Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Opp i vekt med Skaldeman?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-10, 08:26   #1
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Opp i vekt med Skaldeman?

Jeg er veldig fortvilet akkurat nå. Jeg vil og trenger å gå ned minst 10 kilo og jeg hadde et håp om at noen av disse kiloene skulle være borte før sommerferien.
Jeg følger skaldeman ganske så nøye og i det siste har jeg begynt å innta ekstra fett i form av oljer, U.C og Cocosa. I tillegg har jeg minket proteinmengden sånn at forholdstallene skal bli mest mulig 70-25-5. Det har ført til at vekten har økt med 100-200 g HVER dag.. Hvis dette fortsetter er jeg snart like tung som da jeg staratet

I journalen min er det en oversikt over hva jeg spiste i går, 21.mai.
Jeg drikker ikke vin, jeg drikker ikke koffein, jeg tar ikke søtningsstoffer av noe slag, jeg sover godt, jeg har ikke spist nøtter eller ost de siste dagene - ja hva mer kan det være. Noen sier at stress påvirker vektnedgang men jeg føler meg ikke spesielt stresset - det er dessuten noe man vanskelig kan påvirke..

Selv om det går kjempebra å følge "dietten" så vurderer jeg nå å slutte mens leken er god, jeg har rett og slett ikke ork til å legge på meg igjen..
Kan noen hjelpe før jeg gir opp?

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 08:40   #2
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: opp i vekt med skaldeman?

Det var noen med samme spm for en stund siden, det kan du lese her , kanskje du kan finne noe nyttig der.
Ellers vil jeg bare ønske masse lykke til, håper det snur snart

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 15:11   #3
LaVidaE
Medlem
 
LaVidaE sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 79
LaVidaE er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt med Skaldeman?

Opprinnelig lagt inn av morthy, her.

Jeg er veldig fortvilet akkurat nå. Kan noen hjelpe før jeg gir opp?

Oj, du må da ikke gi opp kjære deg!

Kanskje du rett og slett inntar for mange kalorier????
Vi trenger ikke mer enn 1.500 pr dag.

Skaldeman skriver i boken sin, at om du spiser for mye fett så brenner ikke kroppen eget fett, fordi det kommer så mye utenifra.

Jeg personlig holder meg langt unna alt fett som kommer fra planter...uansett.

Har du prøvd oppskriftene i boken GINoll, og da de for 50+?

LaVidaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-Noll 50+ Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 15:35   #4
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Opp i vekt med Skaldeman?

Hei jeg skjønner godt at du er fortvilet. Hadde også litt "treg" start og måtte finne på noe. Så jeg skriver bare ut i fra meg selv fordi det fungerte bra på meg.

Jeg gikk ned til 6 -7 gr karbo pr dag og halverte også fett og protein. Dette gjorde jeg i 2 uker, og så løsnet det for meg. Om dette er noe som fungerer for deg vet jeg jo ikke, men det skader jo ikke å prøve.
Å gi opp vil ikke være noe bra alternativ synes jeg.

Uansett - lykke til

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 16:55   #5
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt med Skaldeman?

Hei LaVidaE!

Jeg tror ikke jeg spiser for mye mat, jeg spiser meg mett - ikke noe mer. Sitat fra Skaldeman "Spiser man når kroppen ikke vil ha mat, kan de fleste gå opp i vekt" Jeg tror jeg har funnet en grei balansegang her...

Jeg kan ikke huske at Skaldeman har sagt at vi trenger maks 1500 kalorier.
Litt av greia er vel at vi ikke trenger å telle kalorier, det er sammensetningen av maten som er viktig.

Skaldeman sier, sånn som jeg har forstått det at vi er veldig forskjellige på hvor mange kalorier vi kan innta (og derfor litt uinteressant), noen spiser 1500 og andre 3000.
Sitat fra boka "GI-null" "Ifølge mitt syn er kalorier uinteressant pseudomål for menneskelig matinntak"


Men selvfølgelig, overspising blir feil uansett hvilket kosthold man har

Har stort sett holdt meg til +25 ettersom jeg ikke trenger å ta av mer enn 10 kilo men jeg har hatt et skråblikk mot +50...

__________________



Sist redigert av morthy : 27-05-10 kl 17:00.
morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 17:06   #6
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt med Skaldeman?

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Hei jeg skjønner godt at du er fortvilet. Hadde også litt "treg" start og måtte finne på noe. Så jeg skriver bare ut i fra meg selv fordi det fungerte bra på meg.

Jeg gikk ned til 6 -7 gr karbo pr dag og halverte også fett og protein. Dette gjorde jeg i 2 uker, og så løsnet det for meg. Om dette er noe som fungerer for deg vet jeg jo ikke, men det skader jo ikke å prøve.
Å gi opp vil ikke være noe bra alternativ synes jeg.

Uansett - lykke til

Hei Borghild!
Jeg hadde nok feil sammensetning av maten de første par ukene... For mye proteiner og for lite fett. Karboinnholdet har vært ok hele tiden.
Det er så rart med det, når man har vært vant til å telle kalorier et langt liv blir skremmende å skifte tankegang...

Det jeg har gjort er å kutte ned på karber - fra ca. 15 til under 10. Jeg har dessuten vært enda strengere med mulige partystoppere..
De siste dagene har faktisk vekta begynt å røre seg i riktig retning..
Fant ut i dag at vekta viser forskjellig fra gang til gang så kanskje det ikke har vært så ille før heller.. Gleder meg til ny vekt..

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 17:15   #7
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Opp i vekt med Skaldeman?

Ja der kom det. Så bra da, herlig når vekta begynner å gå nedover. Det gjelder å ikke gi seg. Stå på, det er klart du vinner.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 18:10   #8
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt med Skaldeman?

Ja, det må jeg bare tro på!!
Tusen takk for støtte!

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 15:07   #9
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Opp i vekt med Skaldeman?

Ja, ikke gi opp...

Min erfaring med Skaldeman var at jeg gikk opp 2kg den første uka, og stod deretter stille i over en måned. (frustrerende...) Men så løsnet det og vekta begynte å rase nedover fra uke til uke, samt maaange helsemesige forbedringer

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Opp i vekt med Skaldeman? Lille123 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 27 28-05-10 18:25
Hva er den store forskjellen på ketolysekur og spis deg ned i vekt med Skaldeman? Søster Spørsmål og svar 4 10-06-08 09:25
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16
Spis deg ned i vekt - Sten Sture Skaldeman Nille Lavkarbobøker 9 04-02-06 16:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no