Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Blir man "sur" i ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-13, 22:03   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Blir man "sur" i ketose?

Ja, da mener jeg PH-verdi, hehe!

Det kommer vel kanskje an på hvor mye grønt man spiser, og mengde proteiner.

Men jeg har lurt på det, og kjøpt en slik flaske med ph-stabiliserende dråper fra iherb.com. Som jeg ofte glemmer å ta

Men på min runde med research vedr. min nyoppdagede pre-workout tilskudd, kom jeg over følgende:

Sitat:

Beta-alanine is a modified version of the amino acid Alanine. Once ingested, it turns into the molecule carnosine which acts as a potent acid buffer in the body.

Carnosine is stored in body cells and released in response to drops in pH. Increasing body stores of carnosine can both protect against diet induced drops in pH (such as occurs from ketone production in ketosis) and from exercise induced lactic acid production.

(Uthevelse av meg)

http://examine.com/supplements/Beta-Alanine/

Noen tanker? Noen som kjenner til dette?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 22:45   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Blir man "sur" i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Ja, da mener jeg PH-verdi, hehe!

Det kommer vel kanskje an på hvor mye grønt man spiser, og mengde proteiner.

Men jeg har lurt på det, og kjøpt en slik flaske med ph-stabiliserende dråper fra iherb.com. Som jeg ofte glemmer å ta

Men på min runde med research vedr. min nyoppdagede pre-workout tilskudd, kom jeg over følgende:


(Uthevelse av meg)

http://examine.com/supplements/Beta-Alanine/

Noen tanker? Noen som kjenner til dette?

Jeg ble sur. ;o) Og det er vel derfor man må ta tilskudd av kalium blant annet som er basisk?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 23:00   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Blir man "sur" i ketose?

De lærde strides vel litt om dette, da kroppen faktisk er svært god på opprettholde likevekten den etterstreber til en hver tid!
Det er så vidt jeg kan skjønne ingen grunn til å tro at kroppen ikke klarer å utjevne dette helt av seg selv så sant den ellers er frisk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 23:03   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Blir man "sur" i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

De lærde strides vel litt om dette, da kroppen faktisk er svært god på opprettholde likevekten den etterstreber til en hver tid!
Det er så vidt jeg kan skjønne ingen grunn til å tro at kroppen ikke klarer å utjevne dette helt av seg selv så sant den ellers er frisk!

Det er vel en grunn til at Torkil anbefaler ketolysetabelettene

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 23:04   #5
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Blir man "sur" i ketose?

Interessant info om syre/base kan leses her: http://www.friskogfunksjonell.no/syre-base/

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 23:30   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Blir man "sur" i ketose?

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice, her.

Interessant info om syre/base kan leses her: http://www.friskogfunksjonell.no/syre-base/

Og det var vel akkurat det jeg sa, eller....?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 23:36   #7
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Blir man "sur" i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Og det var vel akkurat det jeg sa, eller....?

jo... + litt til.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er jeg i "ketose"? Er det vanlig å føle seg annerledes på "ketose"? jonibulda Spørsmål og svar 5 04-09-11 19:25
Finnes det "rundstykker" som blir sprø, men ikke inneholder mandler? FrkMarge Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 22-08-11 12:15
Noen som blir med å trene "sammen" med meg denne uka? Fofa Trening 120 23-12-10 22:20
Jeg trenger en deig som blir "deigete" og ikke flytende. Hjelp? miss_chica Spørsmål om matvarer og oppskrifter 26 13-07-10 17:16
Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare? Gracella Generell ernæringsdebatt 48 19-09-08 01:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no