Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-10-10, 21:17   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys
Question

Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Hei!

Skal ta toget hjem imorgen, starter imorgen kveld og er hjemme hall 6 morgnenen etterpå.

Jeg sliter skikkelig med å finne noe ketolysevennlig som jeg kan spise på turen.

Noen som har noe tips til matpakke eller noe slik?

Er nesten så jeg bare vurderer en sprekk.. *sukk*

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 21:25   #2
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Men kjære deg.... dette høres jo ut som et nattog. Pleier du ofte å spise på natta?

Lag i værste fall en omelett som du kan spise halvparten av som kveldsmat eller no. Ser ingen god grunn til å spise på natta hvis du ikke skal sitte oppe og jalle hele natta.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 21:27   #3
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Er nattog ja, men er så redd jeg skal bli skikkelig sulten, men ikke ha noe mat å spise.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 21:28   #4
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Da lager du deg en omelett, og så spiser du noe av den på kvelden.... så er det bare å prøve å sove.... så har du resten til frokost når du er framme.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 21:37   #5
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Babybel-oster, sånne snacksalamier, eventuelt Atkins-bar.

Spis egg før du drar, pleier å holde mett lenger. Og husk å ha med deg nok vann.
Går nok fint, ser du Det er jo ikke ideelt, men så lenge du er i ketose kan du gå ganske lenge uten mat uten at det egentlig er et problem.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 21:56   #6
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Kylling?
Røkelaks?
Salat m fetaost, oliven og skinke?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 21:59   #7
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Lag deg noen oopsier, eller noen av de enkle lappene som er en av de nyeste oppskriftene i oppskriftsforumet!

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 22:00   #8
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Takk for fine tips!
Men er ikke noe fan av oster å slik :S

Men vurderer å ha med meg ett par atkins barer, noe sukkerfri brus, og eventuelt noe omelett.. Sliter med å få sove på tog, så er redd jeg gårsulten.

En av de grunnene som gjør at jeg alltid må ha med meg noe når jeg reiser. Feks før hadde jeg alltid boller, chips og sånne ting, men når jeg plutselig ikke kan ha det med, så er jeg så rådløs!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 22:25   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Sist jeg var på togtur hadde jeg med meg mandler og en liten freia premium. Sovnet som vanlig i det jeg gikk på og våknet da jeg skulle av, så det var bortkasta, men

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 23:14   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Forslag: grillet kylling i biter med karridressing. Opsie/pizzasnurrer. atkins-bar. smoothie. omelett. nøtter/baconcrisp.

Maten kan du lage på forhånd og legge i plastskåler og fryse. Ta de ut når du drar - så tiner du i løpet av 3-4 timer. Slik holder de seg ferske også over litt lengre tid!

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har gått på lavkarbo - men sult pleier sjeldent å være et problem

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 00:01   #11
Splitterpine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 9
Splitterpine er på en erverdig vei

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Hadde en 13 timers togtur for et par uker siden. Hadde samme bekymring som deg, men d gikk bare bra. Bakte nannas knekkebrød som jeg hadde med i en boks. En boks rekesalat med under 5 karber. Også kokte jeg 5 egg tror jeg d var. Greide meg helt fint på togturen. ikke no problem. Ja også hadde jeg en boks med stekt bacon.

Splitterpine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det må være riktig forhold mellom inntak og "uttak" Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 00:41   #12
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

mange bra forslag over her - også husker du å ta med noen flasker vann hvis du (som meg) ikke liker å betale 60kr literen på toget

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 01:00   #13
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Nå har jeg fått en hau med tips, takk!

Men, noen som vet hvorlenge kokt egg holder i varmen?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 08:43   #14
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Det holder nok helt fint natten over. Gd tur.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:23   #15
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Hva med å ta med noen cherrtomater og sukkererter- det sammen med nøtter snakser jeg på innimellom. Vet foresten ikke hvor lov det er på ketos vel og merke.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:02   #16
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Både cherrytomater og sukkererter har vel litt høyt karboinnhold til at man bør knaske dem i stor mengde om man skal holde seg under 15 gram karbo om dagen.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 15:48   #17
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Jeg ville gjort det veldig enkelt. Kokt noen egg og slengt dem i en boks, også pakket to-tre flasker vann med litt sitron eller lime. Eventuelt bløtkokte egg og majones most sammen, med litt salt og gressløk. Enkelt som fy, raskt å lage, holder deg mett og inneholder en mer eller mindre perfekt sammensettning av næringsmiddler! ^^

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 17:42   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Jeg hadde smurt på noen oopsier, tatt med noen oppkuttede grønnsaker og masse vann og evt hatt matpakka sammen med et kjøleelement, så holder den seg noen timer ekstra.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 17:48   #19
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Hvis du vet det skal lite til før du "sprekker" på en sånn tur, så synes jeg du skal ta litt hensyn til det. Ta med fleskesvor, ølpølse, spekemat til mauling.. Dette er litt salt, men en pose med fleskesvor holder meg mett i mange timer om det er det eneste jeg har for hånden i en krisesituasjon. Ta med deg noe du synes er ekstra godt slik at det blir vanskeligere å falle for fristelser. God tur hjemover

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 23:53   #20
keefee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 47
keefee er på en erverdig vei

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

:-) Er du interessert i snopp så blir det Maarauds Bacongull :S

__________________
Delmål 1: minus 1 til 1.nov Delmål 2: minus 2 til 15.nov Delmål 3: minus 3 til 1.des (Gud hjelper meg ved å spise lavkarbo under julebordsesong!) Delmål 4: minus 4 til 15.des (Håper skaden er ikke tatt!) Delmål 5: minus 5 til 25.des (Gleder meg til å spise som en gris!)
keefee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 4.okt 2010: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 03:35   #21
Ivett
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Alder: 42
Innlegg: 112
Ivett er ny på veien

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Tok bussen hjem sist søndag fra kl.09 til 18:30, hadde med vann, nøtter, ost, annet pålegg, litt sukkerfri sjokolade, fleskesvor (som jeg til slutt ikke spiste) og...hmm.. ikke noe mer.. tror jeg.. vet det var LITE mat men jeg følte meg ikke noe sulten.
Men lagde meg mat da jeg kom hjem

Jeg har bare fastbestemt at jeg IKKE kommer til å sprekke før jeg er nede i "normal" vekt.. har klart det så*langt i 9 mnd.

Skal koke egg å ta med når jeg skal reise tilbake på mandag!
Jeg var ikke forberedt på reisen sist helg, bestemte meg bare kvelden før, så jeg bare tok med det jeg fant som jeg hadde der og da :P

__________________
Ketolyse start - 7 januar 2010
Første delmål, -25,5 kg i boks 31/07/10

Ny MÅL:
Ivett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 17:09   #22
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?

Jeg spiste ikke opp det jeg hadde med engang, haha så mye for den bekymringen :P

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sykkelritt over mange timer og påfyll av energi Sostråle Trening 1 06-06-09 22:26
PT-timer er jammen å anbefale! wollafruen Trening 24 23-08-08 00:35
Hvor mange timer mellom tabelettene? matvraket Ketolysekuren 0 13-02-08 18:13
4 kg opp på 30 timer.. Er det mulig? 01jun07 Ketolysekuren 12 10-07-07 12:09
Over 25 timer... nalana Livets lyse side 7 24-08-04 10:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no