Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

De beste grønnsakene

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-10, 19:20   #1
henki8
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 37
Innlegg: 22
henki8 er på en erverdig vei

De beste grønnsakene

Hei, jeg har alldri vært særlig flink til å bruke grønnsaker i kosten, men nå som jeg har begynt på ketose skal jeg skjærpe meg!

Men da lurer jeg også på hvilken grønnsaker som er best å få med. Har kjøpt inn små tomater, tørkede tomater, grønn paprika, hvitløk, løk, chilli, isberssalat, agurk og sjampinjong, pluss fryste mikser med gulrot (vanlig og gul), sukkererter, blomkol, spinat og brokkoli.....virker veldig mye når jeg skriver dem opp, men bruker storsett kun dem til middag eller i en omelett og salat...

Har dere noen råd til å få mest mulig grønnsaker på menyen, og hvilken av dem som er viktigst å få med seg?

henki8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketos Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 21:29   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: De beste grønnsakene

Opprinnelig lagt inn av henki8, her.

Hei, jeg har alldri vært særlig flink til å bruke grønnsaker i kosten, men nå som jeg har begynt på ketose skal jeg skjærpe meg!

Men da lurer jeg også på hvilken grønnsaker som er best å få med. Har kjøpt inn små tomater, tørkede tomater, grønn paprika, hvitløk, løk, chilli, isberssalat, agurk og sjampinjong, pluss fryste mikser med gulrot (vanlig og gul), sukkererter, blomkol, spinat og brokkoli.....virker veldig mye når jeg skriver dem opp, men bruker storsett kun dem til middag eller i en omelett og salat...

Har dere noen råd til å få mest mulig grønnsaker på menyen, og hvilken av dem som er viktigst å få med seg?

For å få i seg mest mulig, kan det være lurt å lage en stor bolle med salat å ha i kjøleskapet til et par dager. Så mye lettere å bare ta en porsjon over på en tallerken enn å gidde å finne frem og kutte opp alt til hvert måltid.
Ellers gjelder vel det å variere så man ikke blir altfor lei av feks blomkål! Det er en masse oppskrifter på forum, bruk dem flittig!

Gulrot er ikke ketolysemat, desverre. Inneholder alt for mye karber!
Isbergsalat og agurk inneholder stort sett bare vann. Det finnes mange andre typer salater som er bedre å bruke! Feks hjertesalat!
Tomater kan av en eller annen grunn være partystopper for noen, men det må du finne ut av selv, rett og slett!

Du kan jo også prøve squash, aubergine, stangselleri, avocado(egentlig en frukt), løk, minimais, vårløk, purre..........


De viktigste grønnsakene å få i seg er de som er mest fargerike, sies det!!!
Ellers er variasjon viktig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 22:12   #3
henki8
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 37
Innlegg: 22
henki8 er på en erverdig vei

Sv: De beste grønnsakene

Takker, skal skifte ut salaten og prøve å ha en bolle klar, er sikker lurt siden jeg er student og kantinen min tilbyr ingen lavkarbo mat ;C

Lagde spinat supper med soyamelk i dag, det var super godt!

henki8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketos Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det beste brødet lillemy Lavkarbo generelt 15 23-10-08 12:42
Skal grønnsakene veies rå eller kokt? emma1 Spørsmål og svar 2 19-05-08 08:36
Hjelp ang grønnsakene i brosjyren turid Eurodiett 14 15-11-06 17:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no