Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvilken retning?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-06-13, 16:59   #51
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

At han nå går ned 1 kilo i uka fremfor 2kg ser jeg som et sunnhetstegn. Det er ikke anbefalt å gå ned så mye som 2 kg hver uke, fordi at jo mer han går ned jo mer tæres på muskler og andre ting man helst ikke vil tære på.

Fedon "anbefaler" under 150 gram kh pr dag..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 18:22   #52
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Er du sikker på at du har lest rett? På Maarud sin pose så står det at det er 14 gr. karbo pr porsjon på 30 gram (og 42kh pr 100 gram). Hele posen veier 75 gram så da er det 31,5 gram karbo på en hel pakke.


Dette er ikke Maarud, men en type som heter: Popcorn Indiana 100% natural.
Hele posen inneholder 99 gram popcorn.
Leste gjennom innholdsdeklerasjonen nå og ser at du nok har rett for jeg ble litt lurt når jeg leste kjapt på butikken. Ser nemlig at de ikke oppgir for hele posen, men for 28 gram som liksom er en anbefalt porsjon , da blir det nok mer enn 14 gram karbohydrater totalt ja.
Syntes det var litt merkelig jeg også for det ene popcornet er jo ikke annereledes enn det andre liksom.
Men uansett så går det tydeligvis greit om han spiser en slik pose på lørdag. Noe må han jo få unne seg også om han skal makte å leve på dette over tid

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 18:25   #53
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

At han nå går ned 1 kilo i uka fremfor 2kg ser jeg som et sunnhetstegn. Det er ikke anbefalt å gå ned så mye som 2 kg hver uke, fordi at jo mer han går ned jo mer tæres på muskler og andre ting man helst ikke vil tære på.

Fedon "anbefaler" under 150 gram kh pr dag..

1 kg i uka er grei nedgang det ja, han er jo ikke så stor heller at han trenger å rase ned.
Har ellers en sønn som er 30 år og som veide over 160 kg når han begynte på lavkarbo for 1,5 år siden og han gikk faktisk ned 2 kg i uka i snitt og gikk ned over 70 kg på ca 1 år.

Ikke noe problem for junior å holde seg under 150 gram karboydrater daglig, så da kan han spise noen få knekkebrød hver dag uten at det bør være noe problem

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 20:01   #54
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

- 2,2 kg på junior denne uka

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 23:48   #55
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvilken retning?

Han er en skikkelig racer! Ingen tvil om at kroppen hans ønsker å være slank!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 10:49   #56
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

- 1,5 denne uka. Går så det suser dette her

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 11:35   #57
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Oj, du verden som han raser ned i vekt!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 17:49   #58
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Ja, her går det unna. Denne helga hadde han også en dag der han spiste bare det han hadde lyst på og enda så gikk han ned og det er jo kjempeflott. Tilbake på lavkarbo i dag da. Kokte en lavkarbo kyllingsuppe til han til middag i dag og den koser han seg med nå

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 10:57   #59
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Har ikke oppdatert her på et par uker.
Junior har hatt en kompis på sommerbesøk i nesten to uker og med det har det blitt en del utskjeielser, men han har iallefall ikke lagt på seg og nå er han i gang skikkelig igjen.
Ser godt at han har gått ned en del da. Buksene slenger på han og vi har laget flere nye hull i beltet hans

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 21:26   #60
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Det er en stund siden jeg har oppdatert her ser jeg. Det ble en lavkarbopause på 3 uker på junior i sommer pga han var alene hjemme alene når vi var på ferie. Junior kan ikke lage mat, så jeg måtte lage opp mat og fryse ned til han. Da ble det sånn at han ville ha mat som var lett for han å varme opp så det ble ikke lavkarbo.
Resultatet ble at han la noe på seg, vet ikke hvor mye for han gikk ikke på vekta før et par uker etter at han kom i gang med lavkarbo igjen. Iallefall så er han i gang igjen nå og har gått ned det han må ha lagt på seg og enda -1,7 kg denne uke

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 18:30   #61
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

- 1,4 på junor denne uka og snart under 90 kg

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-09-13, 20:44   #62
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Blodprøver viser at junior har hatt høy stigning av kolesterol etter at han begynte med lavkarbo. Legen sa at dersom ikke kolesterolet går ned, så må vi revurdere hele lavkarbokuren

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-09-13, 22:10   #63
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Søk på kolesterol her inne. Det er ikke uvanlig at det går litt opp, før det går ned igjen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-09-13, 22:20   #64
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Blodprøver viser at junior har hatt høy stigning av kolesterol etter at han begynte med lavkarbo. Legen sa at dersom ikke kolesterolet går ned, så må vi revurdere hele lavkarbokuren

Det bør revurderes når han har vært stabil i et halvt år, sies det. Ikke uvanlig at kolesterolet forbigående går opp mens vekta går ned.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 14:40   #65
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Blodprøver viser at junior har hatt høy stigning av kolesterol etter at han begynte med lavkarbo. Legen sa at dersom ikke kolesterolet går ned, så må vi revurdere hele lavkarbokuren

Det sa min lege også. Jeg valgte å ikke høre på henne og fortsatt med lavkarbo, og ett år senere var blodtrykk og kolesterol bedre enn noengang. Det frigis mye rart når man forbrenner gammelt kroppsfett, ikke noe å bry seg med i den store sammenhengen....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 23:08   #66
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Jeg har redusert på fettmengden i junior sin diett så får vi se om kolesterolet går ned. Bort med fløte og bacon i hverdagen rett og slett.
Nytt 10 tall på vekta i dag. 89 kg. Startvekt var 104

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 20:22   #67
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Jeg har redusert på fettmengden i junior sin diett så får vi se om kolesterolet går ned. Bort med fløte og bacon i hverdagen rett og slett.
Nytt 10 tall på vekta i dag. 89 kg. Startvekt var 104

For det? Det finnes ikke bevis for at dette øker kolesterolet. Som flere her sier, kolesterolet øker fordi kroppen forbrenner fett.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 22:25   #68
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Skader uansett ikke å kvitte seg med fløte og bacon i hverdagen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 22:28   #69
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Skader uansett ikke å kvitte seg med fløte og bacon i hverdagen.

Hvorfor er det skadelig å innta naturlig mat man blir mett av? Fløte bør for endel begrenses pga melkesukkeret, men bacon??

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 09:45   #70
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor er det skadelig å innta naturlig mat man blir mett av? Fløte bør for endel begrenses pga melkesukkeret, men bacon??

Den type salt som er i bacon er ikke vanlig salt. Det er et type salt en bør begrense.

Jeg er ikke redd for metta fett og kolesterol, her har legene tynt grunnlag for å være redd for slike ting. Jeg er MYE mere redd plantefett med mye omega6 og misforhold mellom omega 6 og omega 3, ergo jeg prøver å unngå mandler, mandelmel mm og heller bruke kokosolje, kokosmel, valnøtter når jeg spiser nøtter, chiafrø heller enn solsikkefrø osv..
Men masse fløte = mye karber fra melkesukker og melkeprotein har i flere tilfieller vist seg å øke insulinutskillelse like mye som hvetemel.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 10:55   #71
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Den type salt som er i bacon er ikke vanlig salt. Det er et type salt en bør begrense.

What? Virker forskjellig type salt forskjellig? Kan du si noe mer om det?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 11:28   #72
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

What? Virker forskjellig type salt forskjellig? Kan du si noe mer om det?

Uten at jeg har veldig god på dette, så er nitritt ( natriumnitritt mm) mistenkt for å være kreftfremkallende og giftig. Nitritt tilsettet feks kjøttpålegg, bacon mm. Men det går visst an å kjøpe produkter uten. Jeg bare unngår for mye av det.


http://www.familieoghelse.no/helse-v...sthold/nitritt

http://aktivtrening.com/kosthold/kos...pp-kjottpalegg

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 22:45   #73
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilken retning?

Hmm. Dette var virkelig tankevekkende.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 22:56   #74
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Det finnes nitritt-fritt bacon, da - fra grøstad gris, i alle fall. Litt dyrere, men sikkert en god investering om det går mye bacon!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 23:57   #75
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken retning?

Har du prøvd å lage Nannahs knekkebrød til han, Dolsi? Og sesam-og mandelmelskjeks ?

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken retning? Makronelle77 Lavkarbo generelt 4 21-11-11 15:10
hvilken retning? hekas Spørsmål og svar 2 14-02-11 16:29
Ny og usikker på hvilken retning jeg tilhører.. Mari :D Spørsmål og svar 1 31-01-11 17:29
Hvilken retning skal en velge? premo Lavkarbo generelt 3 02-05-10 23:08
Hvilken retning bør jeg ta? Butterfly82 Spørsmål og svar 1 04-02-10 23:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no