Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar 2012-start!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-12-11, 09:06   #1
Blomsterkrans
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1
Blomsterkrans er på en erverdig vei
Post

Januar 2012-start!

Hei
Jeg skal starte på ketolyse i løpet av januar 2012. Dette blir min første gang og jeg er helt ny i forumet. Er det noen som kan fortelle meg hva jeg burde spise og hvordan jeg skal gjøre dette? Har prøvd å lese litt, men er helt grønn jeg har som mål å gå ned 15-20 kilo, men ikke nødvendigvis alt på dette kuren.

Blomsterkrans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil prøve meg på ketolyse og lavkarbo etter det Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 23:11   #2
Cathinca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 29
Cathinca er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Samme her, eller jeg startet i går. Men føler meg helt på jordet!! hehe

Sliter veldig med å få i meg fett... Føler det er helt feil å dytte i meg masse fet mat! Men men... Går mye i egg og stekte grønnsaker foreløpig.

Cathinca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 23:16   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Januar 2012-start!

Hei og velkommen

Her kan du lese om ketolysekuren: www.ketolyse.no
Og bestille det du trenger til å starte.
Anbefaler virkelig å lese boka, da den inneholder reglene for best effekt av kuren, samt oppskrifter og menyforslag, masse råd og tips
Boka kan også lånes på bibiliotek.

Ellers så er dette er par tråder som er verdt å lese:
”Til alle nybegynnere på lavkarbo”

lavkarbo på 3 minutter

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 01:07   #4
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januar 2012-start!

Opprinnelig lagt inn av Cathinca, her.

Samme her, eller jeg startet i går. Men føler meg helt på jordet!! hehe

Sliter veldig med å få i meg fett... Føler det er helt feil å dytte i meg masse fet mat! Men men... Går mye i egg og stekte grønnsaker foreløpig.

Det er nok fordi vi har fra tidligere kostholdsråd, litt fettskrekk
Men fett er viktig for at kroppen skal ha noe å forbrenne når den ikke får karbohydrater.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 01:27   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Januar 2012-start!

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Det er nok fordi vi har fra tidligere kostholdsråd, litt fettskrekk
Men fett er viktig for at kroppen skal ha noe å forbrenne når den ikke får karbohydrater.

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 01:21   #6
Cathinca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 29
Cathinca er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Det er nok fordi vi har fra tidligere kostholdsråd, litt fettskrekk
Men fett er viktig for at kroppen skal ha noe å forbrenne når den ikke får karbohydrater.

Ja jeg har nok litt fettskrekk. Men fått noen tips nå. Dagen i dag har ikke vært så lett, hatt lyst på det meste Men gått ned 1,5 kg... skal prøve å vente med å veie meg nå, la det gå en uke

Kjøpt keto-stix så jeg vet jeg er i ketose

Cathinca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 17:51   #7
St. Cecilie
Medlem
 
St. Cecilie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 64
St. Cecilie er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Jeg starter også nå de nærmeste dagene. Har gått ned tidligere på ketolyse, så jeg gleder meg til å komme i gang igjen. Jeg har nemlig en stor gulrot - i april skal jeg til NYC!

__________________
post tenebras, lux.
St. Cecilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 21:28   #8
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Opprinnelig lagt inn av St. Cecilie, her.

Jeg starter også nå de nærmeste dagene. Har gått ned tidligere på ketolyse, så jeg gleder meg til å komme i gang igjen. Jeg har nemlig en stor gulrot - i april skal jeg til NYC!

hei, jeg skal til Asia i begynnelse av april. Greit å ikke se ut som en hval på stranden. he he. Lykke til alle sammen. Dette klarer vi!

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:20   #9
St. Cecilie
Medlem
 
St. Cecilie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 64
St. Cecilie er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Opprinnelig lagt inn av nisse, her.

hei, jeg skal til Asia i begynnelse av april.

Ååå, gøy! Skal du til ett land eller skal du reise rundt?

__________________
post tenebras, lux.
St. Cecilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 23:01   #10
plast
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 31
plast er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Prøver meg enda en gang etter at diverse omstendigheter førte til avbrudd i høst. Men venter til tirsdag, så slipper jeg å kaste noe mat. Har ikke noe definitivt mål, vil bare rett og slett ned til en vekt jeg trives med - om det er 10 eller 30 kilo ned aner jeg ikke.

__________________


plast er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent - prøver igjen... Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 00:16   #11
tvilingmamma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Akershus
Innlegg: 4
tvilingmamma er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Jeg har kastet meg over ketolysekuren igjen! Gikk ned 15 kilo fett for ca 4 år siden, og fra en st 44 til 36! Det var tider det... Hahaha!

Ja detta fettet... Uten fett går vi ikke ned i vekt like kjapt folkens!
Idag har jeg spist bacon 2 ganger, brut baconfett til å steke omeletten min i...spist fettranden på biffen min, dampet blomkål i fett og hatt fløtest over.

Hvis vi gir hverandre tips til mat med fett så blir det sikkert lettere!

Hvordan får man en sånn vekt viser??

Min gulerot: bukplastikk!

tvilingmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og Atkins Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 01:56   #12
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januar 2012-start!

Vil gjerne også hoppe på denne tråden her. imorgen begynner jeg på nytt, på ketolyse. må vente til 16.jan for å kjøpe ketolyse-vitaminene som anbefaldes, da man er lettere blakk fram til da.
Mitt største problem er ikke fettet, det trives jeg godt med. Mitt problem er å drikke Nok vann, og bruke godt med grønnsaker. jeg liker brokkoli godt, men er redd for at jeg skal gå lei av det. blomkål er ok, er ikke vondt, men ingen favoritt /eller bær. Men jeg har lyst å lære meg å like det mere hehe
Uansett mitt mål er 30 kilo ned, veier vel godt over 90+ nå, mere sannsynlig 95kg igjen, og vil ned til 65kg. Jeg er 21 år, og er ca 166cm høy, og jeg er Drittlei av å være stor!
hoi, ble mye dette, men sammen skal vi klare å nå målene våre !

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 20:43   #13
Fru Steiro
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 2
Fru Steiro er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Januar 2012-start!

Eg vil og vera med her!!! ) Er 33 år gammel.. Gift og har 3 jenter(ei bonusjenta) Har vært "stor" i 4 år nå.. Før det va eg ei tynn flis på 50 kg. Har gått opp over 40 kg og kjenner at nå e eg lei!! Har prøvd meg litt på dette før men ble vanskelig med en mann som er veldig glad i husmanns kost.. Men nå e han og med så tror det blir "enklere"
Målet mitt er å gå ned til ei vekt eg trives med og ikkje minst at det ska bli lettere å bevege seg.. Så starte med delmål på 10 kg!!!

Det vanskeligste for meg blir ingen cola eller sjokolade.. Men dette ska eg klara!!
Glede meg te å føle meg like flott som min mann seie at eg e!!!

Lykke te alle usammen

__________________


Fru Steiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 00:17   #14
swirre
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 57
swirre er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Heia!!
Eg er og med!!!
Var kjempe flink fra 21. August til og med september og gikk ned 6 kg då, fra september frem til nå har eg levd på lavkarbo, men ikkje ketogen kost og har kunn gått ned 2 kg til, men, 8 kg siden slutten av august er bra det syns eg!

Nå vil eg ned fem nye innen utgangen av februar, og håper at eg klarer det.
Min gulerot er at eg gjerne vil ha barn nr to, men har bestemt meg for at eg ikkje skal bli gravid igjenn før eg er maximum 80 kg.

Min trivsels vekt er 75 kg, og akkurat nå veger jeg 88 kg.
Når eg blei gravid forrige gang veide eg 85 kg (slutta å røyke ett år før graviditet, versegod 10 kg), og var 106 kg ved fødsel noe som egentlig ikke er så gale, men etter fødselen har eg ikkje gått ned meir enn 10 kg, og levd fett på "høy karbo" og lite bevegelse i permisjonen. Nå er det slutt, har begynt å jogge to ganger i uka, ikke langt, men minimum 15 min.

Min største utfordring er uten tvil å spise nokk grønnsaker.

Skalvi lage mål og veie tråder for januar starterer 2012??!!

Mvh

Siri

__________________


swirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 00:24   #15
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Januar 2012-start!

Opprinnelig lagt inn av swirre, her.

Heia!!
Eg er og med!!!
Var kjempe flink fra 21. August til og med september og gikk ned 6 kg då, fra september frem til nå har eg levd på lavkarbo, men ikkje ketogen kost og har kunn gått ned 2 kg til, men, 8 kg siden slutten av august er bra det syns eg!

Nå vil eg ned fem nye innen utgangen av februar, og håper at eg klarer det.
Min gulerot er at eg gjerne vil ha barn nr to, men har bestemt meg for at eg ikkje skal bli gravid igjenn før eg er maximum 80 kg.

Min trivsels vekt er 75 kg, og akkurat nå veger jeg 88 kg.
Når eg blei gravid forrige gang veide eg 85 kg (slutta å røyke ett år før graviditet, versegod 10 kg), og var 106 kg ved fødsel noe som egentlig ikke er så gale, men etter fødselen har eg ikkje gått ned meir enn 10 kg, og levd fett på "høy karbo" og lite bevegelse i permisjonen. Nå er det slutt, har begynt å jogge to ganger i uka, ikke langt, men minimum 15 min.

Min største utfordring er uten tvil å spise nokk grønnsaker.

Skalvi lage mål og veie tråder for januar starterer 2012??!!

Mvh

Siri

Ønsker deg masse lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 13:31   #16
Censone
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 20
Censone er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

)) artig å se at vi har samme gulerot ) stå på lykke til!

__________________


Censone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 21:06   #17
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Eg er også med i denne klubben.
Skal ca 10 kg ned, men jubler nok høgt etter fem. Begynte i midten av desember og greidde jula fint, men ein glipp rundt nyttårsafta. Er fint inne i ketosen igjen no... så eg lata som det ikkje skjedde
Tickeren min viser 1,7 kg nedgang. Det var på ein heldig dag, tydligvis .
Les og lærer stadig vekk.
Vil under 70 kg kjapt!!! (det er kun to kg) og håper at det skal gå innan 3-4 veker..
Har også kasta meg inn i januartreningstråden :-)
Eg og syns det er rart å knalle i seg masse fett, men godt er det... Blir veldig spennande å sjå resultata.

__________________





svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 14:47   #18
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Januar 2012-start!

Jeg også er med!! Gikk ned 15 kg for to år siden på ketolyse, hadde så en pause hvor desverre gikk opp igjen iallefall 10 av dem..

Nå er motet stort og både jeg og sambo har startet opp i dag.
Jeg går for 10-15 kg nedgang, har nemlig kjøpt meg en så fin-fin kjole som jeg snart må inn i


Lykke til alle dere andre!

NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 11:32   #19
St. Cecilie
Medlem
 
St. Cecilie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 64
St. Cecilie er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Min første veiing var i går, og den viste ned 1,2kg. Er sånn passe fornøyd, tenker at jeg kunne ikke forvente meg like mye som første gangen jeg var på ketolyse (gikk da ned 2.5kg første uka) ettersom jeg har levd stort sett på lavkarbo en lang stund.

__________________
post tenebras, lux.
St. Cecilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 12:45   #20
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Kan jeg også være med dere?

Starter i dag. Har forsøkt ketolyse en gang før og gikk da ned ca. 8 kg så lett som bare det. Har forsøkt et par ganger i ettertid, men har ikke klart å gjennomføre. Dette må bli siste forsøket. Nå har jeg vært for stor i 4 år, og har klaget og sutret over vekt og fasong like lenge. Det er jo helt tullete. Istedetfor å bare ta meg sammen og slanke meg - det tar jo tross alt bare noen få måneder - så går jeg og sutrer og mistrives i årevis.

Well, jeg har EN bukse som passer. Før eller siden blir den utslitt og da bør jeg ha gått såpass ned i vekt at jeg kommer inn i noen av de andre buksene mine.

Veier 83,1 kg i dag. Istedetfor å si at jeg skal slanke meg 23,1 kg (som er planen/ønsket) så setter jeg meg som mål å veie 75 kg innen utgangen av mars. Det burde kunne gå. Tror det er smartere med delmål.

Det vanskeligste er å komme igang..... men det er NÅ ELLER ALDRI!!!!

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 13:34   #21
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Januar 2012-start!

Hei gjengen!

Tredje dagen etter oppstart, og var i ketose i går kveld Drikker vann til den store gullmedaljen, og flyr på do like mye..
Spiser godt og variert, gode grønnsaker til middag, kjøtt stekt i olje\smør, fløtesauser og deilige omeletter til lunsj.
Begynner å kjenne den karakteristiske "ketosesmaken" i munnen, men ellers er formen god. Ikke savner jeg junk og godis så mye heller. Er jo stort sett mett hele tiden, så det behovet er ikke så stort.
Jammen meg heiv jeg meg i veien på trening i går også, godt å starte opp igjen etter jul. Har ikke vært der siden tidlig desember
Så får vi bare håpe at det bærer frukter, jeg har jo kjøpt meg en fantastisk kjole jeg skal inn til ett bryllup første helga i februar... Hvis ikke, finnes det alskens fine ting i hold-in avdelingen!!

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 14:51   #22
lura
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 40
Innlegg: 75
lura er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Slenger meg med her jeghar tidligere spist lavkarbo mat med vektnedgang på nesten 20 kg!Men det var den gang,har nå gått opp dem 20 pluss litt tilSå nå er det strenge bud her hjemme,ingen keiko på stranda i syden til sommerenEr på min 3 dag idag,vært en tur på vekta etterfulgt av noen tårer.Så veiing for meg skjer ikke med dem første ukene tror jeg..

lura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank uten sult Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 23:29   #23
swirre
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 57
swirre er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Opprinnelig lagt inn av lura, her.

Slenger meg med her jeghar tidligere spist lavkarbo mat med vektnedgang på nesten 20 kg!Men det var den gang,har nå gått opp dem 20 pluss litt tilSå nå er det strenge bud her hjemme,ingen keiko på stranda i syden til sommerenEr på min 3 dag idag,vært en tur på vekta etterfulgt av noen tårer.Så veiing for meg skjer ikke med dem første ukene tror jeg..

Stor klem kommer i din retning, kjenner så alt for godt den følelsen!

__________________


swirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 23:30   #24
swirre
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 57
swirre er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Er i ketose etter to dager med ketogen diett! Det er jo noe å rope hurra for ikke formye hodeværk heller!

__________________


swirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 00:27   #25
RML
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 2
RML er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Hei!

Jeg melder meg også gjerne med i klubben
Har vært i ketose før,men den gang i et annet vektreduksjonsprogram. Gikk den gang ned 11 Kg. Men kiloene har desverre kommet på igjen...
Dette er første gang jeg er i ketose på lavkarbo..og jeg er ganske fersk på dette med lavkarbomat. Er også usikker på om jeg spiser riktig. Kjøpte meg keto stix i forgårs,og testet en. Ble positivt overrasket over at den faktisk ble lilla Jeg har kun holdt meg til rent kjøtt av svin,kylling og okse,smør,majones,egg,bacon,salat,grønnsaker osv.. Tviler på at jeg får i meg nok grønnsaker,men prøver litt hver dag. Prøver også og drikke mye vann,litt funlight saft og iste,samt en eller to kopper te for dagen.
Har faktisk IKKE gått på vekta enda :P Men etter snart en uke siden dag 1,begynner det og friste. Hadde hodepine de to første dagene.. Før var jeg ofte trøtt og sov gjerne på dagen. Nå er energien på go vei tilbake merker jeg, og det etter bare 5 dager Til nå så går det overraskende bra,men kjenner søtsuget til tider.. Savner sjokoladen!!!

RML er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
ketolyse, ketolyse startpakke, ketolysediett, lav-karbo, lavkarbodiett


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 19:16
Nyttårsforsettet 2012! ToreH Generell diskusjon 62 26-06-12 16:35
Hennesrittet 2012 nellie Trening 78 02-06-12 20:05
Easy Life start 25. januar Noa Andre dietter 103 24-09-11 12:22
Januar 09 - ny start! Peach Mer enn 30 kg overvekt 38 23-01-09 01:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no