere 2013?

Sønnen min og jeg var på tur med venninna mi og hennes samboer og hans sønn. Og han tok en del bilder av barna, men tok noe av meg og venninna mi. Og det var ikke et pent syn. Når det gjelder meg altså. Så på de som var tatt fra siden. Ser mesteparten legger seg rundt magen. Ser gravid ut. Men det ga motivasjon for å gå ned i vekt.

__________________


*Hilde* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 11:53   #46
Gekke83
Medlem
 
Gekke83 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 118
Gekke83 er ny på veien

Sv: Julistartere 2013?

Igår var jeg på min første fjelltur etter Lavkarbo-oppstarten, det gikk kjempefint, energien holder som bare det! Bestilte for første gang fra iherb idag, magnesiumtilskudd. Siden det koster 360,- for 150 kapsler her, og 177,- for 2x250,- der, så ser jeg meg fornøyd med den avgjørelsen.

__________________




Gekke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, fase 1 Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 11:53   #47
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Julistartere 2013?

Hei godtfolk.
Jeg er her enda, og det går fint.
Jeg vet ikke hvor mye jeg har gått ned i vekt. Helt ærlig bryr det meg ikke, fordi jeg jobber såpass hardt at jeg bygger muskler samtidig. (Løfter mellom 1.5 - 2 tonn om dagen). Jeg vet jeg har gått ned en buksestørrelse, derfor er første delmål nådd. Nå er jeg nede i 42, og jeg håper at ved endt kur så klarer jeg å åle meg nedi en 38.

Jeg spiser sannsynligvis det samme som alle andre. Masse egg og bacon, salat til lunsj, av og til salat til middag. Er oppe i 15 - 20 karbs om dagen på det meste, men noen dager holder jeg det nede i 5 gram. Har hatt en planlagt utskeielse, overraskende nok likte ikke magen dette, men det ser ut til at alt gikk fint.

Formen kunne vært bedre. Jeg er ekstremt sliten, og ganske sikker på at blodtrykket mitt har falt en del. Slet med lavt blodtrykk under begge graviditetene, og kjenner igjen symptomene. Feks når jeg jobber på høygir på jobb og går og tar pause, så puster jeg som om jeg skulle løpt et maraton. Jeg er helt tydelig sliten, men pulsen min går veeeldig sakte. Andre ganger kjenner jeg at jeg blir varm i hodet og det blir vanskelig å løfte på armene. Da løper jeg rett til vannflaska, tar meg to minutter pause, og fortsetter. Håper at dette gir seg etter hvert. Uansett skal jeg ikke gå på ketolyse i all evighet, så jeg gidder ikke å stresse med det.

Hvordan går det med dere? =)

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 11:55   #48
Gekke83
Medlem
 
Gekke83 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 118
Gekke83 er ny på veien

Sv: Julistartere 2013?

Opprinnelig lagt inn av *Hilde*, her.

Sønnen min og jeg var på tur med venninna mi og hennes samboer og hans sønn. Og han tok en del bilder av barna, men tok noe av meg og venninna mi. Og det var ikke et pent syn. Når det gjelder meg altså. Så på de som var tatt fra siden. Ser mesteparten legger seg rundt magen. Ser gravid ut. Men det ga motivasjon for å gå ned i vekt.

Samme følelsen jeg hadde, etter vannvekten forsvant ser det bedre ut, men har fortsatt en vei å gå. Men dette klarer vi!!

__________________




Gekke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, fase 1 Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 18:52   #49
Gekke83
Medlem
 
Gekke83 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 118
Gekke83 er ny på veien

Sv: Julistartere 2013?

Dette her med veiing.. Bør man veie seg, eller bør man holde seg til målebåndet?

__________________




Gekke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, fase 1 Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 11:10   #50
Hegetverberg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 15
Hegetverberg er på en erverdig vei

Sv: Julistartere 2013?

Hei! Her vil jeg gjerne være med!
Begynte i starten av juli med lavkarbo. Gikk ned to kg den første uka. Men så ble jeg syk og var midt i flytting - så datt helt ut. Står fortsatt på samme vekt. Så i går begynte jeg igjen

Jeg teller ikke karbohydrater om dagen, men prøver å holde meg under 15-20.. Regner sånn ca i hodet på en måte

Jeg ønsker ikke å ha noe tid på delmålene- det får ta den tiden det tar

Start: 108,5
Delmål 1: 103,5
Delmål 2: 98,5
Delmål 3: 93,5
Delmål 4: 88,5
Delmål 5: 83, 5
Delmål 6: 78, 5

Målet mitt er å komme under 80 kg. Så får vi se hva som skjer etter det

Hegetverberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Treningstråd mai 2013 nellie Trening 24 02-06-13 18:37
Marstråden 2013 bærrgen Mer enn 30 kg overvekt 31 27-03-13 16:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no