Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Vaniljefudge (myke karameller)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-10, 22:07   #26
Tulipa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sør-Troms
Innlegg: 18
Tulipa er på en erverdig vei

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Åh herlighet!
Disse skal prøves. Fant heller ikke vaniljepulver i den linken. Får jeg kjøpr det på helsekost?

__________________



Tulipa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten- deretter lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 22:40   #27
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 22:47   #28
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Jeg kjøpte vaniljepulver senest i dag, faktisk, på helsekostbutikken Life på Solsiden (Trondheim). De hadde det også på Meny på Lade den først gangen jeg kjøpte vaniljepulver, så om de ikke har det er det sikkert mulig å be dem om å ta det inn. Her er et bilde:



(Kilde: www.mundoecologico.es)

Når jeg kjøpte det på helsekosten i dag kostet det 65 kroner, men jeg vil heller bruke såpass mye på "the real deal", enn å bruke vaniljeessens, som egentlig ikke burde få lov til å ha "vanilje" i navnet...

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 07:15   #29
cillesnuppa
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 123
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Takk for at dere svarer, damer! Sukrin og vaniljepulver fås også kjøpt på www.funksjonellmat.no. Plastfolie tåler det, men jeg lar den avkjøle seg litt først. Gerd; så hyggelig at du likte det! Da føler jeg at karamellene har fått godkjentstempel! Her er link til vaniljepulver på Gojiking: http://www.gojiking.co.uk/shop/index...9ruh7lqjdhp5k3

__________________
Min blogg: www.fristendelavkarbo.wordpress.com
cillesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 07:31   #30
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Dette mååååå bare prøves. Tusen takk.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 08:24   #31
LouLou
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Tusen takk for svar.Og takk for linken til Funksjonell mat.Her skal det handles

  Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 09:23   #32
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Er det ikke bare å kjøpe vanlig vaniljepulver fra butikken dvs. de som som regel står ved siden av bakepulverboksene?

Koke med eller uten lokk på gryta? Ingen avkjølende sukrin effekt når man spiser det?

Mvh
BiggieS


Sist redigert av Biggie Small : 17-11-10 kl 09:30.
Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 09:26   #33
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

tviler på at vanlig vaniljesukker vil gi nok smak. Det er jo bare sukker med litt vanilje (eller vannilin for alt jeg veit) i. Og de fleste her inne skyr vel sukker som pesten selv om det ikke er store mengden som skal til! *fnis*

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 09:37   #34
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Jaha, her skal det kokes på lørdag. Prosjekt "mindre sukker til hele familien" får en kickstart.

Jeg trur ungene blir begeistret - lage godteriet selv på kjøkkenet!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 09:39   #35
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Gubbe likte de.
T.o.m. vesla som egentlig ikke liker karameller syns de var gode

BiggiSmall:

Koke uten lokk.
Vaniljepulver gir mer ekte smak, syns jeg. Og det er sukrinmelis i tillegg så det blir søtt nok

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 09:41   #36
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Hvor kjøper dere sukrinmelis? Er det noen mulighet å få kjøpt det på butikken eller i helsekost? Eller er det noe som må bestilles på nett?

Lyst til å prøve disse i dag. Nam nam

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 09:44   #37
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Helsekost har i alle fall, ellers så er det flere nettsteder som selger - f.eks. www.okosjokolade.no

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 09:47   #38
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Her i Oladalen har de på Meny

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:22   #39
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Er det ikke bare å kjøpe vanlig vaniljepulver fra butikken dvs. de som som regel står ved siden av bakepulverboksene?

Mvh
BiggieS

Nå er det vaniljepulveret i samme klasse som vaniljeessensen. Sakset fra www.sanabona.no:

"Til sammenlikning: vaniljesukker = sukker (melis) og 1-3 % kunstig vaniljearoma, vanillin. Enkelte typer vaniljesukker inneholder også mindre mengder med klumpforebyggende middel som for eksempel maisstivelse. Sana Bona ekte rå vanilje = malte vaniljestenger."

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 12:16   #40
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Nå vet jeg hva jeg skal ha som julegodis! Wuhuu. Nesten så jeg må sniklage litt til helgen

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 12:51   #41
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Fader heller, jeg blir så veldig grinete av at jeg ikke fikk det til. Ut på kjøkkenet for å prøve en gang til. Denne gangen skal jeg prøve å koke på enda svakere varme og gi meg litt før!

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 14:58   #42
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Må nesten spørre om det samme som han over her ett sted. Merker man noe til den "kalde" smaken som sukrin gir, i disse??

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 15:17   #43
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Syns ikke det var kald smak.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 15:19   #44
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Fader heller, jeg blir så veldig grinete av at jeg ikke fikk det til. Ut på kjøkkenet for å prøve en gang til. Denne gangen skal jeg prøve å koke på enda svakere varme og gi meg litt før!

åssen gikk det? ble det noe fart på kjøket idag?

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 15:22   #45
Minsten
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 57
Minsten er på en erverdig vei

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Hmm.. Mine ble heller ikke noe særlig bra, kokte det i godt over en time, svak varme, uten lokk, og rørte bare litt av og til, men allikevel så sprakk de, og fargen ble lys lys brun, og det så ikke ut som karamell. Men de smakte godt da Jeg tok dem nok av litt tidlig kanskje, for etter andre gangen jeg prøvde var jeg redd de kom til å sprekke.
Men jeg prøver meg igjen jeg, for jeg har tro på at dissa blir kanonbra til jul!
Takk for oppskrift!

Minsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 15:35   #46
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Liker sier jeg bare- må testes

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 15:54   #47
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

åssen gikk det? ble det noe fart på kjøket idag?

Jepp, fart blei det og jeg fikk det til, men jeg syns ikke det var SÅ godt akkurat. Syns det blir for tamt på en måte Litt vel mye smør smak. Kjenner at det hadde vært helt konge å helle oppi masse geitost! Det hadde vært smaken sin det Lurer på hvordan Gerd har tenkt å få til lakris smaken? Eller hvordan det hadde vært med sjokolade smak.

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 15:57   #48
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Jepp, fart blei det og jeg fikk det til, men jeg syns ikke det var SÅ godt akkurat. Syns det blir for tamt på en måte Litt vel mye smør smak. Kjenner at det hadde vært helt konge å helle oppi masse geitost! Det hadde vært smaken sin det Lurer på hvordan Gerd har tenkt å få til lakris smaken? Eller hvordan det hadde vært med sjokolade smak.

Da har du i mindre smør, og mer vaniljepulver

jeg driver og forsker med sjokoladesmak nå

Når det gjelder lakrisen, tenkte jeg anis.... Men skal innom helsekost i morra og spørre om de har lakrispulver ...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 16:03   #49
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Det hørtes spennende ut, gleder meg til å høre resultatet

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 16:27   #50
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Da har jeg vært på helsekosten og kjøpt vaniljepulver
Måtte innom Kiwi og kjøpe en ekstra pakke fløte også, just in case!!

Må bare få unna litt her hjemme nå, også skal det kokes!!

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Myke sponplater Sandrine Bakst 6 24-05-04 17:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no