Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Hva skyldes det at jeg får så mye vann i kroppen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-08-07, 19:48   #1
Fettfrid
Juniormedlem
 
Fettfrid sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Oslo
Alder: 61
Innlegg: 11
Fettfrid er på en erverdig vei
Smile

Hva skyldes det at jeg får så mye vann i kroppen?

men Hei.

Jeg har holdt på med Skaldemans diett en stund, noe jeg trives godt med. Siste uken har jeg hatt veldig mye vann i kroppen, som gir utslag i hovne ben. Er det vanlig? Jeg vil gjerne ha gode tips til hvordan bli kvitt vannet.

Jeg har jobbet mye og sittet mye i ro. Kan det alene være årsaken? Jeg har aldri vært plaget med vann i kroppen tidligere.

I tillegg gikk jeg opp en kilo denne uken, noe jeg nok tror må være vann. Uansett er det ikke motiverende.....

__________________
Fettfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 20:19   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva skyldes det at jeg får så mye vann i kroppen?

Å sitte stille er å innvitere vannet ja.
Drikker du nok vann forresten ? 2 - 3 liter vann pr dag.... Om det er varmt der du er bør du drikke mer.

Ellers kan vann i kroppen har mange årsaker

  • hormoner
  • salt mat (og annen mat som binder vann)
  • dårlig blodsirkulasjon (bl.a. stillesitting)
  • allergier/intoleranser
  • for lite mat/fett fjør at kroppen sparer - og da på det den ha tilgjengelig, -nemlig vann....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 21:42   #3
Fettfrid
Juniormedlem
 
Fettfrid sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Oslo
Alder: 61
Innlegg: 11
Fettfrid er på en erverdig vei

Sv: Hva skyldes det at jeg får så mye vann i kroppen?

Takk for svar. Jeg drikker 2-3 liter vann om dagen, det er kanskje det rolige livet jeg har hatt siste uke som slår ut.
Jeg har planer om å være litt mer aktiv i helgen, får håpe et gir et bedre utslag.

Fettfrid


Opprinnelig lagt inn av Nille

Å sitte stille er å innvitere vannet ja.
Drikker du nok vann forresten ? 2 - 3 liter vann pr dag.... Om det er varmt der du er bør du drikke mer.

Ellers kan vann i kroppen har mange årsaker

Opprinnelig lagt inn av Nille

  • hormoner
  • salt mat (og annen mat som binder vann)
  • dårlig blodsirkulasjon (bl.a. stillesitting)
  • allergier/intoleranser
  • for lite mat/fett fjør at kroppen sparer - og da på det den ha tilgjengelig, -nemlig vann....

__________________

Sist redigert av Nille : 16-08-07 kl 22:38. Årsak: fixa quoten
Fettfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 08:55   #4
balanse
Medlem
 
balanse sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: vestfold
Innlegg: 148
balanse er på en erverdig vei

Sv: Hva skyldes det at jeg får så mye vann i kroppen?

Det kan jo også være at du er syk. Kanskje du bør ta en sjekk hos legen, måle blodtrykket kan jo være greit.

__________________


balanse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 14:34   #5
Merre
Juniormedlem
 
Merre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: sørlandet
Alder: 52
Innlegg: 39
Merre er på en erverdig vei

Sv: Hva skyldes det at jeg får så mye vann i kroppen?

Opprinnelig lagt inn av Fettfrid, her.

[font=Comic Sans MS][color=Purple]Takk for svar. Jeg drikker 2-3 liter vann om dagen, det er kanskje det rolige livet jeg har hatt siste uke som slår ut.
Jeg har planer om å være litt mer aktiv i helgen, får håpe et gir et bedre utslag.

Fettfrid

Går også på skaldemann. Har håvne finagengre, tisser hele tiden og drikker vel
ca 4 liter vann i løpet av dagen.

__________________



Start 13-08-07
Merre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 16:52   #6
Merre
Juniormedlem
 
Merre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: sørlandet
Alder: 52
Innlegg: 39
Merre er på en erverdig vei

Sv: Hva skyldes det at jeg får så mye vann i kroppen?

Opprinnelig lagt inn av Fettfrid, her.

men Hei.

Jeg har holdt på med Skaldemans diett en stund, noe jeg trives godt med. Siste uken har jeg hatt veldig mye vann i kroppen, som gir utslag i hovne ben. Er det vanlig? Jeg vil gjerne ha gode tips til hvordan bli kvitt vannet.

Jeg har jobbet mye og sittet mye i ro. Kan det alene være årsaken? Jeg har aldri vært plaget med vann i kroppen tidligere.

I tillegg gikk jeg opp en kilo denne uken, noe jeg nok tror må være vann. Uansett er det ikke motiverende.....

Hei!
Jeg har kuttet ut baconsvor da jeg tenkte at det kunne komme av saltet. Lagde også en vanndrivende drikk. Etter to dager var 1,2 kg vann vekk!
Putt sitron og agurkskiver i vann og ha dette i en mugge i kjøleskapet.
Smaker friskt og godt også!

__________________



Start 13-08-07
Merre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 11:49   #7
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Hva skyldes det at jeg får så mye vann i kroppen?

Tenker også at du burde få målt blodtrykket ditt.
Mamma er kjempeplaga med vann i kroppen, og legen påstar det kan komme av høyt blodtrykk.
Det skal legges til at hun også lever lavkarbo.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 12:10   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva skyldes det at jeg får så mye vann i kroppen?

Jeg lever lavkarbo og har veldig lavt blodtrykk. Og legen MIN (+ de spesialistene jeg har vært utredet hos) sier det er det lave blodtrykket som er årsaken. Er det rart vi blir forvirra - når legene sier så mye rart ?

Men vann i beina/hovne bein kan komme av mange ting.
De har jeg skrevet om tidligere i denne tråden. men kan utbrodere det litt her:

  • blodtrykkforstyrrelser (lavt eller høyt da - i følge legene)
  • dårlig blodsirkulasjon
  • saltinntak
  • for lite vanndrikking
  • varme (jeg er alltid mye mye verre om sommeren når det er varmt)
  • hormoner / hormonubalanse
  • stillesitting / for lite bevegelse
  • medisiner
  • alkohol
  • sykdommer/organsvikt
  • endret lufttrykk (som ved flyturer)
Er det f.eks. bare et bein som er hovent kan det være blodpropp, og da bør man iallefall komme seg til lege fortere en svint.

Å gi en "diagnose" hvorfor bein plutselig hovner opp er umulig. jeg har vært plaget med såkalt "ødemer" i snart 29 år og enda er det ingen lege som har funnet årsaken. Og jeg har vært "utredet "så det holder ! Har også drukket x antall liter vann pr dag, prøvd det som finnes på markedet (og litt til) som skal være vanndrivende. Uten hell. Jeg tar milde vanndrivende piller hver dag i tillegg til å bruke vanndrivende krem på beina. Det hjelper noe.

Noen sier de får hjelp av å bruke "venebalsam"på beina, samtidig som de tar hestkastanje piller (Venastat). Noen får hjelp av løvetann te.

Det beste er å finne ut hvorfor du har hovne bein - og så gøre noe som kan virke på årsaken. Istedenfr å fjerne symtomet uten å vite hva det kommer av !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 10:22   #9
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Hva skyldes det at jeg får så mye vann i kroppen?

Drikk masse vann. Vann fordriver vann og kutt ned på saltholdig mat (hvis det er mulig).

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 11:48   #10
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Hva skyldes det at jeg får så mye vann i kroppen?

Jeg er også periodevis plaget med vann i kroppen, men mest i fingre og rundt øynene. Jeg merker ingen forskjell uansett hva jeg spiser og drikker. Det kommer og går som det vil. Jeg skjønner ingenting.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 10:21   #11
torun
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 56
Innlegg: 157
torun er på en erverdig vei

Sv: Hva skyldes det at jeg får så mye vann i kroppen?

Jeg er og plaget med vann i kroppen i perioder men jeg tror det har med mens syklusen, den er helt tullete etter jeg begynte med lavkarbo...
Har bare 10 til 14 dagers pause og merker at vann kommer og går i takt med dette..
Har visst skrevet om dette i en annen tråd og ... så i en 14 dagers periode er det opp og ned med 1 kg vann... Hos meg setter det seg i brystene, skikkelig brystspreng.. Rett og slett vondt..

__________________




torun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann-lav karbo-Fedon....er visst lett blanding no Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 17:14   #12
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Hva skyldes det at jeg får så mye vann i kroppen?

Opprinnelig lagt inn av torun, her.

Jeg er og plaget med vann i kroppen i perioder men jeg tror det har med mens syklusen, den er helt tullete etter jeg begynte med lavkarbo...
Har bare 10 til 14 dagers pause og merker at vann kommer og går i takt med dette..
Har visst skrevet om dette i en annen tråd og ... så i en 14 dagers periode er det opp og ned med 1 kg vann... Hos meg setter det seg i brystene, skikkelig brystspreng.. Rett og slett vondt..

Vann i kroppen er ikke godt...
Jeg har vært plaget med det siden jeg fikk gutten min det vil si 10 år nå.
Spiser jeg mye salt påvirkes det, drikker for lite vann..den tiden jeg levde på knekkebrød for at jeg drev og slanket meg.. aldri vært så hoven jeg..
kutt ned på salt, drikk mye vann beveg deg

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 21:14   #13
torun
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 56
Innlegg: 157
torun er på en erverdig vei

Sv: Hva skyldes det at jeg får så mye vann i kroppen?

No holder jeg jo på med lavkarbo og salt spiser jeg minimalt. Går på spinning 2 til 3 ganger i uken, og går ellers mye tur... Så jeg skjønner ikke helt dette men det er klart jeg merker det med en gang jeg spiser salt mat.. Da henger vannet seg på.

Det som jeg synes er det verste er at mens syklusen min er så kort no. Har bare 10 til 12 dagers pause mellom blødningene og jeg merker at den uken før jeg blør øker det med vann i kroppen og mesteparten i brystene..

__________________




torun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann-lav karbo-Fedon....er visst lett blanding no Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Manglende resultat Suzi Lavkarbo generelt 5 02-08-07 23:11
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no