Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Myndighetene ignorerer fersk forskning

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-10, 12:17   #1
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Myndighetene ignorerer fersk forskning

Ny forskning viser at mettet fett ikke øker risiko for hjerte- og karsykdommer som tidligere antatt. Men i utkastet til de nye kostrådene anbefales fremdeles fettfattige kjøtt- og meieriprodukter.

http://www.forskning.no/artikler/2010/mai/250146

Og her er en artikkel om de nye kostrådene:
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3647954.ece

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 14:08   #2
leenam
Medlem
 
leenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 69
leenam er ny på veien

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Jeg venter spent på debatten om dette fram til de nye rådene offentliggjøres! Håper Mat & Helse kommer kraftig på banen, Fedon gjør det allerede. Jeg er selv helt happy med hvor mye fett jeg spiser, men har en svoger som bekymrer seg pga. far og flere onkler som døde av hjertekarsykdomer. Ikke lett å vite da hva man tør tro på!

leenam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rob Faigin, Enig - Fallon, Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 15:52   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Opprinnelig lagt inn av leenam, her.

Håper Mat & Helse kommer kraftig på banen

Det gjør de nok desverre ikke, Mat & Helse har gått helt bort fra lavkarbo og fått en ny redaktør som fremmer ernæringsrådets kosthold.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 16:09   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det gjør de nok desverre ikke, Mat & Helse har gått helt bort fra lavkarbo og fått en ny redaktør som fremmer ernæringsrådets kosthold.

Er det sant? Det er jo bare så synd !

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 16:16   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Jepp, Janmesi skrev noe om det på Facebook (på sin egen profil da), og de nevnte det i forbifarten på seminaret her i april. Tragisk, er det. Selv om jeg uansett hadde sluttet å abonnere på bladet pga. all reklamen da, det var jo slankepille-reklamer på annenhver side på slutten, det er for dårlig. Nå skal de vel i tillegg reklamere for Vita Hjertego' og lignende også. Festlig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 16:30   #6
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det gjør de nok desverre ikke, Mat & Helse har gått helt bort fra lavkarbo og fått en ny redaktør som fremmer ernæringsrådets kosthold.

HVA???? Er det mulig. Hvor er Dag Viljen Poleszynski og Kenn Hallstensen gjort av seg? Noen som vet?

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 17:38   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Nå ble jeg plutselig litt usikker, men Janmesi skrev i hvert fall at Gunn Helene Arsky er påtroppende redaktør i Mat & Helse, og hun står bla. for dette:

http://dinmat.adressa.no/content/view/full/37641

Og nå går det visst i artikler som denne:

http://www.matoghelse.no/helse/2005/...gull-rita.aspx

Sitat:

Konkurranser
Som så mange idrettsutøvere setter Gunn-Rita til livs mye ris eller pasta de to siste kveldene før en konkurranse. Poenget er å fylle lagrene med glykogen. I tillegg spiser hun mye korn til frokost de tre siste dagene og litt ekstra frukt om kveldene. På selve konkurransedagen spiser hun en kornblanding 2,5 time før start og drikker mye vann.
På startstreken spiser hun en halv energiplate av nøtter og ulike kornslag.
Når konkurransene varer ca. 2 timer, spiser hun aldri noe underveis. Imidlertid har hun en karbohydratholdig drikk på vannflaska, og på hver runde som sykles, får hun delt ut såkalt «skvis» blandet i vann, dvs. raske og langsomme karbohydrater som virker meget sterkt. På lengre ritt enn 2,5 timer spiser hun litt tørket frukt og energiplater underveis.
- Jeg spiser alltid karbohydrater og proteinpulver i restitusjonsfasen etter trening og konkurranser. Ofte spiser jeg noe ekstra frukt og gjerne en kornblanding av samme sort som jeg bruker til frokost, forteller Gunn-Rita, som også drikker mye vann.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 15-05-10 kl 19:12.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 18:53   #8
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Puh Ikke vits i å abbonere på det magasinet lenger da vil jeg tro.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 20:41   #9
Dortemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Hedemarken
Innlegg: 124
Dortemor er på en erverdig vei

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Jeg begynte å abonnere på Mat og Helse på nyåret fordi jeg trodde det var mye om lavkarbo. Men ble skuffet gitt. Abonnementet blir ikke fornyet

__________________


Dortemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 22:39   #10
leenam
Medlem
 
leenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 69
leenam er ny på veien

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Fikk bladet i går - på forsiden sto det "Ny serie - lavkarbo i praksis", men inne kunne jeg ikke finne den. Men OK, det var en del lavkarbomat der. Jeg hadde sluttet å abonnere etter mange år, men kjøpte bladet i ny og ne hvis det sto noen interessant. Nå har jeg likevel tatt imot en ny abonnement, halvt år til spesialpris for å se det an. Og i sannhetens navn må jeg si at det finnes ikke en annonse for slankepiller i dette bladet, og en annonse for Soft Light lettmargarin (phui!).

Kenn Hallstensen har skrevet svar på to leserbrev, og hans lavkarbofilosofi høres fornuftig ut for meg. DVP har skrevet artikkelen om vaksinering og savrt på ett leserbrev osv.

leenam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rob Faigin, Enig - Fallon, Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 22:40   #11
leenam
Medlem
 
leenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 69
leenam er ny på veien

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Og redaktøren heter Anne Katrine Paulsen.

leenam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rob Faigin, Enig - Fallon, Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 23:13   #12
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Opprinnelig lagt inn av leenam, her.

Kenn Hallstensen har skrevet svar på to leserbrev, og hans lavkarbofilosofi høres fornuftig ut for meg. DVP har skrevet artikkelen om vaksinering og savrt på ett leserbrev osv.

Jippi. Håper det er slik det skal være lenge. Takk det var betryggende å høre.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 00:44   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Opprinnelig lagt inn av leenam, her.

Fikk bladet i går - på forsiden sto det "Ny serie - lavkarbo i praksis", men inne kunne jeg ikke finne den. Men OK, det var en del lavkarbomat der. Jeg hadde sluttet å abonnere etter mange år, men kjøpte bladet i ny og ne hvis det sto noen interessant. Nå har jeg likevel tatt imot en ny abonnement, halvt år til spesialpris for å se det an. Og i sannhetens navn må jeg si at det finnes ikke en annonse for slankepiller i dette bladet, og en annonse for Soft Light lettmargarin (phui!).

Kenn Hallstensen har skrevet svar på to leserbrev, og hans lavkarbofilosofi høres fornuftig ut for meg. DVP har skrevet artikkelen om vaksinering og savrt på ett leserbrev osv.

Opprinnelig lagt inn av leenam, her.

Og redaktøren heter Anne Katrine Paulsen.

Godt å høre! Jeg vet at nåværende redaktør heter Paulsen, så det på nettsiden, men jeg hørte at denne andre ernæringsdama skulle overta nå snart. Håper ikke det stemmer da ...
Og det var utrooolig mye drittreklame da jeg abonnerte på bladet, så jeg orket ikke mer. Skjønner at de må ha endel reklame, men det ble bare for dumt med alle disse slankepillene og greier, det ble bare forstyrrende. Godt å høre at det er blitt bedre.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 01:04   #14
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Opprinnelig lagt inn av leenam, her.

Fikk bladet i går - på forsiden sto det "Ny serie - lavkarbo i praksis", men inne kunne jeg ikke finne den.

Akkurat det satt jeg og lurte på også, bladde gjennom flere ganger men fant ikke noe.

Hvis de plutselig skal endre helt holdning til det de tidligere har skrevet om, vil neppe jeg fortsette som abonnent.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 18:21   #15
Dortemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Hedemarken
Innlegg: 124
Dortemor er på en erverdig vei

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Tror den serien om lavkarbo i praksis heter 'pærepappa' eller noe sånt. Det var det eneste jeg fant som kunne være i nærheten.

__________________


Dortemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 21:14   #16
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

I Mat & Helse nr 5/2010 skriver ansvarlig redaktør Anne Katrine Paulsen på lederplass at "Vi vil ikke lenger forfekte bare én ernæringsideologi: at steinalderkost passer for alle. Vi ønsker å tilby et langt bredere menyvalg, uten å gå på akkord med målsettingene om sunnhet og god helse."

Samtidig ser jeg at Gunn Helene Arsky har bidratt med flere artikler i dette nummeret. Sist jeg traff henne var hun ansatt hos Bama som ernæringsekspert, og fortalte om kostfibrenes fortreffelighet fordi disse hadde evnen til å trekke det farlige kolesterolet med seg ut av fordøyelsessystemet.

Det var gøy så lenge det varte med Mat & Helse, men fra nå av vil nok ikke postbudet mitt måtte slepe dette bladet med seg til min postkasse.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 23:22   #17
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Er enig med deg Kula. Her er det nok snakk om å nå flere lesere og tjene mer penger. Fryktelig synd.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 10:21   #18
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Ja, bladet skiftet jo eiere her for en stund siden, og det er naturligvis en større potensiell lesergruppe i markedet hvis bladet satser mer på helse ala VGs Vektklubb og Grete Roede enn lavkarbo.

Det skal bli spennende å se hvor lenge de gamle ildsjelene i bladet kommer til å være med.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 17:43   #19
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Lchf seminar i Bergen for litt siden, foredragsholder Johnny Laupsa Borge, (tror det er det han heter), sier at han og Dag Viljen Poljezinsky (?skrivefeil?) er på vei bort fra bladet, og at de skal starte et nytt blad. De var ikke fornøyd med retningen bladet hadde tatt i det siste. Jeg spurte om navnet på det påtenkte nye bladet, noe med vitenskap er alt jeg husker, vi får se.

Dvs, det kommer kanskje noe bedre, nå når mat og helse går over til vita smertegod. Jeg gleder meg!

Og i samme retning:
Så ny reklame for ny ost på tv i går. De har fjernet det usunne fettet, og det smelter "heilt perfekt." Han der nrk treningsduden er kjøpt og betalt av tine og anbefaler "osten." Fysjameg, ost uten fett, det er som 17. mai uten flagg.

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 19:52   #20
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Opprinnelig lagt inn av aliasdictus, her.

Lchf seminar i Bergen for litt siden, foredragsholder Johnny Laupsa Borge, (tror det er det han heter), sier at han og Dag Viljen Poljezinsky (?skrivefeil?) er på vei bort fra bladet, og at de skal starte et nytt blad. De var ikke fornøyd med retningen bladet hadde tatt i det siste. Jeg spurte om navnet på det påtenkte nye bladet, noe med vitenskap er alt jeg husker, vi får se.

Dvs, det kommer kanskje noe bedre, nå når mat og helse går over til vita smertegod. Jeg gleder meg!

.

Takk takk. Det gleder mitt store hjerte at Dag Viljen Poleszynski starter nytt magasin. Han er selve klippen og kjemperen for LCHF og vil nok aldri svikte.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 23:12   #21
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Kjekt å vite - da skal jeg IKKE abonnere på Mat & Helse.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 09:08   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Opprinnelig lagt inn av aliasdictus, her.

Og i samme retning:
Så ny reklame for ny ost på tv i går. De har fjernet det usunne fettet, og det smelter "heilt perfekt." Han der nrk treningsduden er kjøpt og betalt av tine og anbefaler "osten." Fysjameg, ost uten fett, det er som 17. mai uten flagg.

Da har de vel strengt tatt ikke lov til å kalle det ost? Var det ikke samme dealen med Vita sin ''ost'', der de fjerna melkefettet og erstatta med planteolje?
Jeg lurer på hva de driver med, altså. Herregud, når skal de innse at melkefettet faktisk er omtrent det eneste som er sunt med meieriprodukter? .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 09:48   #23
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Den reklamen er helt jalla, jeg må skru av hver gang den kommer på for jeg får frysninger langt inn i skjelettet.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 07:40   #24
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Da har de vel strengt tatt ikke lov til å kalle det ost? Var det ikke samme dealen med Vita sin ''ost'', der de fjerna melkefettet og erstatta med planteolje?
Jeg lurer på hva de driver med, altså. Herregud, når skal de innse at melkefettet faktisk er omtrent det eneste som er sunt med meieriprodukter? .

Han treningsduden reklamerer for en ost hvor kuene i større grad har blitt foret på gress (mulig de utelukkende er foret på gress), derfor en annen fetsammensetning, som blant annet inneholder mer omega 3.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 08:49   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Myndighetene ignorerer fersk forskning

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Han treningsduden reklamerer for en ost hvor kuene i større grad har blitt foret på gress (mulig de utelukkende er foret på gress), derfor en annen fetsammensetning, som blant annet inneholder mer omega 3.

Ok, så det er ikke sånn at de har fjerna melkefettet og erstattet med noe annet? Puh, for det er jo ganske tåpelig. Men kuer som spiser gress, det er jo sånn det skal være, i stedet for all den maisen i fôret.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ha-ha-ha! Ny forskning! MHM Lavkarbo generelt 6 11-01-12 19:39
Mer forskning? Carisma Fysisk og mental helse 0 12-03-07 13:08
Forskning viser at.. Larsie Livets lyse side 1 04-10-06 14:30
Pålitelig forskning Summer Livets lyse side 8 19-05-06 23:20
forskning nøtta Generell ernæringsdebatt 5 10-02-06 00:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no