Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Affirmasjoner ... Hvordan?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-12-05, 13:07   #1
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Affirmasjoner ... Hvordan?

Jeg trenger å starte seriøst opp med affirmasjoner...
Men hvordan gjør man det egentlig?

Jeg har samlet sammen endel setninger, men skal man f.eks konsentrere seg om en setning per dag, eller ta hele hurven hver dag.. Skal man si de høyt eller lese de inni seg?

Jeg aner ikke, jeg...

Hjelp...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-12-05, 22:00   #2
burberry
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 220
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Sv: Affirmasjoner... Hvordan?

Det er sikkert mange som vet mer enn meg om dette men her er hva jeg har fått med meg:

* Du skal fokusere på hva du vil oppnå, ikke hva du ikke vil..
* Du skal si affirmasjonene i nåtid
* Det er mye mer virkningsfullt å si de høyt enn å si de inni seg. Å skrive de skal også være bra men så vidt jeg har forstått er det beste å si de høyt
* Du skal være så konkret som mulig

F.eks: "jeg er røykfri og sunn" istedet for "jeg skal ikke røyke"

Jeg vet ikke om det er best å konsentrere seg om en ting av gangen. Jeg har ca 4-5 stykker som jeg gjentar noen ganger for dagen. Når jeg går tur så sier jeg de inni meg og når jeg er alene hjemme så sier jeg de høyt. Jeg tilpasser også det til forskjellige anledninger. Når jeg skulle ha lønnsforhandlinger så begynte jeg i god tid på forhånd og sa f.eks "jeg er veldig dyktig i jobben min" "jeg har XXX XXX i lønn" "jeg er den beste i min stilling" "jeg er en ressurs for bedriften" Det gav meg så bra selvtillit at jeg faktisk klarte å få akkurat den lønnen jeg hadde sagt i affirmasjonene mine.

Nå før julen så gruet jeg meg veldig til julaften som jeg skulle feire med svigers. På forhånd så sa jeg om igjen og om igjen ting som "jeg er avslappet og godt likt" "jeg blir oppfattet som positiv" "det er hyggelig å feire julaften med svigerfamilien" etc etc og det ble faktisk en utrolig hyggelig kveld :-)

Lykke til!

__________________
Burberry
burberry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-12-05, 22:10   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Affirmasjoner... Hvordan?

så bra men jeg har vel ca 10-15 setninger.. kanskje jeg skal dele opp i flere bolker eller noe...

skal teste litt og se om jeg merker noe forskjell i min egen reaksjon...

takk for tips!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-12-05, 12:31   #4
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Affirmasjoner... Hvordan?

Jeg 'bare' jobber med dem. Skriver dem, leser over, finner ut hvilke 5-10 som er viktigst akkurat nå osv. Kjenner på at jeg virkelig mener budsakapet i setningen. Jeg har ikke kommet helt dit at jeg sier dem høyt enda, men har intrykk at at det virker litt likevel ...

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 26-12-05, 12:38   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Affirmasjoner... Hvordan?

ja,

det jeg er litt redd for er at jeg "bare" leser de, og at jeg ikke får noe ut av det, at jeg ikke vil ta inn budskapet på en måte?

kanskje jeg likesågjerne både kan skrive de og lese de? dobbelt opp

takker får råd og vink og tips

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-12-05, 15:12   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Affirmasjoner... Hvordan?

Hva med å konsentrere deg om bare en? Så sier du den høyt til deg selv i løpet av dagen, og bruker et par minutter etter at du har lagt deg til å tenke mer rundt temaet?

  Svar med sitat
Gammel 26-12-05, 15:52   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Affirmasjoner... Hvordan?

Ja, kanksje jeg skal "gradere" dem? de enkleste først, de som er nærmest det jeg selv tror om meg selv nå.

Også avansere etterhvert? mange bra forslag her

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-12-05, 19:02   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Affirmasjoner... Hvordan?

Her står der litt også: http://selvrealisering.no/mental-helse/affirmasjoner

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 16:18   #9
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Affirmasjoner ... Hvordan?

Mange gode råd og det blir en repitisjon fra meg.
Viktig å være:
- Konkret
- Nåtid (ikke jeg vil bli, men jeg er)
- Positiv vinklet
- Fokuser på hva du vil oppnå, unngå ordet "ikke".

Vanskeligst av alt er muligens å ikke bare lese, men å legge hjerte og sjel i det. Kjenn på følelsen du får ved å oppnå det du vil. Dersom du kan visualisere så se for deg bilde mens du sier affirmasjonen.

Skriv dem ned, ha dem synlig - i lommeboken, på kjøleskapet, slik at du ser dem.
Du kan lage en "visionboard", der du synliggjør dem med bilder osv.

Husk at resultatet kan komme i mange former og på mange måter, muligens ikke akkurat slik du har tenkt deg. Men det funker!!!

Mange måter å gjøre det på, lykke til!!

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan er det? Marit Generell diskusjon 31 30-07-06 17:05
Hvordan? Ablazed Spørsmål og svar 2 08-03-06 23:48
Hvordan vet jeg Elisabeth Induksjonen 2 27-10-04 23:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no