View Full Version : Kalorier på babybel

vanilla
20-09-06, 20:45
Kan tenkes at jeg la dette inn feil, men jeg spør her :)
Er det noen her som vet hvor mange kalorier det er i en mini babybel?

Huldr
20-09-06, 20:46
Kalorier..?

Mener du karbohydrater?

(ingen som teller kalorier her vel... ;) )

vanilla
20-09-06, 20:58
hehe...Jeg mente kalorier, karbohydrater er det vel nesten ikke i den så vidt jeg vet.:) Tenkte kanskje noen her kunne vite det enda ingen teller kalorier her.

Huldr
20-09-06, 21:05
hehe...Jeg mente kalorier, karbohydrater er det vel nesten ikke i den så vidt jeg vet.:) Tenkte kanskje noen her kunne vite det enda ingen teller kalorier her.He he, bra du ikke tok det ille opp da :D

Velkommen hit forresten :)

Helene
20-09-06, 21:06
hadde jeg hatt en plakke liggende kunne jeg kansje ha sjekke.. men jeg har ikke det.. og ikke teller jeg kalorier..

Er det en spesiell grunn til at du teller kalorier?

vanilla
20-09-06, 21:12
He he, bra du ikke tok det ille opp da :D

Velkommen hit forresten :)

Takk :D

vanilla
20-09-06, 21:14
hadde jeg hatt en plakke liggende kunne jeg kansje ha sjekke.. men jeg har ikke det.. og ikke teller jeg kalorier..

Er det en spesiell grunn til at du teller kalorier?

Teller ikke kalorier, men liker å ha litt kontroll på hva jeg får i meg ;) Jeg følger ikke noe spesiell diett/kostholdsfilosofi, så er derfor jeg styrer litt med kalorier, og karbohydrater og protein om hverandre.

Hyper
20-09-06, 21:21
Hmm..Jeg må spørre jeg..men hva er babybel?......

vanilla
20-09-06, 21:22
Hmm..Jeg må spørre jeg..men hva er babybel?......

http://www.spar.no/spar/spar/norsksmak/article5973.ece

Skroll litt nedover på siden, så ser du det ;)

Huldr
20-09-06, 21:24
Det er små oster innpakket i rød voks og folie... veldig gode, og ypperlige å ha med i veska i tilfelle plutselig sult! :) De holder seg lenge utenfor kjøleskap.

Hyper
20-09-06, 21:28
Åååh....hørtes spennende ut..Hvor får man kjøpt disse da?
Vanlige dagligvarebutikker?

Huldr
20-09-06, 21:37
Åååh....hørtes spennende ut..Hvor får man kjøpt disse da?
Vanlige dagligvarebutikker?:ja:

...men ikke REMA av en eller annen grunn... :rolleyes:

De ligger i hvite nett med seks oster i hver :)

Georgine
20-09-06, 21:54
I 100 gram babybel er det 299 kalorier, 23 fett, 23 protein og 0,2 karbo. :D

vanilla
20-09-06, 22:16
I 100 gram babybel er det 299 kalorier, 23 fett, 23 protein og 0,2 karbo. :D

Takk Georgine!! :D

jeef-micro
20-09-06, 22:47
Teller ikke kalorier, men liker å ha litt kontroll på hva jeg får i meg ;) Jeg følger ikke noe spesiell diett/kostholdsfilosofi, så er derfor jeg styrer litt med kalorier, og karbohydrater og protein om hverandre.

Bare et lite tips...

Ikke bland så mange måter å tenke på... Du kommer til å blande ihjel, og ta det "beste" fra alle... og det kan bet motsatt effekt av hva du ønsker...

Daizy
20-09-06, 22:49
Hvor lenge holder slike oster seg i romtemp da? Jeg har 2 stk i veska nå som jeg egentlig tenkte å spise på jobb, men som jeg glemte. Må jeg kaste de eller kan jeg spise de imorgen? Evt. legge de tilbake i kjøleskapet nå for så å spise de i morgen? Noen som vet?

jeef-micro
20-09-06, 22:56
Hvor lenge holder slike oster seg i romtemp da? Jeg har 2 stk i veska nå som jeg egentlig tenkte å spise på jobb, men som jeg glemte. Må jeg kaste de eller kan jeg spise de imorgen? Evt. legge de tilbake i kjøleskapet nå for så å spise de i morgen? Noen som vet?

jeg tror ikke jeg har turt å spise de i morgen... og man skal jo ikke legge slikt i kjøleskap og ta det ut mange ganger heller da...

Georgine
20-09-06, 22:57

Jeg gjør også slikt innimellom og har til og med noen liggende på pulten i en dag eller to. Hiver de bare inn i kjøleskapet igjen... og har jeg ikke tilgang til kjøleskap så spiser jeg de halvsvette :o

jeef-micro
20-09-06, 23:00
Jeg gjør også slikt innimellom og har til og med noen liggende på pulten i en dag eller to. Hiver de bare inn i kjøleskapet igjen... og har jeg ikke tilgang til kjøleskap så spiser jeg de halvsvette :o

:eek: hørtes ekkelt ut... jaja hver sin lyst :p

svett ost :sikle: *ironisk*

Georgine
20-09-06, 23:06
:eek: hørtes ekkelt ut... jaja hver sin lyst :p

svett ost :sikle: *ironisk*

:lol: Den er ikke såååå ille.. den er jo pent pakket inn hele tiden :p

Hyper
20-09-06, 23:07
Skal kjøpe noen sånne i morra gitt!
Pris noen??

Georgine
20-09-06, 23:09
Skal kjøpe noen sånne i morra gitt!
Pris noen??

20 - 25 kroner for et nett med 5 :D

Huldr
21-09-06, 00:12
Hvor lenge holder slike oster seg i romtemp da? Jeg har 2 stk i veska nå som jeg egentlig tenkte å spise på jobb, men som jeg glemte. Må jeg kaste de eller kan jeg spise de imorgen? Evt. legge de tilbake i kjøleskapet nå for så å spise de i morgen? Noen som vet?Det går helt fint! Jeg pleier å gjøre det jeg også. Det står jo på også, at de holder seg i romtemperatur...

Har hatt sånne i romtemperatur i opptil to dager uten problemer :). Og Jeef - den smaker faktisk best når den er temperert... :p

20 - 25 kroner for et nett med 5 :DTror de har lagt i en ost til i nettet nå, 6 stk altså :)

Helene
21-09-06, 06:31
Det går helt fint! Jeg pleier å gjøre det jeg også. Det står jo på også, at de holder seg i romtemperatur...

Har hatt sånne i romtemperatur i opptil to dager uten problemer :). Og Jeef - den smaker faktisk best når den er temperert... :p
Tror de har lagt i en ost til i nettet nå, 6 stk altså :)
kan jo være hun alltid spiser en før hun teller over.. er ofte sån når man er sugen på noe :p

Siljevanilje
21-09-06, 06:57
kan jo være hun alltid spiser en før hun teller over.. er ofte sån når man er sugen på noe :p

:lol:

Huldr
21-09-06, 07:28
:lol:

Georgine
21-09-06, 09:33

:lol: :lol:

Det er 6 i nettet ja :o :o