Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-10, 10:47   #1
sukkerhesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 36
sukkerhesten er på en erverdig vei

Ukentlig vekttap på lavkarbo?

I morgen har jeg hatt min første uke på lavkarbo. Og i morgen har jeg veiedag. Har kun spist kjøtt, ost, salat og feite sauser. Går bedre enn forventet. Savnet etter pepsicola er mindre enn jeg hadde trodd.

Hva kan man forvente å gå ned i vekt per uke når en styrer klar av karbohydrater?

Hadde en bmi på 51 og veide 150 kilo da jeg startet på lavkarbo.
Langsiktig mål er 80 kilo men skal nå bli deilig å nå 120 også. Tidligere har jeg vært pepsi drikker av rang. Samt glad i godteri og potetchips. Alt som smaker søtt har jeg puttet i munnen. Hver dag.

Hva har andre opplevd av vekttap på lavkarbo i starten? Jeg mener det må jo være en form for "sjokk" for kroppen som i lang tid har vært vant til å fores med kullhydrater sent og tidlig også plutselig er det kun proteiner og fett?

Så hvor mye gikk du ned når du startet ditt nye liv?

sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 11:16   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Det varierer nok fra person til person. Jeg hadde hørt at store mennesker gikk fort ned på ketogen kost og startet med liv og lyst med en bmi på 51.. Etter 7 uker hadde jeg gått ned 3kg og de forsvant første uka.. Men siden gikk det plutselig av 1.5kg en uke, og siden 3 uker til med 1kg i uka. Også stabiliserte det seg på 1/2kg i uka frem til jul( startet i mars 09), så har jeg gått ned 3kg siden jul og til nå. Mye opp og ned i det siste, en mega sprekk i påska gjorde ting verre( jeg fikk halsbetennelse og slet med maten, avr kvalm og klarte ikke egg, kjøtt, kylling..). Nå går dte nedover igjen.
Har tatt av nesten 22kg på et år, og det synes jeg er bra. Jeg er lykkelig om jeg er ned på 100kg til påske igjen jeg, altså drøyt 10kg fra nå. Og jeg har mange kilo igjen til nromal vekt for meg.. Jeg bør ned til 70 og enda mindre for ikke å være overvektig( jeg er kort og sped under alt).
Jeg er mye stillesittende pga ME ( kronisk utmattelsesyndrom) og det hjelper nok ikke på.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 11:24   #3
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Hei!
Starta med BMI på ca 40 og har gått ned ca 7kg på 6mnd, ca 3kg forsvant vel første veka.
Er fort å lese seg blind på alle historier om minus fem kg i veka, sjølv trur eg kroppen min legg seg på mellom 0 og ca 300g i veka og det trur eg er heilt normalt. (I allefall for min kropp. )
Har og ME og er mykje i ro.

Lykke til forresten, og velkommen hit!

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 15:32   #4
sukkerhesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 36
sukkerhesten er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Er jo noe slikt jeg også håper på da vet du. 5 kg per uke det ville vært gøy det. Men men i morgen vet jeg svaret. Mon tro hvor lenge en kan holde et nogenlunde høyt vekttap gående? Altså med streng skaldeman diett?

sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 15:46   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av sukkerhesten, her.

Er jo noe slikt jeg også håper på da vet du. 5 kg per uke det ville vært gøy det. Men men i morgen vet jeg svaret. Mon tro hvor lenge en kan holde et nogenlunde høyt vekttap gående? Altså med streng skaldeman diett?

Det kommer helt an på mennesket det. Jeg åt 10-12g karbo hele fjor vår og sommer og til oktiber, og det gikke ikke kjempefort med meg slik Skaldeman gjorde, men mere enn bra nok. Man må nok bare ta det som det kommer og tenke på at man faktisk spiser seg frisk fra evt begynnende diabetes 2 og retter opp en hormonubalanse.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 20:04   #6
sukkerhesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 36
sukkerhesten er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Vel nå er det helg og har endelig tid å få lest bøkene til mr skaldeman.
Blir intressant. Vel fram til i morgen er håpet 5 kilo vekttap.

sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 20:58   #7
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Med 50 i BMI med en vekt på 150kg skal du ikke bli overrasket om du går ned mer enn 5kg Blir nok gledelig lesning

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 01:03   #8
sukkerhesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 36
sukkerhesten er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Med 50 i BMI med en vekt på 150kg skal du ikke bli overrasket om du går ned mer enn 5kg Blir nok gledelig lesning

Ja nå er det så spennende at jeg bare må gå å sove. Gleder med til å stå opp i morgen og veie meg. Håper vi ser mer enn 5kg.

sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 02:32   #9
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Men du behøver ikke å trakte etter 5 kg i uken i alle uker altså. Selv om det er morro er det faktisk ganske farlig for kroppen også. Det gir jo ett vekttap på 20 kg pr mnd (4uker). Både hjerte, hodet og kroppen skal henge med.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 09:50   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Men du behøver ikke å trakte etter 5 kg i uken i alle uker altså. Selv om det er morro er det faktisk ganske farlig for kroppen også. Det gir jo ett vekttap på 20 kg pr mnd (4uker). Både hjerte, hodet og kroppen skal henge med.

Og ikke minste huden!

Hvordan gikk veiingen i dag?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 15:34   #11
sukkerhesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 36
sukkerhesten er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Og ikke minste huden!

Hvordan gikk veiingen i dag?

Egentlig gikk det veldig bra. Ned 4 kilo. Håpet på mer men så har jeg jo heller ikke vært i mer aktivitet enn normalt denne uken. Nå er det jo å være like flink frem mot neste lørdag så kanskje det er 4 kilo til vekk? Om jeg hadde klart å holde denne farten en måned eller to ville jeg jo vært lettvekter 1 juli. Tenk da hadde vekten stoppet allerede på 118 kilo. Hoho. Ja da skulle jeg jammen vært på Huk hele ferien

sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 15:41   #12
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Du må jo ikke være skuffet over 4 kg! Det er jo kjempebra!!! Lykke til videre!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 15:41   #13
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

gratulerer med 4 kg!
Men husk at det er veldig dumt å ha for store forhåpninger, da kan man fort bli veldig skuffet!

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 15:43   #14
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

4 kilo er utrolig bra!!! Gratulerer!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 16:12   #15
sukkerhesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 36
sukkerhesten er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

4 kilo er utrolig bra!!! Gratulerer!

Jotakk jeg er helt fornøyd jeg. Og motivert til å styre unna softis og brus.

__________________
sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 18:13   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Gratulerer så mye med 4kg minus! Det er mye!

Jeg håper virkelig ikke du forventer 4kg hver uke da.. Det pleier å gå saktere etter en uke eller to og stabilisere seg på rundt 1/2kg i uka.. Menn går merklig nok ned fortere enn kvinner.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 22:07   #17
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

For meg så går det i rykk og napp, men gjennomsnittelig ca en halvkilo i uka. Men jeg er ikke streng skaldeman, jeg er generell lavkarbo med noen utskeielser innimellom

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 23:30   #18
sukkerhesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 36
sukkerhesten er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Seba-stina, her.

For meg så går det i rykk og napp, men gjennomsnittelig ca en halvkilo i uka. Men jeg er ikke streng skaldeman, jeg er generell lavkarbo med noen utskeielser innimellom

Fått meg en stabel skaldemanbøker nå (ikke ferdig lest ennå) så jeg skal prøve å være skikkelig rigid så lenge som mulig. Jo mer karbohydrater jeg styrer unna jo bedre. Når gevinsten er hele 4 kg på en uke så motiverer det til å være skikkelig streng og ikke gi etter for all cravingen. Hvor lenge jeg klarer å unngå brød, pasta, ris, gulrøtter og sukkerholdig leskedrikk vet jeg jo ikke. For helt ærlig så tenker på disse forsakelsene flere ganger per deg. Håper det blir mindre etterhvert som kroppen venner seg av med alle kollhydratene. Men nå folkuserer jeg på dagene mot neste lørdag og satser på 4 nye kilo.

__________________
sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 23:51   #19
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Jeg har vært heldig og gått ned mye på 4 uker, og det har blitt lettere og lettere å si nei til alle fristelsene. Jeg savner ikke brød, pasta og ris mer. Det eneste jeg savner er frukt, og det spiste jeg lite av før, så det skjønner jeg ikke hvorfor. Lykke til videre.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 00:55   #20
sukkerhesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 36
sukkerhesten er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av sistegang, her.

Jeg har vært heldig og gått ned mye på 4 uker, og det har blitt lettere og lettere å si nei til alle fristelsene. Jeg savner ikke brød, pasta og ris mer. Det eneste jeg savner er frukt, og det spiste jeg lite av før, så det skjønner jeg ikke hvorfor. Lykke til videre.

Det jeg savner mest i rekkefølge:
Brød. Har alltid vært glad i brød.
Gulrøtter. kokte gulrøtter, raspet woket eller bare rå.
Potet
Godteri
Brus
IS
Pasta.
Ris

Men det erklart det at når en i en mannsalder hat spist slik mat daglig så er det radikalt å plutselig kutte ut alt. Regner med at man blir vant. Nå må jeg fritysteke noe for å stille lørdagsgodt hungeren. Tror jeg har kyllingvinger i fryseren. Kan jo bruke majones som dip.

__________________
sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 15:14   #21
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Velkommen i klubben.
Bra det går rett veg.
Har selv ikke spist snop iden jeg fikk dommen Dia 2 for 2 og 1/2 år siden.
Gikk relativt lett ned 30 Kg med Fedon
Så stumpa jeg røken, og har lagt på meg 20.
Nu går det rett veg igjen med ketolysekuren.

PS, du vil sansynligvis oppleve endel stopp/baklengsperioder.
Ikke bli hyperstressa.
Har selv hatt 4 uker med totalt stillstand. Nu går alt så meget bedre igjen

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 15:24   #22
sjuggerpløm
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 75
sjuggerpløm er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Det er tøffest i starten. Suget etter karber blir gradvis borte. Det er i hvert fall min opplevelse. Har holdt på siden 1 mars (ca.) og har gått ned litt over 5 kg siden jeg startet med lavkarbo. Men jeg er ikke helt nazi på karber, så spiser vel kanskje 20g om dagen. Det funker for meg. Behøver ikke gå noe raskere ned, for da er det større sannsynlighet for at jeg klarer å bli der jeg ønsker.
Nå opplever jeg ikke å forsake noe som helst egentlig, for karber frister ikkelenger. Får jeg lyst på sjokolade, kan jeg nå spise 4 ruter med sukkerfri mørk sjokolade, og er godt fornøyd. Det er liksom nok.
I natt drømte jeg at jeg ramlet på karbokjøret, og spiste et lass med pasta, og den følelsen jeg hadde var skikkelig ekkel! Nesten mareritt gitt. Hvor lenge må jeg kutte karber for å komme tilbake dit jeg var osv. Kommer helt sikkert av at underbevisstheten min jobber med at jeg skal på Tyrkiaferie om 2 uker, og at jeg da vet det blir vanskelig å styre unna alt jeg ikke bør spise. Jeg vil egentlig ikke skeie ut, men vet at det blir vanskelig å la være. Litt mer vin enn anbefalt på Lavkarbo. Fare for det ja. :knegg:

__________________







sjuggerpløm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 19:45   #23
sukkerhesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 36
sukkerhesten er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Sist uke gikk litt fort for meg og plutselig var det søndag før jeg husket å gå på vekta. Er smilende blid idag for nå er jeg ned ytterligere 5 kg. Riktignok så har vi nå 1 uke + 1 dag siden forrige gang på vekta men gleden den er like stor. Vært sykt travelt for meg nå så jeg har ikke hatt tid til å lese skikkelig i skaldeman bøkene. blir nok litt ledig tid i morgen etter toget. Jeg skal jo ikke dra å spise hverken kake eller is så da blir det kanskje ekstra bra å få lest skaldeman et par timer så motivasjonen holdes på plass.

__________________
sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 21:59   #24
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?



Så flott å høre! Du får lese når du har tid, ser ut til at du ikke gjør ting så hakkende gæli akkurat Lykke til neste uke også!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:00   #25
sukkerhesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 36
sukkerhesten er på en erverdig vei

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Huff og gru for noen tunge dager det har vært.
Selv om jeg spiser fett til den store medaljen så er sukkerhungeren stadig økende. Har vært slapp, svimmel og småkvalm rett som det er og tror det er kroppen som er helt tømt for sukker. For nå bare tenker jeg jeg på is, sukkerbrus, seigmenn, ja alt som er søtt.

Skaldeman skriver at det er tungt rundt 3dje uka så kanskje det bare skal være slik? Vel sålangt har jeg styrt klar av all cravingen og det er nå bra.

Åssen har dere andre opplevd de første ukene på lavkarbo? Hvor lenge sitter slike cravinger?

__________________
sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ukentlig vekthopp? Trin Ketolysekuren 4 21-03-10 20:53
Vekttap Liiiz Ketolysekuren 6 31-12-07 18:46
Kaloriinntak vs vekttap sea4me Atkins kosthold 1 22-09-07 01:40
Vekttap på SB Arildo South Beach 5 08-04-07 16:41
Vekttap! LilNoor Ketolysekuren 1 19-02-05 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no