Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ekstremt dårlig ånde med ketolyse! Noen som vet råd?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-08, 22:06   #1
lillestine
Medlem
 
lillestine sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: by i ly...
Alder: 49
Innlegg: 459
lillestine er en juvellillestine er en juvellillestine er en juvel

Ekstremt dårlig ånde med ketolyse! Noen som vet råd?

Har gått på ketolyse siden januar, med avbrekk nå i ferien. I går morges gikk jeg frisk morgentur, spiste null karber og kjente på smaken i munnen at jeg var på vei inn i ketose igjen. var oppe to ganger i natt og tissa, litt labil i humøret. Sykla tur nå i kveld, men gruer meg til kvelden...
I går sa min kjære at jeg hadde en helt forj...lig ånde, en slags jernlukt. Jeg kjenner smaken av det, men (heldigvis) ikke lukta.
poenget: noen som vet hva som kan gjøres med dette? jeg hadde det samme problemet i vår, det gikk ikke over, slik det står i boka til torkil. jeg trøsta min kjære med at jeg bare skal ned mellom 10 og 15 kilo til
Stine

__________________
Ønsker besøk i dagboka mi: Stines slanke linje
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16503

lillestine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 22:12   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Jæææv..lig dårlig ånde med ketolyse!!! Noen som vet råd???

Da må du nesten tygge pastiller så vidt jeg kan skjønne, du er den første jeg har hørt om hvor det ikke går over. Får håpe det går over denne gangen da.
Masse lykke til med både vekta og ånden

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 22:13   #3
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Jæææv..lig dårlig ånde med ketolyse!!! Noen som vet råd???

Er nok ikke så mye man kan gjøre med det. Du kan jo prøve SB12 eller pusse tennene ofte, men ellers er det nok ikke noen tyggis du kan ta. Men om du tåler søtstoff kan du tygge på litt lakerol eller store IFA.
Men du.... heller den ånden enn de kiloene, eller hva

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 22:17   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Jæææv..lig dårlig ånde med ketolyse!!! Noen som vet råd???

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=%E5nde
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=%E5nde
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=%E5nde
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=%E5nde
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=%E5nde
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=%E5nde

hvis du går inn på søk i den grønne linja, og så på utvidet, søker feks, ånde i overskrift... får du opp MYE om samme emne.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 22:43   #5
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Jæææv..lig dårlig ånde med ketolyse!!! Noen som vet råd???

Kjæresten min sier min ånde lukter råten promp Ikke noe særlig å ligge å lukte på det heller

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 23:46   #6
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Jæææv..lig dårlig ånde med ketolyse!!! Noen som vet råd???

SB 12 funker fint for meg.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 01:11   #7
lillestine
Medlem
 
lillestine sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: by i ly...
Alder: 49
Innlegg: 459
lillestine er en juvellillestine er en juvellillestine er en juvel

Sv: Ekstremt dårlig ånde med ketolyse! Noen som vet råd?

Tuuusen takk, jenter!!!
Flirer godt her jeg sitter - samboeren har lagt seg - jeg er på forum og sparer ham for litt ånde! Har SB12 og får ha en liten krise-tyggis ved senga for litt mer intime stunder (turn on: dame som ligger og tygger???).
Stine

__________________
Ønsker besøk i dagboka mi: Stines slanke linje
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16503

lillestine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 08:12   #8
Mrs. Big
Medlem
 
Mrs. Big sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: rett rundt hjørnet
Alder: 55
Innlegg: 94
Mrs. Big er på en erverdig vei

Sv: Ekstremt dårlig ånde med ketolyse! Noen som vet råd?

Opprinnelig lagt inn av lillestine, her.

en liten krise-tyggis ved senga for litt mer intime stunder (turn on: dame som ligger og tygger???).
Stine

Ikke så gale at du tygger, men dersom du begynner å blåse bobler, tror jeg du vil få protester

Mrs. Big er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett, fase 2 Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 08:47   #9
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Ekstremt dårlig ånde med ketolyse! Noen som vet råd?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 15:08   #10
K`s choice
Medlem
 
K`s choice sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 68
K`s choice er på en erverdig vei

Sv: Jæææv..lig dårlig ånde med ketolyse!!! Noen som vet råd???

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Kjæresten min sier min ånde lukter råten promp Ikke noe særlig å ligge å lukte på det heller

Hyggelig Hehe..
Jeg kjenner en slags stål-smak, men tygger Ifa for harde livet

K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 18:17   #11
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Jæææv..lig dårlig ånde med ketolyse!!! Noen som vet råd???

Opprinnelig lagt inn av K`s choice, her.

Hyggelig Hehe..
Jeg kjenner en slags stål-smak, men tygger Ifa for harde livet

hehe, han sier det ikke direkte, men jeg ser han rynker på nesa og ser rart på meg npr jeg åpner munnen mange ganger. Og da spør han "har du prompa eller, lukter skikkeli råtent"
Men de alle fleste ganger sier jeg at jeg har det da

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 09:43   #12
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ekstremt dårlig ånde med ketolyse! Noen som vet råd?

Hei
Som antydet, det går over for de fleste.
Ketose medfører at man puster ut ketoner ( Kroppens fett omdannes til ketoner ) Så det er bare å puste løs.

På ketolysekuren spiser man jo også mye kjøtt. Småbiter som fester seg mellom tennene råtner og gir fæl lukt. Dette kan man sjekke med tanntråd, etter å ha kjørt tråden mellom tennene kan man lukte på tråden. Noen får seg en skikkelig bakoversveis og begynner å bruke tanntråd hver morgen og kveld.

90%* av dårlig ånde sitter mellom tennene og kan ikke fjernes med tannpuss og SB12.

* Når man ser bort fra ketose.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 10:01   #13
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Ekstremt dårlig ånde med ketolyse! Noen som vet råd?

Fribol urtedrops, finnes på apoteket. Har peppermyntesmak.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 17:06   #14
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Ekstremt dårlig ånde med ketolyse! Noen som vet råd?

Får slenge meg på og anbefale SB12 for å mildne "stål-smaken" litt. Som den Gode Doktoren sier er det også få som vet hvor mye ulumskheter som gjemmer seg mellom tennene deres. Anbefaler alle på det sterkeste å kjøpe sånne mini-børster til bruk mellom tennene! Disse røsker ut nesten ufattelig mye dritt selv etter grundig tannpuss og tanntrådbruk, og forebygger tannsten og betennelser i tannkjøttet.

Noe alá disse: Interdental Brush. Ser nesten ut som gammeldagse flaskekoster.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 21:19   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ekstremt dårlig ånde med ketolyse! Noen som vet råd?

For meg som sliter med å få så mye som den tynneste tanntråden mellom tennene mine, så er disse totalt utelukket!
Men er ivrig med tanntråden, altså!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig ånde Kvark Ketolysekuren 27 08-09-10 02:02
Dårlig ånde Mazzy Fysisk og mental helse 3 11-06-08 00:04
Dårlig ånde småstor Spørsmål og svar 5 22-03-08 00:14
Dårlig ånde minna Ketolysekuren 2 10-08-07 09:53
Dårlig ånde!! ;) Tingeling Induksjonen 11 04-05-05 01:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no