Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Hei! Ny her jeg! (Med et par spørsmål)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-11, 12:46   #1
Snis83
Medlem
 
Snis83 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Haugalandet
Alder: 40
Innlegg: 90
Snis83 er på en erverdig vei

Hei! Ny her jeg! (Med et par spørsmål)

Hei alle sammen!!

Helt fersking på dette med lavkarbo, men etter iherdig lesing på nett, så tror jeg at Skaleman er der jeg vil trives best.

Skal kjøpe meg bøker av Skaldeman og evt. muligens jeg lusker litt innom ketolyse, men, det var vel helst holdningene til Skaleman jeg tiltrekkes av. Og dessuten så tror jeg dette er en holdning t.o.m. mannen min skal klare og leve med (Vi er 28 og 34 år. Helse for begge!!)

Jeg som har sagt at lavkarbo bare er tull o.s.v. og fettet må da tette årer o.s.v. Jaja, så feil kunne man ta :P

Uansett. Jeg bare lurer på et par ting.
- Hvor mye fett skal man få i seg, og hvor mye blir for mye? (Sett at man lever etter Skaldeman med minst mulig karb.)
- Min mann er skikkelig coca-coliker.. VIRKELIG. Og vet jo at fettmengde må stå i stil med karboinntak. Kan jeg bare justere fettmengde i forhold til hvor mye cola han inntar, dersom det er eneste karboinntak? (Det beste er så klaaart at han kutter hele colaen, men..det må han finne utav selv. Han har gått med på og kutte ned )

Har sikkert funnet svaret på mine spørsmål allerede rundt om kring, men helt ærlig, så tror jeg at jeg regelrett har "lest meg bort". Haha. Ble så inspirert og opplyst av min lille "åpenbaring" at jeg har lest og lest på nettet nå, i noen uker. Er ikke rart det blir litt krøll :P

Min mann er ikke overvektig, men vi har desverre ikke noen gode spisevaner og spiser altfor lite begge to..forskjellen er at han står stille på vekta, og jeg legger på meg. Jeg ligger og vipper rundt 90 og rett under, og er bare 167 på sokkelesten. Har vært sånn stort sett hele mitt liv, og nå er det nok. Begynner og bli eldre, og gud så godt man kjenner kiloene etterhvert :-|

Har ikke kommet helt i gang enda, men siden vi ikke spiser så mye fra før, så tester jeg nå ut litt oppskrifter og fett-grensene mine. Hehe. Merker at jeg ikke er vant til å spise så mye fett, for føler meg en smule dårlig av det, men det er meget mulig det er fordi magesekken min er en smule for liten for dette kostholdet enda. Har ikke plass til så mye jeg. Hehe..ser ikke sånn ut men :P

Sist så må jeg få si at dette forumet er det mest støttende og oppbackende forumet jeg har ramlet over på nettet!! Makan altså!

Gleder meg til jeg blir en "ekte" lavkarb'er etterhvert og at kroppen min får det myyye bedre!

Stor hilsen fra liten jente i litt for stor kropp

Snis83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner-LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:35   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hei! Ny her jeg! :D (med et par spørsmål)

Har for lite peiling på Skaldeman til å svare, bortsett fra at cola vel egentlig ikke hører hjemme i nien av lavkarboretningene Ikke mulighet for at han kan/vil prøve litt cola zero feks?
Det kommer helt sikkert andre som kjenner bedre til Skaldeman enn meg og svarer - men ønske dere hjertelig velkommne og ønske dere lykke til vil jeg åkkesom

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 13:47   #3
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hei! Ny her jeg! :D (med et par spørsmål)

Hei og velkommen! Er ny på formuet jeg også, men har lest de fleste bøkene til Skaldeman og er på 4. uka på denne kosten så kan svare på litt Cola er bare nei. Det blir for mye karbohydrater og da vil han bare gå opp av fettet han spiser. Selv om man er raus med karbohydratene og f.eks spiser 70% fett og 10% karb og resten protein er det ikke mange dråpene cola man får i seg. Karbohydratene bør brukes til nyttige ting som grønnsaker (som gror over bakken) og noe karbo er det også i noe kjøtt/egg. Dette handler om å legge om livsstilen og brus (også Farris etc.) er ikke bra for oss. Kullsyre er som å drikke prump faktisk Men det smaker jo godt da..

Mange sliter også med søtsug om man bruker søtningstoffer. Det gjorde jeg til jeg droppet alt som inneholder det. Nå har jeg ikke sug og drikker vann med litt sitron i. Det er bra for forbrenningen også Anbefaler absolutt å lese bøkene hans! Det gikk opp noen lys for meg iallefall!

GI-null er kjapp og grei og inneholder det meste man trenger å vite, men jeg er veldig glad jeg begynte med "spis deg ned i vekt" for da kommer man skikkelig inn i det. Har selv noen spørsmål jeg håper å få besvart her, men føler jeg ser godt i gang på egenhånd her også! Lykke til!

Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 22:16   #4
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her jeg! :D (med et par spørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.

Hei og velkommen! Er ny på formuet jeg også, men har lest de fleste bøkene til Skaldeman og er på 4. uka på denne kosten så kan svare på litt Cola er bare nei. Det blir for mye karbohydrater og da vil han bare gå opp av fettet han spiser. Selv om man er raus med karbohydratene og f.eks spiser 70% fett og 10% karb og resten protein er det ikke mange dråpene cola man får i seg. Karbohydratene bør brukes til nyttige ting som grønnsaker (som gror over bakken) og noe karbo er det også i noe kjøtt/egg. Dette handler om å legge om livsstilen og brus (også Farris etc.) er ikke bra for oss. Kullsyre er som å drikke prump faktisk Men det smaker jo godt da..

Litt farris skulle vel vere greit, fordi farris inneheld ein del salter som kroppen skiller ut ved stort inntak av vatn. Ein skal sjølvsagt ikkje berre drikke farris, men litt er ikkje dumt.

Eg forsøker også å følge Skaldeman, men heller delvis mot generell lavkarbo. Et ein del grønnsaker nemleg.

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 22:27   #5
Tinkiwinki
Medlem
 
Tinkiwinki sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 83
Tinkiwinki er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her jeg! :D (med et par spørsmål)

Velkommen

og masse lykke til...

__________________


Tinkiwinki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 09:01   #6
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her jeg! :D (med et par spørsmål)

Hei! Ja, Farris er ok, men helst naturlig mineralvann som har de gode stoffene men uten kullsyra. Men Farris med en skive sitron er jo utrolig godt så jeg koser meg med det innimellom Det viktigste er jo å slutte med søtsuget og da er det ofte lurt å styre unna light-brus.

Ellers er et tips fra meg at man ikke skal jakte på hvor mange karbo kan jeg klare å presse inn i dietten min, men heller snu det på hodet og tenke på alt det gode man faktisk kan spise og heller nyte det at man føler seg mer vel og blir sunnere i kroppen Skaldemanss "spis deg slank" er utrolig god bok til å få den rette instillingen til å klare dette syns jeg

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 09:21   #7
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Hei! Ny her jeg! :D (med et par spørsmål)

Hei!

Ville bare kommentere det du sa om at magesekken din muligens var for liten for dette kostholdet. Du skal ikke spise deg mer enn mett uansett hva du får i deg da. Hvis du øker andelen av fettet (som vel ikke opptar så mye plass i magesekken) og minker på karbohydratene og til og med blir mett av mindre mengde må jo det være SUPERT!
Lykke til

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 12:56   #8
Snis83
Medlem
 
Snis83 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Haugalandet
Alder: 40
Innlegg: 90
Snis83 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her jeg! (Med et par spørsmål)

Oi! Så mange svar! HEhe...roter meg litt bort her inne og sleit med å finne igjen innleggene mine. Haha! (Har oppdaget det nå da! :P)

Jeg sliter med fettet altså! Hehe. Så jeg får ta dette litt saktere enn rett på skaldeman. Kutter sukker og kornprodukter, så får vi ta det derifra etterhvert.

Skjønner jo at mannen min vil aldri kunne leve på et sånn kosthold heller, for han har vært cola-avhengig i...tjaa..sikkert snart 30 år. Hehe. Og jeg tvinger han ikke til noe som helst! Han har heller ikke vektproblemer....herregud...han har spist nesten TRE HELE KAKER i januar..har han lagt på seg? Neiii!!

Selv om jeg iherdig kunne ønske at han kunne kuttet sukkeret, han har nemlig ADHD, så kan jeg ikke tvinge han

Men JEG har ikke drukket cola på TRE hele dager! *stolt*
Var/er en smule avhengig jeg også, kjenner jeg. Må bare sørge for å ha vannkanna (med iiisbiter og kanskje ei sitronskive og to) stående foran meg, så tar jeg vann isteden for colaen

Begynner litt i det små jeg, med grønnsaker i kostholdet også. Så mye fett, på en gang...det blei for mye. Blei så kvalm at jeg klarte ikke spise...da er det ikke så effektivt. Haha. Makan til pingle altså..trodde jeg hadde bedre grep om megselv enn dette :P

Målet mitt alt i alt, er jo og få en sunnere kropp! Ikke nødvendigvis bli "slank". Så jeg har det ikke travelt, heldigvis Babysteps! Det er da jeg funker best :P

Makan til koselig og aktivt forum altså...hehe. Koser meg her inne jeg og leser og leser og skriver litt og...hehe. Kjempegøy jo!

Snis83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner-LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 13:00   #9
Snis83
Medlem
 
Snis83 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Haugalandet
Alder: 40
Innlegg: 90
Snis83 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her jeg! :D (med et par spørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Hei!

Ville bare kommentere det du sa om at magesekken din muligens var for liten for dette kostholdet. Du skal ikke spise deg mer enn mett uansett hva du får i deg da. Hvis du øker andelen av fettet (som vel ikke opptar så mye plass i magesekken) og minker på karbohydratene og til og med blir mett av mindre mengde må jo det være SUPERT!
Lykke til

Her ska du høre. Jeg lagde meg en form med noe allslags. (egg, litt rømme, ost, kjøttdeig og purre). Ei sånn form holder kanskje ca 2-3 prosjoner. Jah..jeg klarte og spise nesten halve 1/3-porsjonen min. Som tilsvarer en mengde på størrelse med...hm..tja. Et halvt eple?! :-| Hallo, lissom. Voksen dame med mange kilo for mye. Ingen som tror meg når jeg sier hvor småspist jeg er.. Hehehe.. :P Også blir jeg jo ikke sulten igjen heller før det går en..tjaa...4-5-6-7 timer +++

Har virkelig herpa kroppen min jeg, tror jeg... Jaja! Alt blir bedre dag for dag

Snis83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner-LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 14:14   #10
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei! Ny her jeg! (Med et par spørsmål)

Hm.. du sier du har spist alt for lite tidligere, hvorfor får man slik overvekt da? Kan man virkelig spise få kalorier i forhold til "uttak" og øke vekta såpass? Skjønner ikke noe jeg nå, så må bare spørre.
Men du mente kanskje ikke i kalorier men i mengde mat eller hvor ofte du spiste eller...? Kan jo spise to ganger om dagen, men enormt med kcal mener jeg og derfor legge på seg.

Så bra at dere vil legge om kostholdet og få en god helse! Greit å få bukt med cola-avhengighet også. Ønsker deg/dere masse lykke til!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 14:32   #11
Snis83
Medlem
 
Snis83 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Haugalandet
Alder: 40
Innlegg: 90
Snis83 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her jeg! (Med et par spørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Hm.. du sier du har spist alt for lite tidligere, hvorfor får man slik overvekt da? Kan man virkelig spise få kalorier i forhold til "uttak" og øke vekta såpass? Skjønner ikke noe jeg nå, så må bare spørre.
Men du mente kanskje ikke i kalorier men i mengde mat eller hvor ofte du spiste eller...? Kan jo spise to ganger om dagen, men enormt med kcal mener jeg og derfor legge på seg.

Så bra at dere vil legge om kostholdet og få en god helse! Greit å få bukt med cola-avhengighet også. Ønsker deg/dere masse lykke til!

Har aldri lagt på meg noe særlig. Har vippet opp og ned en 5 kg +/- ca. siden jeg ble voksen. Så...vet ikke jeg ass. Har alltid vært 15-20 kg overvektig. Hele livet har jeg vært overvektig. Bortsett fra en liten stygg periode etter en veldig stygg kjæreste. Spiste ikke på 3 mndr omtrent :-| Etter det har jeg aldri hatt et helt normalt forhold til mat, og da blir det til at man spiser altfor lite, blir trett, sløv orker ingenting..jah. En ond sirkel og evig runddans. Har ikke spist spesielt usunt eller noe sånn. Colaen kom når jeg møtte mannen min for 3 år siden. Hehe.. La på meg en 5-6 kg i begynnelsen av forholdet og gikk ned igjen de i fjor på denne tiden. Har ligget rimelig stabilt siden, så.

De som sier at kroppen ikke går i sparemodus, de har virkelig ikke forsket på de rette menneskene tror jeg, for det er jo helt utrolig at det går an og spise så lite og ikke gå nedover på vekta. (så klart, nå har jo colaen spilt en rolle siste årene, men jeg har jo alltid vært sånn)
Er ikke sunt! Driter forsåvidt i hvor stor kroppen min er, men jeg vil ha en frisk og sunn kropp, og det får man jo ikke med altfor lite mat. Og sannsynligvis helt feil mat, for meg. Ingen er jo like, så det som er sunt for noen er ikke nødvendigvis sunt for alle.

Snis83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner-LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 15:01   #12
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei! Ny her jeg! (Med et par spørsmål)

Da har du jo virkelig valgt riktig retning da. Gled deg!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 15:08   #13
Snis83
Medlem
 
Snis83 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Haugalandet
Alder: 40
Innlegg: 90
Snis83 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her jeg! (Med et par spørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Da har du jo virkelig valgt riktig retning da. Gled deg!

Er vel for første gang i mitt liv motivasjonen min har vart mer enn 2 dager! Hahaha! :P

Snis83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner-LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 19:23   #14
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Hei! Ny her jeg! (Med et par spørsmål)

Tviler på at du kommer i sparemodus dersom du får i deg nok fett selv om du ikke spiser så veldig stor mengde. Hvis maten er full av fett kan det jo holde fint med den mengden du beskriver. Syns du burde sette deg ned og veie/måle måltidene dine og regne ut fett, karb og protein prosent av måltidene i løpet av dagen. Jeg tror at dersom kroppen får nok fett så går den ikke i sparemodus. Kanskje du får i deg mer kalorier enn du tror også, dersom du er interessert i det siden du tror du spiser for lite. Husk å ta med absolutt alt du putter i munn

Det er mye lettere å få hjelp også dersom du kommer med de eksakte tallene

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 20:09   #15
Snis83
Medlem
 
Snis83 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Haugalandet
Alder: 40
Innlegg: 90
Snis83 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her jeg! (Med et par spørsmål)

Nå var det fettet som gjorde at jeg ikke makta å spise noe særlig da. Blir svært kvalm av mye fett..tydeligvis. Har fremdeles rester i kjøleskapet etter det jeg laga på mandag, for og si det sånn :-| (kanskje 3-4 porsjoner oppi der..små porsjoner)
Tok desverre godt knekken på matlysta også, så..jeg må bare begynne i en annen ende.

Tenkte ikke at jeg var på sparebluss akkurat nuh, men har nok vært det i mange år med jevne mellomrom. Har aldri hatt et "normalt" og stabilt kosthold siden ***** av en x, var i livet mitt. Har så klart blitt myye bedre etter min mann flyttet inn da. Hehe. Må jo lage middag til gubben :P

Snis83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner-LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 15:45   #16
Snis83
Medlem
 
Snis83 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Haugalandet
Alder: 40
Innlegg: 90
Snis83 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her jeg! (Med et par spørsmål)

Nå ligger vel denne tråden under litt feil tema, men en oppdatering følger nuh!

4 kilo!!!!!!!!!! :O

Jeg har gått ned 4 kilo! Og jeg lever ikke strengt i det hele tatt! Holder meg bare heeelt unna melprodukter, ris, pasta og poteter. Koser meg i helgene også, og det har ikke gjort store utslaget

Så deilig og endelig se noe som funker!! (Lavkalori har aldri gjort noenting for meg, verken med eller uten trening)

Snis83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner-LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
BMI-spørsmål Debz Spørsmål og svar 12 26-07-10 12:24
Spørsmål om BH ladyshi Generell diskusjon 2 28-09-09 10:26
Et par spørsmål galbi Ketolysekuren 2 20-09-09 13:00
Spørsmål ang mat Ella-A Ketolysekuren 6 06-11-08 15:02
Ett par spørsmål.. KW87 Ketolysekuren 2 07-04-08 21:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no