Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mye Zyrtec kan jeg ta?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-12, 22:00   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Hvor mye Zyrtec kan jeg ta?

på pakken står det riktignok 1 tablett per døgn, men det hjelper jo overhode ikke
Jeg har vedvarende helt tett nese som i tillegg renner hele tiden og jeg nyser hvert 5 min. Øynene renner også.
Hittil i dag har jeg tatt 2 zyrtec.
Har ikke andre allergitabletter i hus heller.
Er pollenet som har eksplodert de siste dagene her i Bergen som en følge av mildværet går jeg ut ifra...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 22:04   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye zyrtec kan jeg ta???

Ikke smart og ta for mye av dem!
Ene sønnen min ble sterkt plaget av allergi på en telttur og tok , tror det var fem i løpet av et døgn.
Det resulterte i en puls på over 200 og besvimelse og legevakt

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 22:07   #3
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye zyrtec kan jeg ta???

Jeg blir dopa av en puslete zyrtec... Har tatt to ved akuttbehov og slokna tvert.
Tror man i teorien må ta en del for å stryke med, for å si det sånn. Men det er liksom ikke verdt å prøve ut.
Jeg hadde ringt legevakten og spurt.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 22:22   #4
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hvor mye zyrtec kan jeg ta???

Begynner å bli desperat her må jeg innrømme....
Er mange timers venting om jeg skal dra på legevakta for å få en resept!

Jeg pleier også å bli ganske dopa av zyrtec, derfor har jeg bare tatt en av gangen ikke 2 samtidig.
Må vel på apoteket i morra, men finnes det noe som virker bedre uten resept tro?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 22:26   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye zyrtec kan jeg ta???

Jeg har alltid tatt to samtidig og merker ikke det spøtt?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 22:34   #6
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye zyrtec kan jeg ta???

Ungene her har helt slutta med zyrtec og gått over til og handle alleramin, http://www.urtesenteret.no/index.php?productID=896 på helsekosten. Den gir ikke bivirkninger og hjelper iallefall dem bedre.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 22:37   #7
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye zyrtec kan jeg ta???

Bare ring legevakten og spør om hvor mye du kan ta.
Det har vi gjort mrd mange andre ting, hvertfall.

Jeg har ingen erfaring med andre allergimedisiner, så skal ikke uttale meg om den saken.

Det er noe gæli med deg, Kanutten!

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 23:05   #8
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Hvor mye zyrtec kan jeg ta???

Ring å hør med legevakten slik at du berger gjennom helga, men kontakt fastlegen på mandag. Du bør nok begynne med reseptbelagte medisiner, ettersom de er sterkere enn medisiner som ikke er reseptbelagte.

Selv gikk jeg over til Kenacort (kortisonsprøyte) for 3 år siden, da verken tabletter, nesespray eller øyedråper hjalp. Delte meninger om slike sprøyter, men den har ihvertfall reddet mine somre Allergitabletter har jo søvnighet som bivirkning, noe som absolutt ikke gjorde dagene noe bedre. Nå er jeg våken og kan sitte ute en solrik dag uten å nyse meg forderva

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 23:23   #9
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye zyrtec kan jeg ta???

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Begynner å bli desperat her må jeg innrømme....
Er mange timers venting om jeg skal dra på legevakta for å få en resept!

Jeg pleier også å bli ganske dopa av zyrtec, derfor har jeg bare tatt en av gangen ikke 2 samtidig.
Må vel på apoteket i morra, men finnes det noe som virker bedre uten resept tro?

Gå og dusj... Dampen slår ned pollen i rommet og kjennes bedre for slimhinnene også... Så får du iallfall lindrinng en stund.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 09:42   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye Zyrtec kan jeg ta?

Vet de har fått inn en annen reseptfri type på apoteket som har andre virkestoffer enn zyrtec - kan være verdt å prøve ut!

Ellers har også min sambo fått et nytt liv fra denne tiden av året og ut sommeren vha kortisonsprøyter. Han må gjerne ha minst to av og til tre til sammen i løpet av sesongen men herregud jeg har virkelig fått en ny mann Han VAR så snufsete, rennende øyne, sov konstant og grinete at det var håpløst... ikke kunne vinduer stå oppe heller...

Hadde du bodd i nærheten kunne jeg reddet deg til over helga med et par prednisolontabletter...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 09:57   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk
Red face

Sv: Hvor mye zyrtec kan jeg ta???

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har alltid tatt to samtidig og merker ikke det spøtt?

Nå tar ikke jeg zyrtec, men cetirizin som skal være det samme som zyrtec. Kanskje det ikke er det likevel?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 14:34   #12
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hvor mye Zyrtec kan jeg ta?

Mannen her i huset hadde et restlager fra i fjor med Cetrizin, så nå overlapper jeg noen dager med den og Zyrtec...
Tror ikke de er like nei.

Jeg pleier å dra til legen og få resept i god tid, jeg men dette året har det vært så mye styr at jeg har ikke fått rotet meg til det.

Har fått sove i natt i etapper, men opprensking vha neshornet mitt, otrivin og dopapirull i senga hehe.
Håper virkelig det roer seg ned snart...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 15:56   #13
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye Zyrtec kan jeg ta?

Cetirizin og Zyrtec har nøyaktig samme virkestoff og man får Cetirizin istedenfor Zyrtec på blå resept fordi Cetirizinen er billigere. Ergo, hjelper ikke Zyrtec, hjelper ikke Cetirizin heller. Det anbefales ikke å ta for mange, man kan bli dårlig (har jeg hørt :-P).

Jeg bruker Aerius og dem får man kun om man har prøvd 2 eller flere tabletter med forskjellig virkestoff og man må søke Helfo for godkjenning for å få dem. Jeg fikk et nytt liv etter at jeg fikk Aerius. I fjor slapp jeg unna med max 11 dager på Aerius fordi kroppen min har nærmest ordnet seg selv etter omlegging til lavkarbo. Er spent på om det er vedvarende, eller om jeg må til med mer medisiner i år.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 16:09   #14
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye Zyrtec kan jeg ta?

Cetirizin og zrtec er det samme, ja. Jeg bruker begge deler om hverandre og de har nøyaktig samme virkning.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 17:49   #15
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hvor mye Zyrtec kan jeg ta?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Cetirizin og Zyrtec har nøyaktig samme virkestoff og man får Cetirizin istedenfor Zyrtec på blå resept fordi Cetirizinen er billigere. Ergo, hjelper ikke Zyrtec, hjelper ikke Cetirizin heller. Det anbefales ikke å ta for mange, man kan bli dårlig (har jeg hørt :-P).

Jeg bruker Aerius og dem får man kun om man har prøvd 2 eller flere tabletter med forskjellig virkestoff og man må søke Helfo for godkjenning for å få dem. Jeg fikk et nytt liv etter at jeg fikk Aerius. I fjor slapp jeg unna med max 11 dager på Aerius fordi kroppen min har nærmest ordnet seg selv etter omlegging til lavkarbo. Er spent på om det er vedvarende, eller om jeg må til med mer medisiner i år.

Jeg fikk Aerius for en del år tilbake og hadde også god virkning av dem. Men nå er de jo ikke å få på blå resept lenger - ifølge legene jeg har hatt...
Siste gangen jeg fikk resept på dem fikk jeg beskjed av apoteket at det ikke var mulig å få dem lenger

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 17:53   #16
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Hvor mye Zyrtec kan jeg ta?

Kan bekrefte at Cetirizin og Zyrtec begge er med cetirizindihydroklorid ja, Clarityn har visst et litt annet virkestoff.

Skummelt å høre om den teltturen, men ble det funnet ut av om det var legemiddelet, eller noeannet (f.eks selve allergien) som hadde skylda?

Jeg har fått beskjed å ta 3 tabletter om jeg får anafylaktisk anfall, og det har aldri gitt noen bivirkninger. Da jeg brukte et amerikansk apotek på en cruisetur så var forøvrig doseringen per tablett 25 mg, ikke 10 som her i Norge.

Uansett best å høre med lege om hva som er for høy dose ved ekstra mye allergibesvær. Ikke alltid det er "jo mer, jo bedre" :P

Kortison kan også hjelpe ved uvanlig mye plager i en kort periode.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 18:08   #17
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye Zyrtec kan jeg ta?

Til de som plages med trøtthet når de tar allergimedisiner, kan jeg anbefale Telfast. Den blir man ikke trøtt av fordi virkestoffet ikke går gjennom blod-hjernebarrieren. Jeg bare sovnet av alle andre typer allergimedisin helt til jeg fikk dette av en lege som sa at de skulle jeg ikke bli trøtt av, og hvis jeg ble det så fantes det ikke noe.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 18:21   #18
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye Zyrtec kan jeg ta?

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Kan bekrefte at Cetirizin og Zyrtec begge er med cetirizindihydroklorid ja, Clarityn har visst et litt annet virkestoff.

Skummelt å høre om den teltturen, men ble det funnet ut av om det var legemiddelet, eller noeannet (f.eks selve allergien) som hadde skylda?

Jeg har fått beskjed å ta 3 tabletter om jeg får anafylaktisk anfall, og det har aldri gitt noen bivirkninger. Da jeg brukte et amerikansk apotek på en cruisetur så var forøvrig doseringen per tablett 25 mg, ikke 10 som her i Norge.

Uansett best å høre med lege om hva som er for høy dose ved ekstra mye allergibesvær. Ikke alltid det er "jo mer, jo bedre" :P

Kortison kan også hjelpe ved uvanlig mye plager i en kort periode.

Jeg bruker 10 mg. Selv er jeg skeptisk til kortison for det tar visstnok lang tid før det går ut av kroppen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 19:29   #19
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye Zyrtec kan jeg ta?

Det er i sånne stunder jeg priser meg lykkelig over å bo et sted der vi fortsatt har vinter. Skjønt jeg er vel ikke egentlig plaga av allergi, bortsett fra at jeg skyr unna parfymeri pga lukta, tar faktisk lange omveier forbi dem på kjøpesentre..

Men jeg har fått med meg såpass at man skal ta allergimedisin før pollensesongen for å forebygge.

Trodde likevel - i min uvitenhet - at zyrtec var noe en tok i akutte tilfeller.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 20:21   #20
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye Zyrtec kan jeg ta?

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Det er i sånne stunder jeg priser meg lykkelig over å bo et sted der vi fortsatt har vinter. Skjønt jeg er vel ikke egentlig plaga av allergi, bortsett fra at jeg skyr unna parfymeri pga lukta, tar faktisk lange omveier forbi dem på kjøpesentre..

Men jeg har fått med meg såpass at man skal ta allergimedisin før pollensesongen for å forebygge.

Trodde likevel - i min uvitenhet - at zyrtec var noe en tok i akutte tilfeller.

Mange som må ta zyrtec hele året. Mannen min må ta hver dag.
Jeg må ta når jeg får elveblestutbrudd, ca hver tredje dag. Jeg er ikke alergisk, men har kronisk elveblest pga sykdom i skjoldbruskkjertel...
Så må leve med å være dopa et par-tre dager i uka.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 22:57   #21
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye Zyrtec kan jeg ta?

Hjelper ikke med kun tabletter når nese og øyne er plaget i tillegg. Da må du få deg resept på øyedråper + nesespray mot allergi.
Min sønn fikk Awamyst nesespay, den virker både på øyne og nese

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 02:04   #22
Stabukken
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 69
Stabukken er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye Zyrtec kan jeg ta?

Jeg fikk beskjed på apoteket sist jeg var der at fra i år vil Aerius bli å få på blå resept igjen uten at man må søke. Jeg fikk det i alle fall. Jeg tar fire Aerius om dagen i den tøffeste perioden. Flere enn det er ingen vits i følge min lege. I tilegg tar jeg sprøyter med kortison et par ganger i året.

Stabukken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 02:18   #23
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye Zyrtec kan jeg ta?

Opprinnelig lagt inn av Stabukken, her.

Jeg fikk beskjed på apoteket sist jeg var der at fra i år vil Aerius bli å få på blå resept igjen uten at man må søke. Jeg fikk det i alle fall. Jeg tar fire Aerius om dagen i den tøffeste perioden. Flere enn det er ingen vits i følge min lege. I tilegg tar jeg sprøyter med kortison et par ganger i året.

Er det det samme som zyrtec? Og blir men like sløv?
Jeg sliter med¨å være dopa annenhver dag.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 02:42   #24
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye Zyrtec kan jeg ta?

Jeg bruker, og har brukt i flere år, Flutide Nasal, en kortisonbasert nesespray + jeg bruker Lomudal øyedråper ved behov.
For meg funker dette utrolig bra, men baksiden er jo at kortisonbasert medisin ikke akkurat er sunt på sikt.
Får begge disse preperatene på blå resept.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 10:37   #25
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye zyrtec kan jeg ta???

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Gå og dusj... Dampen slår ned pollen i rommet og kjennes bedre for slimhinnene også... Så får du iallfall lindrinng en stund.


Ikke alltid at en dusj virker. Den fjerner kun evt.pollen og støv fra hud og hår så det ikke blir så konsentrert rundt slimhinnende dine. Men mange som har pollen allergi har også andre allergier. Selv reagere jeg på temperatursvingninger så etter en dusj blir jeg alltid verre selv om det er deilig å få bort pollen og støv fra hud og hår.

En allergitab. har som regel en virketid på 12 timer, så om du tar mer enn det som er foreskrevet, så kan du risikere overdosering. Gå heller til lege og få et annet merke evt. en sterkere type medisin og fyll på med øyedråper og nesespray for dine problemer.

Blir du helt elendig kan en kortisonsprøyte være et alternativ, men de er blitt mer strikse med å gi denne da forskning har vist at di som får for mye av den allergisprøyta/kortisonsprøyten kan utvikle diabetes.

Kan desverre ikke henvise til noen kilde på dette, men legen min hadde vært på en konferanse der dette var tema.

Ønsker deg lykke til med å finne noe som kan dempe dine allergiplager for det er skikklelig plagsomt, knib fra en allergivenn

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange barn har du og hvor gamle er de? Mammarosa Generell diskusjon 59 09-10-11 16:56
Hvordan ser bentobokser ol. ut innvendig? Hvor mange rom og hvor store er de osv? FrkMarge Generell diskusjon 6 02-09-11 15:47
Hvor mange karber per 100 g er det i rips, og hvor finner jeg oversikt!? Jente 1980 Ketolysekuren 4 16-03-11 22:53
Hvor finner jeg disse oversiktene over hvor mye karbo det er i ulike matvarer? Sugarmom Spørsmål og svar 2 26-11-10 20:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no