Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

"Rar" i hodet av alkohol ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-10, 23:15   #1
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei
Post

"Rar" i hodet av alkohol ...

Hei, mitt første innlegg her inne. Har gått på lavkarbo i snart fire uker og må si at det går kjempebra. Har vært endel her inne og funnet mange gode råd og tips! Takk! Men så til mitt spørsmål. Jeg tar meg vanligvis et par glass med rødvin i helgene. Men siden jeg begynte på lavkarbo kosthold så føler jeg at jeg blir helt susen i hodet av kun 1-2 glass vin. Føler som om noe trykker ned over hodet mitt. Har aldri opplevd lignende før.. Hva kommer dette av egentlig?

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 23:57   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Rar" i hodet av alkohol...

Helt normalt, velkommen i klubben!
Kan ikke forklare hvorfor,men man blir ganske billig i drift med tanke på
alkohol ..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 00:04   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Rar" i hodet av alkohol...

Heeelt normalt .
Du vil nok bli "bedre" etterhvert, men jeg kjenner også at jeg blir helt pirrevipp av ufattelig lite alkohol.
Det som i midlertid er helt topp, er at jeg ikke blir fyllesyk på lavkarbodrikking.
Før kunne jeg bli dårlig etter bare tre-fire halvlitere i løpet av en hel kveld, jeg visste aldri hvordan jeg kom til å reagere dagen etter.
Nå, når jeg kun drikker rødvin eller sprit & sukkerfritt blandevann, så har jeg kun hatt "uttørkingshodepine" dagen derpå - selv om jeg har vært ganske så ivrig på skålingen

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 07:21   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Rar" i hodet av alkohol ...

Jeg blir også mindre fyllesyk -takk og pris. For min del har alkoholtoleransen normalisert seg mer eller mindre fullstendig, tross år i ketose . Drikk masse vann! Spis fet mat i forkant og etterkant, og drikk saaaakte .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 11:59   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Rar" i hodet av alkohol ...

Fant dette nå (skrevet av Nille)
VIL ALKOHOL HA EFFEKT PÅ KETOSEN ?
Både ja og nei. Leveren produserer ketoner av alkohol, så teknisk sett vil du fortsatt være i ketose når du drikker alkohol. MEN, problemet er at alkohol omdannes fortere til ketoner enn fett gjør. Leveren vil da bruke alkoholen som brennstoff først fordi det går fortere. Så når du drikker alkohol vil kroppen bruke alkohol som brennstoff og begynner ikke å forbrenne fett igjen før alkoholen er helt ute av kroppen ! Denne raske nedbrytingen av alkohol til ketoner og acetaldehyd (det du blir full av), gjør også at de på lavkarbo kosthold også blir fortere fulle, dvs. tåler mye mindre alkohol enn en som spiser høykarbo. Spesielt om man ikke har spist mat på forhånd.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 22:43   #6
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei
Post

Sv: "Rar" i hodet av alkohol ...

Takk alle for svar! Jeg registerer at dette kommer til å gå seg til, jeg må nok drikke litt ofterer for å "venne" meg til

Ellers har jeg og fått føling med uttørkingshodepinen... Selv om jeg drakk mengder med vann og sprang på do under hele festen Men men det går seg nok til det og..

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:08   #7
NupiSnowJog
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 11
NupiSnowJog er på en erverdig vei

Sv: "Rar" i hodet av alkohol ...

Etter å ha drukket over ei flaske kvitvin igår, og spydd ut heile byen, forstår eg kvifor det har blitt sagt at ein er billig i drift.

Jaja, iallefall ikkje fyllesjuk.

NupiSnowJog er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 13:44   #8
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: "Rar" i hodet av alkohol ...

Min alkoholtoleranse er akkurat den samme, og også hvordan kroppen har det dagen etter, men det er sikkert forskjellig fra person til person.
Jeg har lest så mye om den fryktelige "ketosefylla" her inne, så jeg gikk ut av ketose de to første gangene, og det førte jo til at hele prosessen ble stoppet opp. Så de to siste gangene jeg har drukket holdt jeg meg i ketose, og det gikk jo helt supert..

Jeg tror nok det går seg til for deg som flere sier her

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjempevondt i hodet marithja Generell diskusjon 1 22-09-09 22:52
Holder på å bli ko-ko i hodet drømmefanger Generell diskusjon 65 17-09-09 08:32
Hvordan snu i hodet? Robyn Lavkarbo generelt 2 27-07-08 16:25
Hår (på hodet) Trolljenta PCOS og karbohydratkontroll 5 31-10-07 21:58
Vondt i hodet Nanett Lavkarbo generelt 3 10-11-04 20:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no