Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noen som har sett "Rett diett" på FEM?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-09, 17:01   #1
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Noen som har sett "Rett diett" på FEM?

Meninger?

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 17:04   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har sett "Rett diett" på FEM?

Ja jeg har sett det og synes egentlig sånne programmer er kvalmende. Jeg blir litt ufrivillig fascinert og synes akkurat DET programmet har et bra potensiale, men at de ødelegger det totalt ved å vise fete mennesker som stapper i seg mat, vise valker på nært hold osv. Det blir rett og slett for dumt. "Se dette ekle mennesket som spiser en burger, sånn kan du også bli om du ikke kaster den sjokoladen i søpla".

I tillegg har de det samme skjeve synet på mettet fett som ernæringsrådet har.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 17:49   #3
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har sett "Rett diett" på FEM?

Jeg lurer på om det ikke var på "Rett diett" at det nylig ble vist et "skrekkeksempel" på hva lavkarbodiett kan føre til? Og så viste det seg at det som var så skrekkelig var den løse huden på magen etter vekttapet? Eller blander jeg med et annet program?

Det var i alle fall til å bli oppgitt av - som om huden ikke ville vært løs ellers.

Noen av diettene de gir folk fokuserer i det minste på å unngå raske karbohydrater også. Det er jo ikke så verst.

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 17:53   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har sett "Rett diett" på FEM?

De viste også nylig ei som var vektoperert og advarte mot vektoperasjoner. I og for seg greit, men dette var faktisk en veldig dårlig form for vektoperasjoner med større risiko og dårligere resultater (banding) og kan ikke sammenlignes med den operasjonen jeg har hatt (bypass). Så jeg synes fokuset ble litt feil, og at de skremmer folk unødig. Men jeg synes dette programmet på mange måter er bedre enn feks. Slankekrigen eller Du er hva du spiser. Hund er Gillian McKeith er jo helt grusom!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 17:58   #5
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har sett "Rett diett" på FEM?

Hei!
Jeg trodde først det var det programmet med hun engelske ernæringseksperten som kommer hjem til folk og nærmest mobber dem fordi de er tykke og spiser feil mat.
Men så at det var noen andre !
Jeg må bare innrømme at jeg også kan bli litt nysgjerrig på sånne programmer, men blir lei de med en gang for det er så lite å hente i de!!
Tenk om noen kunne lage programmer der noen kunne slanke seg på lavkarbo og blitt fulgt opp med både det ene og andre! det hadde jo garantert virka, og da kunne folk ha lært om lavkarbo!!!!! Ønskedrøm og fantasi?????

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 18:34   #6
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Noen som har sett "Rett diett" på FEM?

Det kunne vært en jobb for Torkil

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 18:43   #7
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har sett "Rett diett" på FEM?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De viste også nylig ei som var vektoperert og advarte mot vektoperasjoner. I og for seg greit, men dette var faktisk en veldig dårlig form for vektoperasjoner med større risiko og dårligere resultater (banding) og kan ikke sammenlignes med den operasjonen jeg har hatt (bypass). Så jeg synes fokuset ble litt feil, og at de skremmer folk unødig. Men jeg synes dette programmet på mange måter er bedre enn feks. Slankekrigen eller Du er hva du spiser. Hund er Gillian McKeith er jo helt grusom!

Ja, Gillian var det! Hun er direkte useriøs syns jeg!!!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 18:44   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har sett "Rett diett" på FEM?

Var det ikke et program der deltakerne skulle leve etter diverse motedietter fra forskjellige epoker i verdenshistorien, og ikke nok med det -kle seg og leve som tiden dietten var populær?
En av dietten var jo fra Bantings tid på attenhundretallet, ganske likt OE, egentlig. Det var en veldig snodig serie, jeg så ikke mange episodene, noen som husker hva den het?
Uansett, så vidt jeg husker viste det i alle fall seg at den dietten jeg nevner, som var så absolutt lavkarbo, var den mest effektive

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 18:45   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har sett "Rett diett" på FEM?

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Ja, Gillian var det! Hun er direkte useriøs syns jeg!!!

Dessuten så ser hun ikke det minste sunn ut! Ikke for å være kjip, altså. Hun ser rett og slett inntørka og gammel ut. Sur er hun også . Kanskje ikke rart når du lever på linser og alger og studerer avføringa til folk ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 18:54   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har sett "Rett diett" på FEM?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Var det ikke et program der deltakerne skulle leve etter diverse motedietter fra forskjellige epoker i verdenshistorien, og ikke nok med det -kle seg og leve som tiden dietten var populær?
En av dietten var jo fra Bantings tid på attenhundretallet, ganske likt OE, egentlig. Det var en veldig snodig serie, jeg så ikke mange episodene, noen som husker hva den het?
Uansett, så vidt jeg husker viste det i alle fall seg at den dietten jeg nevner, som var så absolutt lavkarbo, var den mest effektive

Jeg husker den men så bare et kvarter av en episode. Tror faktisk den het "Motedietter"? Søren at jeg ikke fikk med meg det Banting-greiene.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 19:04   #11
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har sett "Rett diett" på FEM?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Dessuten så ser hun ikke det minste sunn ut! Ikke for å være kjip, altså. Hun ser rett og slett inntørka og gammel ut. Sur er hun også . Kanskje ikke rart når du lever på linser og alger og studerer avføringa til folk ...


Hihi, den underskriver jeg på

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 19:09   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har sett "Rett diett" på FEM?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg husker den men så bare et kvarter av en episode. Tror faktisk den het "Motedietter"? Søren at jeg ikke fikk med meg det Banting-greiene.

Husker ikke om de refererte til Banting, men tidsrommet var riktig.
Den pamfletten til Banting der han skrev om hvordan han slanka vekk typ førti kg (eller hvor mye det var) og en hørselsskade (faktisk) var starten på en motediett på akkurat den samme tiden som de som spiste lavkarbo på det programmet representerte.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 03:50   #13
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har sett "Rett diett" på FEM?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Dessuten så ser hun ikke det minste sunn ut! Ikke for å være kjip, altså. Hun ser rett og slett inntørka og gammel ut. Sur er hun også . Kanskje ikke rart når du lever på linser og alger og studerer avføringa til folk ...

Helt enig, hun ser j**lig sur ut faktisk... Skrukkete og inntørka og...

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 09:31   #14
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Noen som har sett "Rett diett" på FEM?

har sett hver episode nesten ( ja, syntes det er mere facinerende en nyhetende, til og med! ) , og jeg driver jo litt og tenker meg fram til poenget i alle forsjelige dietter , og dette er jo grete roend, på en måte , selve "classic,"



men en må si , jeg digger og se når de fede kladdene som skal slanke seg tror de er lure når de sier til kamra at de har bare " ristet" på skrittelleren

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 09:40   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har sett "Rett diett" på FEM?

Jeg digger "spa of embarresing illnesses" jeg
De er litt mer lavkarbo-fokusert faktisk, og veldig på det med at mat reparer kroppen din. Men de har jo i tillegg fettfobi og litt vel mye raw food også da...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 21:51   #16
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har sett "Rett diett" på FEM?

Jeg må tilstå at jeg har nøye fulgt med i "motedietter" - de der fra gamle dager, og jepp, lavkarbo var supert. Spa of embarrasing illnesses har jeg også fulgt nøye, og eh jo jeg ser også på diettdoktoren. Når det gjelder sistnevnte så er jeg ikke alltid enige med dem, men de setter fokus på at kosthold uten grønt ikke er bra og at et dårlig kosthold vises godt. Ser for mye på tv jeg....

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
"Løs mage" ved ketogen diett Løvetann Ketolysekuren 13 19-06-08 12:39
Fedon"diett" eller Atkins diett? haukhe Spørsmål og svar 2 01-11-07 21:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no