Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Ferdig med induksjon - gått opp siste uken!?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-06, 11:28   #1
Fisken
Medlem
 
Fisken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 52
Innlegg: 168
Fisken er ny på veien
Question

Ferdig med induksjon - gått opp siste uken!?

Grrr..... Er litt sur nå, for etter 14 dager på induksjon opplever jeg at etter å ha gått ned 2.5 kg første uka - har 0,7 kg kommet på igjen uke nr 2. Tilsammen har jeg gått ned 1,8 kg noe som jo er bra og ikke så langt unna de 10% man kan forvente (skal ned ca 20 kg), men jeg skal da ikke øke vekten. Testet med ketosestix senest i går, og jeg er da i ketose, men blir jo litt bekymret for at jeg gjør noe feil og går opp i vekt...
Har vekt som måler fettprosent, men har lagt lite vekt på den tidligere da jeg ikke regner den som spesielt pålitelig (hvordan måler man fettprosent via fotsålene??), men har lagt merke til at nummeret er lavere nå enn før. Likevel- jeg likte dårlig at jeg angivelig skal ha blitt tyngre...
Er det andre her som har opplevd det samme, at vekten har økt under induksjon?

__________________


Fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-06, 15:06   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig med induksjon - gått opp siste uken!?

Det er en grunn til at Atkins sier man ikke skal veie seg de to første ukene.....

Den første uka forsvinner det en del vann. Det er altså IKKE 2.5 kg fett som finner veien ut. Det du kan regne med er at vekta stabiliserer seg, dvs. at du har tatt av 1.8 kg er et mer reelt vekttap. Og at du sannsynligvis ikke vil ta av mer enn 0.5 - 1 kg pr uker fremover. Det er en perfekt fart å ta av i. Kropp & hud følger med. Du gjør iallefall ikke noe galt !

Har du spist noe saltholdig er det lett gjort at vekta varierer fra dag til dag. Anbefaler absolutt ikke at du veier deg hver dag. Det er en kilde til frustrasjon. En gang pr uke er mer enn nok

....og vekta di har jo slett ikke gått opp under induksjonen... den har jo gått ned 1,8 kg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-03-06, 10:15   #3
Fisken
Medlem
 
Fisken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 52
Innlegg: 168
Fisken er ny på veien

Sv: Ferdig med induksjon - gått opp siste uken!?

Så var det vel bare vann eller noe likevel, gikk på vekta idag, og da var det plutselig forsvunnet over en kg fra i går (jeg drakk mye vann i går - med vann skal vann fordrives...). Nå er det slutt på daglig veiing. Kanskje bare hver 14. dag hvis jeg klarer.

__________________


Fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-03-06, 10:56   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig med induksjon - gått opp siste uken!?

Så flott da ! Nå har du iallefall fått bevist at det å veie seg hver dag ikke er så lurt for psyken !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-03-06, 13:12   #5
Fisken
Medlem
 
Fisken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 52
Innlegg: 168
Fisken er ny på veien

Sv: Ferdig med induksjon - gått opp siste uken!?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Så flott da ! Nå har du iallefall fått bevist at det å veie seg hver dag ikke er så lurt for psyken !

Tusen takk for oppmuntring, og nei - nå skal ikke vekta få bestemme dagsformen, det er så slitsomt.

Tror nok jeg skal være fornøyd med induksjonen og så smått øke litt på karbohydratene så jeg ikke får helt karbefobi. 3 kg på to uker er jeg kjempefornøyd med!! Synes nesten jeg merker det litt på kroppen også.

__________________


Fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 17:01
Må jeg kjøpe boka / Spørsmål om induksjon Nille Induksjonen 6 16-01-05 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no