Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Cream Cheese Muffins

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-09, 12:46   #1
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Cream Cheese Muffins

Fikk denne oppskriften av en venninne, og nå står de i ovnen.

2 pk philidelphia ost,
2 egg,
1/2 tsk vanilje sukker,
2 spiseskjeer splenda (kan sløyfes).
Myk osten 40 sekunder i micro`n, bland alt sammen og hell over i muffins former. Ca 12 stk. Strø på kanel og sett dem 20 minutter i oven på 175 grader.
Gode varme, men kan settes i kjøleskapet og er enda bedre kalde. Som mini ostekaker:-)


Jeg hadde ikke Philadelphiaost, så jeg brukte 2 pakker med Tine Kremost i stedet. Siden disse pakkene er mindre brukte jeg kun ett egg og en ss Splenda. Vaniljesukkeret byttet jeg ut med ca 20 vaniljeessensdråper.
Jeg fikk 4 stk i muffinsbrett.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 23:25   #2
LorelaiLeigh
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Utti huttuheita
Alder: 37
Innlegg: 68
LorelaiLeigh er ny på veien

Sv: Cream Cheese Muffins

åå,disse hørtes kjempegode ut. Hva spiser du de som? Snacks eller noe annet?

LorelaiLeigh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 00:51   #3
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Cream Cheese Muffins

Jeg spiser hva som helst når som helst når jeg er sulten. :knegg: Siden jeg lagde de har jeg spist en hver dag som en del av frokosten.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 01:24   #4
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Cream Cheese Muffins

Hm...dette må testes ut jah

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 20:10   #5
Sua83
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 22
Sua83 er på en erverdig vei

Sv: Cream Cheese Muffins

hvor mange karbo er det i denne oppskriften?

__________________
Sua83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:36   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Cream Cheese Muffins

Åh, det var godt. Skal prøve å strø over litt hakkede nøtter neste gang.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 18:16   #7
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Cream Cheese Muffins

Skal prøves

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:23   #8
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Cream Cheese Muffins

Har et brett med disse i ovnen nå. Skal bli spennende å smake. Kan se for meg at en slik er et perfekt mellommåltid på jobben.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 14:21   #9
Aud Jorun
Juniormedlem
 
Aud Jorun sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 65
Innlegg: 22
Aud Jorun er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Cream Cheese Muffins

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Fikk denne oppskriften av en venninne, og nå står de i ovnen.

2 pk philidelphia ost,
2 egg,
1/2 tsk vanilje sukker,
2 spiseskjeer splenda (kan sløyfes).
Myk osten 40 sekunder i micro`n, bland alt sammen og hell over i muffins former. Ca 12 stk. Strø på kanel og sett dem 20 minutter i oven på 175 grader.
Gode varme, men kan settes i kjøleskapet og er enda bedre kalde. Som mini ostekaker:-)


Jeg hadde ikke Philadelphiaost, så jeg brukte 2 pakker med Tine Kremost i stedet. Siden disse pakkene er mindre brukte jeg kun ett egg og en ss Splenda. Vaniljesukkeret byttet jeg ut med ca 20 vaniljeessensdråper.
Jeg fikk 4 stk i muffinsbrett.

Nå har eg laga desse, men med Philadelphiaost med urter og kvitløk og da uten søtning og vanilje. Kunn egg og ost.
Lagde halv porsjon sidan det var første gangen.
Så fort var det å ete opp ei eske Philadelphiaost....
Dei vart nydelige.
Med litt pynt av eit eller anna er dei perfekt som forrett.

__________________


Aud Jorun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 18:01   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Cream Cheese Muffins

Dytter opp denne tråden. Disse mini ostekakene er helt fantastiske!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 18:42   #11
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Cream Cheese Muffins

Takk for dytten Imse, denne skal prøves i kveld

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 19:12   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Cream Cheese Muffins

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Dytter opp denne tråden. Disse mini ostekakene er helt fantastiske!

Har du laget begge variantene?
Jeg fundere på å lage den salte i kveld...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 19:16   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Cream Cheese Muffins

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Har du laget begge variantene?
Jeg fundere på å lage den salte i kveld...

Nei, kun orginalen med søtt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 19:47   #14
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Cream Cheese Muffins

Denne har eg ikkje sett før no. Takk, Imse!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 00:10   #15
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Cream Cheese Muffins

Mmmmmm desse var rågode varme, og kalde..... rett og slett nyyydelige

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 00:13   #16
Becky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 149
Becky er på en erverdig vei

Sv: Cream Cheese Muffins

Mye kremost! Hvordan smaker disse da? Omelettaktig eller mer som ostekakefyll? Vurderes til frokost/lunsj i morgen...

__________________


Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 00:15   #17
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Cream Cheese Muffins

Eg vart litt skuffa etter at eg smakte dei varme, det vart på eit vis halvstørkna rømmegraut (det kan godt hende det er eg som er rar, altså!)

Men takk for at de skreiv om kjøleskap, for etter ei natt der hadde dei sett seg, og då var dei rett så gode!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 00:27   #18
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Cream Cheese Muffins

Eg syns dei va gode varme eg Men kalde var dei absolutt best
Og Becky: for meg var dette kos og ikkje frokost.
Dei smakte ikkje omelett nei, og når dei var kalde hadde dei kakekonsistens.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 00:31   #19
Becky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 149
Becky er på en erverdig vei

Sv: Cream Cheese Muffins

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Eg syns dei va gode varme eg Men kalde var dei absolutt best
Og Becky: for meg var dette kos og ikkje frokost.
Dei smakte ikkje omelett nei, og når dei var kalde hadde dei kakekonsistens.

Takk, får prøve meg på dem i morgen.
De gangene jeg lager meg lavkarbokaker, så spiser jeg det i stedet for et måltid (så lenge det inneholder godt med fett og noe proteiner). Ellers blir det for mye mat på en dag for min del.

__________________


Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 00:38   #20
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Cream Cheese Muffins

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Eg syns dei va gode varme eg Men kalde var dei absolutt best
Og Becky: for meg var dette kos og ikkje frokost.
Dei smakte ikkje omelett nei, og når dei var kalde hadde dei kakekonsistens.

Det var noko med konsistensen, trur eg. Smaken var bra, men dei var litt "blaut eggerøre-aktig" for min del. Mine vart litt for søte etter min smak. Prøvde sukrin + i dei, har ikkje brukt det før. Ikkje heilt frukostmat sidan dei vart litt for søte, men eg skal då greie å ete dei opp!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 00:50   #21
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Cream Cheese Muffins

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Det var noko med konsistensen, trur eg. Smaken var bra, men dei var litt "blaut eggerøre-aktig" for min del. Mine vart litt for søte etter min smak. Prøvde sukrin + i dei, har ikkje brukt det før. Ikkje heilt frukostmat sidan dei vart litt for søte, men eg skal då greie å ete dei opp!

Eg brukte steviosa som søting, brukte 7-8 g. So hadde eg oppå varmt, nylaga jordbærsyltetøy

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 07:09   #22
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Cream Cheese Muffins

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Eg brukte steviosa som søting, brukte 7-8 g. So hadde eg oppå varmt, nylaga jordbærsyltetøy

Hm, ikkje dumt, lyt prøve det! Kanelen gav som sagt grautassosiasjonar.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 08:11   #23
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Cream Cheese Muffins

Opprinnelig lagt inn av Becky, her.

Mye kremost! Hvordan smaker disse da? Omelettaktig eller mer som ostekakefyll? Vurderes til frokost/lunsj i morgen...

Som ostekakefyll selvsagt, det er jo amerikansk ostekake i muffinsformer. Derfor må de også stå i kjøleskap til de er helt kalde. Veldig gode med en kladd krem og litt bringebær.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 01:19   #24
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Cream Cheese Muffins

Disse høres spennende ut! Ligner på en ostekake med cottage cheese jeg brukte å bake før. Denne må prøves ut!

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 14:17   #25
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Cream Cheese Muffins

Det er i grunn amerikansk ostekake uten bunn.

Svensk ostekake inneholder egg, fløte og cottage cheese( ligger oppskrift her inne et sted). Svensk ostekake er himmelsk godt!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nutty Cheese Muffins Nille Bakst 105 11-08-19 12:02
Cookies 'n Cream Iskrem Iset Kake/dessert og snacks 41 24-03-11 14:41
Nutty Cheese Muffins Nille Bakst 63 11-08-09 15:23
Nutty Cheese Muffins Nille Bakst 58 15-04-07 15:50
Irish Cream & Irish Caffe guro Smoothies / drikke 1 20-06-04 20:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no