Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ekstrem vannlating, tørste, avgiftning

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-08, 05:28   #1
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Ekstrem vannlating, tørste, avgiftning

Har nå tilbakelagt første døgn på lavkarbo, og det melder seg noen spørsmål...:

Er det normalt å tisse EKSTREMT mye den første tiden? Har knapt sovet i natt fordi jeg må tisse omtrent hvert 10.-15. min. Har riktignok drukket en del mer vann enn vanlig, hvilket fører meg over på neste spørsmål:

Tørster man mer på et lavkarbo kosthold? Er helt ørken i halsen bare kort tid etter jeg har drukket et stort glass vann.

Kan man få "avgiftningssymptomer" som hjertebank, skjelvenhet, oppblåst mage, sviende følelse i kroppen etc ved overgang til lavkarbo? Kjennes ut som jeg har vært på fylla i 2 uker i strekk (hvilket er samme reaksjon jeg får hvis jeg spiser brødmat, snop etc).

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 08:54   #2
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Ekstrem vannlating, tørste, avgiftning

Ja, det er normalt å tisse v e l d i g mye de første par dagene. Det er kroppen som slipper vannet karbohydratene dine binder!

Jeg er nok mer tørst på dette kostholdet, helt klart. Tror det er veldig individuelt det også

"Avgiftningssymptomer" kan nok oppstå, jeg ble svimmel, tung i hodet, treg i kroppen og "rar" i kroppen ved overgang til ketose, jeg følte meg også fyllesjuk ja!

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 09:19   #3
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Ekstrem vannlating, tørste, avgiftning

Godt å høre det er vanlig! Føler meg like dårlig som jeg pleier å være etter "karbo-orgie", - har ufattelig lyst på SUKKER, men nå har jeg hentet fram stålviljen og ikke fa.. om jeg skal sprekke! Har jeg klart å slutte å røyke skal jeg klare meg uten sukker og! På sett og vis føles det litt riktig med "avgiftningssymptomer" - det tilsier jo at det skjer noe i kroppen, og det allerede etter et døgn!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 09:22   #4
karbolia
Medlem
 
karbolia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 355
karbolia er ny på veien

Sv: Ekstrem vannlating, tørste, avgiftning

Du bør være ferdig med å drikke det vannet du skal drikke i løpet av en dag innen klokken 18.00... da løper du ikke på do hele natten...

__________________
Hemmelige sjokoladedrømmer
uke 1: - 3,4 uke 4: -3,2
uke 2: - 3,6 uke 5: -3,8
uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 09:28   #5
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Ekstrem vannlating, tørste, avgiftning

Opprinnelig lagt inn av karbolia, her.

Du bør være ferdig med å drikke det vannet du skal drikke i løpet av en dag innen klokken 18.00... da løper du ikke på do hele natten...

Jeg ammer, så vann må jeg ha HELE døgnet. Men siden igår har jeg tørstet helt ekstremt mye, også i natt, så det har gått vekselvis i vanndrikking, tissing, amming, mer vann osv.. Håper virkelig det roer seg litt etter hvert. Satser på det er kroppen som vil kvitte seg med all giften jeg har lagret opp gjennom uhorvelige mengder med karbohydrater

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 10:10   #6
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Ekstrem vannlating, tørste, avgiftning

Jeg drakk og tisset mye de første døgna jeg også. Det har roet seg. Men om jeg ikke er flink til å drikke nok vann noen dager - blir jeg igjen veldig tørst og drikker ekstra mye og tisser ekstra mye igjen. Akkurat som om jeg har samlet litt mye skitt om jeg ikke får i meg nok vann til å rense det ut, og så sier kroppen i fra. Og fikser det når den får det vannet den vil ha.
Kroppen søker en balanse, når vi klarer å høre hva den ber om vanskelig lytte og læreforhold. Vi er jo ganske opplært til å høre/lese hva som er sunt og rett for kroppen. Ikke høre på den. Den har jo også blitt forvirret av hvordan vi har behandlet den i mange år - i alle fall min. Driver og blir bedre venner med kroppen min jeg

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 10:26   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Ekstrem vannlating, tørste, avgiftning

som andre har sagt, Dette er helt vanlig.

men hvis du fullammer er ikke ketose anbefalt

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 14:09   #8
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Ekstrem vannlating, tørste, avgiftning

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

som andre har sagt, Dette er helt vanlig.

men hvis du fullammer er ikke ketose anbefalt

Man blir jammen passet godt på her inne

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 14:47   #9
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Ekstrem vannlating, tørste, avgiftning

klart det... når man spør får man svar

også påpeker jeg litt for at ANDRE i din situasjon som leser tråden ikke skal tro det er anbefalt å være i ketose når man fullammer
Vil helst at de gode rådene skal synes

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 14:49   #10
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Ekstrem vannlating, tørste, avgiftning

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

klart det... når man spør får man svar

også påpeker jeg litt for at ANDRE i din situasjon som leser tråden ikke skal tro det er anbefalt å være i ketose når man fullammer
Vil helst at de gode rådene skal synes

Fin du Distrea

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 21:35   #11
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Ekstrem vannlating, tørste, avgiftning

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Godt å høre det er vanlig! Føler meg like dårlig som jeg pleier å være etter "karbo-orgie", - har ufattelig lyst på SUKKER, men nå har jeg hentet fram stålviljen og ikke fa.. om jeg skal sprekke! Har jeg klart å slutte å røyke skal jeg klare meg uten sukker og! På sett og vis føles det litt riktig med "avgiftningssymptomer" - det tilsier jo at det skjer noe i kroppen, og det allerede etter et døgn!

Hei!
Ville bare si at jeg har vært ca 2 mnd på lavkarbo nå. I starten gikk blodsukkeret opp og ned som jojo og jeg hadde veldig søtbehov!...for min del ble det viktig(og er det fremdeles!) viktig å få i meg noe søtt. Jeg hadde nok sprukket hvis jeg hadde nektet kroppen dette behovet. Men jeg har ikke spist SUKKER, men erstattet det med andre søte varer. Jeg passer på å ha noe i kjøleskapet jeg kan få i meg raskt. Særlig etter middag må jeg ha dessert. Jeg pleier å ha sukkerfri marsipan, krem og bær/frukt...bruker litt fruktose/sukrin, agave etc...viktigste er at det har lav GI.
Jeg opplever MYE utrensing. Tørster mye, magen står som ballong(blitt bedre nå), mer/vondere kroppslukt, forvirring, tretthet, hodepine, sulten hele tiden(bedre med det nå), kvalme etc..
Og det ser ikke ut til å stoppe ennå...Jeg regner kanskje med 1-2 år før jeg kan regne meg som frisk?..er visst mye shit som skal ut

LYKKE TIL!

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 08:37   #12
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Ekstrem vannlating, tørste, avgiftning

Opprinnelig lagt inn av Elisabeth33, her.

Hei!
Ville bare si at jeg har vært ca 2 mnd på lavkarbo nå. I starten gikk blodsukkeret opp og ned som jojo og jeg hadde veldig søtbehov!...for min del ble det viktig(og er det fremdeles!) viktig å få i meg noe søtt. Jeg hadde nok sprukket hvis jeg hadde nektet kroppen dette behovet. Men jeg har ikke spist SUKKER, men erstattet det med andre søte varer. Jeg passer på å ha noe i kjøleskapet jeg kan få i meg raskt. Særlig etter middag må jeg ha dessert. Jeg pleier å ha sukkerfri marsipan, krem og bær/frukt...bruker litt fruktose/sukrin, agave etc...viktigste er at det har lav GI.
Jeg opplever MYE utrensing. Tørster mye, magen står som ballong(blitt bedre nå), mer/vondere kroppslukt, forvirring, tretthet, hodepine, sulten hele tiden(bedre med det nå), kvalme etc..
Og det ser ikke ut til å stoppe ennå...Jeg regner kanskje med 1-2 år før jeg kan regne meg som frisk?..er visst mye shit som skal ut

LYKKE TIL!

Ja, jeg må også ha noe søtt i ny og ne - frukt i begrensede mengder og en god del bær. Jeg opplever også - i tillegg til det som er nevnt - å gå på do (2) ektremt mye. Er ikke løs i magen, men kan altså gå inntil 6 ganger for dagen. What comes out står liksom ikke i forhold til hva som går inn, om du skjønner Kan kroppen virkelig lagre så mye avfall?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tørste pga lavkarbo? Nynne Lavkarbo generelt 5 07-03-08 14:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no