Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Skal jeg prøve igjen?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-09, 20:49   #1
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien
Unhappy

Skal jeg prøve igjen?

Nå er jeg her inne igjen, sist gang var i januar.... men holder jo aldri ut lenge nok til at jeg mister noen kilo! Sitter og propper i meg smågodt, gråter , og er SKIKKELIG sint på meg selv! (jeg er et ganske så patetisk syn akkurat nå...)
Vet ikke hvordan jeg skal klare å holde meg til lavkarbo, kaloritelling, pulverkur etc etc. Prøver igjen og igjen og igje, men ender opp slik som jeg sitter nå, STAPPER i meg smågodt og gråter og veldig deppa. Hater meg selv, faktisk. Høres ganske fælt ut, men sant. (Hater kroppen min altså, ikke resten
Skal jeg virkelig prøve Atkins igjen? Blir vel bare nok en nedtur...
Trenger noen som kan trylle og hjelpe meg til å klare dette!!!

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 21:00   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bu-huuu! Skal jeg prøve IGJEN??

Opprinnelig lagt inn av matitt, her.

Nå er jeg her inne igjen, sist gang var i januar.... men holder jo aldri ut lenge nok til at jeg mister noen kilo! Sitter og propper i meg smågodt, gråter , og er SKIKKELIG sint på meg selv! (jeg er et ganske så patetisk syn akkurat nå...)
Vet ikke hvordan jeg skal klare å holde meg til lavkarbo, kaloritelling, pulverkur etc etc. Prøver igjen og igjen og igje, men ender opp slik som jeg sitter nå, STAPPER i meg smågodt og gråter og veldig deppa. Hater meg selv, faktisk. Høres ganske fælt ut, men sant. (Hater kroppen min altså, ikke resten
Skal jeg virkelig prøve Atkins igjen? Blir vel bare nok en nedtur...
Trenger noen som kan trylle og hjelpe meg til å klare dette!!!

Kanskje du trenger en psykolog eller noen andre å snakke med i første omgang???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 21:11   #3
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Bu-huuu! Skal jeg prøve IGJEN??

Opprinnelig lagt inn av matitt, her.

Nå er jeg her inne igjen, sist gang var i januar.... men holder jo aldri ut lenge nok til at jeg mister noen kilo! Sitter og propper i meg smågodt, gråter , og er SKIKKELIG sint på meg selv! (jeg er et ganske så patetisk syn akkurat nå...)
Vet ikke hvordan jeg skal klare å holde meg til lavkarbo, kaloritelling, pulverkur etc etc. Prøver igjen og igjen og igje, men ender opp slik som jeg sitter nå, STAPPER i meg smågodt og gråter og veldig deppa. Hater meg selv, faktisk. Høres ganske fælt ut, men sant. (Hater kroppen min altså, ikke resten
Skal jeg virkelig prøve Atkins igjen? Blir vel bare nok en nedtur...
Trenger noen som kan trylle og hjelpe meg til å klare dette!!!

Føler med deg ,vi er nok mange som har det som deg
jeg blant annet , har slanket på meg 7-8 kilo siden august, så bunaden kom på med et nødskrik , måtte ha hjelp av nabon for og få den på meg
har klart meg bra en uke nå , men i dag sprakk jeg ,,igjen ,,hadde noen salte kjeks ,joda de smakte himmelsk, de første ,men resten kunne jeg spart meg
men jeg og du, vi prøver igjen

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 21:12   #4
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Bu-huuu! Skal jeg prøve IGJEN??

Oj, hmmm...kanskje det??
Men, da har jeg kanskje fått ting til å høres litt verre ut enn det er
Jeg er bare så uendelig lei av at jeg ALDRI klarer å motstå en eneste fristelse, jeg har ALLTID lyst på snop, og jeg legger jo bare på meg!! Uansett hvor bestemt jeg er når jeg begynner på en kur, så klarer jeg bare IKKE å holde meg til den! Tror jeg er sjokoholiker, i ordets mest alvorlige mening!
Har tatt av 6 kg, men dette har jeg brukt ca 8 mndr på. Og det er nok takket være Elixia at jeg har klart det, for har spist mye godis gitt!!

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 21:13   #5
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Bu-huuu! Skal jeg prøve IGJEN??

Ååå, Arkine, takk for hyggelig mld! Ja, SKAL vi prøve igjen, IGJEN?? Ikke noe annet å gjøre tror jeg

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 22:02   #6
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Bu-huuu! Skal jeg prøve IGJEN??

Opprinnelig lagt inn av matitt, her.

Ååå, Arkine, takk for hyggelig mld! Ja, SKAL vi prøve igjen, IGJEN?? Ikke noe annet å gjøre tror jeg

ja prøver igjen og heldigvis nå i kveld så ble det med de kjeksene, er på god vei igjen,,suget etter noe godt er så og si borte for i kveld og for resten av livet ,,hehe

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 10:24   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skal jeg prøve igjen?

Opprinnelig lagt inn av matitt, her.

Blir vel bare nok en nedtur...

Hvis du forteller deg selv det, så har det allerede blitt det. For da vet hodet ditt at det er lov å skeie ut. Det høres vanskelig ut, men man må bare snu tankegangen til å tro på at man greier det. Og da må man ta det i små steg. Klarer man en dag? Kanskje man klarer 3 dager? Og en uke?
Og så må man ha en plan. En plan for hva man skal spise, en plan for hva man skal handle, hva som har lov til å finnes i skapene.
For min del må jeg bare tenke at de tingene ikke eksiterer som jeg ikke kan spise. Smågodt, potetgull, ferdigpizza, pepsi max.. Det eksisterer ikke lenger, jeg ser det ikke engang når jeg handler for jeg har bare vendt meg av med tanken på de.
Begynn med å gå rett forbi de og kun gå til de plassene med varene du faktisk SKAL kjøpe. Hold blikket rett frem i kassa. Hvis du begynner å fyse, se på ukeblader eller aviser eller noe. Når du kommer forbi kassa er første seier vunnet.
Og hver gang man begynner å tenke på de ulovlige tingene, finn noe annet å tenke på. Flytt fokus.
Jepp, jeg har slutta å røyke, akkurat samme man gjør da
Selvfølgelig sprekker man innimellom, men som sagt ta det i små steg, vær stolt av hver dag det går bra, fortell deg selv at "hah, det var det jeg visste, jeg fikset det!"
Du sier Elixia har reddet deg. Bare det å prioritere trening er jo en seier, prøv å hent den samme besluttsomheten i forhold til andre fristelser!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 11:44   #8
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Skal jeg prøve igjen?

Carisma, tusen takk for oppmuntrende svar, tenker det bare er å sette igang!

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
På'an igjen - tålmodighet på prøve. Hva skjer? Felix Ketolysekuren 25 23-02-09 08:59
Skal jeg prøve meg på dette? Mellon Ketolysekuren 5 05-01-09 10:16
Kan jeg prøve igjen? prilla Ketolysekuren 5 29-12-07 12:10
Skal jeg prøve noe annet? Nannah Kostholdsfilosofier 15 24-06-07 13:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no