Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Puls 11.mai 2009

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-09, 09:35   #1
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av
Angry

Puls 11.mai 2009

Så puls i går, både sendingene kl 1930/2130 og leste nettmøtet.
Blir så provosert av hun Ellen B. Pedersen når hun forsvarer at diabetes 2-pasienter fortsatt skal spise høykarbo-mat . Det samme gjelder også Kristian Midthjell som sitter i ernæringsrådet når han sier at de nå jobber med å komme fram til nye kostholdsråd, men at det i veldig stor grad vil være de samme rådene som vi har i dag. ER DE HELT BORTREIST!!!! Virker ikke som om de er villig til å tenke i retning av at de endringene vi har hatt i kostholdet de siste 20 årene (lett-produkter, mer stivelse og sukker) har vært med på å øke antallet med diabetes og andre kostholdsrelaterte sykdommer. Slik jeg oppfattet det er den viktigste faktoren i deres øyne at vi ikke beveger oss nok. Ikke er det noen interesse for å gå i dybden på den forskning som er gjort i forhold til lavkarbo heller

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 09:55   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Puls 11.mai 2009

Ja, de er helt bortreist. Og at de ikke skjønner at rådene er helt på jordet er utrolig. Ja,da, diabetes 2 pasienter skal regne ut hvor mye karber det er i måltidene og sette insulin deretter... Man kan jo ikke spise mat som ikke rikker blodsukkeret altså.... SKjønner de ikke hvor dumt de høres ut? Å forebygge er jo bedre enn å slukke branner hele tiden. Og når man må holde blodsukkeret i sjakk med insulin, da burde det jo også ringe en bjelle om hvorfor folk får diabetes 2... Men nei da, det gjør det ikke.

og den anbefalingen om 5 om dagen har jo ført til at mange uvitende foreldre faktisk gir ungene 5 frukter om dagen! Ingen av mine barn får så mye sukker om dagen. Maks en frukt. Og de spiser ikke så mye frukt, de spiser grønnsaker, jeg gidder faktisk ikke å presse frukt på de.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 10:41   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Puls 11.mai 2009

Jeg så bare litt av den paneldebatten på Nrk2, men jeg må si jeg var imponert over Fedon som klarte å forholde seg så rolig til slikt sprøyt (selv om blodårene formelig bankelt utenpå tinningene hans et par ganger der...) Det værste var forøvrig programlederens forsøk på å framstille det Finn Bjelke hadde gjort som noe som var komplett ugjennomførbart for en vanlig person.....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 12:40   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Puls 11.mai 2009

Diabetes-anbefalinger
Gro - Askøy: 11.05.2009 kl 20:00
Hvorfor blir vi med diabetes 2 anbefalt å spise relativt store mengder med karbohydrater og små mengder med fett?

Ellen B.Pedersen:
Fordi diabetikere bør følge de samme kostrådene som befolkningen ellers

Den utalelsen der burde bli straffet!!Hardt!!!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar

Emneord
ernæring, puls


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høy puls / Hjertebank lokkebiff Fysisk og mental helse 15 18-05-11 01:58
Hvor høy puls er best under trening? benam Trening 12 09-04-09 20:31
Hjertebank/urytmisk puls? Impulsiw Spørsmål og svar 10 10-12-08 17:45
NRK puls i dag ... (Om dia2) Impulsiw Spørsmål og svar 11 13-11-08 00:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no