Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Smør som smaker som margarin

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-10-10, 10:22   #26
sjoslor
Juniormedlem
 
sjoslor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: i nord
Alder: 64
Innlegg: 33
sjoslor er på en erverdig vei

Sv: Smør som smaker som margarin

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg hadde nok heller brukt feks. majones, fete sauser og dressinger, rømme, kremost osv enn margarin altså. Det har nok ikke så mye å si på vekten, men margarin ser jeg på som såpass skadelig at jeg ikke ville rørt det om jeg kunne slippe. Det er så mange andre gode fettkilder.

Problemet Iset, er at jeg ikke liker noen av de tingene du nevner her eller bortsett fra fløtesaus, det er jo en fet saus, men kan ikke spise det til alt. Jeg har problem med alt som jeg kaller "våtmat", ifølge mora mi forspiste jeg meg på majones som bittelita, og takler ikke konsistensen i det hele tatt

sjoslor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann i hovedsak Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 10:27   #27
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Smør som smaker som margarin

Opprinnelig lagt inn av sjoslor, her.

Jeg har et spørsmål her til dere smørspisere.. Jeg har aldri likt smaken på meierismør, eller godtsmør som vi sa som unger. Foreldrene mine prøvde å få det i meg uten at jeg visste det , men akk de lurte aldri meg. Til nå har jeg brukt olje, men siden veldig mange her inne råder en til å bruke mer smør, lurer jeg på om det finnes noe smør som minner mer om margarin i smaken? Jeg har så god smakssans at jeg merker det på f.eks. vafler hvis det er brukt meierismør i røren, i stedet for margarin( ikke at jeg spiser det nå altså
Hilsen insomnia -Sjoslor

Jeg vet ikke, men kanskje du kan bruke Cocosa? Personlig synes jeg margarin ikke er spiselig etter at jeg fant ut at det er bensin i den.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 10:28   #28
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Smør som smaker som margarin

Åh, da så. Nei, det er vanskelig det der. Liker du ikke olivenolje heller? Lage en god dressing selv og helle over salaten? Nøtter? Avocado? Liker du ikke rømme tilsatt feks. hvitløk og persille heller? Jeg lager en dødelig god hvitløksdressing med agurk i, bruker den til "alt". Den kan justeres i tykkelse også, bruker du fet seterrømme og har MYE agurk oppi, er den ikke så "våt".

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 10:32   #29
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Smør som smaker som margarin

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Jeg vet ikke, men kanskje du kan bruke Cocosa? Personlig synes jeg margarin ikke er spiselig etter at jeg fant ut at det er bensin i den.

Hvordan har du fått det for deg at det er bensin i alle margariner ute på markedet?

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 10:33   #30
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Smør som smaker som margarin

Opprinnelig lagt inn av sjoslor, her.

Sånn rent fettmessig, altså for å gå ned i vekt og hvis man ser bort i fra der usunne, kan man da bruke margarin når man er i ketose? Jeg tenker bare sånn midlertidig, sliter fælt med å få i meg nok fett her. Tenkte at hvis jeg kunne begynne med margarin, så kunne jeg blande i større og større andel av fettet som smør etter hvert. Når man har oppnådd vektreduksjonen man er ute etter, så vil man jo ikke trenge like mye fett, og da er det jo lettere å velge bort f.eks. margarin og andre usunne fettkilder

Sånn rent fettmessig- nei. Det fettet som er i margarin er like farlig som transfett, og kroppen kjenner ikke igjen molekylet. Dessuten er det en drøss med farlige kjemikalier i det, som blant annet er rester fra utvinning og behandlingen av oljen, og prosessen som skjer når de lager margarin. Margarin har ingenting med fett eller helse å gjøre, det hører hjemme kun et sted - søppeldunken.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 10:41   #31
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Smør som smaker som margarin

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Hvordan har du fått det for deg at det er bensin i alle margariner ute på markedet?

Ok, det vet jeg ikke. Jeg et at Becel har hatt problemer med det, det har jeg funnet hos kostdoktorn.se

Ellers finnes det et artig og berikende interju med Gunnar Lindgren på youtube : http://www.youtube.com/results?searc...=margarin&aq=f

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 10:41   #32
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Smør som smaker som margarin

Lag margarinen selv!

Dagbladet

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 10:51   #33
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Smør som smaker som margarin

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Lag margarinen selv!

Dagbladet

Denne typen margarin tror jeg absolutt må være den sunneste. Greit nok at solsikkeolje ikke er noe særlig fordi det er så mye omega 6, men på den andre siden er det jo veldig mye kokosfett, og lager du den hjemme uten alle kjemikaliene blir den 100 ganger sunnere enn den du kjøper. Jeg anbefaler iallefall trådstarter å gi denne et forsøk?

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 10:57   #34
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Smør som smaker som margarin

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Denne typen margarin tror jeg absolutt må være den sunneste. Greit nok at solsikkeolje ikke er noe særlig fordi det er så mye omega 6, men på den andre siden er det jo veldig mye kokosfett, og lager du den hjemme uten alle kjemikaliene blir den 100 ganger sunnere enn den du kjøper. Jeg anbefaler iallefall trådstarter å gi denne et forsøk?

Kanskje det er mulig med en kaldpresset olivenolje med mild smak? Jeg kjøpte en fin olje i Sverige som er mildere i smaken enn andre olivenoljer jeg har kjøpt, men som fortsatt er Extra Virgin.

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:39   #35
sjoslor
Juniormedlem
 
sjoslor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: i nord
Alder: 64
Innlegg: 33
sjoslor er på en erverdig vei

Sv: Smør som smaker som margarin

I matlaging er det ikke noe problem, da bruker jeg olje, fortrinnsvis olivenolje. Jeg har laget et proteinbrød jeg fant her inne med veldig lite karbo i hver skive, under 1 g faktisk( små, flate skiver... derfor) og tenkte jo da å fete det opp med margarin. Tror nok jeg skipper hele greia med margarin, blir for mye styr å lage selv. Spiser nå disse proteinbrødskivene med salami, men uten margarin og tror jeg fortsetter med det

sjoslor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann i hovedsak Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 18:31   #36
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Smør som smaker som margarin

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Noen mener at de som ikke liker meierismør liker Kvitseidsmør.
Jeg ELSKER meierismør( så lenge det ikke har stått fremme for lenge og smaker "sol"), men klarer bare ikke Kvitseidsmør!
Prøve kanskje?

Jeg er en av dem som ikke er spesielt begeistret for meierismør, men elsker Kvitseidsmør så det er verdt et forsøkt I det siste har jeg begynt å bruke en del bremykt og syns også at det er greit.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har det bildet av produksjon av smør kontra margarin? Iset Spørsmål og svar 20 05-04-11 23:06
Illustrasjon margarin og smør Matglad Spørsmål og svar 1 27-02-10 16:12
Margarin/smør sommerblomt Ketolysekuren 34 14-11-09 13:06
Er Bremykt smør eller margarin? Iset Spørsmål og svar 20 29-08-08 20:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no