Dette husker jeg mamma hadde da jeg var liten..
Vi lagde konfekt til jul , som inneholdt blant annet peppermynteolje...
Samme som vaniljeekstrakt osv...
Denne finner jeg INGEN steder lenger...Leita overalt føler jeg!!....
Har de sånt på apoteket kanskje?....
Finner bare vanilje-, rom-, mandel- og sitron essens jeg....
(og snart må jeg be noen kjøpe bernaise essens og sende meg i posten!!....Elendig utvalg her i Bergen da!!....)
Vi hadde også peppermyntekonfekt til jul... :)
Peppermynteoljen er ikke som de essensene du nevner, det er eterisk olje. Og de har det på apoteket :ja:
Har dere Meny i Bergen? Jeg lette i flere butikker før jeg fant bearnaiseessens på Meny, så kanskje de har det der borte hos dere også?
Det har vi faktisk!!Og det er vel den ENESTE butikken jeg ikke har sjekka...hehe..typisk!!
Skal ta en tur innom i morra jeg da...
Tusen tusen takk!!
Apoteket får nok også besøk!
Skal si ifra om jeg får noe ut av jakten:)
De selger det på helsekosten også, jeg har alltid kjøpt det der. :)
Da skal jeg jaggu sjekke der først..
Må ha cocosa kokosfett uansett:)
Noen andre tips på helsekosten?
Noe som er kjekt å ha til matlaging e.l.?
Hmm kommer ikke på noe, egentlig... Cocosa og oljer. Sitronolje og appelsinolje er genialt i hjemmelaget iskrem, jeg elsker sitronis. Kremete myk sitronis. Nammenam. Bruker vanlig eterisk sitronolje.
Ellers selger de jo masse sukkerfritt godis der, men det er jo diare-snop da (maltitol). :lol:
Jo forresten! KRYDDER!!! Herbamare/Trocomare er veldig gode, jeg elsker den spicy varianten, er avhengig av den. Og chilisalt og karrisalt (husker ikke merket).
Wohoo!!
Gleder meg til i morra allerede;);)..
Skal skrive handleliste, og slå meg skikkelig løs...
Har en alternativ/helsekost butikk rett borti gata, så får vi håper de har alt der....hvis ikke får jeg ta meg en runde...
du hadde jobba på Life?
Har de alt dette der?
Ja jeg jobbet på Life i Stavanger i 5 år, og ble fagutdannet via jobben. Veldig spennende yrke, jeg ble bare litt lei av å stå bak en disk etterhvert, pluss det var totalt uforenlig med småbarn etterhvert. Så jeg fant ingen annen mulighet enn å si opp. Men jeg trivdes ganske bra og elsker jo temaet. :)
Ja, de har alt mulig der. Veldig spennende.
Har iallefall en life helsekost her, men den er liten:/..
Kjøpte soyaflak der sist...Og proteinpulveret var jækla dyrt!!....hehe....
Men nå har jeg bestilt fra www.ketolyse.no (http://www.ketolyse.no):)...